logeerhond met vieze ogen

02-05-2012 14:05 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben een logeerhond die voortdurend gele smurrie bij de ooghoeken heeft zitten. Het is een golden retriever overigens. ik maak het elke keer schoon maar vroeg me af of ze geen echte ontsteking heeft en of ik daar niet echt iets mee moet doen. Iemand een idee?
Alle reacties Link kopieren
http://www.dierenarts-noo ... bibliotheek-&directory=97



is dit het? Of is het minder erg?



zoals daar ook staat, haal het niet weg met je vinger, maar even met een schoon doekje met doorgekookt water, zodat er geen nieuwe troep kan ontstaan
Alle reacties Link kopieren
Getver !
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig stukken minder erg. Er zit steeds een kloddertje of draadje in haar ooghoek. Ik had nog niet bedacht het met mijn vinger te doen (bah) dus gebruik ik netjes een wc papiertje o.i.d. Ik zal het met doorgekookt water gaan doen.



Kan het trouwens kwaad als hij zwemt. Is een echte waterrat natuurlijk. En ik had trouwens het idee dat het minder erg was na het zwemmen, vreemd eigenlijk omdat honden zwemwater natuurlijk nooit zo heel schoon is.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat zwemmen niet heel bevordelijk is, maar aan de andere kant... Hij is in een vreemd huis met vreemde baasjes, laat m lekker uitrazen, lijkt me belangrijker voor zn 'welbevinden'.

En daarna even schoonmaken.



Ik heb zelf een hond, en doe de 'gewone' traanoogjes altijd met mn vingers moet er niet aan denken de hele dag met doekjes rond te lopen...
Alle reacties Link kopieren
@nettel, zo eigen is het nog niet denk ik dat ik het met mijn vinger schoon ga maken. Maar verder voelt hij zich prima hoor, ik geloof dat hij welgeteld 5 minuten even wat onwennig is geweest en nu is hij volledig gefocust op zijn nieuwe roedel.



Maar dit is dus normaal? Aangezien je het hebt over 'gewone traanoogjes.
Alle reacties Link kopieren
Een van mijn katten heeft dit vrij regelmatig. Zij is er gevoelig voor en soms geef ik haar er oogdruppels voor (dierenarts) maar verder heeft ze er weinig last van.



Mijn andere kat heeft het eigenlij nooit, dus als hij het zou hebben zou het me opvallen, misschien kun je als je de baas of bazin spreekt even vragen of het normaal is voor de hond?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het even aan het baasje vragen. En anders kun je bij de dierenwinkel Cleareye kopen, dat is speciaal schoonmaakspul voor de ogen en helpt ook tegen evt. irritaties. Als het beestje echt een ontsteking heeft (of het zich zodanig gaat ontwikkelen) zou ik even langs de DA gaan. Succes en veel plezier met je logee!
Alle reacties Link kopieren
Een dierenarts heeft mij ooit verteld dat dat een kwaal is die je veel ziet bij honden met een lange snuit en een platte kop.



Kan niet veel kwaad, maar let op wat _bindi hierboven zegt, dat het geen ontsteking is of wordt. Dan is het oog rood met een pusachtige afscheiding, conjunctivitis heet dat en dat gaat zonder antibioticazalf niet weg.
Alle reacties Link kopieren
Behandelen met een stukje keukenrol en doorgekookt en afgekoeld water. Om de zoveel tijd ff met water en een doekje schoonvegen, ik neem aan dat de hond geen half jaar bij je blijft, dus aangeven bij de baasjes en zij kunnen dan beslissen wat ze ermee doen. Of verwachten ze van jou dat jij ff met hem naar de dierenarts gaat? Is ja niet levensbedreigend.
Alle reacties Link kopieren
quote:nicolientje76 schreef op 02 mei 2012 @ 14:21:



Maar dit is dus normaal? Aangezien je het hebt over 'gewone traanoogjes.Mijn hond heeft soms een beetje "slaapzand" bij zn ogen. Maar das niet geel, en zit aan de binnenkant vd ogen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven