Werk & Studie alle pijlers

De gok nemen?

16-04-2012 21:54 18 berichten
Ik heb het totaal niet naar mijn zin op mijn werk. Al een half jaar solliciteerik me suf, maar heeft nog niks opgeleverd.

Ik ben nu wel op een punt dat ik het niet meer trek. Het liefst pak ik mijn biezen, ik maak op dit moment nog liever wc's schoon. Maar ik merk nu wel dat een nieuwe baan vinden echt niet eenvoudig is... Ik wil zo graag, maar de gok is zo riskant! Help!
Niet doen, tenzij je bankrekening zo goed gevuld is dat je het een behoorlijke tijd kan uitzingen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste reactie is ook nog geen ontslag nemen, maar ik weet ook hoe vervelend het kan zijn in een baan die je niet ligt! Zoek je iets in de zelfde sector?
Alle reacties Link kopieren
kun je misschien een dagje minder werken in de week? misschien wat krapper maar even wat meer ademruimte....helemaal stoppen zou ik in deze tijd niet doen...echt niet! Dat je al een half jaar 'suf' solliciteert zonder resultaat....laat dat een indicatie zijn....
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt er denk ik echt spijt van als je het opzegt en vervolgens helemaal niets kan vinden... je moet nu echt realistisch en consequent blijven denken! Solliciteer gewoon lekker verder, wel actief blijven en zoveel mogelijk.



Succes ermee.
Alle reacties Link kopieren
Minder werken klinkt ook als een goede optie, misschien in combinatie met iets van vrijwilligerswerk om je kans op een nieuwe baan te vergroten en iets te doen te hebben wat je wel leuk vindt?
Het werk op zich is wel leuk, maar de sfeer.... ik trek het gewoon niet. Het is iedere keer wat, en ik weet wel dat het nergens perfect is, maar dit slaat alles. Ga met zo veel tegenzin, dat ik er buikpijn van heb.
quote:gelukkigmeisje schreef op 16 april 2012 @ 21:58:

kun je misschien een dagje minder werken in de week? misschien wat krapper maar even wat meer ademruimte....helemaal stoppen zou ik in deze tijd niet doen...echt niet! Dat je al een half jaar 'suf' solliciteert zonder resultaat....laat dat een indicatie zijn....



Helemaal mee eens! Ik ben al sinds 2009 af en aan aan het solliciteren. In 2010 eindelijk een leuke baan gevonden, wordt mijn contract niet verlengd in verband met bezuinigingen, dus ik ben inmiddels alweer bijna een jaar bezig. Gelukkig wel steeds aan het werk, maar ik ben nu wel toe aan een leuke vaste baan.



Ik begrijp hoe erg het is om in een baan te zitten die je niet leuk vindt (been there done that ), maar een leuke baan helemaal naar je zin is in deze tijd helaas een luxe. Dan is het misschien een betere optie om nu wat minder te gaan werken en door te blijven solliciteren.
Nee niet doen. Zelf ontslag nemen betekent ook geen recht op ww. Mss actief ook naar uitzendbureaus toe gaan om te laten weten dat je zoekende bent. Succes'
Ik ben trouwens wel aan een opleiding begonnen. Maar doordat mijn werk alle energie uit me zuigt, kost het me heel veel moeite. Maar het is wel leuk, gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Zit ook in dat schuitje momenteel...Maar ik heb een heel beperkt werkveld (PABO gedaan) en wil het liefst in een totaal andere branche gaan werken!

Ken het gevoel van 'any job will do' als je maar weg kan. Ik heb gelukkig hele lieve collega's, maar zit meer met de leidinggevenden en het extra werk in de avonduren.
Let's have tea...
Alle reacties Link kopieren
Welke opleiding doe je?
Let's have tea...
Ik heb het wel eens gedaan, gewoon mijn baan opgezegd, zonder dat ik iets anders had.

Ik kon er niet meer tegen.

Het gevoel van opluchting was overweldigend, ik denk er nog met voldoening aan terug.

MAAR: ik had toen wel een goedverdienende man die 100% achter me stond in die beslissing.

Bovendien was het geen crisis, en was ik een jaar of 27 toen.

Het voordeel van zo'n aktie, is dat je gedwongen wordt om heel fanatiek op zoek te zijn.

Het maakt dat je ook op banen reageert die wat buiten je comfortzone liggen.

En dat kan hele leuke banen opleveren.

Ik denk echter dat dit niet de juiste tijden zijn om zoiets te doen.
quote:mclean72 schreef op 16 april 2012 @ 23:27:

Ik heb het wel eens gedaan, gewoon mijn baan opgezegd, zonder dat ik iets anders had.

Ik kon er niet meer tegen.

Het gevoel van opluchting was overweldigend, ik denk er nog met voldoening aan terug.

MAAR: ik had toen wel een goedverdienende man die 100% achter me stond in die beslissing.

Bovendien was het geen crisis, en was ik een jaar of 27 toen.

Het voordeel van zo'n aktie, is dat je gedwongen wordt om heel fanatiek op zoek te zijn.

Het maakt dat je ook op banen reageert die wat buiten je comfortzone liggen.

En dat kan hele leuke banen opleveren.

Ik denk echter dat dit niet de juiste tijden zijn om zoiets te doen.



Wow, lijkt me echt heerlijk. Mijn vriend staat ook wel achter me, maar het zal wel krap worden. Ik ben niet vies van werken, dus ik zou dan zoiezo gaan schoonmaken of iets dergelijks.

Ik ben nu ook 27 trouwens.
quote:janine82 schreef op 16 april 2012 @ 22:39:

Welke opleiding doe je?Personeel & Arbeid
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook weleens een baan opgezegd maar dat was wel in tijden dat het een stuk beter ging met de economie en dat er meer vraag was naar personeel dan aanbod vacatures. In deze tijden zou ik mijn baan niet opzeggen, dan maar even door de zure appel heenbijten en rond blijven kijken.
Alle reacties Link kopieren
Niet doen. zodra je 7 maanden zonder baan zit (zoals een paar HBO-afgestudeerde vriendinnen van mij, waarvaan eentje ook P&A afgestudeerd), heb je spijt als haren op je hoofd. Zij hebben gelukkig wel een buffer of veilige haven en ondertussen zoeken ze zich blauw. Daar word je ook niet vrolijk van, eerder depri. Dan maar depri met een rot baan, maar wel aan het eind van de maand geld innen, dan helemaal niks. Eerst een andere baan zoeken dus, daarna je huidige baan opzeggen is mijn tip.
Ik zou het ook niet doen. Zou me echt gelukkig prijzen als ik een betaalde baan had! Je komt tegenwoordig niet zo snel meer aan werk... Misschien is het wel een idee om met iemand (leidinggevende, teammanager) te praten over de sfeer die niet goed is, of over de manier van omgaan tussen collega's?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven