Waterwratten

28-03-2008 07:59 16 berichten
Mijn zoon heeft last van waterwratten, de dokter heeft er wel wat voor gegeven maar zegt verder dat het vanzelf overgaat. Nu helpt dat zalfje niet echt en krijgt mijn dochter het ook al.

Ik heb al veel gelezen van betadine tot vsm druppels maar ik heb nog niets hiervan geprobeerd. Heeft iemand de gouden tip voor ik van alles ga kopen?
Alle reacties Link kopieren
mijn dochter had het ook toen ze op zwemles kwam, echt van het water of liever gezegd de chloor er in. Kreeg van de dokter ook een smeerseltje, het was een vette vaseline maar met een andere naam, begon met een 'c' dat weet ik wel. Iedere dag de waterwratjes insmeren en zeker voor het zwemmen en na het zwemmen. Ze werden er zeker minder door en de jeuk verdween ook maar nog zie ik -na jaren- nog wat plekjes waaraan ik kan zien dat er ooit iets gezeten heeft.
Toen ik een jaar of 9 was had ik ook heel veel waterwratjes onder mijn oksels en in mijn knieholtes. Mijn moeder nam me op een gegegeven moment ook maar eens mee naar de huisarts, we kregen geen middeltjes maar wel een doorverwijzing naar de dermatoloog, daar kon ik een week later terecht, binnen een week waren ze allemaal weg, alles! Mijn moeder schaamde zich rot toen ik helemaal wratloos bij die dermatoloog stond, net alsof ze alles had verzonnen.



Bij mij deed schrik voor een ziekenhuis ze dus binnen een week verdwijnen ha, ha. Ik kan me niet meer herinneren hoe lang ze er wel hebben gezeten trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft er heel lang last van gehad totdat we er Tea Tree Oil(bij de Tuinen en de Bodyshop ed) op smeerden. Binnen een paar weken waren ze weg.
Alle reacties Link kopieren
Een week lang sudocreme op smeren , bij mijn zoontje droogde ze binnen een paar dagen ervan in en na een weekje smeren waren ze weg.

Ze zelf uitknijpen hoor je ook wel eens maar dat schijnt vreselijke pijn te doen dus dat doe ik zelf mijn manneke niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Uitknijpen, weglepelen etc zou ik niet doen, dat geeft nare littekens. Weglepelen alleen laten doen als een wratje echt op een vervelende plek zit.



Bij mijn dochter hielp het middeltje Sprayaway, van Natusor. Te krijgen bij reformzaak of gezondheidswinkel.

Teatreeolie helpt ook, maar dat stinkt zo vreselijk. En dit middel hielp beter.



Meestal blijf je kind zo'n 4 tot 12 maanden lang wratjes krijgen, daarna verdwijnen ze uiteindelijk vanzelf.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Volgens mijn huisarts is het een soort virus wat je uit moet zitten, het gaat vanzelf weg. Wel zijn ze zo besmettelijk als de pest onder kinderen. Mijn zoon begon er mee en al snel had mijn dochter ze ook. En ze zijn inderdaad vanzelf weggegaan na een poos.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon had ze ook, het werden er steeds meer. Het is inderdaad een virus dat in je bloed zit en je moet er antistoffen voor kweken. Dan verdwijnen ze pas echt.



Mijn zoon heb ik ook met Sprayaway behandeld. Dit hielp, maar er kwamen toch weer nieuwe wratjes bij. Plus zijn huidje werd er erg droog van. Uiteindelijk zijn de wratjes na precies een jaar verdwenen.



Van de een op de andere dag gingen ze allemaal weg. Achteraf gezien vind ik het onzin dat ik er van alles opgesmeerd heb.
Alle reacties Link kopieren
winniedepoeh schreef op 28 maart 2008 @ 08:12:

Kreeg van de dokter ook een smeerseltje, het was een vette vaseline maar met een andere naam, begon met een 'c' dat weet ik wel.
Vaseline cetomatogrol?
Poezewoes schreef op 28 maart 2008 @ 09:56:

Uitknijpen, weglepelen etc zou ik niet doen, dat geeft nare littekens. Weglepelen alleen laten doen als een wratje echt op een vervelende plek zit.
Correct! Vroeger is dat weglepelen bij mij en mijn broer wel gebeurd. We hebben er beiden nog steeds littekens van, en dat is toch zeker al 20 jaar geleden. Bovendien was het bijzonder pijnlijk (6)
Alle reacties Link kopieren
mijn zoontje heeft ook waterwratjes gehad, ik heb ze laten zitten omdat het idd een virus is .....ik vind wel dat hij er lelijke littekens van heeft overgehouden (kleine gaatjes)
Ik heb inderdaad ook nog littekens van vroeger dus voor weglepelen zal ik niet snel kiezen.



De vaseline cetomatogrol is wat ik van de huisarts heb gekregen maar het helpt niet echt vind ik.



Dank voor de reacties al twijfel ik nu nog haha.
Alle reacties Link kopieren
Vaseline Cetomacrogol lijkt me niet helpen tegen waterwratjes. Hooguit tegen een droge huid, ik kreeg het voor mijn zoontje voor eczeem. Het is wel zo dat veel kinderen met een eczeemgevoelige huid, ook waterwratjes krijgen omdat de huid poreus is. Dus wellicht helpt het vethouden wel enigszins tegen de verspreiding.



Ik zou je aanraden gewoon af te wachten. Dat kan lang duren, en er lelijk uitzien. Maar uiteindelijk verdwijnen ze echt vanzelf weer.



Mijn zoon heeft er ook gaatjes aan over gehouden, maar ik heb wel het idee dat ze minder worden. En ook het idee dat de gaatjes erger zijn bij de wratjes die weg gegaan zijn door bijvoorbeeld de spray away. Net of die toch niet het natuurlijke proces hebben doorlopen oid.
Alle reacties Link kopieren
Het is een virus, waar je antistoffen tegen aan moet maken, Jammer genoeg kan dat wel heel lang duren.

Wat bij ons wel werkt is zinkolie. Aanstippen met een wattenstaafje, dan droogt het in.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk zelf in een zwembad en wat ik doe wanneer ik last krijg is mijn voeten dagelijks wassen met betadine shampoo. Ooit toeval mee begonnen omdat mijn vriendin wondjes op haar hoofd had en het flesje in de douche stond. Werkt prima!
Alle reacties Link kopieren
Een tip uit de categorie "baadt het niet dan schaadt het niet"...



Ons zoontje had al sinds de zomervakantie last van 'waterwratjes' en ook wij kregen van de HA te horen dat het eigenlijk vanzelf weg moest trekken omdat het lichaam zelf anti-stoffen aanmaakt.



Van de zwemlerares de tip gekregen om elke avond even te 'deppen' met een rauwe aardappel en jawel.... binnen 3 weken waren ze he-le-maal weg!!!

Toeval of niet ? Zonder littekens een mooi huidje, het proberen waard, toch ??!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven