Jezelf soms "pushen" om iets te doen

14-05-2012 16:57 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,



Even een vraagje. Ik merk bij mezelf dat ik vaak moeite heb om iets te gaan doen. Beetje vaag omschreven misschien maar hier een voorbeeldje.. Ik doe al sinds een tijdje aan salsadansen. Ben laatst alleen naar salsafeestjes geweest en dat was hartstikke leuk! Veel contact met anderen, veel dansen, niks aan de hand. Maar gister bijv.. ik had weer kunnen gaan. Maar voor mezelf ligt er dan weer een onzichtbare drempel. En denk ik: ach, komt wel weer... en dan ga ik weer niet. En nu baal ik weer dat ik niet ben gegaan.

Ook met sporten is dat soms zo. Dan denk ik: naahh vanavond geen zin. Terwijl ik eigenlijk beter kon gaan, omdat ik me daarna lekker voel.

En bijv. met schoonmaken van het huis heb ik het ook, huiswerk maken, naar verjaardagen gaan.



Vaak krijg ik van tevoren een soort naar gevoel/idee. En dan blijf ik toch maar lekker op de bank hangen ofzo. Slaat nergens op.



Wie herkent dit? Wat doe je eraan? Waar zou het aan liggen?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet, maar ik denk dat iedereen daar wel eens last van heeft toch?
Bazinga!
Alle reacties Link kopieren
Ik in elk geval wel!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook, ik ben gewoon lui
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook, maar dan vaak bij de 'dagelijkse dingen'

Vandaag had ik een vrije dag, maar veel minder gedaan dan ik van plan was...
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook, ik moet echt gaan koken nu.

Nu.





Echt nu.



Shit, zit nog steeds op de barkruk.
Alle reacties Link kopieren
quote:janna2 schreef op 14 mei 2012 @ 17:22:

Heb ik ook, maar dan vaak bij de 'dagelijkse dingen'

Vandaag had ik een vrije dag, maar veel minder gedaan dan ik van plan was...Mooi onderschrift erbij :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Francesco schreef op 14 mei 2012 @ 17:25:

[...]





Mooi onderschrift erbij :-)Haha, ja inderdaad! :D
Alle reacties Link kopieren
Dit is HEEEEEL herkenbaar voor mij..

Heb het op het moment heel erg met mijn studie. Kan er zelfs 's nachts wakker van worden en overdag mezelf druk over maken!



Heel vervelend!
Alle reacties Link kopieren
Het beste helpt voor salsa of sport om met iemand af te spreken. Vriendin enik hebben jaren elkaar iedere week weer gemotiveerd om te gaan zwemmen. Soms had ik geen zin, soms zij, maar we gingen altijd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
'Doen' van Ben Tiggelaar lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, herkenbaar. Maar ik ben dan eerder lui dan moe....
Alle reacties Link kopieren
Haha heb ik ook hoor! Maarre ik ben niet lui, gewoon heel erg gemotiveerd om niks te doen
quote:lila_ schreef op 14 mei 2012 @ 17:35:

Dit is HEEEEEL herkenbaar voor mij..

Heb het op het moment heel erg met mijn studie. Kan er zelfs 's nachts wakker van worden en overdag mezelf druk over maken!



Heel vervelend!



Heb dit momenteel ook met mijn studie. Het is niet zo dat ik ongemotiveerd ben om de eindstreep te halen - integendeel zelfs - maar de motivatie is momenteel gewoon écht ver te zoeken.

Weet ook de oorzaak niet, behalve dat ik moe ben. Voel me een soort van uitgeput ofzo, moet mezelf echt overeind sleuren.
Herkenbaar, maarrrrr als ik eenmaal onderweg ben naar iets dan is het al goed en als ik er eenmaal ben is het altijd wel weer gezellig.



Mijn werkbuien krijg ik altijd jammer genoeg, aan het eind van de avond/ op een vrije ochtend, het uur voor ik juist weer werken moet/ voordat er visite zal komen/ .............maarrrrrrrr altijd dat het niet past en dan denk ik "ik ga morgen goed aan de slag", maarrrrrrrrrrrr dan is die hele werkbui verdwenen
Is menselijk hoor, geen reden tot paniek. :-)
quote:amand1969 schreef op 14 mei 2012 @ 17:41:

'Doen' van Ben Tiggelaar lezen.Inderdaad, doen! Ben pasgeleden naar een seminar van hem geweest. Super!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook altijd te weinig op mijn vrije dag en als het dan 17.00 uur is dan baal ik. Tegenwoordig maak ik een planning die ik afstreep. Zoiets:



09.00 opstaan, ontbijten, uitgebreid douchen

10.00 stofzuigen/was draaien/strijken etc.

11.00 glasbak/oud papier/boodschappen/nieuwe lampen kopen/schoenmaker e.d.

12.00 lunch

13.00 sporten



En meestal doe ik dan nog de helft niet maar in ieder geval meer als zonder lijstje.
Ja en ik raak gestressed als ik dingen niet doe die ik wel gepland had. Soms heb ik het zo druk met stressen over wat ik moet doen, of wat al gedaan had moeten zijn, dat er weer niets van terecht komt. Maar ik leer de laatste tijd wel om mezelf een schop onder de kont te geven. En ik leer mezelf een routine aan met studeren. Rustig voorbereiden, kopje thee, bakje met iets lekkers, en dan zitten. En als ik eenmaal zit, dan gaat het ook wel.



Met de "leuke" dingen heb ik het niet. Daar kan ik me zo op verheugen, dat ik er soms misselijk van ben :-)
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig herkennen meer mensen het! Maar idd achetraf baal ik dan als ik niets heb gedaan terwijl ik het wel wilde maar eigenlijk te lui was. Haha het mensenbrein is een vaag gebeuren



Dat boek ga ik s even bekijken.. die doen van ben tiggelaar! Ben daar wel benieuwd naar.



Soms denk ik ook dat het misschien ligt aan mijn gedachten die zomaar opkomen. Bijv met die salsa: ooh ik ben toch nog niet zo goed als de rest, dus waarom zou ik gaan? Of: ach, volgende week kan ook wel. Of dat ik met een gevoel zit dat er zoveel mensen daar rond lopen en dat ik er dan alleen naar toe ga is triest enzo

Super dom allemaal. Want als ik er ben, dan is het leuk en achteraf vond ik het geweldig... :S
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het met feestje, werkrecepties/-etentjes en werkreizen.

Mijn oma zei vroeger altijd dat de feestjes waar je tegen je zin naartoe ging achteraf bekeken de leukste waren. Dat zeg ik ook altijd tegen mezelf op voorhand en ze heeft gelijk. Die werkdingen vallen eigenlijk ook nooit tegen, het is gewoon 'de deur uitgaan' (als ik eindelijk eens thuis ben) wat mij moeilijk valt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net het boekje dromen durven doen besteld. Ben benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven