Geld & Recht alle pijlers

Geld storten op een spaarrekening van een andere bank.

22-04-2012 10:02 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben een lopende rekening bij de Sns waar alles op en af gaat,daarnaast hebben we een lopende boodschappen rekening en spaarrekening bij de Rabobank,nu is mijn vraag kan ik van de Sns rekening rechtstreeks storten naar de Rabo spaar,of moet het eerst op de lopende rekening Rabo gestort worden en vanuit daaruit naar de Rabo spaar??? Iemand ervaring mee.
Alle reacties Link kopieren
Moet via de betaalrekening.
Alle reacties Link kopieren
Dat denk ik wel. Mijn dochter heeft een spaarrekening die gekoppeld is aan mijn rekening. Mijn schoonouders maken elke maand geld over rechtstreeks naar die spaarrekening.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt wel rechtstreeks van de betaalrekening v an SNS naar de Spaarrekening van de Rabo boeken. Andersom, dus van spaar naar betaalrekening, kan lastiger zijn. Dat moet je even opzoeken in de voorwaarden van de spaarrekening.
Alle reacties Link kopieren
Als je een internetspaarrekening hebt kan daar sowieso niet rechtstreeks van een derde naar geboekt worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Simooon schreef op 22 april 2012 @ 10:10:

Als je een internetspaarrekening hebt kan daar sowieso niet rechtstreeks van een derde naar geboekt worden.



Dit kan wel, weet ik uit eigen ervaring.



Het geld eraf halen moet via de gekoppelde rekening. Bij de RAbo zal dat ongetwijveld een Rabo betaalrekening moeten zijn. Maar daarvoor dient TO de voorwaarden te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Nou heb even 0.01 overgeboekt kijken of dit lukt morgen,we wachte af!!!
Spaarrekening nummers van de Rabo hebben 10 cijfers. Betaal rekeningnummer hebben 9 cijfers, bij welke bank dan ook. Die 10 cijferige nummers kun je niet invullen bij je overboeking van welke bank dan ook. Daar zijn hun systemen niet op ingesteld. Zal dus altijd via betaal rekeningnummer van Rabo moeten.
.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kan
Dat moet wel kunnen hoor. Bij mijn moeder word nog steeds 5,54 euro van haar rekening afgehaald elke maand en dat komt dan op mijn spaarrekening van de Rabobank terecht.

(Ze maakte vroeger altijd 10 gulden over, maar heeft dit nooit stopgezet)



Maar denk ook aan opa''s en oma''s die geld op spaarrekeningen van kleinkinderen storten, dit is gewoon mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Dat kan wel hoor. Tenminste bij de Rabo. Bij de SNS weet ik het eigenlijk niet. Maar probeer eens via per bankgiro direct naar een 10 cijferige spaarrekening over te boeken. Andersom kan niet. B.v. direct van een spaarrekening naar een lopende rekening van een andere bank.
Alle reacties Link kopieren
Geld naar een spaarrekening, moet volgens mij altijd eerst via de lopende rekening.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 22 april 2012 @ 12:26:

Geld naar een spaarrekening, moet volgens mij altijd eerst via de lopende rekening.



Volgens mij niet. Andersom wel.



TO, sowieso kun je de voorwaarden online inzien op de website van de Rabobank. Bij bijvoorbeeld de Rabo Internetspaarrekening kan het volgens de polisvoorwaarden dus wel (wat ook al uit ervaring gebleken was).
Alle reacties Link kopieren
Zou moeten kunnen, ik kreeg ook altijd spaargeld van mijn ouders hun rekening op mijn spaarrekening.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dit zeker. Je kunt ban een andere rekening direct gel over maken op de spaarrekening. Van spaar naar een andere rekening moet via de betaal rekenning. Wij doe het ook maar dan van abn naar rabo.
Alle reacties Link kopieren
Ok Lotje44



Dus jij maakt ook iedere keer geld over van de betaalrekening van de ABN naar de spaar van de rabo??
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 22 april 2012 @ 12:26:

Geld naar een spaarrekening, moet volgens mij altijd eerst via de lopende rekening.Nee zeker weten van niet. Nogmaals niet direct vanaf een spaarrekening.

Maar naar een spaarrekening kan het wel.
quote:robast schreef op 22 april 2012 @ 14:41:

Ok Lotje44



Dus jij maakt ook iedere keer geld over van de betaalrekening van de ABN naar de spaar van de rabo??



Robast, op rabobank.nl kun je de voorwaarden van je spaarrekening inzien.



Welke spaarrekening heb je precies?
Alle reacties Link kopieren
Heb straks wel gekeken maar kon niks vinden??,het is van een betaalrekening van de sns bank naar een internet spaarrekening van de Rabobank.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 22 april 2012 @ 12:26:

Geld naar een spaarrekening, moet volgens mij altijd eerst via de lopende rekening.Dit is mij ook verteld ja, toen ik 16 was, en een spaarrekening bij mijn betaalrekening wilde.
Alle reacties Link kopieren
Is het gewoon proberen niet minder werk dan hier een topic over openen?
De voorwaarden voor de Rabo Internet spaarrekening:



http://www.rabobank.nl/pa ... ente/rabo_internetsparen/



Punt 10 van de algemene voorwaarden:



10 Overboekingen

Van het tegoed op de spaarrekening kunnen bedragen worden

overgeboekt.

a Bedragen ten laste van de spaarrekening kunnen uitsluitend worden overgeboekt door middel van een via een elektronische dienst verstrekte opdracht ten gunste van een door de rekeninghouder opgegeven tegenrekening.

b Bij opzegging van de spaarrekening komen alle door de bank nog niet uitgevoerde opdrachten te vervallen, tenzij de uitvoering van de opdracht niet meer kan worden voorkomen.

c Bedragen ten laste van een bij een Rabobank in Nederland

aangehouden rekening kunnen uitsluitend worden overgeboekt

naar de spaarrekening door middel van een schriftelijke of via een elektronische dienst aan die Rabobank verstrekte opdracht.

d Bedragen ten laste van een bij een andere (financiële) instelling aangehouden rekening kunnen worden overgeboekt naar de spaarrekening door middel van de voor overboekingen bij deze instelling geldende procedures.



Punt 10 a: afschrijvingen van de spaarrekening lopen idd via de tegenrekening.



Punt 10 d: bijschrijvingen naar de spaarrekening kunnen direct worden overgeboekt



Maar kan me voorstellen dat je die ene cent even wilt afwachten. Dat kun je niet gelijk terug zien op je SNS en/of Rabo internetbankieren?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje ik werk bij de Rabo. Doe het nu maar gewoon want het kan echt wel.
quote:Zoebie schreef op 22 april 2012 @ 17:33:

Jeetje ik werk bij de Rabo. Doe het nu maar gewoon want het kan echt wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven