Gezondheid alle pijlers

van trap gevallen, kom schouder doet zeer.

23-05-2012 11:53 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gister ben ik van de trap gevallen. Ik kwam bovenop mijn schouderblad terecht, en voelde meteen een raar dof gevoel. Een minuutje of 4 later werd mijn hand ineens donkergrijs/blauw, het zag er een beetje uit alsof het de hand van een overledene was :~) . Dit kleurde na een paar minuutjes weer bij.

Ik kon mijn arm niet optillen, de kracht was eruit, tintelingen door mijn hele hand. Vriend vond dat ik toch maar even naar de ehbo moest. Ik ga voorzichtig in de auto zitten en hoor bij het gaan zitten een krak in mijn arm, goed wij dus naar de ehbo, kreeg drie pillen en moest een drie kwartier wachten op de orthopeed.

De orthopeed draaide mijn arm opzij, iets omhoog, naar links en rechts, alles deed zeer wat boven een bepaalde hoogte kwam, maar ik gilde het niet uit zeg maar. Hij zei dat het in ieder geval niet gebroken was, hij gaf mij een oefening mee om te draaien met mijn arm, vooral niet stijf houden, recept voor pijnstillers, en over 10 dagen terugkomen.

Vandaag is de uitstraling maar mijn arm weg. Wat blijft is een stekende pijn als ik ook maar iets draai in de kop van mijn schouder. Ik kan niks doen met mijn arm, mijn haar kan ik niet in een staartje doen, kan mijn bord niet tillen, en het kraakt geregeld in het gewricht.

Ik ben er helemaal niet gerust op, maar ben niet zo'n dokterloper. Ik kom eigenlijk alleen maar bij de dokter als ik zo goed als zeker weet dat ik iets heb, uit angst dat ik niet serieus genomen word als ik te vaak met 'onzin' dingen kom.

Weet iemand wat het kan zijn, ik weet jullie zijn ook geen dokter, maar weet niet zo goed wat wijsheid is nu. Voel mij zo gehandicapt...
Ik zou de othopeed bellen als ik jou was, in mijn ervaring zijn huisarten alleen maar doorgeefluiken. Dus dan zou je toch weer doorverwezen moeten worden. Dit klinkt erg genoeg om direct actie te ondernemen en je wil niet dat hij over 10 dagen zegt, waarom was je niet meteen gekomen..

Toch?
Toch nog een keer naar de dokter gaan en om een foto vragen?

Als je aangeeft geen/weinig pijn te hebben loop je toch een kans dat er minder goed naar gekeken wordt (is tenminste mijn ervaring)..Mijn zus is gewoon een keer naar huis gestuurd en kreeg maandenlang te horen dat ze vooral door moest gaan met sporten en geen krukken meer nodig had: bleek gescheurde meniscus en kniebanden te hebben.. Ik ben zelf een keer bijna naar huis gestuurd met een gebroken enkel. Gelukkig maakten ze voor de zekerheid toch nog even een röntgenfoto omdat het zo dik was..

Misschien is er niks aan de hand en moet je het gewoon even laten rusten. Maar een foto is een kleine moeite als je er niet op gerust bent (en het niet kan bewegen :S).

Sterkte! Ik hoop uiteraard voor je dat het toch niks ernstigs is .
Pijnstiller nemen als het zeer doet, rustig je oefeningetjes doen en afwachten.

Zolang het niet verslechterd zou ik in die 10 dagen geen contact opnemen. Voorlopig verbetert het want je schrijft dat je geen uitstraling meer heb.
christel2312 schreef op 23 mei 2012 @ 11:58:

Ik zou de othopeed bellen als ik jou was, in mijn ervaring zijn huisarten alleen maar doorgeefluiken. Dus dan zou je toch weer doorverwezen moeten worden. Dit klinkt erg genoeg om direct actie te ondernemen en je wil niet dat hij over 10 dagen zegt, waarom was je niet meteen gekomen..

Toch?
Maar bij de ehbo heeft een orthopeed ernaar gekeken, die was snel met conclusie dat het niet gebroken was. Hij had het over opgerekte pezen, heb het verhaal niet goed kunnen volgen omdat ik straal misselijk werd nadat hij mijn arm had gedraaid/bewogen.
Het is wel raar dat er geen foto's genomen zijn.
Maja82 schreef op 23 mei 2012 @ 12:04:

Het is wel raar dat er geen foto's genomen zijn.

Vond ik dus eigenlijk ook wel een beetje, maar ik ben niet zo'n type die roept: ik wil een foto. Ik begin mij al te excuseren voordat er naar gekeken word.

Eingelijk heb ik een hekel aan aandacht van vreemden..Waardoor zo'n gesprek dan helemaal mis gaat.
Anoniem, heb ik inderdaad ook al een keer gehad, marsfractuur in mijn voet, gelukkig stuurde de ha mij door voor een tweede keer foto laten maken.

Moet ook wel zeggen dat ik een vrij hoge pijngrens heb volgens mij, waardoor ik het idee heb dat een arts het verkeerd in schat.
Van de beschadigde pezen/weefsel kun je nu echt net zoveel of meer last hebben als een botbreukje. Dat je nu nog pijn hebt en nog geen elastiekje in je haar kan doen lijkt mij eigenlijk te verwachten.
ik zou toch even terug naar de dokter voor een verwijzing voor een foto. En zeg dan duidelijk dat je een hoge pijngrens hebt, of overdrijf de pijn. Ik zou zelf pas gerust zijn als er foto's zijn gemaakt.
Alle patiënten zeggen dat ze een hoge pijngrens hebben en hoe harder je dat roept, hoe minder serieus je genomen wordt. ;)

Niet naar bedoeld ofzo, maar dat is iets wat je vooral niet moet gaan zeggen iig.

Ik zou gewoon even overleggen met je huisarts, niet zelf de orthopeed gaan bellen of het ziekenhuis. Verder klopt het idd dat je van een kneuzing of verrekking ook erge pijn kunt hebben, dus dat zegt idd niet zoveel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven