Viva Vrekkentopic VI
zondag 20 mei 2012 om 15:09
Al een aantal jaren stapten wij elk jaar over van energieleverancier. Dat leverde steeds een mooie bonus op. Maar... deze keer lijkt alles mis te gaan. In oktober hadden we de eindafrekening gehad en nu we in april zijn overgestapt natuurlijk weer eentje, moeten we over de maanden nov.-april 475 euro bijbetalen!!!!! Lekker dan, daar ga je dan met je leuke vrekkenactie. Verklaring van de meneer aan de telefoon was dat je in de zomer spaart voor de dure winter met je maandelijkse betalingen en okt.-april waren natuurlijk de koudste maanden. Ik weet het niet, nog nooit eerder gehad dit probleem bij overstappen. Daar gaat een groot deel van mijn vakantiegeld. Bovendien ook nog eens het volle bedrag eigen risico vd zorgverzekeraar, ringpingkassa. Balen hoor. En we krijgen aan het eind van de periode, bij de nieuwe eindafrekening krijgen we pas de bonus.
zondag 20 mei 2012 om 16:46
het klinkt wel logisch lila, in de zomer zal je verbruik veel minder zijn dan in winter (verwarming aan, lichten langer aan, meer binnenshuis verblijf enz).
Wel jammer dat je nu dus een bedrag moet voorschieten dat je pas over een jaar weer terug zal krijgen.
Wel jammer dat je nu dus een bedrag moet voorschieten dat je pas over een jaar weer terug zal krijgen.
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
zondag 20 mei 2012 om 17:53
dit weekend twee boeken gekocht bij de slegte met 25% korting. in totaal 7,50 uitgegeven. Kreeg nog een kortingscode voor online bestellingen.
code: JUN06Kr
2,50 korting in juni 2012 bij besteding vanaf 15,- aan tweedehands of afgeprijsde boeken (ramsj).
ik heb ook nog een persoonlijke code voor gratis verzending bij bol.com gelding t/m 31 mei. Ga hem zelf niet gebruiken, dus als iemand interesse heeft, kun je mailen op mugske (at) live . nl
code: JUN06Kr
2,50 korting in juni 2012 bij besteding vanaf 15,- aan tweedehands of afgeprijsde boeken (ramsj).
ik heb ook nog een persoonlijke code voor gratis verzending bij bol.com gelding t/m 31 mei. Ga hem zelf niet gebruiken, dus als iemand interesse heeft, kun je mailen op mugske (at) live . nl
zondag 20 mei 2012 om 18:12
Zo, we zitten in de bus naar huis. Weekendje Parijs is niet echt vrekkerig, maar als ik hoor dat mijn reisgenoten 10 euro p.p. kwijt waren bij de Tour Montparnasse-aanbieding van de buschauffeur, en dat ik samen met Snoezekind daar bovenop stond voor 8,60 euro, doet dat mijn vrekkenhart goed. Evenals een goed driegangenmenu voor 11 euro, waar de aanbiedingen van de chauffeur 20 euro waren.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
zondag 20 mei 2012 om 19:15
@snoesje, niet gek die prijsverschillen .
Dinsdag moet ik op schoenen-shopjacht..
Mijn schoenen zijn stuk, lijkt alsof ik pas nieuwe gekocht had.
Maarrr stuk is stuk dus moeten dr gewoon nieuwe komen, alleen waar ga ik ze shoppen.
Ik zit te denken aan Leiden, Den Haag, Rotterdam en omgeving.
Ik wil lekkere goedzittende schoenen waar ik de hele dag op kan lopen/staan op mijn werk.
Ben mezelf alvast aant orienteren online.
Dinsdag moet ik op schoenen-shopjacht..
Mijn schoenen zijn stuk, lijkt alsof ik pas nieuwe gekocht had.
Maarrr stuk is stuk dus moeten dr gewoon nieuwe komen, alleen waar ga ik ze shoppen.
Ik zit te denken aan Leiden, Den Haag, Rotterdam en omgeving.
Ik wil lekkere goedzittende schoenen waar ik de hele dag op kan lopen/staan op mijn werk.
Ben mezelf alvast aant orienteren online.

zondag 20 mei 2012 om 21:06
vrijdag bij de bushalte een 'doorgeefboek' gevonden. via de website kun je doorgeven waar je het boek gevonden hebt en wat je er van vindt. ook laten mensen daar weten waar ze boeken hebben 'vrijgelaten'. kun je dus op zoek naar een boek.
leuk concept. ga dit boek lezen en dan weer 'vrijlaten'.
site heet bookcrossing.com . misschien zelf nog wel meer boeken 'vrijlaten'.
leuk concept. ga dit boek lezen en dan weer 'vrijlaten'.
site heet bookcrossing.com . misschien zelf nog wel meer boeken 'vrijlaten'.
zondag 20 mei 2012 om 21:09
Dat is leuk Mugske. Ik ken het wel.
Mijn broertje heeft ooit zo'n boek gevonden in Slagharen. En naar de eigen woonplaats meegenomen.
Voor degene die filterkoffie drinken:
Zowel de Jumbo a;s de plus heeft de DE snelfilter in de aanbieding.
Jumbo 4 pakken 250 gram voor 9 euro
Plus 2 pakken 250 gram voor 4 euro dus 4 voor 8 euro
toch weer 1 euro verdiend!
Mijn broertje heeft ooit zo'n boek gevonden in Slagharen. En naar de eigen woonplaats meegenomen.
Voor degene die filterkoffie drinken:
Zowel de Jumbo a;s de plus heeft de DE snelfilter in de aanbieding.
Jumbo 4 pakken 250 gram voor 9 euro
Plus 2 pakken 250 gram voor 4 euro dus 4 voor 8 euro
toch weer 1 euro verdiend!

zondag 20 mei 2012 om 22:28
Doorgeefboek lijkt me ook leuk!
Snoesje, ik win het van jullie allebei want ik zat er 2 weken geleden voor 6 euro.
Ik heb vandaag te horen gekregen van oom en tante dat ik een slordige 3000 euro verbouwkosten niet hoef terug te betalen als dat geen vrekken is! Voel me wel een beetje opgelaten en ben ze enorm dankbaar.
Snoesje, ik win het van jullie allebei want ik zat er 2 weken geleden voor 6 euro.
Ik heb vandaag te horen gekregen van oom en tante dat ik een slordige 3000 euro verbouwkosten niet hoef terug te betalen als dat geen vrekken is! Voel me wel een beetje opgelaten en ben ze enorm dankbaar.

zondag 20 mei 2012 om 22:51
Eén keer zo'n bookcrossboek gevonden. De oud-eigenaar vond hem geen doorkomen aan en ik was het daarmee eens.
Zal binnenkort ook weer aan het schoenenshopgedoe moeten geloven. Wil degelijke en betaalbare* schoenen maar mijn maat 42/43 is meestal op de herenafdeling. Eerst gokje wagen bij vanH*ren denk ik... iemand nog andere ideeen? Br*stol en Sc*p. gaan bij mij korter mee da vanH. M*nfield valt (te) smal.
(*ca 20-100 euro)
Zal binnenkort ook weer aan het schoenenshopgedoe moeten geloven. Wil degelijke en betaalbare* schoenen maar mijn maat 42/43 is meestal op de herenafdeling. Eerst gokje wagen bij vanH*ren denk ik... iemand nog andere ideeen? Br*stol en Sc*p. gaan bij mij korter mee da vanH. M*nfield valt (te) smal.
(*ca 20-100 euro)
maandag 21 mei 2012 om 07:28
Ik zou eens kijken bij zalando! Die hebben Zon groot aanbod. Gratis verzenden en terugsturen. En ook in alle prijsklasses. En anders de scapino misschien? Die verkoopt ook maat 42 iig en heeft ook nog ecco enzo.
Weekendje weg is nooit vrekkerig maar wil daar ook niet op bezuinigen zo gezellig! Overigens is dat ook een reden dat ik vrek: toch nog leuke dingen doen met weinig budget.
Weekendje weg is nooit vrekkerig maar wil daar ook niet op bezuinigen zo gezellig! Overigens is dat ook een reden dat ik vrek: toch nog leuke dingen doen met weinig budget.

maandag 21 mei 2012 om 09:00
Qua vrekken gaat het hier slecht. Ik heb opnieuw een hernia (de 2e dit jaar) en ziek zijn is duur.
Ik heb Ibaman eindelijk overtuigd van de noodzaak van tijdelijk huishoudelijke hulp, want het huis is verre van schoon. Het is teveel voor man.
Verder zoek ik ook een kleine vaatwasser, zodat het aanrecht opgeruimd blijft en man minder werk eraan heeft. Dus ik speur marktplaats af.
Gelukkig hadden we nog een goede ligstoel voor buiten die helemaal plat kan (ik moet plat liggen), maar daar moest een kussen bij.
Dus al met al flink wat extra kosten.
Ik heb Ibaman eindelijk overtuigd van de noodzaak van tijdelijk huishoudelijke hulp, want het huis is verre van schoon. Het is teveel voor man.
Verder zoek ik ook een kleine vaatwasser, zodat het aanrecht opgeruimd blijft en man minder werk eraan heeft. Dus ik speur marktplaats af.
Gelukkig hadden we nog een goede ligstoel voor buiten die helemaal plat kan (ik moet plat liggen), maar daar moest een kussen bij.
Dus al met al flink wat extra kosten.
maandag 21 mei 2012 om 09:10
quote:Mikske00 schreef op 20 mei 2012 @ 15:03:
Ben er weer!
Lydiam, de uitzegels gaan morgen op de bus!
Parijs was heerlijk! Prachtig weer, veel gezien en heerlijk vrekkerig want alles werd betaald door de baas van man.
Een paae drankjes op een terras hebben we zelf betaald. En duur was het helemaal niet, tenzij je op de Champs Elisées gaat zitten ja.
Ben weer klaar voor een nieuwe vrekweek. Al wel de brief van de belasting gehad maar nog niets op de rekening. We gaan veel terug krijgen want nieuwbouwhuis gekocht en ben met een opleiding bezig wat we konden aftrekken.
De zaadjes zijn inderdaad helaas op.
Bedankt Soppie voor de bon van de tandpasta!Dankje! ik ben er heel blij mee!
Ben er weer!
Lydiam, de uitzegels gaan morgen op de bus!
Parijs was heerlijk! Prachtig weer, veel gezien en heerlijk vrekkerig want alles werd betaald door de baas van man.
Een paae drankjes op een terras hebben we zelf betaald. En duur was het helemaal niet, tenzij je op de Champs Elisées gaat zitten ja.
Ben weer klaar voor een nieuwe vrekweek. Al wel de brief van de belasting gehad maar nog niets op de rekening. We gaan veel terug krijgen want nieuwbouwhuis gekocht en ben met een opleiding bezig wat we konden aftrekken.
De zaadjes zijn inderdaad helaas op.
Bedankt Soppie voor de bon van de tandpasta!Dankje! ik ben er heel blij mee!
maandag 21 mei 2012 om 09:14
@Watervrouw... Google eens op Wessels Schuhe. Die zitten in Duitsland, maar ook in Nederland. Hebben ze hele mooie schoenen voor vrouwen met een grote maat, zoals jij en ik
Wel behoorlijk prijzig, maar in de opruiming gaat er wel veel af.
Ik kan nu trouwens prima slagen bij Wolky. Koop ik via internet, scheelt best wel veel en het zijn superfijne schoenen. Tegenwoordig zijn ze ook wat modieuzer
Wel behoorlijk prijzig, maar in de opruiming gaat er wel veel af.
Ik kan nu trouwens prima slagen bij Wolky. Koop ik via internet, scheelt best wel veel en het zijn superfijne schoenen. Tegenwoordig zijn ze ook wat modieuzer

maandag 21 mei 2012 om 09:53
Goeiemorgen allemaal.
Wat hartstikke leuk om zo'n boek te vinden! Zal eens gaan kijken want heb ook een boek dat ik wel vrij wil laten. Zou het al op MP zetten maar komt er telkens niet van.
Geld terug van page en mona. Een wonder want pagestreepjescode had ik per ongeluk aan gort gescheurd tijdens het open maken van het pak. Zat er met m'n kop niet bij. Voorkant vd verpakking maar meegestuurd en nu toch geld terug, super!
Ook zag ik dat we weinig elektra verbruikt hebben dit jaar, onder de 2000, mooi! Stand wordt altijd begin juni opgenomen. Krijgen we straks vast geld van terug. Hopelijk gaat het maandbedrag daarna dan ook wat omlaag. We hebben anderhalf jaar terug een oude vriezer en koelkast vervangen, overal spaarlampen ingedraaid en bij de action van die verlengsnoeren met zo'n aan/uit schakelaar gekocht zodat apparaten niet op stand-by blijven staan. Al met al scheelt het zo'n 1000 kWh per jaar.
Wat hartstikke leuk om zo'n boek te vinden! Zal eens gaan kijken want heb ook een boek dat ik wel vrij wil laten. Zou het al op MP zetten maar komt er telkens niet van.
Geld terug van page en mona. Een wonder want pagestreepjescode had ik per ongeluk aan gort gescheurd tijdens het open maken van het pak. Zat er met m'n kop niet bij. Voorkant vd verpakking maar meegestuurd en nu toch geld terug, super!
Ook zag ik dat we weinig elektra verbruikt hebben dit jaar, onder de 2000, mooi! Stand wordt altijd begin juni opgenomen. Krijgen we straks vast geld van terug. Hopelijk gaat het maandbedrag daarna dan ook wat omlaag. We hebben anderhalf jaar terug een oude vriezer en koelkast vervangen, overal spaarlampen ingedraaid en bij de action van die verlengsnoeren met zo'n aan/uit schakelaar gekocht zodat apparaten niet op stand-by blijven staan. Al met al scheelt het zo'n 1000 kWh per jaar.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
maandag 21 mei 2012 om 09:54
maandag 21 mei 2012 om 09:59
maandag 21 mei 2012 om 10:25
Goeie Grutten met actiecode (en Bolletje ontbijtkoek met actiecode) heb ik hier ook nog niet gevonden.
M'n moeder had vroeger van die tupperware bakjes, met daarin per Lego auto (of wat het dan ook was) het plaatje van het doosje uitgeknipt op de voorkant en het boekje met de uitleg en alle bijbehorende blokjes in 't bakje. En dan daarnaast een bak met losse grotere blokjes. Want als alles bij elkaar zat werd het idd te moeilijk.
M'n moeder had vroeger van die tupperware bakjes, met daarin per Lego auto (of wat het dan ook was) het plaatje van het doosje uitgeknipt op de voorkant en het boekje met de uitleg en alle bijbehorende blokjes in 't bakje. En dan daarnaast een bak met losse grotere blokjes. Want als alles bij elkaar zat werd het idd te moeilijk.
maandag 21 mei 2012 om 10:30
maandag 21 mei 2012 om 10:44
Zo 'Le chat de maison' heeft de komende tijd ook genoeg brokjes (lees ik hoef voorlopig er niet meer voor op pad.
Ik had laatst brokjes van lidl voor haar gekocht. Normaal is ze herlemaal geen vast merk type, ik switch continu en ze lijkt het helemaal niet erg te vinden. Maar die brokjes van de lidl vond ze dus niets. Het resultaat: sinds zaterdag morgen had kat nog maar nauwelijks gegeten! Soms een brokje maar het bakje bleef steeds maar het niveau behouden als toen ik het erin deed. Mijn kat is echt een vreetzak dus die doet nooit zo lang over haar bakje.
Zojuist dan toch maar even naar de winkel gegaan en bij de C1000 was de whiskas 2+1 gratis. Dus 3 zakken gekocht (en gelukkig ze had binnen 10 min een klein handje brokjes op dus het lag echt aan het voer) en vorige week had ik ook al uit de aanbieding van de AH 2 zakken Purina one voor 2de halve prijs + 1 met een GTA hele prijs eraf. Dus 2 zaken voor 25% van de oorspronkelijke prijs, maar deze moet ik nog wel terug krijgen.
Purina one staat nu bij mij thuis en de whiskas bij mijn vriend (kat en ik schipperen tussen 2 huizen).
dus kat weer blij en ik weer blij!
Ik heb trouwens nog geen GTA terug gehad, ik verwacht de dove, arla, page en purina nog terug. (heb maar een bestandje ervan gemaakt want anders vergeet ik het weer en dan kan ik dus nooit controleren of ik alles heb terug gekregen).
wel jammer dat de kruidvat nog niet open was want heb tm morgen 50% korting op dove met mijn voordeelpas en wil nog een fles dove fresh awake kopen en terug vragen op mijn andere rekening nummer (kijken of dat echt gaat ookal staat deze op hetzelfde adres als mijn andere rekeningnummer).
Ik had laatst brokjes van lidl voor haar gekocht. Normaal is ze herlemaal geen vast merk type, ik switch continu en ze lijkt het helemaal niet erg te vinden. Maar die brokjes van de lidl vond ze dus niets. Het resultaat: sinds zaterdag morgen had kat nog maar nauwelijks gegeten! Soms een brokje maar het bakje bleef steeds maar het niveau behouden als toen ik het erin deed. Mijn kat is echt een vreetzak dus die doet nooit zo lang over haar bakje.
Zojuist dan toch maar even naar de winkel gegaan en bij de C1000 was de whiskas 2+1 gratis. Dus 3 zakken gekocht (en gelukkig ze had binnen 10 min een klein handje brokjes op dus het lag echt aan het voer) en vorige week had ik ook al uit de aanbieding van de AH 2 zakken Purina one voor 2de halve prijs + 1 met een GTA hele prijs eraf. Dus 2 zaken voor 25% van de oorspronkelijke prijs, maar deze moet ik nog wel terug krijgen.
Purina one staat nu bij mij thuis en de whiskas bij mijn vriend (kat en ik schipperen tussen 2 huizen).
dus kat weer blij en ik weer blij!
Ik heb trouwens nog geen GTA terug gehad, ik verwacht de dove, arla, page en purina nog terug. (heb maar een bestandje ervan gemaakt want anders vergeet ik het weer en dan kan ik dus nooit controleren of ik alles heb terug gekregen).
wel jammer dat de kruidvat nog niet open was want heb tm morgen 50% korting op dove met mijn voordeelpas en wil nog een fles dove fresh awake kopen en terug vragen op mijn andere rekening nummer (kijken of dat echt gaat ookal staat deze op hetzelfde adres als mijn andere rekeningnummer).
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!