wie is verantwoordelijk voor het vreemdgaan?

23-05-2012 21:25 481 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees vaak hier op het forum dat vrouwen worden afgemaakt omdat ze met een gebonden man 'vreemd gaan' ( zelf geen partner). Maar waarom vinden zoveel mensen dat de vrouw in dit geval ook fout is? De vrouw is toch niet gebonden? En de man is toch eigenlijk een l*l? Als mijn man ooit vreemd zou gaan, zal ik nooit boos worden op de vrouw. Ik vind namelijk niet dat de vrouw schuld heeft, maar mijn man wel, en ik spreek uit ervaring. ( niet met huidige partner trouwens)

Wat vinden jullie?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Allebei even fout bezig.
Ksenija schreef op 23 mei 2012 @ 21:37:

wie bezet is mag niet alles en de vrije persoon wel
Vrijheid wordt op z'n minst dubieus als er anderen gekwetst worden.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Vreemdgangers kunnen ook kulverhalen ophangen thuis over dat ze er niks aan konden doen, het overkwam ze, die ander nam alle initiatieven etc etc. Als je daar intrapt dan is die ander natuurlijk helemaal een k*twijf X-D
Stressed is just desserts spelled backwards
Als jij bij een junk een fiets koopt waarvan je weet dat hij gestolen is, dan ben jij ook strafbaar.

Waarom kopen we allemaal veel liever scharreleieren? Het is toch de verantwoordelijkheid van de boer om zijn beesten goed te behandelen?

Als jij keer op keer neukt met een man waarvan je weet dat hij thuis een familie heeft wachten dan is ook jouw schaats behoorlijk scheef.
Waarom zou de vrouw meteen geen zelfrespect hebben of sneu zijn. Het kan zo zijn dat zij er immers in zit voor 'wel de lusten, niet de lasten'. Dat ze alleen vrijblijvende sex wil en helemaal niet wil dat de oorspronkelijke vrouw erachter komt. Als de man in zo'n situatie dan ook verzwijgt dat hij eigenlijk gebonden is.. Is de vrouw dan zo 'fout' of zonder zelfrespect?
tyche schreef op 23 mei 2012 @ 21:38:

[...]

Vrijheid wordt op z'n minst dubieus als er anderen gekwetst worden.
daar moet de partner voor zorgen en geen vreemde.
Ik ken zat vrouwen die het me er elke keer weer inwrijven dat het vast mijn eigen schuld is dat ik vrijgezel ben en ondertussen had ik hun vent al 10 keer kunnen krijgen.

Ben al jaren alleen en wil af en toe wel eens een beetje lekkere vent tegen me aan, iemand die me leuke smsjes stuurt etc. Dat het met iemand uberhaupt een beetje klikt is zeldzaam en ondertussen zie ik van die vrouwen die elke keer hun vent afkraken (werkelijk niet een smoes maar zit er bij aan tafel) en dan gaat het wel eens door je heen... maar nee, ik doe dat mijzelf niet aan.

Ik vind het liegen en bedriegen van zo'n vent niets alsmede dat hij weinig ruggengraat heeft dat hij het dan niet uitmaakt. Dus heel erg veel leuker worden mannen er over het algemeen niet van. Maar ik denk wel dat het best lastig is niet in één van de vele smoezen te tuinen.
Sowieso de vreemdganger of vreemdgangster. Maar willens en wetens in bed duiken met iemand die gebonden is, verdient eveneens geen schoonheidsprijs. Eigenlijk zegt het over beiden partijen wel iets, ik vind niet dat je jezelf ervan af kan maken dat je geen blaam treft omdat je zelf niet gebonden bent. Maar volgens mij gaan vaak normen en waarden snel overboord in de hitsigheid ofzo, of het lijkt allemaal niet zo erg wat men uitvreet onder het mom wat niet weet, wat niet deert.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik vind de man (of vrouw) volledig zélf verantwoordelijk voor zijn vreemdgaan. Het is niet dat je als vrouw moet staan flirten met zo'n man, ze flirten juist actief met jou en maken werk van je. Ze gaan dus volgens mij in de meeste gevallen met voorbedachte rade vreemd. Degene waarmee ze vreemd gaan is niet verantwoordelijk voor het gedrag van de vreemdganger.
Jamaica, als je als vrouw seks wilt kan je dat op bijna elke straathoek krijgen.

Bij iemand die niet bezet is. En net zo vrijblijvend.
De eerste de beste vrouw die mijn vriend durft aan te raken, sla ik helemaal lens.

Dus ja, ook de vrouw is fout als ze met een gebonden man aanpapt. Ik vind zelfs dat de vrouw - als ze weet dat iemand bezet is en toch probeert aan te pappen - fouter is dan de man.

Ik weet namelijk dat mijn vriend mijn bestaan nooit zal verzwijgen. En hij zal zelf niet beginnen met zoiets. Dus dan is het automatisch de schuld van de vrouw en dat zal ze weten ook.
ik vind alle 3.

ik vind de man én zijn getrouwde vrouw verantwoordelijk voor hun huwelijk.

dat er, als het niet lekker loopt, vreemd wordt gegaan vind ik de naaistreek van de vreemdganger, die is te laf om de problemen te onderkennen en zoekt een weg naar het 'geluk' buiten de deur ipv de problemen onder ogen te zien en te zoeken naar een oplossing.

de vrouw die een minnaar neemt is niet onschuldig.

een soort erecode onder vrouwen vind ik, je neukt niet met andersvrouws man.

de bedrogen vrouw, daar heb ik het meest mee te doen: iets vernederender dan bedrogen worden door degene die je het meest vertrouw, ken ik niet.

maar goed, het vlees is gewilliger dan het verstand he.

het komt voor, is altijd voorgekomen en zal altijd voorkomen; huwelijkse ontrouw.

over het algemeen komt er weinigs goed uit.

soms gaat de vreemdganger verder met de affaire, maar ik denk dat een vos zijn haren wel verliest maar zijn streken niet.

in het algemeen hoor, er zijn natuurlijk uitzonderingen die de regels bevestigen.
truffelmaffia schreef op 23 mei 2012 @ 21:44:

De eerste de beste vrouw die mijn vriend durft aan te raken, sla ik helemaal lens.

Dus ja, ook de vrouw is fout als ze met een gebonden man aanpapt. Ik vind zelfs dat de vrouw - als ze weet dat iemand bezet is en toch probeert aan te pappen - fouter is dan de man.

Ik weet namelijk dat mijn vriend mijn bestaan nooit zal verzwijgen. En hij zal zelf niet beginnen met zoiets. Dus dan is het automatisch de schuld van de vrouw en dat zal ze weten ook.
Hahaha ja tuurlijk is het de fout van de vrouw als je man vreemdgaat. Mannen zijn zo zwak. Echt het is zo'n lieve vent dat hij geen nee kon zeggen. :rofl:
Ik voel ook een soort solidariteit naar andere vrouwen. Ook al ken ik diegene niet, ik zou niet haar man willen inpikken.

Hebben anderen dat niet?
[quote]truffelmaffia schreef op 23 mei 2012 @ 21:44:

Ik weet namelijk dat mijn vriend mijn bestaan nooit zal verzwijgen. En hij zal zelf niet beginnen met zoiets. Dus dan is het automatisch de schuld van de vrouw en dat zal ze weten ook.[/quote]

:rofl:

drink jij regelmatig?
Voor mij is de vreemdganger schuldig en verantwoordelijk.

Alleen de vreemdganger.
Maar willens en wetens in bed duiken met iemand die gebonden is, verdient eveneens geen schoonheidsprijs. Eigenlijk zegt het over beiden partijen wel iets, ik vind niet dat je jezelf ervan af kan maken dat je geen blaam treft omdat je zelf niet gebonden bent. Maar volgens mij gaan vaak normen en waarden snel overboord in de hitsigheid ofzo
Niet mee eens. Ik heb meerdere gebonden mannen gehad vroeger en ik had ze eerst afgehouden omdat ze idd getrouwd waren. Maar waarom zou ik mezelf 'n leuke scharrel ontzeggen terwijl die mannen er toch op uit waren om vreemd te gaan? Als het niet met mij was dan was 't wel met 'n ander. En ik heb er toch leuke tijden en goeie seks mee gehad. Bovendien is het lekker veilig: ze gaan toch netjes terug naar de vrouw, dus heb je wel de lusten, niet de lasten!
Ja, moonlight. Dat heb ik ook. Iemand willens en wetens direct of indirect besodemieteren.

Dat vind ik triest.
Moonlight82 schreef op 23 mei 2012 @ 21:46:

Ik voel ook een soort solidariteit naar andere vrouwen. Ook al ken ik diegene niet, ik zou niet haar man willen inpikken.

Hebben anderen dat niet?
Nee. Tenzij ik de vrouw in kwestie ken en haar sympathiek vind.
elninjoo schreef op 23 mei 2012 @ 21:47:

[...]

Niet mee eens. Ik heb meerdere gebonden mannen gehad vroeger en ik had ze eerst afgehouden omdat ze idd getrouwd waren. Maar waarom zou ik mezelf 'n leuke scharrel ontzeggen terwijl die mannen er toch op uit waren om vreemd te gaan? Als het niet met mij was dan was 't wel met 'n ander. En ik heb er toch leuke tijden en goeie seks mee gehad. Bovendien is het lekker veilig: ze gaan toch netjes terug naar de vrouw, dus heb je wel de lusten, niet de lasten!
Wat is er in hemelsnaam leuk aan een vent die zijn meest dierbaren voorliegt?
Ik zou zo'n man al veeeel minder aantrekkelijk vinden als hij bewijst zo'n kutkarakter te hebben dat hij in staat is zijn vrouw te bedriegen.
@missy-acy dus omdat je het als vrouw op iedere straathoek kunt krijgen moet je er rekening mee houden of de man gebonden is en daar eerlijk over is?
frivolia schreef op 23 mei 2012 @ 21:45:

ik vind alle 3.

ik vind de man én zijn getrouwde vrouw verantwoordelijk voor hun huwelijk.

dat er, als het niet lekker loopt, vreemd wordt gegaan vind ik de naaistreek van de vreemdganger, die is te laf om de problemen te onderkennen en zoekt een weg naar het 'geluk' buiten de deur ipv de problemen onder ogen te zien en te zoeken naar een oplossing.

de vrouw die een minnaar neemt is niet onschuldig.

een soort erecode onder vrouwen vind ik, je neukt niet met andersvrouws man.

de bedrogen vrouw, daar heb ik het meest mee te doen: iets vernederender dan bedrogen worden door degene die je het meest vertrouw, ken ik niet.

maar goed, het vlees is gewilliger dan het verstand he.

het komt voor, is altijd voorgekomen en zal altijd voorkomen; huwelijkse ontrouw.

over het algemeen komt er weinigs goed uit.

soms gaat de vreemdganger verder met de affaire, maar ik denk dat een vos zijn haren wel verliest maar zijn streken niet.

in het algemeen hoor, er zijn natuurlijk uitzonderingen die de regels bevestigen.
Hoezo nou weer erecode van vrouwen? Niks erecode, gewoon normaal fatsoen heet dat!
Beidde hebben in mijn ogen even veel schuld daar in,
Moonlight82 schreef op 23 mei 2012 @ 21:46:

Hebben anderen dat niet?
Ik voel solidariteit met bepaalde andere mensen. man of vrouw maakt me dan niet zoveel uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven