boxspring of toch een "gewoon" bed?

21-05-2012 12:22 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
IK ben aan het twijfelen of ik nu een boxspring ga kopen of toch liever voor een "gewoon"' bed moet gaan?

Is een boxspring nu echt zo heerlijk? En welke hebben jullie gekocht? Ben al eens bij Goossens gaan kijken en ben nog niet overtuigd....
Mijn nieuwe boxspring is héérlijk. Heb een Eastborn.

Maar of het nu zoveel heerlijker is dan een gewoon bed weet ik niet.

Ik heb ervoor gekozen vanwege de hoogte en de mooiigheid.
Hier ook een eastborn en het slaapt hemels Ik wil nooit meer iets anders.
Alle reacties Link kopieren
Heb een Auping boxspring (meest simpele, de dublin zonder electra e.d.) en wil al niet meer anders haha! Het is mijn eerste boxspring.
Ook een boxspring hier. Ik vind het heerlijk! Maar inderdaad vooral omdat het zo lekker hoog ligt.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een boxspring, van Hastens. Was even een investering maar ligt werkelijk fantastisch! (heb een spieraandoening waardoor een goede slaaphouding heel belangrijk is).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een nieuw gewoon bed. Ik vind boxsprings lelijk en bovendien zijn het stofnesten met al die stoffen bekleding.

Qua ligcomfort maakt het volgens mij niks uit als je een gewoon goed matras koopt ligt dat net zo lekker.
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje (van een onwetende...). Waaróm ligt een boxspring dan beter? Het is toch ook gewoon een matras?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een boxspring en vriend een gewoon bed. Ik merk echt geen verschil, hooguit in het kussen

Maar ik slaap ook echt overal, oogjes dicht en knorren maar
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
quote:mariap schreef op 21 mei 2012 @ 12:53:

Ik heb net een nieuw gewoon bed. Ik vind boxsprings lelijk en bovendien zijn het stofnesten met al die stoffen bekleding.

Qua ligcomfort maakt het volgens mij niks uit als je een gewoon goed matras koopt ligt dat net zo lekker.Daar heb je idd gelijk in, je moet het wel goed schoonhouden met al dat stof.
Ja en?
Hier ook een boxpring, van Auping. Verstelbaar hoofd en voeteneind. Zálig.

Daarvoor hadden we een Auping Auronde, was ook lekker. Ik vind de boxpring lekkerder liggen. Ik heb een stevig matras, mijn man een zacht matras. Feest.
Alle reacties Link kopieren
Een boxspring is heerlijk!!
Alle reacties Link kopieren
Een boxspring is heerlijk!!
Alle reacties Link kopieren
Maar om dat nu 2 x te moeten zeggen...
Wij hebben ook een boxspring en ik vind het een super bed. Het is 180 cm x 210 cm, dus lekker veel ruimte voor ons allebei.



Het was wel een rib uit ons lijf (bijna 3000 euro), maar je brengt er ook eenderde van je tijd in door natuurlijk (ik wel ten minste :-D ). Dus we wilden echt een fijn bed en dat is gelukt.
Bewust geen boxspring hier! Wij wilden graag 1 groot matras en dat kan bij boxsprings niet.... Die naad in het midden wilden we niet. Wij hebben wel een hoog bed omdat we de poten konden verstellen en die staan nu bijna op de max. Daarbij een extra dik matras :-) heerlijk!! Ons slaapkamerplafond is gelukkig ruim 3,5 meter hoog :-)
quote:plofkipje84 schreef op 21 mei 2012 @ 16:11:

Bewust geen boxspring hier! Wij wilden graag 1 groot matras en dat kan bij boxsprings niet.... Die naad in het midden wilden we niet. Wij hebben wel een hoog bed omdat we de poten konden verstellen en die staan nu bijna op de max. Daarbij een extra dik matras :-) heerlijk!! Ons slaapkamerplafond is gelukkig ruim 3,5 meter hoog :-)



zelfde hier

heb wel eens in boxsprings geslapen in hotels, maar dan val ik eigenlijk altijd in die gleuf. niet prettig
quote:plofkipje84 schreef op 21 mei 2012 @ 16:11:

Bewust geen boxspring hier! Wij wilden graag 1 groot matras en dat kan bij boxsprings niet.... Die naad in het midden wilden we niet. Wij hebben wel een hoog bed omdat we de poten konden verstellen en die staan nu bijna op de max. Daarbij een extra dik matras :-) heerlijk!! Ons slaapkamerplafond is gelukkig ruim 3,5 meter hoog :-)

Kan wel hoor, ik heb 'm in m'n slaapkamer staan!



Ik heb een boxspring maar eerlijk gezegd vind ik het niet zo heel bijzonder. Ja het ligt lekker zacht en is hoog, maar dat kan met een 'normaal' bed ook als je het goede frame en matras hebt.

Maar ik kreeg hem als kado, dus dat heb ik uiteraard niet geweigerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:plofkipje84 schreef op 21 mei 2012 @ 16:11:

Bewust geen boxspring hier! Wij wilden graag 1 groot matras en dat kan bij boxsprings niet.... Die naad in het midden wilden we niet.

Kan wel hoor, wij hebben er in april eentje gekocht

Sterker nog: wij hebben een boxspring van 1,40 m breed en twee matrassen werd zelfs afgeraden.
Alle reacties Link kopieren
Om die naad niet te voelen hebben wij een opdekmatras er nog overheen. Weg naad!
Alle reacties Link kopieren
ik heb 1.60 breed en ook gewoon 1 matras hoor!
Alle reacties Link kopieren
Altijd een gewoon bed gehad en dat was prima, waren niet anders gewend! Tot we voor het eerst op een goede boxpring gingen liggen, nooit meer wat anders.. En idd, met een topdek matras ook geen probleem met de gleuf ;-)

Als je t kan doen, ga voor een boxpring!
Die gleuf schijnt na een paar jaar er doorheen te komen... Wij gaan trouwens van de winter een topdek op onze matras leggen... Nog zachter slapen :-) ooit op vakantie gehad, heerlijk!!!
Ik heb alleen boxspring ervaring in hotels en vakantiebungalows.

Slapen op zich heerlijk, maar altijd last van uitelkaar schuivende matrassen en loslatende lakens.



Dus voor mij geen boxsprings.



Nu tempurmatrassen. In het begin erg wennen, maar vind het nu heerlijk slapen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook 1 groot matras op een boxspring! Heerlijk! Beste koop ooit. Mijne komt overigens bij de Ikea vandaan. Niks mis mee :)
Internagelaktisch

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven