Rolschaatsen of Skates?

05-05-2012 08:01 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

mijn dochter wordt over 2 maanden 4 jaar. Nou wil ze graag rolschaatsen voor haar verjaardag. Maar nu zat ik te denken aan skates, die zie je vaker en lijkt me makkelijker ivm schaatsen in de winter. Wat zijn jullie ervaringen?
Ik zou voor skeelers gaan! Wat je zelf ook aan geeft is het makkelijker om ook te leren schaatsen! En rolschaatsen zijn een stuk zwaarder
Ik zou voor skates gaan. Mijn dochter heeft ze ook, gaat prima. Die van haar komen bij scapino vandaan (in zo'n zak met beschermers er bij). De achterste 2 wielen kun je in het begin naast elkaar zetten zodat ze wat steviger staat. Later kunnen ze gewoon achter elkaar.
Rolschaatsen! Veel leuker

Edit: ik had m'n eerste paar rolschaatsen toen ik 6 was en heb er nog vele versleten nadien.

Wel skates geprobeerd maar ik kon er absoluut niet op staan. Heeft met de stand van je voeten in die dingen te maken. En ik heb t idee dat je stabieler bent op rolschaatsen en dat is zeker als je nog jong bent erg prettig.
Toen mijn dochter 4 was had ik rolschaatsen. Veel makkelijker om te leren, daarna ben ik overgegaan op skeelers.
Ik zou ook beginnen met rolschaatsen. Als ze wat groter is zijn skates/skeelers (wat is het verschil eigenlijk daartussen?) ook nog steeds leuk, terwijl ze op rolschaatsen misschien uitgekeken raakt.
Skeelers, mijn dochter had het zo onder de knie en toen het vroor en er geschaatst kon worden schaatste zij zo weg, ideaal!
Ik zou ook voor skeelers gaan! Makkelijker om te leren!
Rolschaatsen, leert makkelijker en is beter voor de enkels! Daarna pas skate's.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Ligt denk ik ook aan haar motorische ontwikkeling. Toen mijn dochter 4 was had dat absoluut niet gekund (skeelers). Zij heeft afgelopen winter echter geschaatst op hockeyschaatsen en dat ging super, maar het heeft wel even geduurd alvorens ze het onder de knie had. Maar omdat het schaatsen zo goed ging heeft zij skeelers gekregen. Ze is nu 5,5 jaar.

Vriendinnetje van haar kon direct al goed skeeleren. Die fietst zelfs al met skeelers aan.

Kijk naar je kind en wat het aan kan.
Mijn dochter heeft voor haar vierde verjaardag ook rolschaatsen gekregen die ook als skeelers gemaakt konden worden. Die wilde ze heeel graag.

3 keer met een halve hernia van het ondersteunen met haar geprobeerd maar ik vond er echt nog geen beginnen aan. Ze kon er niks van. Of ik had er het geduld niet voor

Ze is nu vijf en ondertussen zijn ze ook te klein denk ik.

Ik zou eens een paar keer naar een schaatsbaan gaan om te kijken hoe dat gaat.

Ik vind fietsen met skeelers aan gevaarlijk.
Het Viva forum is papaja.
Het is wel lastig, vind het nl zonde om ze allebei te doen. Maar afgelopen maandag stond ze bij een vriendinnetje op rolschaatsen(voor het eerst) en dat had ze snel onder de knie. Dus zal ff kijken of we bij iemand skeelers/skates kunnen lenen en kijken of ze dat ook snel kan.'

In ieder geval bedankt iedereen voor hun advies!
Maar waarom koop je dan niet die skeelers waar je ook rolschaatsen van kan maken?
Op zich een goed idee 2 in 1. Maar daar heb ik het niet zo op. Net zo als een tv met ingebouwde dvd speler bijvoorbeeld.... Multifunctionele dingen gaan naar mijn idee eerder stuk en blinken meestal niet uit in gebruiksvriendelijkheid.
Dat kan, maar rolschaatsen voor een kind van vier zijn ook niet bedoeld om jaren mee te gaan. Voeten groeien natuurlijk best snel op die leeftijd.

Maar wat je wil

Ik heb geen idee van de kwaliteit ze zijn hier maar een paar keer gebruikt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven