watervrees

19-04-2012 15:30 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik ben al een hele tijd aan het googlen, op zoek naar een zwembad/school/vereniging in Noord-Holland waar mijn 5-jarige zoon een cursus watervrij maken/kleuterzwemmen kan doen. Dit is lastig te vinden voor kinderen van zijn leeftijd.

Hij zit nu een half jaar op zwemles maar hij is zo ontzettend bang dat ik erover denk om een tijdje te stoppen. In die tijd wil ik wel graag iets doen zodat hij spelenderwijs een beetje over zijn angst heen kan komen. Heeft iemand een gouden tip??
Alle reacties Link kopieren
Misschien zelf met hem gaan zwemmen?
Alle reacties Link kopieren
Zelf met hem gaan zwemmen en spelletjes doen. En daarnaast het misschien eens even aan de zwemleraar vragen, miss dat die iets weet. Mijn zusje is bijv ook door zon fase heen te gaan, bij haar was het opgelost door naar een ander groepje te gaan.



Iets van kleuter zwemmen is hij echt wel te oud voor..
Alle reacties Link kopieren
ja, dat doen we ook al, maar ik wil wel dat hij went aan "les krijgen" en misschien langzaam wat grenzen verleggen
Ik weet niet of het bij jou in de buurt misschien zijn de zwemlessen bij Spaander in Volendam iets voor je.



http://www.zwemschoolmarieke.nl
Alle reacties Link kopieren
Dank je Vl43inder! ik ga de website eens goed bekijken. Zoiets zoek ik inderdaad....
Alle reacties Link kopieren
quote:Upsy schreef op 19 april 2012 @ 15:38:

ja, dat doen we ook al, maar ik wil wel dat hij went aan "les krijgen" en misschien langzaam wat grenzen verleggen



Waarom? Het mannetje is bang in het water. Als jij ergens doodsbenauwd voor bent doe je het toch ook niet.



Natuurlijk moet hij ooit leren zwemmen maar als het zo onder dwang moet leert hij het zeker niet.



Bij kinderen van 5 is hun motoriek en hun kracht ook vaak nog niet voldoende ontwikkeld om fatsoenlijk te leren zwemmen.

Je ziet kinderen vaak jong op zwemles gaan en dan heel lang aanmodderen voordat ze het leren.

Gaan ze wat ouder pas met zwemles beginnen dan halen ze het vaak in veel kortere tijd.



Ik zou nu stoppen en van de zomer als het lekker weer is weer eens met hem naar het zwembad gaan en dan kijken of hij wil spelen in het pierebadje.
Alle reacties Link kopieren
nee juist niet onder dwang sugarmiss, dat is juist de bedoeling en de reden waarom ik wil stoppen met zwemles. Hij vindt "zwemmen/spelen" met ons namelijk wel leuk
Alle reacties Link kopieren
mijn nichtje was ook doodsbang voor water. Altijd ellende. Bij toeval (haar zus moest naar de dokter en zij vertelde de dokter over oorpijn) kwamen ze erachter dat ze een gat in haar trommelvlies heeft. Water doet dan ontzettend pijn.



Weet je zeker dat het bij jouw zoontje niet om zoiets gaan? is al het medische uitgesloten?
Alle reacties Link kopieren
5 is ook veel te jong.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Eens met Nous. Waarom niet gewoon wachten tot het kind wat ouder is? Gaat het meestal ook veel sneller.
Alle reacties Link kopieren
Ja, het medische is uitgesloten.

Is 5 te jong? Echt waar? Misschien dus maar beter even wachten...?
Alle reacties Link kopieren
Het kan wel, maar veel kinderen zijn er op die leeftijd nog niet aan toe.
´Ons` zwembad hanteerde de minimum leeftijd van 5,5. En dan nog duurde het bijna anderhalf jaar eer dochter A en B had.



Ik leerde pas zwemmen met school (8 jaar) en had A en B binnen een jaar.



Ik zou hem op de wachtlijst zetten voor volgend jaar. Zes is echt vroeg genoeg.
Wat goed dat je het hem niet door zijn strot drukt, TO!



Ik denk niet dat 5 te jong is. Ik haalde mijn A-diploma toen ik 3 was en had alleen wat extra aandacht nodig bij de rugslag. (mijn B haalde ik daarentegen pas op mijn 8e).



Ik vond het niet leuk maar toen mijn opa me (in Center Parcs) leerde hoe ik met mijn mond onder water de schoolslag kon doen door via mijn neus te ademen, vond ik het Vet Cool.



Edit: ik moest hem zo vroeg halen omdat we aan het water woonden, vandaar. Dus nee ik heb geen streber-mom
anoniem_122220 wijzigde dit bericht op 19-04-2012 16:34
Reden: typo...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In zwembad de Waterdam in Volendam heb je ook 'samen zwemmen' dat is watervij worden voor kind en de ouder. Heel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties. Ik wil best wachten tot hij zes is, dat maakt mij niet uit, maar ik heb wel een vermoeden dat dit iets verder gaat dan alleen leeftijd. Misschien heb ik het wel mis hoor, maar hij is echt in paniek in het water, terwijl hij het "technisch" gezien prima doet. De paniek begon ook pas toen de armbandjes af moesten. Verschrikkelijk om dat op zijn gezicht zien...

Maar goed, misschien is hij er gewoon niet aan toe. Ik wil alleen niet weer tegen hetzelfde aanlopen volgend jaar. Vandaar de zoektocht naar "watergewenning"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven