Actueel
alle pijlers
Fitna The Movie - online
donderdag 27 maart 2008 om 19:06
donderdag 27 maart 2008 om 19:56
Het valt me overigens tegen van Wilders, met al die ophef eromheen, had ie een briljante slag kunnen maken, een klein scoopje scoren door wellicht zaken te verhelderen die de AIVD volledig zijn ontglipt, maar dat zegt dan meer over de inlichtingendienst dan over de islam. Twee vliegen in één klap was ook mooi geweest.
donderdag 27 maart 2008 om 19:57
donderdag 27 maart 2008 om 20:00
donderdag 27 maart 2008 om 20:04
Overigens heb ik 'm nog niet gezien, niet zo'n behoefte aan ook. Maar uitgaande van de beschrijving zoals hij op nu.nl staat en de fragmenten net op het journaal, denk ik dat je een soortgelijke film kan maken over fanatieke christenen, met bomaanslagen in Noord-Ierland en op abortusklinieken, wat opruiende geestelijk leiders en gelardeerd met wat leuke teksten uit de bijbel over stenigen van ongelovigen etc. Fitna deel 2
donderdag 27 maart 2008 om 20:04
Over dat meisje van drie, waaar woont dat meisje? Misschien woont ze wel in Palestina, het land waarin haar dierbaren misschien zijn vermoord door joden.
Misschien leren kleine joodse kinderen die in dat gebied wonen ook hetzelfde over moslims.
Het is wel lekker makkelijk om zo een beeld te plaatsen zonder de achtergrond van dat interview te laten zien
Misschien leren kleine joodse kinderen die in dat gebied wonen ook hetzelfde over moslims.
Het is wel lekker makkelijk om zo een beeld te plaatsen zonder de achtergrond van dat interview te laten zien
donderdag 27 maart 2008 om 20:06
Weet je, als je in sommige orthodox joodse gezinnen aan de kinderen vraagt wat God/ Jahwe van moslims vind zou het antwoord je ook schokken denk ik. Hetzelfde geldt voor als je in Amerika aan een stel kinderen opgevoed door rednecks vraagt wat de Here van zwarte kindertjes vindt. Of van Joden. (wel eens een documentaire van Louis Theroux gezien hierover? Brrrrr ook hele enge mensen!)
Extremisten dus. Enge akelige mensen, maar niets om angstig van te worden want niet exemplarisch of representatief voor een heel werelddeel.
Zo. Dat hebben we weer gehad. Kunnen we nu weer normaal gaan doen met zijn allen?
donderdag 27 maart 2008 om 20:06
donderdag 27 maart 2008 om 20:08
Echt een slappe film, mijn god
Wat makkelijk, enkele passages uit de Koran plaatsen die geschreven zijn in tijden van oorlog. Er staan in de Koran weet ik veel hoeveel passages over liefde, verzoenning, respect voor andersgelovigen, respect voor vrouwen, moeders, de natuur etc etc.
Tuurlijk vind ik de beelden ook schokkend, maar 99 procent van de moslims probeert hier samen met niet-moslims er iets van te maken.
Wat makkelijk, enkele passages uit de Koran plaatsen die geschreven zijn in tijden van oorlog. Er staan in de Koran weet ik veel hoeveel passages over liefde, verzoenning, respect voor andersgelovigen, respect voor vrouwen, moeders, de natuur etc etc.
Tuurlijk vind ik de beelden ook schokkend, maar 99 procent van de moslims probeert hier samen met niet-moslims er iets van te maken.
donderdag 27 maart 2008 om 20:08
donderdag 27 maart 2008 om 20:09
Nou sorry hoor, maar ik vind zeker wel dat de moslimorganisaties een verantwoordelijkheid hebben hierin. Of ze nou alle moslims vertegenwoordigen of niet.
Dhelia zegt: "Maar uitgaande van de beschrijving zoals hij op nu.nl staat en de fragmenten net op het journaal, denk ik dat je een soortgelijke film kan maken over fanatieke christenen, met bomaanslagen in Noord-Ierland en op abortusklinieken, wat opruiende geestelijk leiders en gelardeerd met wat leuke teksten uit de bijbel over stenigen van ongelovigen etc."
--------------
Ja, dat is zeker zo. Dat bedoelde ik ook toen ik deze film vergeleek met die van Micheal Moore; alles in je straatje uitvergroten, de rest weglaten en al helemaal niet in perspectief plaatsen.
donderdag 27 maart 2008 om 20:10
donderdag 27 maart 2008 om 20:10
donderdag 27 maart 2008 om 20:15