Waarom zie ik geen activiteiten van sommige vrienden op fb?

29-04-2012 11:20 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ben nog niet zo heel lang op fb en ook niet super aktief.

Maar reageer zo nu en dan op anderen dat ik iets leuk vind of wens hen een fijne vakantie, verjaardag bv.

Met familie wissel ik wel wat meer uit.

Nu heb ik ook een paar vrienden van vroeger gevonden en al een tijdje toegevoegd aan mijn vriendenlijst.

Maar ze echt weer gezien, dat niet.

In het begin zag ik al hun activiteiten en schreef zo nu dan wel eens wat korts maar eerder niet dan wel.

Vond het gewoon leuk om te zien waar zij mee bezig zijn,

Ik zelf zet eigenlijk nooit neer wat ik aan het doen ben of zet eigenlijk nooit iets neer zoals een fimpje of wat dan ook,

Nu zijn er dus een paar vrienden van vroeger waarvan ik weinig tot niks meer zie.

Terwijl ik voorheen alles zag.

Nou vind ik het niet erg maar wel als daar een bepaalde reden voor is?

Ik bedenk me dat ze me misschien geblokkeerd hebben oid omdat ik niet veel zeg.schrijf?

Ik kan wel berichten op hun pagina´s plaatsen.

Ben dus een leek op fb en ik geloof dat vrienden van vrienden mijn reakties ook kunnen lezen.

Ik vraag mij af zijn er op fb bepaalde redenen zijn waarom mensen je blokkeren of iig je niet meer tonen waar ze mee bezig en dergelijke?

Heb ook iets begrepen dat er zgn volgers zijn, en ben ik dat dan en is dat irritant misschien?

Alvast bedankt , groetjes
Alle reacties Link kopieren
Het nieuwtje kan er van af zijn en zijn ze gwoon niet meer zo actief? Wie zegt dat ze je geblokkeerd hebben?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet geblokkeerd maar je kan toch ergens aanvinken wie wel en wie van je vrienden niet meer kunnen meekijken?

De vrienden waarover ik het heb waren erg aktief en zette elk dingetje op fb velen malen per dag.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat kan, maar ik zou er niet van uitgaan. FB is niet voor iedereen de manier van leven, en soms komen mensen daar achter en focussen weer op andere zaken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:pinksterbloem schreef op 29 april 2012 @ 11:27:

Ik weet niet geblokkeerd maar je kan toch ergens aanvinken wie wel en wie van je vrienden niet meer kunnen meekijken?

De vrienden waarover ik het heb waren erg aktief en zette elk dingetje op fb velen malen per dag.Je kunt per vriend instellen wat deze kan zien. Misschien vinden ze het leuk je weer te zien, maar hebben ze niet de behoefte om álles met je te delen?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk het ook idd.

Maar weet niet waarom ze dat zo ingesteld zouden hebben, want voorheen deelde ze naar mijn weten alles.

Misschien omdat ik te weinig aktief ben op fb naar hun en zowiezo.

Ik vond het echt hartstikke leuk om die vrienden weer te vinden via fb en het voelt nu bijna alsof zij mij in het echt niet meer willen ´zien´.
Alle reacties Link kopieren
Hi Voelspriet, dat begrijp ik uiteraard.

Echter deelde die vrienden voorheen wel alles en nu ineens sinds een tijdje niet meer?
Alle reacties Link kopieren
Ik zie soms ook op profielen van vrienden dat ze 6 dingen plaatsen in 1 uur bijv en ik dan maar 3 dingen zie, als ik op hun profiel kijk zie ik wel die 6 dingen staan, maar ik heb ook veel kennissen erop staan, denk als facebook alles moet weergeven dat je elke 3 minuten je pagina kan refreshen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pinksterbloem schreef op 29 april 2012 @ 11:40:

Ik denk het ook idd.

Maar weet niet waarom ze dat zo ingesteld zouden hebben, want voorheen deelde ze naar mijn weten alles.

Misschien omdat ik te weinig aktief ben op fb naar hun en zowiezo.

Ik vond het echt hartstikke leuk om die vrienden weer te vinden via fb en het voelt nu bijna alsof zij mij in het echt niet meer willen ´zien´.Of misschien hebben ze het wel pas uitgevonden hoe dat werkt? Waarom betrek je dit zo enorm op jezelf?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Bedoel niet in het echt maar het voelt alsof je in het echt ook genegeerd wordt door deze vrienden zeg maar.

Bij mj kan iedereen alles lezen, heb niemand afgeschermd. Misschien denken zij dat ik omdat ik niet zo aktief ben dat ik hun heb geselecteerd om niet alles van me te zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:pinksterbloem schreef op 29 april 2012 @ 11:46:

Bedoel niet in het echt maar het voelt alsof je in het echt ook genegeerd wordt door deze vrienden zeg maar.

Bij mj kan iedereen alles lezen, heb niemand afgeschermd. Misschien denken zij dat ik omdat ik niet zo aktief ben dat ik hun heb geselecteerd om niet alles van me te zien.Je moet niet voor een ander denken. Zoek een andere hobby dan FB want je slaat echt door.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Tja omdat ik het met iedereen wil vinden, soms vervelende eigenschap
Alle reacties Link kopieren
Pardon, ik schrijf hierboven dat ik NIET zo aktief ben op fb
Alle reacties Link kopieren
quote:pinksterbloem schreef op 29 april 2012 @ 11:46:

Bedoel niet in het echt maar het voelt alsof je in het echt ook genegeerd wordt door deze vrienden zeg maar.

Bij mj kan iedereen alles lezen, heb niemand afgeschermd. Misschien denken zij dat ik omdat ik niet zo aktief ben dat ik hun heb geselecteerd om niet alles van me te zien.



Genegeerd? Dat is als ze niet reageren als jij iets zegt of doet of contact met ze opneemt.



Verwacht jij in het echte leven ook dat ie-de-reen jou álles verteld? Omdat je je anders buiten gesloten voelt?



Ik heb zelf ook mensen in mijn lijst die ik heb afgeschermd. Ik ken ze namelijk minder goed en vind het niet nodig om ze te laten meekijken bij alles wat ik doe. Dat zegt echter niets over hén, en wel iets over mijn eigen instelling.
Alle reacties Link kopieren
Oke, vond het alleen een beetje vreemd dat ik sinds een tijdje niet meer bij hun lijst van vrienden hoor die niet afgeschermd is.

En dacht dan het lag aan het feit dat ik niet zo aktief ben ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk het ook: van sommige mensen krijg ik geen updates meer te zien. Maar dat geldt dus ook voor mensen die ik wel degelijk regelmatig 'live' spreek en waarvan ik dus ook zeker weet dat ze me niet zouden blokkeren.



Volgens mij is het gewoon een soort functie van Facebook om alles overzichtelijk te houden. Als ik van al mijn 100+ Facebookvrienden updates zou krijgen, wordt het aardig onoverzichtelijk in de timeline...
Controleer eens of je die mensen op je nieuwsoverzicht hebt aangevinkt met ' meeste updates' ipv 'alle updates'. Naast een bericht staat zo'n uitrolmenu waarin je dat kan controleren.
Alle reacties Link kopieren
...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook een hekel aan als mensen alleen maar komen loeren en consumeren, maar zelf niks op FB plaatsten. Alleen maar kijken wat een ander schrijft en zelf nooit iets posten. Ik stop ze in een lijst en daardoor zijn ze uitgesloten van mijn updates. Jammer dan dat ze dat vervelend vinden, moeten ze het medium maar gebruiken waarvoor het bedoeld is.
Alle reacties Link kopieren
quote:pinksterbloem schreef op 29 april 2012 @ 11:42:

Hi Voelspriet, dat begrijp ik uiteraard.

Echter deelde die vrienden voorheen wel alles en nu ineens sinds een tijdje niet meer?

Vraag het ze gewoon?

Je zal beperkte toegang hebben,niet iedereen wil alles delen met iedereen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven