Muurverf (zand)beige suggesties?

24-04-2012 15:28 48 berichten
Hallo allemaal,



ik zou graag jullie advies willen vragen. We krijgen binnenkort een nieuwe keuken geleverd. Deze is niet in standaard RAL kleur maar lijkt om de kleur RAL 9016 maar dan iets warmer. Nu hebben we het idee opgevat dat we afwasbare/schrobvaste verf als achterwand willen gebruiken en dat betekent goed nadenken over de kleur. Nu heb ik die kleur wel in mijn hoofd, maar ik kan hem niet terugvinden op stalen die ik in de bouwmarkt gevonden heb. Ik heb altijd een grote verfwaaier gehad maar helaas is die tijdens onze verhuizing zoek geraakt. Graag zou ik jullie dan ook willen vragen of jullie suggesties voor me hebben voor een mooie kleur. Wij zoeken:

- een lichte, zachte kleur zand/beige:

- landelijke inrichting, riviera maison stijl:

- we willen geen kalkverf gebruiken maar wel flexa creations of pure extra matte:

- de beige/zandkleur moet zo naturel beige/zand mogelijk zijn zonder gelig, zalmkleur of grijstinten te bevatten:

- zo licht mogelijk...

Kunnen jullie me helpen? zie blaadjes vol staan met de kleur die ik graag zou willen maar op de stalen zie ik altijd wel iets zalmkleurigs/taupekleurigs erin en we willen graag echt een mooie naturel kleur..

Alvast bedankt voor het meedenken!!
Alle reacties Link kopieren
In de hal hebben wij de kleur Lei van Histor op de muur.

Ook uit de Klei/Lei-serie. Ik heb hier een kleurenstaaltje (nr 17 van Histor), meegenomen uit de bouwmarkt: de lichtste kleur Loom hebben we op de muren beneden. Dan komt Forel, is inderdaad beige, met een geeltje. Dan komt Lei, die is wat bruiner. Die vind ik het beste passen bij de RM-stijl die je zoekt. Dan Leem, Klei, Rendier, Mus en Kever. Die zijn een stuk donkerder.



En wat al gezegd is, laten mengen in een buitenmuurverf.

Het wordt echt niet zomaar vies, neem aan dat je geen snackbar wilt beginnen in je keuken..



Succes!!
Hallo Littlemissvixen: je hebt gelijk beige/zand zonder geel/grijs bestaat niet ;) ik vind het ook best moeilijk om over te brengen wat ik bedoel. We willen graag een lichte kleur zand/beige waar geen 'zweem' van zalm in te zien is en ook dat het niet richting een 'mosterd' kleur gaat....een hele naturelle kleur is wat we zoeken. Ik ben vandaag even naar de bouwmarkt geweest en heb daar een staal van forel gehaald. Echt een hele mooie kleur!! Alleen voor ons helaas wat te donker omdat we alle muren in een beige/zand tinten willen verven :(. Ik zag wel de kleur "jeugdig" die lijkt iets lichter en er zit ook zweem van leverkleur/rozig in maar misschien dat ik daar een proef van moet halen.. We willen graag een warme kleur dus denk dat je gelijk hebt dat daar een geeltint in zit..als we die zouden kunnen vinden zijn we blij . Mocht je nog tips voor me hebben, dan hoor ik het heel graag! alvast bedankt!
@Pop77: dank je wel voor je uitvoerige uitleg! Ik heb weet ik hoeveel stalen meegenomen van histor, maar laat ik nou net nr. 17 niet hebben . Mijn laagste kleurhoogte die ik heb meegenomen is 66 en de hoogst 108, dus denk dat ik in te hoge kleurhoogtes ben aan het kijken? Zoals ik aangaf vind ik forel echt een hele mooie kleur, maar net iets te donker naar wat we zoeken..Zou je mij aub kunnen aangeven hoe de kleur Loom uitvalt? Ik heb even gegoogled (http://www.color-swatches ... oom/1002-y50r/swatch.html) en hij lijkt wat grijziger? Mag ik aannemen dat Loom de lichtere variant is van Forel? Alvast en alweer bedankt voor je reactie!
P.S Pop77: heb jij zelf ervaring met verf in de keuken? Ik ben nl. ook even naar een verfspeciaalzaak geweest en ze zeiden daar dat ik geen buitenverf moet gebruiken omdat die te hard zou zijn (??) en er gemakkelijker stukjes van af zouden breken?



Mochten er hier nog tips/ervaringen over zijn hoor het heel graag!
PS 2, ;) ik heb de kleur loom gevonden! Bij mij zit hij op kleurenstaal 84 van histor. Is idd een hele mooie kleur! Ga daar ook eens een proef van halen! Het lijkt of er iets grijs in zit? maar erg mooie kleur!
Geen last van afbrekende stukjes hoor. Werd hier juist aangeraden omdat t tegen een stootje kan en je het goed kunt reinigen. We wonen in n oud huis waar t stucwerk niet overal even stevig is. Dus dan zou je zeggen dat t wel los had moeten laten tijdens t schoonmaken ofzo. Geen last van
@helpbrand: ok ga ik daar naar kijken! raar dat er zo verschillende adviezen gegeven worden he..bedankt voor je tips!
Ik zie net de bestelde stalen van Painting the Past in de brievenbus liggen.. mijn oog viel gelijk op clotted cream NN19. Dat is de kleur zoals ik hem in mijn hoofd heb Lijkt me een hele mooie rustige, zanderig beige kleur zonder rozig te worden. Heb even wat gegoogled op plaatjes maar daar lijkt hij creme/gelig? Heeft iemand misschien ervaring met deze kleur? (ik zou hem wel moeten laten mengen in wasbare verf..).
Sannies haal gewoon een pot. Echt! Je blijft twijfelen zo. Smeer t op je muur en je ziet hoe t licht in je huis erop valt en wat dat er mee doet. Dat geeft je een veel betere indruk dan stalen enzo. In t allerergste geval moet je t nog een keer overschilderen. Ik spreek uit ervaring en heb t drie keer overnieuw gedaan

Maar deze kleur was t inde winkel niet geworden en toch is ie perfect!

Edit: en plaatjes op internet geven je al helemaal niet de juiste indruk.
HelpBrand: je hebt gelijk ik twijfel heel erg over de kleur. Maar dat is denk ik ook omdat de keuken (niet in ral kleur, maar afwijkende kleur uit duitsland) al vrij vlot geleverd wordt en we (mijn vriend) voor hij geplaatst wordt de wanden moet verven met schrobvaste verf. (alles moet ook nog gestuct worden) Daar ik zelf helaas langdurig ziek ben en niet mag autorijden ben ik afhankelijk van anderen om naar winkel te gaan en moet ik achter pc zoveel mogelijk uitpluizen . Niet handig, vandaar erg blij met jullie tips! Ik laat wel wat weten als ik dè kleur gevonden heb
Succes met kiezen. Ben heel benieuwd welke t uiteindelijk wordt! Weet niet of t al genoemd is maar Farrows & Ball (heet t zo?) heeft ook prachtige kleuren....
dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga weer mee met HelpBrand, zie inderdaad veel mooie kleuren van Farrow and Ball. Heel erg chique, waardoor ik vermoed erg kostbaar, klopt dat HB?





Fijn topic hoor, ik had net bedacht dat ik eigenlijk een meer donkere kleur op de muur wilde dan Forel. Nu besef ik dat de kleur donker genoeg en bijna perfect is; fijn!
Geen idee wat t precies kost, maar t is prijzig. Maar als je de kleurcode hebt kun je m gewoon laten mengen denk ik.



Forel is moooooi wat zijn we t eens hè
Alle reacties Link kopieren
@HB - Eens over zowel muren als paarden. De kleur Forel gaat zo goed samen met het wit van de andalusier
True true
En Sannies, kom je eruit?
Hier verf van Sigma, heet nu Sigmapearl Shield 2k satin. We hebben het nu twee jaar in een wittint en geen beschadiging, vlek, oid. Kost wat maar een achterwand is veel duurder(en minder mooi in onze keuken)
@helpbrand: leuk dat je ernaar vraagt , dank je. Ik heb toevallig net vandaag een paar stalen van een vrouw uit het noorden van onze provincie gekregen van de Flexa Pure lijn- Sand lijn. Er zitten wat stalen bij met 'oude' benamingen en er ontbreken een paar dus dat maakt het er niet gemakkelijker op ;). Ik wil deze stalen nu graag naast de kastjes gaan leggen, alleen doordat ik ziek ben mag/kan ik zelf geen verre stukken rijden dus ben afhankelijk van iemand die me naar keukenleverancier wil brengen. Ook is het lastig dat binnen een straal van 20 km er geen flexa pure leveranciers hier zijn (?). Is vreemd he? Ik denk dat het voor mij vooral zo lastig is omdat ik altijd ernaar uitgekeken heb om ons huis in te richten en nu moet het even vlug vlug (want voordat keuken geplaatst wordt moet worden geschilderd:is handigste) en ik kan zelf niet gaan en staan waar ik graag zou willen. Lees: rondshoppen voor kleuren . Maar ja, we komen er wel uit en dan zal ik gelijk hier posten welke het geworden is . Tips blijven welkom!
@Kakelvers: dank je wel voor de tip! Ga ik die bij de verfspeciaalzaak tzt voorleggen!
Is ook een big deal toch? Wij hebben driekwart jaar geleden ons eerste huis gekocht en ik had maanden van tevoren een moodboard klaar

En wat hebben we getwijfeld over kleuren...

Maar t is heel mooi geworden! Wordt bij jullie vast ook hartstikke mooi.

Wat vervelend dat je zo ziek bent zeg. Niks aan om zo afhankelijk te zijn van anderen voor dit soort eigenlijk eenvoudige dingen. Is t iets wat weer over gaat of beter wordt?
@helpbrand: een gelijkgestemde! jeij! hier is beige beig en wit wit, voor mij zitten er wel grote verschillen tussen . Het is idd niet prettig om zo afhankelijk te moeten zijn, dat stoort me nog meer dan niet de goede kleur kunnen vinden eerlijk gezegd..ben altijd heel afhankelijk geweest en ook veel bezig geweest met interieur (opleiding etc gedaan). Doordat ik al zolang ziek ben voelt het een beetje alsof me dat ook 'afgenomen' wordt. Maar ik mag niet klagen want het gaat al beter en ik wordt wel weer beter..Ik ben in oktober 2010 gediagnosticeerd met Pfeiffer en afgelopen november had ik verhoogde waardes voor CMV (chronisch broertje/zusje van pfeiffer). Maar ja, anderhalf jaar geleden kon ik niets en dat kan ik nu zeker niet meer zeggen..het gaat al stukken beter..alleen de hoofdpijn, concentratieproblemen, pijnlijke klieren en allerlei kleine ongemakken blijven..ben er beetje klaar mee, maar blijf optimistisch.. Kleuren/interieur uitzoeken is dan ook normaal gesproken ontspanning voor mij maar omdat ik nu niet kan gaan hoe ik graag zou willen is dat even ver te zoeken ;)
Heftig meis! Dan ben je al een flinke tijd ziek. En zo te horen ben je ook van ver gekomen. Hoop dat je gauw weer opknapt en lekker weer je ding kan doen.

Kan me indenken hoe je je voelt, heb zelf helaas twee chronische aandoeningen. Het gaat nu goed hoor, maar ben lang ontzettend ziek geweest en de oude word ik helaas nooit meer helemaal.



We zijn de afgelopen jaren een paar keer verhuisd maar bij dit huis hebben we er echt werk van gemaakt. Dit is ook ons eerste koophuis.

Ben ook best een beetje trots op wat we ervan gemaakt hebben. Hebben flink verbouwd.

Er zat een keuken in uit de jaren '70! Laminaat op de muren in de hal als een soort van lambrisering. En behalve wit waren de kleuren zilver en fluorescerend groen :-s bizarre combi.

Doorgezakte plafonds en meer van dat.

Alles is gedaan. De oude bewoners zijn wezen kijken, wonen hier twee straten vandaan, ze herkenden het niet meer terug. Daar werd ik toch wel blij van

Jammer dat je hier geen plaatjes kunt plakken.



Edit: wat voor opleiding in interieur heb je gedaan? Ik zou graag ooit een opleiding in die richting willen doen, gewoon voor mezelf. Ik ben gek op alles wat met interieur en design te maken heeft. Kan er zo van genieten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven