onderstreepte woorden zijn linkjes

15-05-2012 19:39 33 berichten
Wie o wie heeft hier verstand van?



Ik krijg sinds vanmiddag op zo'n beetje iedere pagina en iedere site wel een woord te zien wat rood onderstreept is. Als ik erop ga staan, dan zie ik een actie o.i.d. en kan ik iets winnen.



Ook is mijn laptop trager geworden.



Vanmiddag is er iets geïnstalleerd op mijn laptop. Sindsdien is dit het geval. Nu zag ik al het woord 'dealply' in mijn pc staan, waarvan ik had opgezocht dat het vertragend werkt. Dat heb ik nu verwijderd (al bleken er twee bestandjes niet te verwijderen, kreeg een rood kruis in beeld).



Maar verder kom ik niet. Heb net een pagina hier op het forum ververst, waar zo'n onderstreept woord stond. Dát woord is nu weer gewoon, dus zonder link eraan vast. Dus ik dacht dat ik het opgelost had, maar een stukje naar onderen zag ik weer een aantal andere woorden die onderstreept zijn.



Wat te doen? Alvast bedankt!
Zoals nu dus meteen een mooi voorbeeld: ik zie het woordje 'hier' onderstreept staan in mijn OP in de eerste zin.



Dat zien jullie vast niet?



Edit: en nu ik dit bericht geplaatst heb, is het ook weer weg. Grrr.... ik en pc's. En edit: ze zijn ook weer terug, met nog meer woorden... zucht.
Alle reacties Link kopieren
quote:molly74 schreef op 15 mei 2012 @ 19:40:

Zoals nu dus meteen een mooi voorbeeld: ik zie het woordje 'hier' onderstreept staan in mijn OP in de eerste zin.



Dat zien jullie vast niet?



Edit: en nu ik dit bericht geplaatst heb, is het ook weer weg. Grrr.... ik en pc's. En edit: ze zijn ook weer terug, met nog meer woorden... zucht.







nee, ik zie geen streepjes. En nee, ik heb er ook geen verstand van. Of last van
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Hmm, ik heb dat normaliter alleen op vage websites, bijvoorbeeld die over dieten gaan ofzo en volgens mij worden de linkjes er in dat geval door de website maker zelf opgezet. In jouw OP zie ik in ieder geval niets.
Haha, ik dacht al "Himalaya die reageert?"...



Die strepen verspringen dus steeds zie ik nu.



Dank je voor de knuffel in ieder geval. Dat verzacht wel een beetje.



Zou het zo zijn dat ík er alleen last van heb? Zoiets als 'er loopt een streep door bij haar'?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een virus oid? Wie heeft dat installeren gedaan vandaag? Kan diegene niet ook even je computer checken om te kijken of er malware verwijderd moet worden en gelijk een virusscanner installeren? Klinkt alsof je niet goed beveiligd bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er al een paar weken last van en word er helemaal gek van! Kan je niet helpen helaas maar ik lees mee ;)
Alle reacties Link kopieren
Dat hadden wij thuis ook!!

Heel irritant. Inderdaad een virus ofzo. Hebben er een virusscan overheen gegooid en CCleaner. (een of ander programma dat je computer opschoont).



Maar niets hielp. Computer is nu bij iemand die er verstand van hoort te hebben. Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
T klinkt niet goed.



Wie heeft wat geïnstalleerd?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee wat het veroorzaakt kan hebben maar ben even mijn software na aan het lopen op vreemde onbekende dingen en deze verwijder ik. Misschien dat dat helpt. Virusscanner (Norton) kan niets vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het programma Malwarebytes installeren. Internetverbinding even afsluiten, en dan je pc met dit programma scannen.



http://www.filehippo.com/download_malwa ... i_malware/
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb ik hem! Het bestandje Bflix uit je software verwijderen. Zag deze tip staan op vara.nl en heb het net gedaan. Heel deze pagina is nu linkvrij!
Ik doe vrijwilligerswerk voor het plaatselijke kerkhof en vandaag is het begraafplaatsbeheersysteem (iets voor Wordfeud?) geüpdatet.



Ik ga even op zoek naar dat Bflix.



En anders probeer ik dat linkje van Francelle even.



Bedankt zover.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik zou een link hier plaatsen maar het wil niet sorry!
Heb intussen de andere kerkhofbeheerder gesproken en hij kent het probleem. Hij kende ook de link die iemand hierboven geplaatst heeft, dus die loopt nu. En dan mag ik hem over een uur ofzo (als het programma alles onderzocht heeft) terugbellen, waarna hij me er verder doorheen loodst.



Dan hoop ik dat het daarmee opgelost is.



En voor wie mee wilde lezen om zelf ook van het probleem af te komen: die link hierboven zou de oplossing zijn. Maar je erdoorheen loodsen kan ik niet, haha. Heb al moeite om te begrijpen wat me gezegd is aan de telefoon. Laat staan dat ik het dan moet 'vertalen'.



Bedankt voor de tips, hulp en linkjes meiden!



Ik hoop niet tot later.
quote:mywickedlife schreef op 15 mei 2012 @ 20:03:

Ik heb geen idee wat het veroorzaakt kan hebben maar ben even mijn software na aan het lopen op vreemde onbekende dingen en deze verwijder ik. Misschien dat dat helpt. Virusscanner (Norton) kan niets vinden.En wat Norton en andere virusscanners betreft: die zien dit soort problemen niet. Dit zijn wormen, die worden blijkbaar niet herkend door een virusscanner, zei de man aan de telefoon.
Ik heb het een tijdje geleden ook gehad.

Volgens mij heb ik het er toen met spybot afgekregen.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als Ad-ware/ Malware, ook ik ben er ingetuind op die manier, gewoon zag er wel ok uit, wist ik veel....

Maar inderdaad dan krijg je dus ook van zo'n shit reclame bij woorden die anders gewoon lijken.

Ik heb opgezocht zelf op mijn pc wat ik erbij had gekregen, via bijvoorbeeld mijn browser...staat er iets extra's bij in je werkbalk bijvoorbeeld, wat ik dus had.

Googlen, verwijderen zoals zij het zeggen en klaar was ik.

Let wel dat je dan even een kopie van hetgeen wat je wil uitvoeren naar Word ofzo kopieert en de internet kabel eruit trekt voordat je aan de slag gaat.

Kijk anders ook in je taakbeheer of er iets raars meeloopt (extra versie van je browser bijvoorbeeld) die er veel op lijkt maar het net niet is. Anders kun je ook kijken naar bijvoorbeeld je geinstalleerde items (via control panel/ configuratiescherm).

Je zal het niet kunnen de-installeren, zo slim zijn ze wel, maar wel googlen hoe het wel kan en dan wederom zoals ik al eerst zei, zorgen dat je dan niet op het internet zit.
Nou, bedankt voor de hulp wederom.



Intussen wederom een uur aan de telefoon van mijn 'collega'.



Ik heb CCleaner erop gekregen, van alles gedeïnstalleerd, gewist, verwijderd, opgeschoond, geanalyseerd en geüdatet, dus nu zijn de streepjes weg. Ook het langzame is weg, hij doet het dus weer als vanouds.



Pff, ik woonde vijf jaar samen met een computernerd. Die fikste dat wel even. De volgende vriend had er ook veel verstand van. En nu... ben ik al jaren single. Nóg een reden om weer 's serieus te gaan zoeken naar een vent. Ze blijken soms ook voor andere dingen nuttig te zijn blijkt wel.
Alle reacties Link kopieren
oh dat heb ik ook! Sinds ik microsoft office proefversie heb geinstalleerd... Ik ga eens in de software kijken of ik dat ook kan verwijderen! Hoop dat het lukt, want virusscan helpt er niet tegen hier! En de pc is idd langzamer:-(
Oh, toevoeging waar ik nu aan denk door de laatste post: ik heb add-ons (van Firfox) aangeklikt en e.e.a. verwijderd. Dat heette allemaal trouwens I want this, ofzoiets. Heel vreemd, maar tóen was het echt weg in ieder geval. In Explorer en Chrome heet het weer anders.



Dacht dat die tip hier gegeven was, maar dat zal ik ergens anders gelezen hebben op internet. Succes ook in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het is opgelost!quote:molly74 schreef op 15 mei 2012 @ 22:42:

Pff, ik woonde vijf jaar samen met een computernerd. Die fikste dat wel even. De volgende vriend had er ook veel verstand van. En nu... ben ik al jaren single. Nóg een reden om weer 's serieus te gaan zoeken naar een vent. Ze blijken soms ook voor andere dingen nuttig te zijn blijkt wel.



Dé reden dat ik, jaren single, gewoon zélf mijn pc's heb leren bijhouden met CCleaner, scanners en dat soort zaken.

(Trouwens, virusscanners pakken die wormen normaliter ook gewoon op hoor. En raar dat een beheersysteem een worm meelevert, zou niet moeten mogen als dat legale software is).
Haha Tia, ja, een goede reden om het zelf te leren. Nu kan ik het dus intussen ook gelukkig. Dus ik laat die datingsites maar weer even voor wat het is.



Ik had 60 (!!) infecties, dus het zat er al eerder in blijkbaar. En bij het grafbeheersysteem is het niet meegenomen, dacht hij, maar met het downloaden van een pdf-programma. Dat is ook geïnstalleerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:molly74 schreef op 15 mei 2012 @ 22:42:

En nu... ben ik al jaren single. Nóg een reden om weer 's serieus te gaan zoeken naar een vent. Ze blijken soms ook voor andere dingen nuttig te zijn blijkt wel. Voor een stukje worst hoef je niet een heel varken in huis te halen hoor Molly
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Him!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven