geslagen, hoe erg is het?

23-02-2012 23:31 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft mij geslagen (voor het eerst). Ik ben vooral verdrietig en weet niet wat goed wat ik ervan moet denken vandaar dat ik jullie mening vraag.



Ik was s avonds boodschappen doen omdat hij brood en boter moest hebben. Ik was wat geirriteerd omdat ik liever niet wilde gaan maar hij vond dat dat moest. Ik kom thuis en hij pakt me bij mij kont terwijl ik de boodschappen uitpak waarop ik een pak melk dat ik vast had tegen hem duwde (ik duwde hem dus van me af in een reflex maar had dat pak vast) en zei dat hij op moest houden (ik was wat feller dan ik normaal ben). Dat deed hem blijkbaar zeer want hij haalde direct uit met zijn vuist tegen mijn arm. Niet op volle kracht maar ook niet zachtjes. (Hij is vele malen sterker dan ik voor de duidelijkheid).



Ik moest huilen, hij deed het af alsof ik was begonnen, maar is dat ook zo?
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 29 februari 2012 @ 12:21:

[...]



Ohlala shahla, mag ik geen tegengeluid laten horen, het werd aardig eenzijdig hier. Hoe kun jij aan de hand van 3 posts zeggen dat een relatie niet gaat werken?

Jawel hoor en ik reageer daar ook op.

Zodra er geweld in een relatie komt kijken, gaat het niet werken.

Geweld in een relatie is funest. Dat had ik zelfs kunnen concluderen na één bericht.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 29 februari 2012 @ 13:09:

van het feit dat fysiek geweld altijd fout is in een relatie.

[...]

Wat vind jij dan? Dat het soms niet fout is?
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:shahla schreef op 29 februari 2012 @ 13:37:

[...]



Wat vind jij dan? Dat het soms niet fout is?Geen idee waar je dat uit concludeert shahla.
Alle reacties Link kopieren
Ga gewoon bij hem weg en doe niet zo zwak.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 29 februari 2012 @ 13:45:

[...]



Geen idee waar je dat uit concludeert shahla.Ik concludeer nog niks. Ik vraag er naar.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Tsja shahla, dan volg ik je even niet, want volgens mij zeg ik heel duidelijk wat ik van fysiek geweld vind. Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit mijn partner wegduw met, met of zonder pak melk. Dat is fysiek geweld. Wellicht het lagere spectrum van geweld, maar toch: het is een fysieke reactie op woede en ergernis die ten allen tijde ongewenst is. Vandaar mijn vraag aan TO een paar posts terug.
Alle reacties Link kopieren
Ik keur fysiek geweld af. Maar er zit mijns inziens wel degelijk een verschil tussen mijn agressie en die van mijn partner. Er is werkelijk helemaal niemand die bang wordt van mij. Ik ben niet bepaald bedreigend kwa houding. Ik was er zat van, blijf nou van me af. Fout, natuurlijk. Maar mijn partner heeft echt een anger management probleem. Hij reageert vaak agressief, ook op anderen. Niet perse slaan, maar ook verbaal en vooral kwa houding. Dat is wel intimiderend. Ik probeer hem dat wel duidelijk te maken maar hij begrijpt het niet. Ik sla je toch niet (tot laatst dus) waarom ben je dan bang?



Daarnaast speelt er een verschil in normen en waarden/opvoeding. Ik denk makkelijk over veel dingen, hij niet. Zijn manier vindt hij superieur, hij is een heel kritisch iemand, met iedereen is wel wat mis. Dat is niet perse goed of fout maar het past niet bij elkaar.



Wat iemand vroeg over wie betaalt de rekeningen: dat doen we samen. We betalen overal de helft van (ik krijg stufi en vrij veel geld van mijn vader).



En doe niet zo zwak? Pardon.. Ik ga weg, moet alleen wel praktisch haalbaar zijn. Samen met mijn dan ex hier wonen is echt niet te doen. Moet zorgen dat ik eerst onafhankelijk ben.
Alle reacties Link kopieren
quote:pombeertje schreef op 23 februari 2012 @ 23:52:

Ik ben het er niet altijd mee eens, maar het kost me meer energie om daar over in discussie te gaan dan om de boodschappen te halen. Hij maakt daar rustig hele avond heisa over, en daar heb ik niet altijd zin in. Misschien dom, want daarmee bekrachtig ik zijn gedrag terwijl ik het eigenlijk niet vind kunnen.

Dit is de kern van het probleem.



Je bent te lief voor hem, en te conflictvermijdend. Je zult OF van je af moeten leren bijten en voor jezelf opkomen, OF hem dumpen en iemand zoeken waar dat niet bij nodig is. Als je op deze manier doorgaat raak je helemaal ondergesneeuwd.



Voor jezelf opkomen en je grenzen aangeven hoeft niet automatisch ruzie en conflicten en drama te betekenen. Het betekent gewoon dat je jezelf niet tekort doet. En dat is belangrijk hoor, niemand anders doet dat voor je. En komt er in het begin wel een keer ruzie van, jammer dan, maar het alternatief is veel erger.



Mensen behandelen jou zoals jij toelaat. Jij bent verantwoordelijk, niet zij.
Alle reacties Link kopieren
Mijn antwoord hierboven staat trouwens geheel los van het feit dat slaan natuurlijk uit den boze is, want dat is sowieso fout van hem. Maar ik had het nu meer over het patroon wat er waarschijnlijk achter ligt.
Alle reacties Link kopieren
Pombeertje,

Ik heb in een vergelijkbare situatie gezeten. Alleen vele jaren later en met kinderen me dit pas gerealiseerd. ook ik dacht altijd dat als ik weg zou gaan, mijn ouders zijn kant zouden kiezen. gelukkig bleek dit helemaal niet zo te zijn, toen ik duidelijk maakte dat ik echt wegging en vertelde hoe het al die jaren voor mij was geweest. (hij is pas met echt fysiek geweld begonnen nadat ik hem had gezegd bij hem weg te gaan)

het gaat er ook niet echt om of hij je geslagen heeft en of jij dat misschien ook hebt geduwd, maar dat jij je niet veilig voelt in deze relatie.

misschien toch het gesprek met je ouders aangaan, en hen duidelijk maken dat dit je besluit is. Ik hoop dat ze je zullen steunen. geen man is vele malen beter dan een gewelddadige man, echt!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt, ook Joop. Je hebt gelijk. Ik ben te aardig, dat is mijn (1 vd) aandeel aan het probleem. Ik kan onvoldoende voor mijzelf opkomen, daar moet ik sowieso aan werken.



De situatie met mijn ouders schat ik zelf in als redelijk hopeloos. Komt ooit wel weer goed maar ze zullen me niet steunen. Jammer maar het is niet anders. Heb het eerder uitgemaakt, ben bij hun gaan wonen en werd knettergek en daarom weer terug gegaan, dat doe ik echt niet weer. Dan liever een moeilijke vriend waar ik niet meer op de juiste manier van hou. Egoistisch ik weet het. Maar ik ben van plan dit zsm te regelen, ook in het belang van vriend. Reageer op huisjes, solliciteer me suf ed.
Dus je blijft bij hem.. tot je een huis hebt?...
Alle reacties Link kopieren
Sorry, maar als jij verplicht boodschappen moet halen en dan kom je terug en dan gaat hij een beetje leuk aan je kont zitten. Weet niet, ik krijg daar een naar beeld bij. Dat je dan iemand een beetje wegduwt, zie ik niet als geweld. Wat hij heeft gedaan wel. En hij heeft er niet eens spijt van! Niet eens geschrokken van zichzelf....
Alle reacties Link kopieren
pombeertje als je een baan hebt, studie klaar is en een eigen huisje hebt, dan is er vast wel weer een andere reden die je tegenhoud om bij hem weg te gaan. Ik denk dat het echt niet goed is om te gaan wachten op gunstigere omstandigheden als je zo overduidelijk niet gelukkig bent in deze situatie.
Als jij niet bij hem wil zijn kun je beter nu eerlijk zijn tegen hem denk ik.

Of gaan zonder zijn weten.

Ik ken hem verder niet, dus weet niet hoe hij reageerd, maar ik denk dat als de liefde over is, je het beter af kunt sluiten.

Morgen wil hij sex met je en dan?....Daar moet je ook bij stilstaan.
Trouwens ik veroordeel jou niet hoor

Maar vraag me af hoe lang jij dit vol denkt te houden zonder er zelf kapot aan te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Pombeertje, hoe gaat het met je?

Ben benieuwd....



Liefs, Misia
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Ja, ik hoop ook dat het allemaal goed gaat met je pombeertje.

En vraag me af of je al anders denkt over de situatie?
Alle reacties Link kopieren
Lieve TO, ben benieuwd hoe het met je zoektochten gaat! Heb je een huisje kunnen vinden? Of een andere baan? Of voel je je als het ware teruggeworpen en blijf je voorlopig waar je bent? T kost allemaal zoveel tijd en energie, althans bij mij.



@dolores: Pombeertje schrijft dat ze op zoek is naar een huisje en zich suf solliciteert. Waarom zou ze anders over dingen gaan denken als ze blijkbaar dat denken al in acties heeft omgezet?

Ik begrijp het belang niet -.......TO kan haar energie nu wel voor andere dingen gebruiken dan zich afvragen (en uitleggen) of ze er "al" anders over denkt. Lijkt mij....



Dikke X Misia
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
Pffff wat een verbelend verhaal weer.

Twee tips. Volg een assertiviteits cursus oid bij een goed instituut of instelling en zorg dat je zo snel mogelijk weg gaat bij deze man.

Je hebt al aangegeven de sutuatie newust in stand te houden omdat je niet bij je ouders wilt blijven. Die situatie is ook vast niet fijn maar in deze relatie ga je verdrinken als je hem voortzet!
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor de typfouten, ik wou snel....
Alle reacties Link kopieren
Hoe reageert hij naar jou als jij begint te huilen dan? Hij merkt toch dat je pijn hebt?
Alleen op de titel al kan ik maar 1 antwoord bedenken: ja, erg, ik sla mijn huisdier niet eens.



Ik kan maar 1 antwoord geven op deze vraag; wegwezen. Slaan is onmacht, geeft geen enkel excuus of recht om dat te doen.



Niet makkelijk, wel het devies. Wegwezen uit deze relatie. De (spaarse) momenten van lief, aardig, aanhankelijk, doet wat in het huishouden, is lief voor de kinderen etc. vallen volledig in het niet en zijn een excuus voor jezelf om er toch mee door te gaan vanwege de kinderen.



Dikke no no. Wegwezen TO. Losse handjes gaan zwerven, en mss wel t.z.t naar je kinderen toe. Dat wil je niet lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Gezien je vorige topics zitten jullie gewoon aan het einde van het verhaal. Jij hebt geen zin in seks meer met hem, je ziet de relatie niet meer zitten etc.

Grote kans dat de frustraties zowel bij jou al bij hem al te hoog aan het oplopen zijn. Nu nog dat slaan erbij.

Nou, hier moet je vooral mee doorgaan. Het kan alleen maar erger worden.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu, Pombeertje? Ik hoop dat je voor jezelf kan kiezen, van wie zijn de honden op papier?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven