Geld & Recht alle pijlers

Wat is wijsheid?

16-05-2012 09:09 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanaf vorig jaar heb ik midden in een burnout gezeten. Veel last gehad van paniek aanvallen, waardoor ik steeds meer ging bellen, voor in de hoop dat de paniekaanval weg zou gaan. (Hieraan een hoge schuld over gehouden) Doordat ik meer bezig was met het overleven ben ik het overzicht over mijn admistratie kwijt geraakt.

Enkele weken geleden heb ik maatschappelijkwerk in geschakeld. Ik ontmoete bij mij thuis een vriendelijke mevrouw die bereidt was mij helpen om oververzicht te krijgen over mijn schulden/administratie.

Vorige week belde ze mij op dat ze heel goed nieuws voor mij heeft. Het kon volgens haar niet telefonisch en of ze meteen langs kon komen. Binnen 10 minuten stond ze bij mij aan de deur.

Ze vertelde mij dat ze het ontzettend met mij en mijn kindjes te doen heeft. Ze wilde mij heel graag helpen om van mijn schulden af te komen. Want volgens haar zal het niet lukken de schuldsanering in te gaan. (haar collega is bezig om in de schuldsanering te komen) Volgens haar ga ik het allemaal niet gaan redden.

Haar voorstel was daarom een huis op mijn naam te kopen. Ik zou zogenaamd bij haar vriend in dienst komen om in aanmerking te komen voor een hypotheek. Vervolgens zou zij mij zogenaamd helpen met een bouwdepo aan te vragen en met het bouw depo zou ik mijn schulden mee kunnen betalen. Over de administraite hoefde ik mij geen zorgen te maken, want zij regeld alles voor mij.

Ik heb het voorstel afgewezen en ik ben er enorm van geshokkeerd.

Nu is het dus zo, dat ik heel blij was met de haar hulp om mijn administratie op een rijtje te krijgen en om van haar te leren hoe ik op mijn eigen benen de administratie kan runnen. maar door dit gedoe vertrouw ik haar niet meer. Ik ben op dit moment heel boos omdat ik het gevoel heb dat zij misbruik van mijn situatie probeert te maken.

Zij heeft mij gevraagd om dit niet te bespreken met de instantie waar zij werkt, want dat zou haar ontslag kunnen betekenen. Dit wil ik ook niet. Ze schijnt bij mij om de hoek te wonen, dat betekend, dat ik mij er ook niet prettig bij zal voelen, als ik daar iets over vertel.

Ik wil haar bij mij niet over de vloer hebben en al helemaal niet bij mijn administratie. Maar als ik een ander maatschappelijkwerkster wil dan moet ik ook vertellen over het voorstel die zij mij gedaan heeft.

Wat moet ik doen? Ik voel memachteloos....
Zij heeft eerder mijn administratie mee naar huis genomen om een paar kwijtscheldingen voor mij te regelen. In de map zat een kopie van mijn

ID bij. Die zit nu niet meer in mijn map. Zou ze daar misbruik van kunnen maken?
Nah! Ik ben flabbergasted. Natuurlijk vertrouw je haar niet meer! Wanneer je echt niet wil zeggen waarom je een ander wilt (zou ik wel doen, straks trapt iemand amders er in) zou ik het gooien op de klik tussen jullie.
Kan je geen andere maatschappelijke werker vragen met als reden dat het tussen jullie niet goed klikt?

Of stel haar voor de keuze: zij regelt een andere maatschappelijk werker voor jou en jij zegt niks, of zij regelt het niet en jij geeft bij de instantie aan waarom je haar niet meer wilt.

Maar ik zou het wel zeggen!
Is het mogelijk om anoniem je verhaal bij een instantie doet? Om te voorkomen dat ze iets met dat kopie doet, en evt ook dat ze ditzelfde verhaal uitprobeert bij een wat goedgeloviger iemand?
Zo hee, die denkt dat jij achterlijk bent, maar is het ondertussen zelf. Ik zou zeker melding doen bij de instantie. Dat flikt ze niet alleen bij jou. Oftewel, ongeschikt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:chihiro schreef op 16 mei 2012 @ 09:16:

Kan je geen andere maatschappelijke werker vragen met als reden dat het tussen jullie niet goed klikt?

Of stel haar voor de keuze: zij regelt een andere maatschappelijk werker voor jou en jij zegt niks, of zij regelt het niet en jij geeft bij de instantie aan waarom je haar niet meer wilt.

Maar ik zou het wel zeggen!

Ik zou zeker niet met chantage beginnen.

Ik snap dat je het moeilijk vindt maar ik zou er toch melding van doen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Je moet het wel melden. Dit is volstrekt buiten haar boekje gaan en misbruik maken van jouw afhankelijke positie dat ik niet snap dat je overweegt om het NIET te melden.
Melden!
Ik zou het zeker wel melden! wie weet hoeveel mensen ze oplicht die zo echt in de problemen komen?

Een hypotheek en boudepot is niet zomaar een kleine administratieve 'fout'.

Ook omdat ze je ID kopie heeft zou ik het melden. Misschien is het zelfs verstandig om hiervan melding te maken bij de politie (diefstal) zodat je het een en ander vastgelegd is als ze misbruik maakt van je gegevens. Dat kan, en gezien het voorstel dat ze jou deed zou het me niet verbazen als ze dat ook doet.
quote:girlinthefire schreef op 16 mei 2012 @ 09:23:

Je moet het wel melden. Dit is volstrekt buiten haar boekje gaan en misbruik maken van jouw afhankelijke positie dat ik niet snap dat je overweegt om het NIET te melden.Ik durf het niet te melden omdat zij straks wraak op mij of 1 van mijn kindjes kan nemen. Als ik het meld dan heeft zij geen baan meer. Dan denk ik dat ze niet meer te verliezen heeft. Ik krijg het gevoel dat zij overal voor in staat is aangezien zij met dit voorstel naar mij toe gekomen is.
Doe toch melding, en vraag of er iemand anders is die kan controleren of datgene wat ze gedaan heeft wel correct is.

Wat mij zorgen baart, is dat zij geprobeerd heeft om jou bij een poging tot fraude te betrekken, en jou op een niet nette manier geprobeerd heeft om jou onder druk te zetten ( schuldsanering gaat niet lukken, collega kan ook niet de schuldsanering in)

Wat eventueel ook een mogelijkheid is, om een gesprek bij jouw bank aan te vragen, en om te informeren of er leningen zijn afgesloten op jouw naam, waar jij niet van bewust bent.

Idem dito met toeslagen en een voorlopige teruggaaf: Informeer bij de belastingdienst of jij een kopie van deze beschikkingen kunt krijgen, en wanneer er voor het laast een wijziging is doorgegeven.

Of om met dit verhaal en het vermoeden tot identiteitsfraude naar de politie te gaan.

Sterkte ermee, en hoe dan ook, Onderneem aktie....
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Ga het absoluut wel melden. Dit is niet normaal.

Deze enge vrouw moet stoppen met deze praktijken, voordat ze echt slachtoffers maakt.

Ze is niet geschikt voor haar functie, laat haar haar baan maar verliezen.

Ze weet zelf ook dat ze strafbaar bezig is, anders zou jij je mond niet hoeven houden.

Aangeven die vrouw, vandaag nog.
quote:nouschi schreef op 16 mei 2012 @ 09:20:

[...]

Ik zou zeker niet met chantage beginnen.

Ik snap dat je het moeilijk vindt maar ik zou er toch melding van doen.

Het was niet zozeer als chantage bedoelt. Maar als jij een reden op moet geven en die maatschappelijk werkster wil niet dat ze dit doorverteld, dan moet zij toch zorgen dat TO een andere maatschappelijk werkster krijgt?

Maar... als ze ook de kopie van je ID heeft zou ik het zeker weten melden!!!
quote:nikelodeon22 schreef op 16 mei 2012 @ 09:26:

[...]

Ik durf het niet te melden omdat zij straks wraak op mij of 1 van mijn kindjes kan nemen. Als ik het meld dan heeft zij geen baan meer. Dan denk ik dat ze niet meer te verliezen heeft. Ik krijg het gevoel dat zij overal voor in staat is aangezien zij met dit voorstel naar mij toe gekomen is.

Juist om deze reden MOET je er een melding van maken. Hoelang wil je anders geleefd worden door deze dame?

En vergeet niet... Zij vertrouwd erop dat jij GEEN melding maakt, en dat zij door kan gaan met haar "plannetjes" . Juist omdat je niet sterk in je schoenen staat, en je hulp nodig hebt.

Dit is domweg puur ordinair machtsmisbruik.
quote:nikelodeon22 schreef op 16 mei 2012 @ 09:26:

[...]

Ik durf het niet te melden omdat zij straks wraak op mij of 1 van mijn kindjes kan nemen. Als ik het meld dan heeft zij geen baan meer. Dan denk ik dat ze niet meer te verliezen heeft. Ik krijg het gevoel dat zij overal voor in staat is aangezien zij met dit voorstel naar mij toe gekomen is.

Dus ook in staat om van uit haar positie jou nog verder in de problemen te werken door je persoonsgegevens te gebruiken..

Of andere mensen verder in de problemen te helpen...

Melden! En licht de wijkagent in van de situatie.. mocht ze moeilijkheden gaan zoeken..
direct melding maken, want dit heeft alles met hypotheekfraude te maken!
Als jij denkt dat ze tot zulke dingen in staat is dan moet je het toch helemaal melden? Ik snap niet zo goed dat je je zo laat intimeren. Wat denk je ermee te winnen? Ze komt niet zomaar aan je kindjes, meid haal je nou niet allerlei rare dingen in je hoofd.

Doe melding en inderdaad ook van het missen van de ID-kopie.
quote:grenada schreef op 16 mei 2012 @ 09:32:

direct melding maken, want dit heeft alles met hypotheekfraude te maken!ja, precies... In het allervervelendste geval zit jij met tonnen schuld, en een slechte aantekening bij het bankwezen, waardoor je een gewone rekening of andere diensten bij een bank in de toekomst kunt schudden...
MELDING MAKEN!!! En wel direct!!! Die komt echt niet bij je kindjes. We wonen nog steeds niet in een film gelukkig. Daarbij ben je je kopie ID kwijt waar joost mag weten wat ze daar mee kan doen. Je wil toch niet dat er een vrouw is die wel in de praatjes van deze dame trapt? Die verdient die baan die ze heeft niet!!!
Melding maken, echt hoor!!

Jij was zo verstandig om hier niet in te trappen, maar deze dame kan het leven van minder slimme of meer wanhopige mensen kapotmaken.

Kan je naar een andere instelling gaan voor je administratie? Humanitas heeft hier ook mensen voor...
Ik denk dat ze trouwens jou meer in haar greep heeft wanneer je niet meld.. Ook dan kan ze jou kinderen gebruiken als 'leverage'. Nu melden, dan sta je er boven en ben je er vanaf!
Zo hé.

Die tante heeft zich bij die instantie naar binnen gewerkt, om haar eigen slachtoffers te zoeken en daar zelf beter van te worden. Want reken maar dat het haar daar om gaat.

Natuurlijk wil zij jou administratie onder haar beheer houden, zodat jij niet precies weet wat zij allemaal uitspookt.

@nikelodeon, MELDEN is het beste wat je kan doen.

Waarom zou jij je zorgen maken om haar baan, als deze persoon ook geen rekening houdt met jou. Reken maar dat je verder de afgrond in zou gaan als je met haar in zee gaat.

Ze heeft misschien al meer slachtoffers gemaakt en zal er anders nog meer kunnen maken.

Meld ook dat de copie van je ID uit de papieren mist, zij kan hier misbruik van maken.

Er staat mij iets bij van oplichting op deze manier, weet alleen niet zo snel in welk programma dat was. Het lijkt voor het slachtoffer alsof de persoon wil helpen maar het slachtoffer komt alleen maar meer in de schulden.
Lieverd, waarom zou jij iemand die je willens en wetens, voor honderdenduizenden euro's wilde oplichten door je een huis te laten kopen een hand boven het hoofd houden omdat ze anders 'haar baan kwijtraakt'???

Komop joh, ze had jou en de kinderen zonder ook maar 1 keer te knipperen financieel de afgrond in gegooid hoor. Je moet er toch niet aan denken hoe je er financieel dan aan toe was geweest???
Je zit al in een hele vervelende onzekere situatie en dan ben je vatbaar voor dit soort types. Het vervelende is dat dit soort mensen je daarom juist willen gebruiken, omdat ze je als makkelijke prooi zien.

Wil je een geven, denk dat je die wel kan gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven