Katten hebben balkon ondergepiest

21-05-2012 15:22 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bah! de kater van mijn ex en de verschrikkelijke terroriserende buurtkat hebben mijn balkon ondergepiest en vooral het dakje onder mijn balkon. Inmiddels ben ik al 1,5 jaar bezig met schrobben, heet water, de hogedrukreiniger en verschillende middeltjes. Zoals azijn, uf2000, urine off en noem maar op. Het is vooral het dakje waar ik niet bij kan waar de stank vandaan komt. De oude pislucht komt vooral met deze warme dagen, of een regenbui flink tot uiting en dat is GOOR.



Wat kan ik hieraan doen? Hogedrukreiniger op het dakje gaat niet lukken, het is van hout en van een winkel. Bang dat ik lekkage veroorzaak.



Anders wordt het tijdens de zomer met een wasknijper op het balkon zitten :( zo balen die vieze lucht.
Tja, als je er niet bij kan, ben ik bang dat je er weinig aan kan doen. Misschien goed insprayen met azijn? En zorgen dat ze er niet meer piesen.
Alle reacties Link kopieren
Kan je het niet professioneel laten reinigen?
Alle reacties Link kopieren
Even overleggen met de winkel over het reinigen van het dakje?
Alle reacties Link kopieren
Laten schilderen door een buitenschilder? Evt in overleg met die winkel.
Alle reacties Link kopieren
quote:patchouli_ schreef op 21 mei 2012 @ 15:37:

Even overleggen met de winkel over het reinigen van het dakje?



Dat is zeker een goed plan. En een handige man vinden die aan het balkon wil hangen ( 1 hoog) en in verschillende houdingen met een hogedrukspuit kan werken. Professioneel reiniger is ook een idee. Maar dat gaat mij ook wat kosten, ik ga op onderzoek uit.



Hebben citroenkaarsen nog invloed op het minimaliseren van de stank? Volgende week ga ik lavendel plaatsen. Zijn er nog andere tips?
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig is zijn kater nu weg. Maar de buurtkater komt hier nog steeds. Dat kan ik niet tegengaan helaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:kruidentuintje schreef op 21 mei 2012 @ 16:03:

[...]





Dat is zeker een goed plan. En een handige man vinden die aan het balkon wil hangen ( 1 hoog) en in verschillende houdingen met een hogedrukspuit kan werken. Professioneel reiniger is ook een idee. Maar dat gaat mij ook wat kosten, ik ga op onderzoek uit.



Hebben citroenkaarsen nog invloed op het minimaliseren van de stank? Volgende week ga ik lavendel plaatsen. Zijn er nog andere tips?Lavendel lijkt me niet zo'n goed idee, katten zijn namelijk dol op lavendel, net als op chloor en valeriaanwortel.
verba volant, scripta manent.
Geen idee of het werkt, maar onze katten trekken een vieze snoet van pepermuntgeur. Dus misschien muntplanten?
Alle reacties Link kopieren
Citroengeranium? Basilicum ruikt sterk als je het een beetje beroert, kamperfoelie, vlinderstruik (buddleja)..
Alle reacties Link kopieren
Denk dat ik ook plantjes plaats om de geur een beetje te maskeren. Straks maar even langs de tuinland voor wat snuffelwerk. Dank voor jullie reactie!
Alle reacties Link kopieren
quote:kruidentuintje schreef op 21 mei 2012 @ 16:05:

Gelukkig is zijn kater nu weg. Maar de buurtkater komt hier nog steeds. Dat kan ik niet tegengaan helaas.Dan laat diens eigenaar maar schoon komen maken. Dat is wel het minste.
Als je het beest op heterdaad kan betrappen een flinke emmer met azijn over hem heen gooien, dan komt 'ie hoogst waarschijnlijk niet meer terug! ;-) En idd de eigenaar voor de kosten van het schoonmaken aanspreken.
Alle reacties Link kopieren
Peper strooien helpt ook, daar hebben katten een hekel aan. En de meesten houden niet van citroengeur. Citroenschillen of planten met een citroengeur doen het dus ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven