Vriendelijke verkoopster uitvragen?

03-05-2012 19:35 49 berichten
Goedenavond,

Zit met een probleempje waar ik wel wat vrouwelijk advies bij kan gebruiken...

Heb vanmiddag in een filiaal van een bekend warenhuis

een zeer leuke verkoopster 'ontmoet'. Het was niet zo druk dus ik kreeg al snel de bekende vraag: "kan ik u helpen?" o.i.d.

Door mij vriendelijk bedankt. Even later heb ik haar met een half smoesje weer aangesproken om toch iets te laten merken van mijn nieuwsgierigheid.. maar alleen zakelijk gesprekje gehad.

Na afrekenen bij de kassa (bij een collega) was er nog even oogcontact op afstand, met een heel vriendelijke glimlach van haar...zucht. Weet niet goed meer of ik wel teruglachtte eigenlijk.



Is dit nou een gemiste kans of ben ik gewoon vriendelijk geholpen uit commercieel oogpunt?

Is het überhaupt "done" om een verkoopster tijdens haar werk te benaderen met romantische bedoelingen?

Graag jullie mening.
Alle reacties Link kopieren
Ik werkte als student in het weekend in het supermarkt. Al een aantal weken kwam een leuke jongen bij mij aan de kassa. Op een dag kwam hij aan de kassa met ingredienten voor een avondmaaltijd voor twee personen. Hij vroeg: wil je dit vanavond met mij opeten? Ik vond het erg orgineel en heb 'ja' gezegd. Verder niet veel geworden, maar wel een leuke date en leuke herinneringen aan overgehouden.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kun je best de verkoopster subtiel je kaartje geven en vragen of ze contact wil opnemen als ze een keer koffie wil drinken oid, maar zet haar iig niet voor schut/voor het blok waar alle collega's en klanten bij zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg ook: gewoon uitvragen. Maar!

- Als ze nee zegt gewoon accepteren, ze is je niks verschuldigd

- Zet haar niet voor het blok (dus geef haar bijvoorbeeld jouw telefoonnummer (met een roos?), ipv voor de kassa te blijven staan tot ze ja of nee zegt)

- Natuurlijk niet vragen als zij net een rij van 20 mensen heeft staan die ze moet helpen!



Edit: Wat borderwalk zegt dus :P
Alle reacties Link kopieren
Hoi wat zou het geweldig zijn als je hier een date aan over hield...

Dus ik zeg gewoon doen ......En als ze nee zegt ...geeft toch niets nu blijf je jezelf misschien afvragen ;wat als....?
quote:Kuzu schreef op 03 mei 2012 @ 20:01:

Ik werk ook in een winkel, ben tegen iedereen erg vriendelijk maar totaal zonder bijdoelingen.

Doe gewoon met veel plezier mijn werk.



Als een man me uit zou vragen zou ik me afvragen of ik wel professioneel overkwam of te vriendelijk...



Maar er kan toch een ontzettend leuke vent jouw pad kruisen? Of dat nu tijdens je werk in een winkel, supermarkt, bioscoop, kroeg, advocatenkantoor, bij de NS, bij de bakker, waar dan ook, is, dan zegt dat toch niets of je je werk professioneel doet?



Ik werkte in de gezondheidszorg en nu in de toerisme. Ik doe mijn werk goed en met plezier en professioneel, maar ik kan toch altijd ergens iemand tegenkom waar ik mee 'klik'?
quote:kittepit schreef op 03 mei 2012 @ 19:59:

ja, ha ha hawkeye,



En eigenlijk dan nog: als die 17 jarige nou toevallig op mannen van 50 valt? Je weet het maar nooit, maargoed de kans op een blauwtje is dan natuurlijk wel erg groot



Denk dat er dan toch iets mis is met die meid, maar dit terzijde.

Bedankt voor adviezen tot nu toe!

Wordt sowieso nog een klus haar weer te zien, met die onregelmatige uren tegenwoordig..
Alle reacties Link kopieren
Hoezo is er iets mis met die meid?
Alle reacties Link kopieren
Volgens een mystery shopper die ik ken worden er altijd vragen gesteld als was er oogcontact bij de begroeting? Was er oogcontact tijdens het gesprek? Was er oogcontact bij het afscheid nemen?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Geef je ons wel even een update...we zijn dol op romances
quote:minnim schreef op 03 mei 2012 @ 20:09:

Ik zeg ook: gewoon uitvragen. Maar!

- Als ze nee zegt gewoon accepteren, ze is je niks verschuldigd

- Zet haar niet voor het blok (dus geef haar bijvoorbeeld jouw telefoonnummer (met een roos?), ipv voor de kassa te blijven staan tot ze ja of nee zegt)

- Natuurlijk niet vragen als zij net een rij van 20 mensen heeft staan die ze moet helpen!



Edit: Wat borderwalk zegt dus :PWarenhuis.. geen kassameisje hoor. Zou best kunnen natuurlijk.
quote:Rainbow01 schreef op 03 mei 2012 @ 20:09:



En als ze nee zegt ...geeft toch niets nu blijf je jezelf misschien afvragen ;wat als....?Klopt, genoeg ervaring mee.
quote:Fame schreef op 03 mei 2012 @ 20:14:

Volgens een mystery shopper die ik ken worden er altijd vragen gesteld als was er oogcontact bij de begroeting? Was er oogcontact tijdens het gesprek? Was er oogcontact bij het afscheid nemen?



Was niet echt afscheid nemen, ik heb bij iemand anders afgerekend. Dus i.m.o. was oogcontact helemaal niet 'vereist'.

En daarom loop ik er nu nog over na te denken.
quote:whatwomenwant schreef op 03 mei 2012 @ 20:14:

Hoezo is er iets mis met die meid?



Vadercomplex ofzo? Ik bedoel, 17 en 50?

Nog afgezien van strafbaarheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:noppies schreef op 03 mei 2012 @ 20:09:

[...]





Maar er kan toch een ontzettend leuke vent jouw pad kruisen? Of dat nu tijdens je werk in een winkel, supermarkt, bioscoop, kroeg, advocatenkantoor, bij de NS, bij de bakker, waar dan ook, is, dan zegt dat toch niets of je je werk professioneel doet?



Ik werkte in de gezondheidszorg en nu in de toerisme. Ik doe mijn werk goed en met plezier en professioneel, maar ik kan toch altijd ergens iemand tegenkom waar ik mee 'klik'?



Tuurlijk, klikken kan altijd.

Maar ik bedoel meer, als iemand mijn 'ik vind het leuk om hier te werken en dat straal ik uit' gedrag opvat als 'hey dat winkelmeisje vind MIJ leuk' vraag ik me af of ik niet wat verkeerds uitstraal.



Ik ben altijd vrolijk en spontaan tegen mijn klanten, met sommige ook best persoonlijk, maar zou er totaal niet blij van worden als een mannelijke klant denkt dat ik hem wel zie zitten, terwijl ik gewoon simpel mijn werk doe.
quote:Rainbow01 schreef op 03 mei 2012 @ 20:14:

Geef je ons wel even een update...we zijn dol op romancesAls jullie niets meer horen is het niets geworden.
Alle reacties Link kopieren
O en wij maken ook zoveel mogelijk oogcontact met winkelende/binnenkomende klanten, maar dat is meer om ze erop attent te maken dat we ze hebben gezien.

Kennelijk schrikt dat potentiele winkeldieven af, dus het is meer regel dan sjansmethode.
Ik zou gewoon wat vaker naar die winkel gaan, voor zo ver mogelijk, kijken hoe bijzonder jullie oogcotact echt is, en op basis daarvan wel/niet uitvragen
Alle reacties Link kopieren
quote:willibrordfrequin schreef op 03 mei 2012 @ 20:05:

[...]





Are you serious? Hoezo troela's?wat is er mis mee?
Om eerlijk te zijn; als ik dit winkelmeisje zou zijn en ik zou na het in de OP omschreven "contact" een avondje mee uit gevraagd zijn, dan zou ik denken te maken te hebben met een sneu type, dan wel een creep. Als je d'r nou vaker zou zien of een uur met haar aan het praten zou zijn geweest over je aankoop, dan vind ik het nog wel kunnen om te vragen of ze misschien een kop koffie (!) wil drinken.
quote:Ksenija schreef op 03 mei 2012 @ 20:46:

[...]





wat is er mis mee?Ne comprends pas.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een avondje uit vragen een veel te grote stap voor iemand met wie je maar een paar woorden gewisseld hebt. Dat schrikt af. Ik zou alleen al ´nee´ zeggen omdat ik het teveel ineens vind, zelfs als je best leuk zou zijn. Begin eens met ´mag ik je trakteren op een ijsje/kopje koffie hier om de hoek'.
Alle reacties Link kopieren
quote:willibrordfrequin schreef op 03 mei 2012 @ 20:54:

[...]





Ne comprends pas.



Vraag haar niet mee uit.

Troela weet niet wat haar te wachten staat...
Ik zou het wel proberen, nee heb je en ja kun je krijgen. Ik zou aan haar een kaartje geven met je telnummer erop (of een roos mr dat is mssn te) en vragen of ze een keertje zin heeft om wat te gaan drinken. Niet gelijk mee uit eten vragen. En het kaartje zodat ze de tijd heeft om erover na te denken, want het is niet leuk als je ineens voor het blok wordt gezet.
Alle reacties Link kopieren
quote:willibrordfrequin schreef op 03 mei 2012 @ 20:54:

[...]





Ne comprends pas.Ach, haar standaard manier van reageren, niets bijzonders

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven