Muurverf (zand)beige suggesties?

24-04-2012 15:28 48 berichten
Hallo allemaal,



ik zou graag jullie advies willen vragen. We krijgen binnenkort een nieuwe keuken geleverd. Deze is niet in standaard RAL kleur maar lijkt om de kleur RAL 9016 maar dan iets warmer. Nu hebben we het idee opgevat dat we afwasbare/schrobvaste verf als achterwand willen gebruiken en dat betekent goed nadenken over de kleur. Nu heb ik die kleur wel in mijn hoofd, maar ik kan hem niet terugvinden op stalen die ik in de bouwmarkt gevonden heb. Ik heb altijd een grote verfwaaier gehad maar helaas is die tijdens onze verhuizing zoek geraakt. Graag zou ik jullie dan ook willen vragen of jullie suggesties voor me hebben voor een mooie kleur. Wij zoeken:

- een lichte, zachte kleur zand/beige:

- landelijke inrichting, riviera maison stijl:

- we willen geen kalkverf gebruiken maar wel flexa creations of pure extra matte:

- de beige/zandkleur moet zo naturel beige/zand mogelijk zijn zonder gelig, zalmkleur of grijstinten te bevatten:

- zo licht mogelijk...

Kunnen jullie me helpen? zie blaadjes vol staan met de kleur die ik graag zou willen maar op de stalen zie ik altijd wel iets zalmkleurigs/taupekleurigs erin en we willen graag echt een mooie naturel kleur..

Alvast bedankt voor het meedenken!!
Alle reacties Link kopieren
couscous, histor kleur.
wij slapen nooit.
Ik zou het je willen afraden, tenzij je nog langs het aanrecht een plaat maakt.



Gaat heel vies worden, geloof me.
Dank je wel valentinamaria!

mochten er nog meer suggesties zijn, hoor ik ze graag!

alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
ik heb zelf die kleur in de kamer gehad, incl plafond, voor een woestijn effect.

k heb hem net gegoogeld, t is s1510, maar op het plaatje lijkt s1515 er veel meer op.

die 1510 is met meer zalm effect, raar, want die kleur heette toch echt couscous.
wij slapen nooit.
Hallo Helene31, heb jij zelf ook ervaring hiermee? Ik heb flink gegoogled maar daar lees ik veelal goede reviews (mits je een goede kwaliteitsverf gebruikt). We hebben nl een "open stuk" aan de ingang van de keuken zodat je, als je keuken binnenkomt, tegen kopse kanten van tegelwerk aan zou kijken. (keuken zit in aanbouw van woonkamer, gescheiden door schuifdeur) Ook is de indeling er niet naar om mooi een tegelwerk of plaat te plaatsen...En een RVS plaat oid vinden we niet mooi omdat het een landelijke keuken is..

Alle tips zijn welkom!
Hallo valentinamaria, dank je!! Ik ben even aan t googlen maar vind even zo snel niet die codes die je aangeeft? Kun je me aub aangeven welk assortiment van histor dit is? Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een zandkleurige muur. Was volgens mij een koffie-kleurige verf, waar we extra wit bij hebben gedaan. Zal eens googlen.
dank je KA32!
Alle reacties Link kopieren
histor s1510-y30dr, krijg je ook vanzelf de 1515 te zien.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was het deze.
Alle reacties Link kopieren
moet je dus wel googelen op afbeeldingen.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Hmm, als ik bij de link doorklik kom ik toch niet uit op Koffie verkeerd... Maar misschien kan je op de site verder kijken?
@valentinamaria: volgens mij ben ik echt geen google wonder :( ;) ik kan em niet vinden :(. Ik krijg alleen de benamingen van de verf en geen verfnummers? Maar ik heb couscous gevonden, dank je. Ga ik eens kijken wat in die kleurlijn zit!

@Ka32: ik heb hem gevonden! is een mooie kleur! maar iets te donker voor ons..we zouden hem graag wat lichter willen hebben..dank je voor meedenken!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sannies schreef op 24 april 2012 @ 16:20:

@valentinamaria: volgens mij ben ik echt geen google wonder :( ;) ik kan em niet vinden :(. Ik krijg alleen de benamingen van de verf en geen verfnummers? Maar ik heb couscous gevonden, dank je. Ga ik eens kijken wat in die kleurlijn zit!

@Ka32: ik heb hem gevonden! is een mooie kleur! maar iets te donker voor ons..we zouden hem graag wat lichter willen hebben..dank je voor meedenken!Wij wilden hem zelf ook lichter en hebben deze verf dus gemengd met wit.
dank je voor je moeite KA32, ik zal eens een staal gaan halen!

mochten er nog meer tips zijn, hoor ik het graag! Ook mbt de kleuren van painting the past en Farrow and Ball kleuren (wellicht kan ik die in schrobvaste verf laten mengen).
Alle reacties Link kopieren
oke, ik heb de emmer met een verfrestant bewaard, moest toch ff in de schuur zijn.

histor dck 0520-y30r.

als je dat nu intypt bij google afbeeldingen krijg je hem vast te zien.
wij slapen nooit.
Wij hebben ook de achterwand van de keuken geschilderd. Geen problemen met viezigheid enzo. We hebben een verf die geschikt is voor buitenmuren, kan m dus ook schrobben zonder problemen.

Als je wilt weten hoe die verf heet zou ik even moeten kijken of er nog een pot in de schuur staat.

Qua zandkleur, ik ga zo even voor je kijken als ik thuis ben. We hebben n zandkleur op de slaapkamermuur.
Hallo valentinamaria: dank je wel voor je moeite! ik heb even gegoogled maar vind alleen deze:http://www.color-swatches.com/benjamin- ... watch.html

Dat is volgens mij een andere kleur?? Maar maakt niet uit, ik heb de couscous gevonden en ga eens kijken of ik daar een staal van kan halen!! Bedankt!
@ HelpBrand: dat zou super zijn! Dank je alvast!!
Kleur komt uit de histor klei/lei serie. Even zoeken tussen de zandtinten ze hebben ook een zand of strand, hele mooie kleur.



Verfsoort op de keukenmuur is Histor Exterior muurverf LN. Weerbestendig. Ideaal voor keukenmuren. En in elke gewenste kleur te mengen. Het zit er hier nu 8 maanden op, we koken vaak en uitgebreid, maar vinden t makkelijk om schoon te houden. Ik neem t gewoon af met een sopje en eventueel met schuurspons, dit laatste wel voorzichtig.

Wellicht dat de kleur ook verschil maakt? Kan me voorstellen dat je op een witte muur veel meer ziet dan op een gekleurde muur.
We hebben ook een klein randje bovenop t blad tegen de muur. Van dezelfde steen als t blad en in dezelfde dikte als t blad. Scheelt vast ook in viezigheid
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben Forel van Histor, net zoals HelpBrand uit de Kiezel-serie. Moooi!
@helpbrand:Super! dank je wel voor de tips! das idd ook een goede oplossing een opstaand blad, maar wij krijgen hout (kunststof) dus dat vinden we minder mooi als stenen opstaande rand (wel mooi!)

@littlemissvixen: dank je! ik kan helaas geen interieurfoto's vinden maar heb em al een paar voorbij horen komen dus ga daar een staal van halen!
Alle reacties Link kopieren
Maar sannies; toch even een wedervraag: Je schrijft



- de beige/zandkleur moet zo naturel beige/zand mogelijk zijn zonder gelig, zalmkleur of grijstinten te bevatten



...maar wat is beige/zand zonder grijs of geel? Forel is prachtig, maar wel een grijstint met een klein geeltje...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven