niet blij kunnen zijn met zwangerschap

29-01-2012 18:14 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik ben nieuw hier en zit met een heel lastig iets.

Bijna 2 weken geleden ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben. Deze zwangerschap is overigens door zowel mij en mijn partner gewenst.

Toen ik de testuitslag kreeg zat ik te shaken op het toilet en dit is tot nu toe gebleven, ik voel me erg wiebelig zeg maar.



Ik dacht altijd dat ik heel blij zou zijn als ik zwanger was, maar het tegenovergestelde is helaas waar. Sinds die dag kan ik alleen maar de negatieve kanten van het zwanger zijn zien en heb ik last van angst. Alles wat maar mis kan gaan heb ik al op internet opgezocht. Ook heb ik er grote moeite mee dat ik mijn levensstijl moet aanpassen en dat ik dus niet mag drinken en roken. Met het drinken ben ik natuurlijk meteen gestopt, maar het niet roken gaat zeer moeizaam. Ik heb altijd geroepen dat ik zou stoppen als ik zwanger zou worden, maar na een acupunctuursessie en het lezen van het boek van Allen Carr rook ik nog steeds een beetje. (ongeveer 5 per dag)

Mijn vriend is sinds hij weet dat ik zwanger ben erg hiermee bezig. Hij probeert mij ervan te overtuigen dat ik niet moet roken en houd me de hele dag in de gaten of ik geen verkeerde dingen eet. Ik voel mij hierdoor vaak aangevallen en dat ontaard dan in ruzie. Ik denk dat ik af en toe niet te harden ben voor hem, want hij heeft al een keer zegt dat ik maar moet paffen en zuipen zoveel ik wil en dan maar naar de abortuskliniek moet gaan. Als ik hem dan later vraag of hij dit meent zegt hij dat dit natuurlijk niet zo is, dat hij moeite heeft met mijn gedrag en dat hij dit zegt om mij wakker te schudden. Daardoor voel ik me nog beroerder.



De angst gaat alleen maar niet weg. Ik ben bang voor hoe mijn lichaam eruit gaat zien tijdens de zwangerschap, bang voor de bevalling, bang voor hoe mijn leven eruit gaat zien na de geboorte, bang dat ik me de hele zwangerschap zo ongelukkig blijf voelen en bovenal bang dat ik mijn eigen moeder achterna ga en een slechte moeder wordt.



Ook voel ik mij schuldig. Schuldig tegenover mensen die graag kinderen willen en bij wie het niet lukt. Schuldig tegenover mijn vriend omdat hij zelf zo blij is met de zwangerschap en dit gevoel niet met mij kan delen, schuldig tegenover mijn beste vriendin die heel graag kinderen wil maar een man heeft die dit niet wil en schuldig tegenover het kindje in mijn buik die er ook niet voor gekozen heeft om juist in mijn buik te zitten.



Poe, lang verhaal. Is er iemand die dit herkent? Zou dit nog over gaan? Kan ik hier iets mee?
Een loser ben je sowieso niet, goed dat je hulp krijgt.



Voorzichtig met de opmerking "wees blij met iedere sigaret die je NIET rookt". Tuurlijk is dat fijn en belangrijk maar als mega exrookjunk weet ik dat je dan ook wel heel snel geneigd bent om je te wentelen in "zie ik doe m'n best en dat is genoeg" of "stoppen geeft stress en dat is ook neit goed voor de baby" etc.



100% zeker is dat roken bijzonder slecht is voor de baby en voor jouzelf. Stoppen met denken hoe je dit nou allemaal eens gaat aanpakken, voor je het weet ben je weer 5 weken verder met peuk en zwangere buik.



50 lolly's kopen (die 3kg extra op de koop toenemen, afvallen na de bevalling) en ipv een peuk een lolly in je smurf proppen.

Tijdens de lolly de mantra "ik ben een topwijf want suck lolly ipv peuk yeaahhh" herhalen.



Niet lullen, niet denken. Moeilijk is het en blijft het toch wel dus stop met denken, lolly's halen en starten. Doen of je gek bent, "wat jammer nou, jij mag en kan geen peuken meer kopen". Aaah balen man, maja, ze zijn niet meer te koop voor jou, gewoon kan niet meer.



GAAN nu vrouw, je intenties zijn prachtig en erg belangrijk, nu je acties laten spreken. Niet denken over stoppen, lolly's halen en stoppen! Succes, kop op!
Twompie, wat een goede post! Kom op Benannie, doe er wat mee! Kopen die lollies! (geen salmiak lollies want dat is niet goed als je zwanger bent...)
Alle reacties Link kopieren
Slik je foliumzuur? Of een combinatie van zwangerschapsvitaminen met teunisbloem olie?



In sommige zwangerschappen kun je namelijk enorm slecht in je vel gaan zitten, foliumzuur en teunisbloemolie hebben niet alleen ondersteunende functies voor de groei van de baby maar laten je ook minder onrustig voelen.



Probeer daarnaast ook de positieve dingen op te zoeken over zwangerschap, de groei van de baby, je lichaam, wat je allemaal kunt gaan regelen als je de 12weken grens hebt bereikt enz.



Sterkte:D
Alle reacties Link kopieren
Benanni, wat super goed dat je naar een coach gaat!!

Je bent GEEN loser!



Om op je vraag te reageren, mijn vriend is een schat , maar hij begreep er weinig van. Hij deed enorm zijn best maar sloeg soms ook totaal de plank mis. Achteraf besefte hij pas hoe ellendig ik me heb gevoeld, en ik besefte toen pas dat ik het mijn omgeving ook knap moeilijk heb gemaakt met mijn negativiteit.



Al met al heb ik me wel 9 maanden continu ellendig gevoeld, al lukte het me wel om te genieten van de bewegende baby, vond dat in alle somberheid heel gezellig....

Ik heb wel mijn best gedaan om uit de depressie te komen. Dwong mezelf te sporten, ging naar een therapeut en ging een dagboek bijhouden waarin ik elke dag drie positieven dingen van die dag opschreef (was een tip uit een suf zelfhulpboek, maar het werkte!)



Gebruik die negen maanden om goed voor jezelf te zorgen.

De tijd die je nu in jezelf investeert win je dubbel en dwars terug!
Je bent geen loser als je hulp zoekt omdat je iets niet alleen kan!Als je kind straks iets niet alleen kan, dan is het toch ook geen loser omdat íe jou om hulp vraagt?

Je bent juist sterk omdat je je grootste angst hebt uitgesproken.

En nu nog stoppen met roken: alle redenen om niet te stoppen zijn excuses om jou, en niet om je kind. Koop lolly's, koop chocola, koop een fijne dvdbox, alles beter dan roken.
Alle reacties Link kopieren
Dank je twompie, ik zal vandaag naar de winkel gaan om fors lollies in te slaan. Ik haal er dan wel meteen pepermunt bij, want van eten krijg ik altijd zin in roken, dus dan kan ik dat ook een beetje tackelen. Gelukkig kom ik niet snel aan, dus ik hoop dat die drie kilo extra mee zal vallen. :-)



foliumzuur slik in inderdaad. Ik heb 2 verschilende potjes, eentje van de hema met alleen foliumzuur en een van de drogist, daar staat geen teunisbloemolie op.



Inmiddels heb ik ook op babybites gekeken hoe het kindje er nu uit zou zien. Is wel grappig, het begint al een klein beetje op een kindje te lijken. Ook heb ik me opgegeven voor Pilates (eerst gewone en later speciaal voor zwangeren) om er een beetje positief mee bezig te zijn. Gisteren heb ik mijn beste vriendin gesproken. Die zei dat ze het heel goed vond dat ik naar coaching ging en dat ze al eerder in de gaten had dat mijn zelfbeeld niet goed was. Kennelijk was het anderen dus al opgevallen. Vanavond mn eerste sessie, ik ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
En, lollies gekocht? Succes bij de coach vanavond.
Alle reacties Link kopieren
Ja, de lollies liggen hier. Volgens mij is het helemaal uit, want ze hadden in de supermarkt alleen salmiaklollies en chupachups. Het zijn dus chupachups geworden.



Gisteravond had ik mijn eerste coaching. We zijn 2 1/2 uur bezig geweest en ik was totaal leeg en moe op het einde. Ik geloof ook niet dat ik de makkelijkste was. Het komt er op neer dat ik teveel in mijn ratio zit en het gevoel wie ik eigenlijk zelf ben moet van heel ver komen en gaat erg moeizaam. Ik moet nu de hele week oefenen en volgende week ga ik weer. Zwaar, maar ik denk wel dat het me gaat helpen. Dus ga ik er vol tegenaan en mijn uiterste bes doen.
Alle reacties Link kopieren
Benannie, als je zulke negatieve associaties met moederschap hebt, is dit misschien een goed moment om die uit de weg te helpen. Ga praten met een coach, met een psycholoog of een therapeut en zoek het uit, los het op, geef het een plek. Dan kun jij vrij en onbevangen de moeder worden die je wilt zijn.



- Aha, zie dat mijn tip dus ietsje te laat was (forum mobiel dus dan kan ik slecht overzicht van reacties zien).
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Goed nieuws, nu oefenen, lollies eten en naar buiten als de zon schijnt!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Benannie,

ik was benieuwd hoe het nu met je gaat!
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor je interesse :-)



Het is een beetje ups en downs op het moment. Ik ben inmiddels 17 weken zwanger en heb de nodige echo's achter de rug. Met het kindje gaat het goed. Hij groeit goed en ziet er compleet uit.



Ik heb ook al vele coachingsgesprekken gehad bij de verloskundige, soms ga ik een stapje vooruit en soms ook weer een stap terug. Het blijkt dat ik een hoop bagage uit het verleden met me mee draag, die me nu op begon te breken. Hier probeer ik dus vanaf te komen.



De roze wolk is er helaas nog steeds niet en ik vraag me af of die nog komen gaat.
Alle reacties Link kopieren
Misschien hoeft het helemaal geen roze wolk te worden! Gewoon vrede hebben met wat er gaat gebeuren is ook goed, toch?



Fijn dat het kindje zo goed gaat!
This is not kosher!
Benannie, lees nu voor het eerst dit topic en wil je even hart onder de riem steken. Volgens mij ben je super goed bezig en zoals je leest zijn er genoeg zwangeren die de roze wolk helemaal niet ervaren!



Heel veel succes de komende periode. Je kunt het en weet dat de zwangerschap niet eeuwig duurt.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wie die roze wolk verzonnen heeft maar die moeten ze echt een schop geven.

Ik ben deze week uitgerekend en heb hem nog niet gezien.



Goed bezig hoor benannie!

Juist tijdens je zwangerschap komen dingen uit het verleden, onzekerheden en angsten genadeloos om de hoek zeilen.

Hier precies hetzelfde ookal ishet mijn tweede.

Je bent ook maar een mens en meer dan je best kan je niet doen.



Heel veel succes!

Ookal lijkt het soms niet zo, het word echt beter hoor.
Alle reacties Link kopieren
Het valt me inderdaad nu pas op dat zwangerschap lang niet voor iedereen een roze wolk is.



Hoe heb jij al die weken ervaren cheerlesscard? Jij bent er al bijna. Is het een opluchting dat je kindje er nu bijna is?



Nu nog even leuk nieuws: Gisteren ben ik getrouwd. Was echt een leuke dag :-)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd benannie! Fijn dat het een leuke dag was!



Hier een roze wolk met kans op regen, 3 mnd zeer gewenst zwanger, uitvoering geeft nogal wat praktische kwalen. Kennissen die o zwanger zijn hebben dan weer zo weinig kwaaltjes dat ze zich afvragen of ze zwanger zijn. Nog 6 mnd te gaan. Volgens mij voel ik al iets in me kriebelen. Ik vond het vroeg, en ik dacht dat ik het te hoog voelde. Maar mn baarmoeder zit hoger dan ik dacht! Het zou m zomaar kunnen zijn.



Toch zou ik graag ruilen met die kennissen!
Alle reacties Link kopieren
quote:benannie schreef op 20 april 2012 @ 07:54:

Het valt me inderdaad nu pas op dat zwangerschap lang niet voor iedereen een roze wolk is.



Hoe heb jij al die weken ervaren cheerlesscard? Jij bent er al bijna. Is het een opluchting dat je kindje er nu bijna is?



Nu nog even leuk nieuws: Gisteren ben ik getrouwd. Was echt een leuke dag :-)



Hey gefeliciteerd!!

Wat fijn dat jullie zo'n leuke dag hebben gehad.



Ik ben echt blij als hij er eindelijk uit is.

Morgen uitgerekend en ik ga even vh ergste uit dat hij nog twee weken blijft zitten.



Tsja, je rolt er wel doorheen hoor.

Nu denk ik echt waar zijn die negen maanden gebleven.

Ik weet dat als hij er uit is ik het zo weer ben vergeten die hele baggerperiode.

Het is echt de moeite waard .



Ik heb wel heel erg pech gehad deze zwangerschap.

Last van mijn bekken,veel lichamelijke klachten en echt 0 energie dus extra veel tijd om te denken en te piekeren.

Eigenlijk , als ik zo terug kijk heb ik emotioneel best wel veel dingen op een rijtje gezet deze maanden.

Alle troep moet toch een keer omhoogkomen voordat je het op kan ruimen.

Het moest echt zo wezen.



Ik hoop dat je snel wat meer kan gaan genieten ervan.

De schopjes en echo's zijn erg leuk.

Ik zou als ik jou was echt een 3D echo laten maken.

Dat maakt het een stuk echter ineens.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik begrijp je volkomen, ik had hier op gegoogeld en kwam toen op dit forum terecht. Ik ben ook niet blij met zwangerschap en dit is mijn vijfde!

Ik was met de vierde ook niete blij, wel met het kindje wat er nu is gelukkig. Ik denk het komt door mijn derde zwangerschap, toen ben ik verlaten door mijn ex.

Mijn nieuwe man is erg lief, die doet alles voor me. Ik was bij de derde ook heel bang dat hij weg zou gaan en ik wou na mijn vierde ook geen kinderen meer. Totdat ik per ongeluk zwanger raakte. Maar, dat kind wou ik niet riep ik meteen en heb na 6 weken een abortus ondergaan. Maar, toch ga je denken nu had ik een kindje kunnen hebben, het was lichaamelijk en emotioneel heel zwaar, ik verloor ook nog eens mijn moeder in die periode.

Ben nu dus weer zwanger, maar zie op tegen die buik, het niets meer kunnen, hoe red ik het met vijf kinderen ik heb geen mantelzorg. Straks krijg ik weer bekkenpijn (nu gelukkig nog niet).



Voel me ook schuldig er zijn zoveel vrouwen die wel een kindje willen, maar niet kunnen krijgen. En ik klagen. Maar, ik heb ook het idee of komt het door de media. Er zijn heel veel van die mooi weer blaadjes, hoe leuk het wel niet is om zwanger te zijn. Daar word ik niet goed van. Lees ook anders Viva mamma is wat meer een nuchter blad.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een aanstaande moeder die nu een beetje begint te genieten van haar zwangerschap. Ben vandaag 12 weken zwanger en ben blij dat ik die eerste 3 maanden door ben!

Steeds enorme huilbuien omdat ik steeds dacht dat het niet goed zou gaan met de baby. Een aantal verhalen in mijn omgeving hebben mij erg onzeker gemaakt(miskramen met 6 weken en een aantal met 11 weken)

Vind het nog steeds spannend en ben blij dat ik nu een beetje een buikje begin te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven