wie is verantwoordelijk voor het vreemdgaan?

23-05-2012 21:25 481 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees vaak hier op het forum dat vrouwen worden afgemaakt omdat ze met een gebonden man 'vreemd gaan' ( zelf geen partner). Maar waarom vinden zoveel mensen dat de vrouw in dit geval ook fout is? De vrouw is toch niet gebonden? En de man is toch eigenlijk een l*l? Als mijn man ooit vreemd zou gaan, zal ik nooit boos worden op de vrouw. Ik vind namelijk niet dat de vrouw schuld heeft, maar mijn man wel, en ik spreek uit ervaring. ( niet met huidige partner trouwens)

Wat vinden jullie?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
jamaica schreef op 23 mei 2012 @ 23:47:

Ander voorbeeld.. ook een man uit mijn omgeving. Zijn vrouw is psychisch zwaar instabiel. Zit aan de medicijnen om dit te onderdrukken maar doet regelmatig extreme rare heftige dingen. De relatie heeft hier zwaar onder te lijden. Man gaat niet weg bij zijn vrouw, er zijn ook kleine kinderen in t spel. De relatie heeft er wel zwaar onder te lijden/is kapot. De man heeft wel behoefte aan sex en misschien ook wel liefde. Hij heeft een minnares, zij weet van de situatie en dat hij zijn gezin niet wil/durft te verlaten. Bij zo n vrouw bespreek je toch geen open relatie?! Ik denk dat je haar dan ook meteen kunt inchecken in een kliniek. Moet de minnares nu haar 'verantwoordelijkheid'nemen en breken met die man?

Het is natuurlijk een heel mooi verhaal, maar wat is feit en wat wil de minnares graag horen.

Ik heb zelf 10 jaar met een vrouw samengewoond die een stoornis heeft met kleine kinderen.

Nooit overwogen om een minnares te nemen.

Deels omdat het tegen mijn principes ingaat en anderszins omdat ik wel wat beters te doen had; gezin op koers houden bijvoorbeeld.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Nee een stabiele situatie is het zeker niet! Maar dat ligt in dit geval niet aan het vreemdgaan van de man. Scheiden in zo'n geval is ook lastig. De vrouw is alles behalve stabiel. Wat ik probeer te zeggen is dat niet iedereen de luxe heeft van een open relatie bespreekbaar maken. En dat de vreemdganger complexe motieven kan hebben voor zijn gedrag. Om daar nou de minnares medeverantwoordelijk voor te maken gaat mij echt veel te ver.
Heb verder niets gelezen maar Job Cohen heeft ook een minnares. Zijn eigen vrouw is gehandicapt. We hebben het hier over iemand die de ambitie had minister president te worden. Hoe wordt hier tegenaan gekeken?
Palanja... Ook in dit verhaal ben ik een buitenstaander. Ik signaleer alleen hoe de situatie is ontstaan en heb er geen belang in. Maar ik veroordeel de minnares zeker niet. Zij is niet automatisch fout.
Jamaica, De minnares kiest er toch voor om mee te neuken? Dus ja, zij is verantwoordelijk voor die keuze.

Job Cohens vrouw weet dat toch?
die braaf ogende job cohen heeft een minnares?
wij slapen nooit.
missy_acy schreef op 24 mei 2012 @ 00:02:

Job Cohens vrouw weet dat toch?

Ja. Maakt dat verschil?

Hoe zit het met zijn reputatie als hij in overleg zou moeten met landen/culturen die hier conservatieve gedachten over hebben? Zijn het zaken die het landsbelang zouden kunnen schaden?
valentinamaria schreef op 24 mei 2012 @ 00:02:

die braaf ogende job cohen heeft een minnares?
Al jaaaaaaren, VM.
jamaica schreef op 23 mei 2012 @ 23:58:

Nee een stabiele situatie is het zeker niet! Maar dat ligt in dit geval niet aan het vreemdgaan van de man. Scheiden in zo'n geval is ook lastig. De vrouw is alles behalve stabiel. Wat ik probeer te zeggen is dat niet iedereen de luxe heeft van een open relatie bespreekbaar maken. En dat de vreemdganger complexe motieven kan hebben voor zijn gedrag. Om daar nou de minnares medeverantwoordelijk voor te maken gaat mij echt veel te ver.

Niet helemaal mee eens.

Uiteraard heeft de vreemdganger hier de echte verantwoordelijkheid.

Echter, de minnares faciliteert wel en doet dat precies zoals jij het nu omschrijft; de relatie onderbouwen en een nut geven.

In feite zit het natuurlijk heel anders.

De minnares ondermijnt het huwelijk van de vrouw van haar minnaar.

De vreemdganger heeft minder focus op zijn kinderen dus die kunnen daar onder lijden.

Op enig moment kan de vreemdganger ineens conclusies trekken en toch weggaan bij zijn instabiele vrouw; kinderen slachtoffer.

Vrouw van vreemdganger zou in een normale situatie misschien ook helemaal niet openstaan voor een open relatie.

Zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Minnares jaagt dus eigen geluk na ten koste van een ander.

Die verantwoordelijkheid lijkt voor sommige mensen misschien niet zo van belang; ik vind dat respectloos en laf.

Mag jij bepalen of het dat waard is.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
bill clinton zou het begrepen hebben.
wij slapen nooit.
jamaica schreef op 24 mei 2012 @ 00:02:

Palanja... Ook in dit verhaal ben ik een buitenstaander. Ik signaleer alleen hoe de situatie is ontstaan en heb er geen belang in. Maar ik veroordeel de minnares zeker niet. Zij is niet automatisch fout.

Ik veroordeel ook niet, heb alleen een mening! ;-)

Ik geef in mijn reactie alleen maar aan dat feiten en veronderstelling niet 1 en hetzelfde zijn.
sorry hawkeye, alles bijhouden is lastig.

( probeert nu een opgewonden cohen in standje 69 te visualiseren, lukt niet).
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef op 24 mei 2012 @ 00:07:

bill clinton zou het begrepen hebben.
X-D Ja, precies. Die is afgezet als president wegens een sigaar.

Even zwaaien! :hello:

;-)
Hoe sta jij tegenover zijn ambitie MP te worden?

Want eerlijk, als burgemeester vond ik dat hij t leuk deed. Maar verder.

En ik denk dat je een punt hebt, het zou de zaken vast kunnen schaden.
valentinamaria schreef op 24 mei 2012 @ 00:09:

( probeert nu een opgewonden cohen in standje 69 te visualiseren, lukt niet).

NIET BEELDDENKEN, VM!!!

On topic: ik ben het eens met de OP.
Pal :hello: :smooch:
Verantwoordelijk in zo verre dat als het een keer mis zou gaan ook zij haar uiterste best zou moeten doen om de situatie tot een goed einde te krijgen. Ik heb het idee dat zij erin zit voor de lusten. En dus geen vaste relatie met de man wil. Ik vind het alleen lastig om haar te veroordelen. Twee mensen willen graag sex, moeten ze dat dan zichzelf ontzeggen omdat ze er niet naar de buitenwereld voor uitkomen? Ik vind het zo ontzettend zwart wit gesteld. Jij hebt zelf een open relatie.. Is de weg daarnaartoe dan helemaal zonder hobbels gegaan? Is het nooit lastig geweest om dat te bespreken? Kun je je helemaal niet voorstellen dat het bespreekbaar maken van een open relatie voor sommige mensen heel lastig is?

Ow ja, hoe kan ik dat nou vergeten!

:smooch:

Zo, nu kan ik slapen gaan!

;-)
maak je niet ongerust hawkeye, ik kom niet verder dan theedrinken.
wij slapen nooit.
quote:

valentinamaria schreef op 24 mei 2012 @ 00:09:

( probeert nu een opgewonden cohen in standje 69 te visualiseren, lukt niet.)
Gaffer, en bedankt!
missy_acy schreef op 24 mei 2012 @ 00:10:

Hoe sta jij tegenover zijn ambitie MP te worden?

Want eerlijk, als burgemeester vond ik dat hij t leuk deed. Maar verder.

En ik denk dat je een punt hebt, het zou de zaken vast kunnen schaden.

Cohen's ambitie was onrealistisch, maar dat terzijde. ;-)

Sja, ik denk dat overspel van alle tijden is, en van alle lagen van de bevolking. In sommige culturen wordt het doodgezwegen en stilzwijgend geaccepteerd, in andere culturen is het een schande. In beide gevallen zit je als hooggeplaatste in een chantabele positie en dat kan gewoonweg niet.

Persoonlijk denk ik dat iedereen moet doen wat hij/zij wil, zo lang hij/zij andere partijen daar niet mee schaadt.
valentinamaria schreef op 24 mei 2012 @ 00:12:

maak je niet ongerust hawkeye, ik kom niet verder dan theedrinken.

:rofl:

Trusten Pal!
jamaica schreef op 24 mei 2012 @ 00:11:

Verantwoordelijk in zo verre dat als het een keer mis zou gaan ook zij haar uiterste best zou moeten doen om de situatie tot een goed einde te krijgen. Ik heb het idee dat zij erin zit voor de lusten. En dus geen vaste relatie met de man wil. Ik vind het alleen lastig om haar te veroordelen. Twee mensen willen graag sex, moeten ze dat dan zichzelf ontzeggen omdat ze er niet naar de buitenwereld voor uitkomen? Ik vind het zo ontzettend zwart wit gesteld. Jij hebt zelf een open relatie.. Is de weg daarnaartoe dan helemaal zonder hobbels gegaan? Is het nooit lastig geweest om dat te bespreken? Kun je je helemaal niet voorstellen dat het bespreekbaar maken van een open relatie voor sommige mensen heel lastig is?

Nee hoor, is heel eenvoudig.

Schat, ik heb geen zin meer in een monogame relatie; wat doen we eraan?

Zo dat is eruit en hoe nu verder.

Het staat er natuurlijk een beetje dommig, maar zo is het in feite wel.

Kies je ervoor om vreemd te gaan of een relatie te beginnen dan ben je in mijn ogen laf en heb je geen respect voor je partner.

Hoe je het ook benaderd.
Jamaica, ze hoeven zichzelf geen seks te ontzeggen. Dat hoeft niemand.

Maar ze hoeven ook niet een ander voor te liegen.

Mijn relatie is altijd al zo geweest. Man en ik waren elkaars beste vrienden, dus we wisten in welke situatie we stapten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven