uitgerekend in november 2012

16-03-2012 15:39 2167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op:

november 2012

We hebben een algemeen account, zodat we met meerdere de tabel bij kunnen werken.





Lin0230 okt1eMEISJEjipsie3117-10-2012!!3+4 2 JONGENSBessie85262 nov3e MEISJE Gorgi372 nov2e JONGEN Rodina263 nov2e JONGETJEZeelinde273 nov1e MEISJEAisee237nov1eJONGENPriempje309 nov2e MEISJETienofozz3313 nov1e:JONGEN Bowie79-14 nov2eJONGENPanda_jet3318 nov1+2 2 JONGENSMiepie112419nov1e JONGENBoschbolleke3021 nov1e JONGETJE Tess_292922 nov1e MEISJESipie3824 nov3eMEISJESuuzzz3126 nov1eMEISJEOh_life3528 nov2eJONGETJEMambo25 nov2eJONGETJELislislislis-20 nov1e MEISJE





Schrijven helaas niet meer mee door MK



Huismussie

Klavertje

Purple Flower

Kimmake

Muis

Limoenchi

Tiepetje



We wensen jullie veel sterkte..





Wijzigingen voor de tabel, graag in dikgedrukte letters



Voor de mobiele forumers onder ons,

kun je dik gedrukt doen door de tekst maken door:

[b.] Hier de tekst [/b.] (maar dan zonder de punten
Alle reacties Link kopieren
Tiepetje, wat vreselijk. Ik wens jullie heel veel sterkte. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen maar vind het echt heel erg voor je!



Ik vind dat er in dit topic veel slecht niews krijgen, of is dat overal zo? Het blijkt maar weer dat het gewoon zo'n wonder is en ook echt niet zo vanzelfsprekend.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een beetje dubbel om ons goede nieuws nu te vertellen..



We hebben vanochtend de intake gehad en een 2e echo.

Het is nu echt een kindje. De armpjes en beentjes waren goed te zien en hij bewoog ook. Zo bijzonder!

De volgende afspraak zou over 4 weken zijn. Maar toen ik vertelde dat ik toch snel onzeker ben stelde ze voor dat ik over 2 weken eventjes langskom om het hartje te luisteren. Dan ben ik precies 12 weken.



Maar las op internet dat het vroeg in een zwangerschap niet zo goed om met een doptone te luisteren. Nu twijfel ik of ik de afspraak misschien afbel. Wil geen risico lopen voor ons kindje alleen voor mijn eigen gemoedrust..

Wat denken jullie.



Tess, wij moeten ook nadenken over nekplooimeting, maar ik denk niet dat we het doen. Stel dat je te horen krijgt dat het een verhoogde kans heeft, dan moet je eerst een punctie doen voordat je het zeker weet. En als het dan niet goed is, moet je weer een beslissing maken. Dat lijkt me heel moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Limoenschi, Ik lees net je berichtje.. Jullie ook heel veel sterkte..



Bowie, Wat stom dat die verloskundige zo'n heel verhaal waar jij alleen maar ongerust van wordt ophangt zeg! Ik heb inderdaad ook gelezen dat de darmpjes later pas in de buikholte terug trekken. Met je termijn klopt dat gewoon toch? Hopelijk kun je de zorgen een beetje loslaten.
@Limoenchi en Tiepetje, Wat een verdriet Ben geschrokken van jullie bericht. Heel veel sterkte gewenst. Hoop dat jullie veel steun aan je man/vriend hebben.



@bowie, Kan me voorstellen dat je flink van de rel bent. De kans dat alles goed komt is, als ik het goed begrijp, vele malen groter dan dat er straks een operatie nodig is. Binnenkort hopelijk bericht dat de echo helemaal ok is!



@boschbolleke, Gaat dus nog steeds niet beter met je. Snap dat je schrikt van die verhalen over vrouwen die de hele zwangerschap misselijk waren. Van mij dus maar even een opbeurende vergelijking: Een collega van mij die net met verlof iswas in het begin zo misselijk dat ze weken thuis heeft gezeten en er zelfs opname in het ziekenhuis dreigde. Na het 1e trimester sloeg het gelukkig helemaal om en voelde ze zich weer supergoed en heeft verder tot haar verlof gewoon kunnen werken. Zou fijn zij als het bij jou ook zo loopt zodat je straks wel kunt genieten van je zwangerschap!



@miepie11, Het valt mij ook op dat zo veel meiden slecht nieuws krijgen. Ga me dan zelf ook zorgen maken. Dat het bij een paar mis zou gaan is logisch als je al vanaf week 4 samen schrijft maar het zijn er nu zo veel geworden. Ben dus blij met jouw positieve bericht. Dat geeft goede moed
Alle reacties Link kopieren
Tiepeltje, wat verschrikkelijk zeg! Heel onverwacht lijkt me! En al die keuzes die er nu zijn en je lichaam die nog 'zwanger' is...

Dikke knuffel!!
Alle reacties Link kopieren
@miepie wat fijn!! Ook wel fijn om goed nieuws te lezen hier... En gewoon gaan over twee weken hoor. Met twaalf weken is het al behoorlijk 'safe' en de vk zou het anders ook niet voorstellen toch!?



@suuzzz: ik hoop het maar idd! Zou fijn zijn om me weer een beetje mens kunnen voelen!

@ bessie: 10 mei heb ik de termijn echo. Ben dan vooralsnog 11.5 weken! Dus dan neemt het hcg af ook! Kan niet wachten..



Meiden, er is wel veel engs gebeurt hier, maar ik begreep van een vriendin die een paar jaar geleden mee schreef ergens dat het er toen ook zo aan toe ging helaas. Het is dus echt een wonder als het allemaal goed gaat ja (en ik maar klagen over mijn misselijke toestanden.... *schaam* ) !
Tiepetje, wat naar meid.. Ohh ik weet ook niet wat ik moet zeggen. Wel veel sterkte iig



Mij viel het ook op dat er zoveel slecht nieuws is:(
Alle reacties Link kopieren
Pff heel veel sterkte tiepetje!!

Hopelijk vanaf nu alleen maar goede berichten!!
Alle reacties Link kopieren
Ach lieve Limoenschi en Tiepetje, wat een enorm verdrietig nieuws.. :( Ben er erg van geschrokken, het was ook jullie zó gegund!! Heel veel sterkte allebei, ook voor jullie partners!
Alle reacties Link kopieren
Tiepetje en Limoenchi; ik schrik erg van jullie verdrietige berichten. Vreselijk zeg. Heel veel sterkte en hopelijk kunnen jullie dit verdriet een plekje geven *dikke knuffel*
Alle reacties Link kopieren
bedankt meiden !! ik kan alleen maar huilen huilen huilen..het was zo welkom..



Ik duim ontzettend voor jullie dat er allemaal gezonde kindjes gaan groeien met sterke hartjes ! Geniet ervan want ik besef nu des te meer wat een wonder het is...
Alle reacties Link kopieren
Tiepetje, dat is lief van je. Heel veel sterkte meid, dit is echt zo verdrietig.....
Alle reacties Link kopieren
Tiepetje, wat vreselijk voor jullie! Ik wil jullie heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd.
Alle reacties Link kopieren
Tiepetje, wat ben jij sterk!



Wil onderstaand liedje graag delen met jou en alle andere meiden waarbij het nog niet zo mocht zijn:



http://www.youtube.com/watch?v=06Uw6Siq ... re=related





Blof – Zo mooi

Alle deuren stonden open

Je kwam eraan

En alles was er klaar voor

We maakten de gebaren die je maakt

Als iemand welkom is.

Zo welkom dat het bijna pijn doet

De pijn van het er bijna zijn



Zo mooi

Je was zo mooi, zo mooi

Je had nog mooier mogen worden

Maar je kon het niet

En wij blijven altijd

Op je wachten



Waar ter wereld we ook lopen

Je blijft bestaan

We konden je niet kennen

Maar we weten wie je bent

En je blijft iemand die welkom was



Zo welkom dat het altijd pijn doet

De pijn van het er bijna zijn



Zo mooi

Je was zo mooi, zo mooi

Je had nog mooier mogen worden

Maar je kon het niet

En wij blijven altijd

Op je wachten



Je mooie grote ogen die de wereld

Zouden zien

Je hield ze stevig dicht

Misschien is het maar beter zo

Misschien



Je was zo mooi

Zo mooi

Je was zo mooi

Zo mooi

Je had nog mooier mogen worden

Maar je kon het niet

En wij blijven altijd

Op je wachten



Je was zo mooi

Alle deuren staan nog open

Jij komt eraan
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!



Ik kom ook weer eens even kijken. Er wordt veel geschreven, zeg. Kan het bijna niet bijhouden. Ik forum niet mobiel, dus als ik niet al te moe ben kruip ik 's avonds nog even achter de laptop, maar vaak lig al te snurken om 21.00u.



Limoenchi en Tiepetje, wat een nare, nare berichten. Ik ken het verdriet zo goed, ik leef echt met jullie mee. Dit is een hele moeilijke tijd, maar jullie gaan er doorheen komen, echt waar. Het kost tijd, maar op heldere en nuchtere momenten schoot er ook door m'n hoofd:'De natuur lost het op, er was iets niet goed.' Hartverscheurend vond ik dat, waarom dan een begin?! Maar ja, je kunt er niks aan doen :( Hele dikke !!!



Ik zou maandag mijn intake hebben, maar ik kon uiteindelijk niet. Nu dus intake 3 mei. Dan ben ik -als het goed is- voorbij de 10 weken, dus hopelijk volgt er dan snel een echo.



Boscbbolleke en anderen, er is hier op het forum ook een topic over -ik dacht- 'hg-zwangerschappen'. Dan geef je dus abnormaal over, extreem misselijk enz. Wie weet hebben ze daar nog tips? Het is in ieder geval fijn om onder lotgenoten te zijn.



Mijn man is nu mergues aan het bakken (worstjes), die ga ik nu veroberen :p



Hou jullie taai allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tip oh_life! Zal eens zoeken morgen.



Balen voor je dat je niet naar je intake kon! Alhoewel de eerste echo natuurlijk veel spannender gaat zijn! Hopelijk dat je die dan snel kan plannen.
Alle reacties Link kopieren
oh life, haha om half 10 's avonds nog worstjes eten!



Boschebolleke, Ach je mag best klagen hoor. Het is echt niet alleen maar leuk, en zeker niet als je zo ontzettend misselijk bent. We weten dat je ook ontzettend blij bent met je zwangerschap, en straks na die 12 weken gaan we echt op volle toeren alleen maar genieten en blij zijn. (met een saggo hormoon toestand er soms tussendoor)



Aisee, wat een mooi nummer.



Ik denk dat ik de afspraak met de doptone gewoon maar laat staan. Ik ben dan net 12 weken en als het niet helemaal veilig is, zou ze het inderdaad niet voorstellen denk. En voor mijn gemoedrust is het denk wel fijn om over 2 weekjes weer even zeker te weten dat alles nog goed is.
Alle reacties Link kopieren
Dank Miepie! Vink lief van jou

En jaaaaaa, genieten van dit wonder over een paar weekjes! Kan niet wachten!!



Goed dat je de afspraak laat staan hoor, gewoon doen en vertrouwen op je vk.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Vanmorgen weer een echo gehad, gelukkig zag het er allemaal weer goed uit! Manlief en ik zaten in het begin wel even in de stress omdat het lang duurde voor het kindje in beeld was/bewoog en de verloskundige niks zei... Pfffffff killing, maar gelukkig daarna net als de vorige keer een kloppend hartje te zien.

Ben nu 12 weken en 1 dag, en de uitgerekende datum is nog steeds 7 november. Wat een wonder!



@Boschbolleke: tuurlijk mag je klagen!!! Daar zijn we voor en ik geloof zeker dat het absoluut niet mee valt als je zo misselijk bent!



@Miepie: kan me ook niet voorstellen dat wanneer een doptone een schadelijk effect zou kunnen hebben ze het voorstelt. Wij hebben vandaag via de echo ook het hartje gehoort, ging echt als een trein. Zo apart dat het in je buik zit
Alle reacties Link kopieren
@aisee: fijn een goede echo!!! Lijkt mij ook super bijzonder idd om een kloppend hartje te horen vanuit je buik. Erg leuk!

Enne, thnx zal vast nog wel tegen jullie aan klagen de komende tijd hier. Wel erg fijn dat dat hier kan zeg
Alle reacties Link kopieren
Boschbolleke, hoe is het met je misselijkheid? Nog steeds in hevigheid aanwezig?



Wat anderen hier ook zeggen er zijn wel veel slechte berichten op dit forum. Heb met andere fora ook wel meegelezen maar hier is het wel extreem lijkt het. Bedoel het absoluut niet vervelend voor diegene die het aangaan.



Hier is het rustig, de weken verstrijken en volgende week heb ik reguliere controle bij de vk. Dan gaan ze voor het eerst echt de buik voelen en naar het hartje luisteren. Dat zijn de standaard controles en deze zijn in het begin elke 4 weken volgens mij. Gaat dan dus nog niet zo hard.
Alle reacties Link kopieren
@Bessie, klopt wel hoor, hier is er nogal veel kommer en kwel en jeetje wat een boel miskramen. Vreselijk vind ik het voor alle meiden!



In het begin is er idd elke vier weken controle bij de vk en na een poos om de twee weken en uiteindelijk elke week. Zo is mij verteld vorige week iig. En dan gaan ze ook elke keer het hartje luisteren vlg mij!



De misselijkheid is niks minder geworden hier nee. Ben nu gestopt met de medicatie en merk helemaal geen verschil met daarvoor. Dus maar goed om geen overbodige troep meer naar binnen te werken toch!?
Alle reacties Link kopieren
Oh balen dat je misselijkheid nog niet afneemt...



Hier trouwens op m'n vrije dag druk aan de poets (stofzuigen, dweilen, was doen, keuken soppen en eten koken) geweest maar merkte het wel erg in m'n heupen.. Heb eerder geen last gehad van bekkeninstabilliteit maar zelfs vandaag voel ik m'n heupen nog.

Denk dat ik niet teveel tegelijk moet willen op één dag.
Alle reacties Link kopieren
Oef nou dat klinkt ook als behoorlijk hard werken ja! Kan me ook zo voorstellen dat het voor je lijf ook wel zwaar is bij een derde zwangerschap... of heb ik dat helemaal mis?



Ik hoop dat ik over een week of twee a drie minder last ervan ga hebben. Dan neemt de placenta alles over he, dus eindelijk minder horrormonen en meer genieten!
Alle reacties Link kopieren
Ja misschien was ik ook wel erg enthousiast haha, was zelfs nog van plan de wc's beneden en boven te doen maar heb me verstandig ingehouden. Dat komt een andere x wel.

Zal inderdaad te maken hebben dat dit de 3e zwangerschap is. Je lijf krijgt toch elke keer een optater haha!



Ik hoop met je mee ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven