Varkensvlees, hoe is het het lekkerst?

14-05-2012 09:09 51 berichten
Ik doe mijn best om te leren koken. Wat ik nog altijd moeilijk vind, is het bereiden van vlees. En het grootste probleem ligt hier: rundvlees is hier enorm duur, maar mijn vriend wil geen varkensvlees, want "dat vindt hij niet lekker".



Nu vind ik dat we wel vlees moeten eten en vraag ik me af of jullie nog recepten hebben, zodat ook varkensvlees een delicatesse kan worden in ons huis.



Dus, mijn vragen: wat is een lekker stukje varkensvlees en hoe bereid ik dat?
Alle reacties Link kopieren
Ulgh, varken.. Slecht voor je.



Maar speklapje? Met kruiden? En dan ff bakken.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Koteletje. Zout en peper erop, insmeren met grove mosterd erop smeren, bakken in roomboter. Andijviestampot erbij. Heerlijk.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Varkensvlees kan zeker een delicatesse zijn. Neem maar eens een mals stukje varkenswang of nekspek... heeeeerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Varkensfilet in stukken snijden, niet te klein! Roerbakken met knoflook, oestersaus, chili, beetje bruine suiker en citroen. Eten met rijst en gestoomde paksoi.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Je kan prima leven zonder varkensvlees, hoor. Sowieso zonder vlees, als je wat kleine dingen aanpast. Ik snap je vriend wel want ik eet ooit nooit varkensvlees; vind het niet lekker. Neem dan kip of kalkoen; gezonder en ook nog magerder. En je kunt er heel goed mee variëren.
maaique, als je een ander alternatief hebt wat niet zo duur is, maar wel lekker, mag dat van mij ook :-) Ik betaal hier voor 2 runderlappen meer dan 6 euro en dat is dan het goedkoopste stukje vlees.



EvyBlissy en girlinthefire, bedankt voor de tips!

Aureel, kip eten we ook veel hoor. En ik doe veel met rundergehakt, want dat lukt nog wel. Maar ik heb gewoon geen inspiratie en hij eet ook niet graag vaak hetzelfde vlees.
quote:rozehanddoek schreef op 14 mei 2012 @ 09:09:



Nu vind ik dat we wel vlees moeten eten Ik weet dat dit niet echt je vraag is, maar sta ook eens stil bij de vraag waarom je dit vindt
Alle reacties Link kopieren
Rundergehakt. Goedkoop én lekker.
Alle reacties Link kopieren
Varkenshaas met appel.



Op de site van croma staat wel hoe je vlees moet bakken.

http://www.croma.nl/nl/re ... ampignon-roomsaus?reset=1



En vriendlief zelf laten koken als ie er niet tevreden over is.



Ik ben zelf ook dol op vegadingen als gevulde aubergine met oude kaas en pijnboompitten. Maar oude kaas is ook duur en misschien ook wel moeilijk te verkrijgen.
Supersoulfighter, omdat ik:

1) meeloop met de meute die gelooft dat vlees gezond is en bij het menselijk dieet hoort

2) samenwoon in een land waar vlees zo'n beetje het hoofdbestanddeel is van elke maaltijd. Als ik vegetarisch ga koken, denk ik dat mijn vriend het niet eet.



Liv, dat gebruik ik ook veel. Maar mijn inspiratie houdt op bij gehaktballen en het gebruik van gehakt in pasta's Ik ben nog niet zo'n keukenprinses.
Alle reacties Link kopieren
Hamburgers maken van gehakt ook lekker, bolletjes even in de oven zodat ze knapperig zijn, kaas, tomaat etc er op.



En idd kip.. Eet ik zelf veel.
Internagelaktisch
Neem dan kip of kalkoen als je varken niet lekker vindt. Zelf vind ik varkenshaas wel lekker, die dingen met bot in moet ik ook allemaal niet. En op de bbq af en toe 'n lekkere gemarineerde speklap, maar da's ook niet voor dagelijks gezien het vetpercentage.
Gisteren heerlijke beenham op.
nou, de varkenshaas staat dus wel bovenaan. Ik zal dat eens naar het Fins vertalen en kijken of ik dat hier kan vinden :-)



Ik vind het gewoon moeilijk om elke dag iets anders op tafel te zetten, wat vlees betreft. Want als ik 2 dagen achter elkaar kip op tafel zet, ondanks dat het 2 compleet verschillende dingen zijn, dan vind mijn vriend dat gewoon saai. Dus ik leef onder enorme druk om te variëren :-D
Alle reacties Link kopieren
Varkensrollade,: even aanbruinen in de pan en dan in de oven (hoe lang is afhankelijk van de grootte van de rollade. lekker met appelmoes.



Ik ben nu wel benieuwd in welk land je zit rozehanddoek. Het klinkt namelijk erg bekend...
Alle reacties Link kopieren
Laat hem zelf wat verzinnen dan, je bent zijn moeder niet.. tsssk
Alle reacties Link kopieren
Wat voor vlees kookt je vriend dan?
Alle reacties Link kopieren
Zeg rozehanddoek, waarom maakt je vriend het tot jouw probleem wat er elke avond weer op tafel staat?

Als hij twee keer kip te saai vindt kan hij toch zelf ook eens in de keuken gaan staan?
Ik vind varkensvlees ook niet lekker, alleen een varkenshaasje 2x per jaar ofzo is nog wel te doen.



Maar waarom moet het perse rund of varken zijn? Als je absoluut vlees wilt eten zijn er nog veel meer mogelijkheden. Denk aan lam, kalf, wild etc. Wat gebruikelijk/betaalbaar is, is vooral afhankelijk van het land waarin je woont.



Van gehakt kun je ook een gehaktbrood maken, of het gebruiken als vulling in bv auberginerolletjes, gevulde paprika, ovenschotels of iets in die geest. Ik denk dat jouw probleem inderdaad gebrek aan kookervaring is, waardoor je nog niet zo creatief bent in de keuken. Blijf experimenteren en nieuwe dingen uitproberen...
Alle reacties Link kopieren
En vis kan je natuurlijk ook alle kanten mee op.
Jongens Dames, niet teveel van hem verwachten he. Als hij kookt kunnen we 2 kanten op: pasta, of kip met een kant en klare saus. Koken kan hij niet. Maar verder is hij heel lief hoor Hij doet andere dingen thuis, maar koken doe ik.
.
Alle reacties Link kopieren
Koop een kookboek en ga samen oefenen.

Mocht je dan een keer ziek zijn ofzo komt er ook wat gezonds / gewoons op tafel.
Eet wat vaker vis/seafood als je afwisseling wil. Of lust ie dat niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven