Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
De post bracht twee aardige kaarten en de mailbox drie hurrays. De voorraaddoos puilt echt teveel uit, dus... X-D

Ik heb een landkaart voor een Fransman uitgezocht en een stadsgezicht voor een Libanees (nieuw land!). Eveneens een bedankje gestuurd naar de afzender van de laatste uilenkaart.

@Bluebirds > proficiat met de eerste hurray, heb je inmiddels de aanvraagknop al benut?

Ik probeer zoveel mogelijk de voorkeuren van de profielen te volgen, maar soms wordt er een thema gevraagd dat ik echt niet op voorraad heb. In dat geval kijk ik bij diegene haar favo lijst, is die leeg dan stuur ik gewoon een willekeurig kaartje.

@Anita > op het eind van het schooljaar wordt er nog even flinke aanslag op de hulpmoeders gepleegd! Je hebt in ieder geval wel goed weer voor de avondvierdaagse. Hier is het onweer net achter de rug en ruikt het zalig buiten. Het schijnt tot en met de Pinksteren prima weer te blijven, heerlijk.

@Snjokorn > zijn er geen andere leuke zegels uitgekomen? Hier heeft Postnl weer van alles in de aanbieding: o.a. Madurodam en Anton Pieck.

@Nicolientje > als de kaart naar Brabant onderweg is kan deze er gerust een week overdoen. Postnl heeft hier de boel totaal niet op orde. Zelfs rouwkaarten arriveren pas als de overledene allang onder de grond ligt. Aan de bezorgers ligt het niet, maar in de verdeelcentra loopt het nog niet soepel.

Veel plezier bij Body World, dat is nou net een tentoonstelling waar je mij met geen stok naar binnen krijgt. :no:
Leuk hé, om je eerste hurray's en je eerste kaartjes te krijgen. En het blijft leuk vind ik.

@bleubirds, ik hou maar een beetje rekening met de wensen van de ontvanger. Als iemand heel erg wensen heeft, dan moet ie dat kaartje maar gewoon zelf kopen. Ik probeer wel op de wensen aan te sluiten,maar dan een eetje anders, bijvoorbeeld een kaartje met moderne 'Almere-architectuur' naar iemand die een city view wil.

Ik heb nog een vraag voor de meer ervarenen: hoe kan het dat wildvreemden een kaart van mij zomaar vinden? Zoals vandaag is een kaart met een trein aangekomen en binnen een paar uur was ie favourit gemaakt door een of ander treinfanaat uit Austalie, hoe vindt zo'n man die kaart?
Van mij mag het weer wel zo blijven tot ergens eind oktober hoor Neferisis.

Ik geniet hier zo van.

En ja, het zijn nog drukke laatste weken, maar het geeft me ook wel voldoening.

En dan die stralende kinderkopjes, daar doe je het toch voor.

TinaT, misschien ontvang je binnenkort wel een kaart van deze meneer en heeft hij door het bekijken van je wall de kaart gespot.

De strijk is gedaan en ik ga eens even lekker wat yoghurt nemen met stukjes sinaasappel.

Jammie!
@neferisis, wat erg van PostNL in Brabant zeg! Ik heb zelf bij PostNL gewerkt en mijn zusje werkt er nog (wel in Gelderland beiden). Volgens mij was/is het bij ons niet geweldig maar ook niet zo slecht. Ik ga zo eens kijken wat ik op internet allemaal vinden kan. Eens even lezen.

Vind je het niet prettig, Body Worlds of is het iets anders? Niet om je aan te vallen hoor, ik begrijp het heel erg goed als mensen er niet heen willen (zo krijg je mij niet naar een spannende spinnen tentoonstelling, die was laatst in Nijmegen) maar ik vroeg het me af...

@anita1973, dit weer is echt geweldig he! Alleen die onweer en regen 's avonds hoeft van mij niet zo.

@TinaT, het is zooo leuk hihi. Niet zo ervaren maar soms kijk ik ook op de profielen van mensen naar wie ik een kaart stuur en via hen kan ik dan weer kaarten zien van mensen aan wie zij een kaart hebben gestuurd. Zo volgt dat zich op. En zie ik iets leuks zet ik er een kort krabbeltje onder en/of maak de kaart fave. Door een kaart fave te maken heb ik nu een kaart ontvangen van iemand uit Engeland. Zij zag mijn berichtje en vroeg of ze de kaart naar me op kon sturen. Ik ben er heel blij mee!
@TinaT, oh ja dat zie ik ook weleens staan dat mensen een zinnetje uit je eigen taal willen - maar doe dat meestal niet... vind dat ook lastig ;). Ik mag maximaal 13 onderweg hebben - en heb dat ook vaak. Soms ook wel lekker dat kaarten wat langer duren anders kun je elke dag wel weer een nieuwe versturen hihi....

Een kaartje uit Frankrijk vind ik altijd wel bijzonder, in verhouding zijn daar best weinig postcrossers voor zo'n groot land.

@nicolientje2410, oeh verleidelijk die Paperchase! Gelukkig zit hij niet hier in de buurt haha...

En over favorieten: ja hoor ik voeg kaarten die ik bij andere op de postcardwall zie ook toe als favoriet maar nog nooit bericht gehad dat iemand die mij wilde sturen - leuk hopelijk hoor je er nog wat van! Maak trouwens geen kaarten van mezelf die ik heb ontvangen favoriet om te voorkomen dat ik kaarten dubbel krijg. Wat leuk dat je een direct Swap hebt ontvangen uit de UK en ook al een hurray nu begint het echt te lopen bij je lees ik wel!

@Droomz, wat leuk dat je het postcrossen weer hebt opgepakt! Nu maar wachten op je eerste hurrays maar weer en kaarten in de bus! Oh die kaart heb je zelf geborduurd, leuk!!!

@el_spark, welkom hier en veel plezier met postcrossing!

en jammer van die eerste reactie maar je krijgt soms ook hele uitgebreide hurrays hoor komt vast! En nu maar afwachten op je eerste ontvangen kaart! Ik ken "waar is wally" alleen van legpuzzels en zijn wel leuke poppetjes grappig dat er ook kaarten van zijn!

@neferisis, oh daar ga je vast een kaart van krijgen haha...

we hebben zondag inderdaad gewandeld ongeveer 16km een mooie wandeling door een natuurgebied heerlijk!!! Dit weekend gaan we een paar dagen naar de Ardennen dus daar ook wel wandelplannen! Ga binnenkort ook weer eens bij PMK bestellen hier gaat het ook hard, en is toch een stuk voordeliger!

Leuk een Monetkaart - ik heb ook kunstkaarten in mijn wensenlijst staan.

@jessie441, ik heb nog geen enkele 'expired' volgens mij heb ik daar wel mazzel mee aangezien ik toch al 225 kaarten heb verstuurd! Echt lelijke kaarten valt hier ook nog wel mee.

@twinkiestar, heb je de optie aanstaan waarbij je tegelijk naar dezelfde landen stuurt dan krijg je inderdaad vaak dezelfde landen (wat ik hoor). Ik heb dat uitstaan dus heb ik er eentje onderweg naar Rusland en vraag ik een nieuw adres op krijg ik niet weer Rusland. Dus bij 13 travelling ook 13 verschillende landen vind ik wel zo leuk! En welkom en leuk dat je meeschrijft!

@snjokorn, leuk om zoveel officials tegelijk te krijgen he...

en weer wat kaarten onderweg lees ik wel!

@Bluebirds, spannend is dat om te wachten op je eerste ontvangen kaart!

En leuk dat je ook weer 5 kaarten mag versturen hoe meer je onderweg hebt hoe vaker je ook een hurray kunt verwachten natuurlijk! Heb zelf een hele voorraad aan kaarten uit allerlei thema's dus kan vaak wel voldoen aan de wensen. Maar in het begin had ik dat niet en stuurde dan vaak gewoon viewkaarten van mijn woonplaats of Nederland en die worden vaak ook gewaardeerd.

@Anita1973, dat had ik ook ik denk nu maar even reageren hier want het postcrossen gaat wel door!
Een voettocht van duizend kilometer begint met één stap (Lao Tse)
De laatste dagen weer wat hurrays leuk leuk

- Leuke hurrays uit Finland, Duitsland, Tsjechie

- Een hurray uit USA - mijn eerste "Royal"kaart die ik verstuurd heb en user was er erg blij mee

- Een uitgebreide hurray uit Canada - waarin ze beschrijft dat er bij haar in de omgeving veel tulpenfestivals zijn er nog veel binding is met ons land

- Een lege hurray uit Polen - jammer is dat

Maandag 2 officials ontvangen uit Noorwegen (pas mijn 2e uit dit land!) en Frankrijk (maar verstuurd uit Oekraine)

Vandaag weer 3 adressen opgevraagd - nu weer 10 travelling

- Een typisch Hollands kaartje gaat naar Duitsland

- Een schapenkaart naar USA (was de enige wens van deze postcrosser gelukkig had ik er eentje!)

- Een vintage kaart naar Italie (komt niet zo vaak voor dit land)

Misschien dat er nog wel wat kaarten binnenkomen deze week - altijd spannend wat er weer bij de post zit!
Hoera, ik heb mijn eerste kaartje binnen!

Een hele mooie uit Ierland, met een prachtige rotspartij erop en een persoonlijk verhaal op de achterkant. Ben er heel erg blij mee en heb dus ook een ontzettend enthousiaste 'hurray' verzonden!

Ik heb heeeel erg zin om meer kaarten te gaan versturen, maar heb op dit moment niet veel mooie in huis, helaas... Ik zit eigenlijk te wachten op de sets die ik bij bol.com heb besteld, en ga dit weekend eens bij mijn moeder langs, die heeft waarschijnlijk nog veel kaartjes die ze niet meer gebruikt... En dan weer sturen maar!

Vind het trouwens heel leuk dat dit zo'n actief topic is, leuk om ervaringen te delen! Goede tips ook!
@el_spark, gaaffffffff Ierland heb ik er nog niet eens bijzitten na 225 ontvangen kaarten hihi!!!

Wanneer komen die bol.com kaarten binnen?

Ja het is hier wel aardig actief - ik schrijf nog maar kort mee maar vind het reuze gezellig!

Net nog de 3 laatste adressen opgevraagd en nu weer 13 traveling. Kijken hoeveel er na mijn weekendje weg weer zijn aangekomen hihi!

Finland - Canada - Polen gaan dit keer kaarten heen!

Vind het altijd zo spannend als ik op de knop 'send a card' druk welke landen of users ik krijg!!!
Hallo allemaal.

wat een hoop nieuwe enthousiastelingen hier, gezellig. Welkom allemaal en leuk dat jullie ook zoveel plezier beleven aan deze heerlijke hobby.

Hier druppelt het door, heb er niet zo veel onderweg steeds, gemiddeld 5 van de 18 geloof ik. En af en toe valt er dan ook lekker wat in de brievenbus. Gister 2 tegelijk, een uit spanje en een uit Taiwan. Net een kaartje geschreven, die gaat naar China. Een meisje dat gek is op Vincent van Gogh :) Laat ik daar nou toevallig nog 1 mooie kaart van hebben. Ik hoop dat ze er blij mee is.

Heb van de week ook nog wat kaartjes gekocht, was een dagje weg en tsja.... kan het niet laten he, haha. Wel leuk want er zit echt wel wat tussen wat ik regelmatig zie op wishlisten, dus die komen wel van pas. En altijd leuk om dan te schrijven dat je daar pas geweest bent en het leuk hebt gehad.

El Spark: Hoera, je eerste kaartje!! En niet eens een standaard-land, haha. Goed gedaan! Leuk.

Ik weet even niet meer wie het vroeg, maar dat iemand zo snel een geupload/verzonden/ontvangen kaart heeft gevonden op de site. In het beginscherm zie je steeds regeltjes voorbij komen met ~pietjepuk~ has received a card from ~jantjebeton~ etc. Daaronder zie je ook een aantal kaarten staan, die 2 dingen veranderen en vernieuwen zich steeds. Dus als iemand jouw kaart net geregistreerd heeft en de foto is geupload dan komt ie daar in het scherm. Als een willekeurige user inlogt en zijn aandacht wordt getrokken naar een kaart die hij/zij heel mooi vind (die van jou dus) dan kan je er gewoon op klikken.

Ik kijk zelf ook wel eens bij recent gestuurde kaarten of kaarten uit Nederland of een land waar ik graag heen zou willen. Gewoon, mij verlekkeren aan de plaatjes. En inspiratie opdoen voor favo's.

Hier trouwens geen regen of onweer te bekennen. Wel wat lichtflitsen gisteravond, maar daar bleef t bij.

Fijne dag iedereen! (flower)
:hello: (en weer heb ik dit topic verwaarloosd),

Eerst goededag voor alle nieuwe postcrossers op dit topic.

Nefersis, wat een ramp is het bij jullie met de post zeg. Hebben jullie er nog niet enorm over geklaagd bij PostNL?

Kozoo, het verschilde gisteren enorm met het onweer. Twee kilometer hier vandaan een paar druppels en hier was het hopeloos.

Vandaag een kaart uit Ukraine binnegekomen.

Vorige week zijn vriend en ik naar Berlijn geweest waar een paar kaarten hebben gekocht (vooral nesco) maar waar ik maar liefst 77 freecards heb meegenomen. ze zijn zo leuk.
@nicolientje ik had 30 kaarten voor 16 euro!!
Ohja het minimum aantal kaarten is gewoon 1 volgens mij. Je moet Alleen wel creatief zijn op de achterkant zijn geen adres lijntjes zegmaar net zoals een foto. Ze zijn 55cent per stuk. En je kan ze zo leuk maken als je wil. Ik heb ze met kaas en tulpen molens ed en met de tekst erop greetings from holland :)
Ik heb 5 adressen aangevraagd, maar zal morgen toch nog eens moeten kijken naar meer kaarten. Er zijn er twee die graag een kaart willen richting, sci-fi/ alternatief. dat heb ik hier dus niet standaard. Een dame die graag city views wil. Die koop ik nooit, want die vind ik stom, maar als zij het wil haal ik er wel even een!
twinkiestar schreef op 24 mei 2012 @ 18:21:

Je moet Alleen wel creatief zijn op de achterkant zijn geen adres lijntjes zegmaar net zoals een foto.

Ik schreef al eerder dat ik heel veel mooie dubbele kaarten heb. Ik begreep hier dan het niet echt gebruikelijk is om daar met de snijmachine een enkele kaart van te maken. Als ik dit echter lees, dan is dat eigenlijk hetzelfde toch? Waren gewoon dure kaarten, maar als je ze snijdt heb je dus ook geen lijntjes op de achterkant. Is dat dan echt zo 'fout'?

Nog een vraag: dat favoriet maken, doe je dat nu bij kaarten die je hebt gekregen of bij kaarten die je bij anderen ziet? Ik zie het namelijk door elkaar heen, dus weet je niet of ze het nog willen hebben of al gekregen hebben toch?

Ik zie dat ik geen foto van een gestuurde kaart kan toevoegen als e kaart al ontvangen is? Dat is jammer, ik had wel een afbeelding ervan gevonden...
Leuk om hier nieuwe postcrossers te zien.

Ik ben hier een aantal dagen niet geweest. Druk, druk, druk. het bekende verhaal.

Ik heb nog wel 2 kaarten ontvangen en die ga ik zo registreren.

Wat pc betreft, ik heb nog een kaart of vier onderweg, en heb nog 1 adres aangevraagd, die krijgt een ladybug kaart.

Ook schrijf ik zo de laatste brief van de private swap van Van Gogh.

Bluebirds het klopt dat je een plaatje van een verstuurde kaart kan uploaden tot dat de kaart is geregistreerd. Dan verdwijnt deze optie. Jammer in dit geval.

de juiste kaarten bij een profiel zoeken kan een leuke zoektocht zijn, maar het is natuurlijk geen plicht. Elke kaart zou goed genoeg moeten zijn.
Ik had ineens weer gewoon zin om te beginnen. Destijds tijdelijk gestopt omdat het zo duur is, maar de bedoeling was niet om zo lamg te stoppen eigenlijk.
nicolientje2410 schreef op 20 mei 2012 @ 20:41:

Droomz en el_spark, welkom hier! Leuk dat jullie meeschrijven.

@droomz, wat leuk dat je de hobby weer oppakt! Waar gaan je 6 kaarten naar toe en hoe zien ze eruit?

Wat leuk een zelf geborduurde kaart! En inderdaad een molen en Delfs blauw is zeker erg Hollands!

@el_spark, ik ben even ver als jou nu, 5 kaarten mogen sturen. Ook 1 Hurray terug en nieuwe kaart verstuurt inmiddels. Het is zo leuk he? Ik ben er echt helemaal gek op.

Gisteren had ik een kaartje toegevoegd aan mijn faves. Kreeg ik een berichtje van de afzender van de kaart dat ze die wel naar mij wilde sturen, ze had er nog 1 van. Ik heb haar mijn adres gestuurd, ik ben ontzettend benieuwd of ik hier nog iets van hoor.

Voegen jullie ook kaarten aan jullie faves toe?

Late reactie ;-) kaarten gaan naar Polen, Nederland,Finland, Belarus,Taiwan, China, Duitsland. Verder weet ik het niet. :p

2 kaartjes (polen en Duitsland) zijn vandaag al aangekomen!

En de post is van slag door de reorganisatie. :) Sorteerders worden bv ook tijdelijk aan andere plaatsen uitgeleend, waardoor er bij het plaatselijke sorteercentrum weer te weinig mensen zijn enzo.

Hier in de regio (omgeving Utrecht) valt het mee geloof ik, hoewel het de laatste tijd erg slecht gesorteerd is. Ik ben zelf postbezorger, vandaar :).

Ik heb trouwens geen postcrossers in mijn postwijk. ;-)

Maar de reorgansatie is uitgesteld om de problemen te verhelpen.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
@wandelaartje, ik heb de kaart ontvangen die ik fave had gemaakt. Zo leuk! Wat heb jij veel hurrays en kaarten. Echt leuk. Oeh schapen:)!! Vind je het alleen spannend welke landen je krijgt als je op de knop drukt, of ook naar wie je kaart gaat? Ik vind het eigenlijk best wel spannend en probeer me een beetje in te lezen over de persoon door het profiel.

@el_spark, gefeliciteerd met je eerste kaart! Leuk dat het een mooie kaart is. Hopelijk heb je snel de kaarten van bol.com binnen, dan kan je ook weer gaan sturen.

@kozoo, wat leuk dat je een dagje weg bent geweest. Waar naar toe?

@steph, 77 freecards, super! Was Berlijn een mooie stad?

@twinkiestar, dankjewel. Dat valt nog mee dan. Zonder lijntjes koop ik wel vaker. Ik las hier over 'wolkjes' tekenen maar ik zet zelf de lijntjes. Anders word mijn handschrift onleesbaar.

@bluebirds, ik vind city views ook niet geweldig maar voor de zekerheid altijd een paar hier liggen. Zijn toch nog best wat mensen die ze willen. Sci-fi/alternatief lijkt me lastiger... Ik zou niet zo goed weten wat ik met dat thema aan zou moeten. Kun je vertellen wat jij gaat sturen als je een kaart hebt gevonden? Over die dubbele kaarten enkel maken weet ik niet, volgens mij kan dat wel hoor. Favoriet maken doe ik alleen bij kaarten van anderen. Dan weten mensen welke ik leuk vind en eventueel nog wel wil hebben. Nee, je kan zelf dan geen foto meer uploaden maar misschien doet de ontvanger van de kaart dat nog wel hoor. Zo is dat bij mij wel gegaan.

@Droomz, gelukkig valt het bij jullie mee met de post. Heb jij veel last van klachten van mensen? Dat ze jou als aanspreekpunt gebruiken omdat ze jou zien lopen? Tijdje terug heb ik ook post bezorgd voor PostNL en hier ook geen PC is de wijk die ik liep. Wel leuk dat je zoveel kaarten gaat sturen!

Gisteren naar Body Worlds geweest. Echt geweldig!! Een setje kaarten meegenomen en op verschillende stations nog wat kaarten gekocht. Verder gisteren een hele uitgebreide hurray gekregen. PC was zo blij met de kaart vertelde ze. Inmiddels drie hurrays nog twee en ik mag een kaartje meer sturen. Vanmiddag 1 adres opvragen. Nu eerst werken en dat met dit weer...
Net weer nieuwe profielen getrokken. Voor 2 mensen ga ik nog op zoek en voor een nederlander een grappige kaart met een nurd achter een computer.

Ik trok ook Nieuw Zeeland, leuk dacht ik, want die heb ik nog niet. Maar het was wel een enorm zeur profiel, ze is bestolen in Beijing, wij moeten hier in Europa onze post eens op orde brengen (tuurlijk, regel ik meteen even voor je), ze had een heleboel expired en zo vervelend dat al die mensen niet even willen registreren voor haar. Verder moet iedereen zelf even scannen, want daar heeft ze geen tijd voor met 3000 verzonden kaarten. En tot slot ook nog met hoofdletters een klacht over mensen die toch art cards sturen, terwijl ze dat uitdrukkelijk niet wil. Ik heb een mooie rustgevende kaart van het strand gestuurd en haar sterkte gewenst met haar zware leven.

Gelukkig waren de andere profielen wel leuk, vanmiddag op zoek naar een kaart met een fiets en eentje met een molen, dat moet wel lukken.
@Nicolientje, Berlijn is echt een mooie stad. Je hebt door de ruime opzetting (was voorheen voor Hitlers tanks nodig) lijkt het niet echt op een stad. En zoveel geschiedenis niet normaal.

Ik ga eens opzoeken wat Body world is, klinkt goed.

@Tina, die zeur mag idd wel een strandkaart komt ze tot rust.

Verder heb ik het virus gemaild omdat ik weer Unescofoto's had waar hij kaarten van mag maken en ik gratis Unescokaarten van hem krijg.

Nu een kaart registreren en weer wat adressen aanvragen.
De landen waar de vier kaarten naar toegaan:

Italy- een jonge tijgerkaart

Finland- vuurtorenkaart

USA-kleurrijke kaart

Duitsland-Unescokaart

Allemaal leuke profielen voor de afwisseling.
nicolientje2410 schreef op 25 mei 2012 @ 08:01:

@Droomz, gelukkig valt het bij jullie mee met de post. Heb jij veel last van klachten van mensen? Dat ze jou als aanspreekpunt gebruiken omdat ze jou zien lopen? Tijdje terug heb ik ook post bezorgd voor PostNL en hier ook geen PC is de wijk die ik liep. Wel leuk dat je zoveel kaarten gaat sturen!.

Nee, valt mee.1 keer een mevrouw die haar gids niet had gehad en zich afvroeg of ik wel gelopen had de dagen daarvoor (had ik, zij had gewoon geen post ;-)). En vorige week iemand anders die een pakje verwachtte dat niet door de bus ging en me achterna kwam toen ik al een stuk verderop was. Maar die laatste was geen klacht verder. :)

Hebben jullie trouwens een maximum voor kaarten per maand? Ik heb er nu 9 gestuurd (mag er 10 van PC onderweg hebben en eigenlijk ook van mezelf)waarvan 2 zijn aangekomen en ik wil weer adressen aanvragen. :-P
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Vanochtend een mooi nautisch kaartje ontvangen, eveneens een enveloppe van Steph met opgravingsfoto's uit Berlijn. Zulke verrassende post is altijd welkom!

De hurrays volgen elkaar snel op. Snel voor het weekend nog twee kaarten beschreven: een boekenprent gaat naar Zwitserland en een sportief exemplaar naar Polen.

@TinaT > wat een mauwvrouw zeg! Goed opgelost zo. Fietsen en molens zijn gewilde onderwerpen, moet vast gaan lukken.

@Anita > inderdaad, voor die stralende koppies (hoe oud ze ook zijn) doen we het allemaal.

Ook vandaag kunnen we weer genieten van het prachtige weer, alhoewel ik wel nog wat uren achter de computer moet maken.

@Nicolientje > ik word gewoon akelig van het idee dat dit echte dode lichamen zijn. Ik houd ook niet van het inspecteren van mummies, medische programma's op tv, noem maar op. Voor mij geen bloed, open lijven e.d. Kortom, ik ben een watje.

@Wandelaartje > veel plezier in de Ardennen! Er ligt vast post voor je klaar als je weer thuis komt.

@El-spark > proficiat met het eerste kaartje. Ik ben benieuwd of de zoektocht bij jouw moeder nog leuke verrassingen oplevert.

@Kozoo > een dagje uit biedt vaak onverwacht aardige kaarten op. Soms kan dat behoorlijk uit de klauwen lopen.

Nog bezig met creatieve opdrachten?

@Steph > nogmaals bedankt voor de foto's!

Ik hoop dat de vertragingen bij de post binnenkort opgelost zijn. Ik stuur tegenwoordig verjaardagkaarten vijf dagen van te voren al op.

Zorg je er wel voor dat het Australische virus ons niet besmet? ;-)

@Twinklestar > een goede deal. Ik ga dit weekend ook eens een bestelling plaatsen. Het grootste dilemma is altijd: welke van de duizenden foto's laat ik afdrukken...

@Bluebirds > ik zou het niet erg vinden om een afgesneden kaart te ontvangen als de afbeelding erop echt bij mijn profiel aansluit.

@Ligaa > is het hardlopen met deze temperaturen nog vol te houden?

@Droomz > mijn postbezorger spiekt altijd bij mijn kaarten, is nieuwsgierig waar deze nu weer vandaan komen. Tikt meestal op het keukenraam als er wat bijzonders bij zit.

Ik heb geen maximum per maand, wel een maximum per dag. :-$

Snel boodschappen halen en dan aan de slag. Fijn pinksterweekend allemaal!
Jaa, ik heb mijn eerste kaartje gekregen! Een mooie lange kaart uit Finland. Gelijk geregistreerd en foto geupt. Ik ga vanmiddag voor de sci-fi naar een alternatief winkeltje hier in het dorp, zo'n nieuwetijdwinkel. daar kan ik vast wel wat bijzonders vinden! Voor de overige 4 heb ik de kaartne in huis, dus vanmiddag kan ik alles schrijven en op de post doen!
Ik heb net een tweede lichting post in de bus (een goedmakertje?), drie (!) kaarten uit Taiwan (een ad card, een artistieke foto & een tempeltuin). 8-P

@Bluebirds > eindelijk ook post voor jou. Zo'n nieuwetijdswinkeltje is sowieso aantrekkelijk om rond te neuzen. Succes met het schrijven.
@TinaT, wat een zeurkous zeg. Maar ik moest wel lachen om de tekst die jij erop hebt gezet, net goed!

@steph, ik word wel nieuwsgierig naar Berlijn. Misschien komende zomer een citytripje.

@Droomz, gelukkig valt het dus mee. Ja geen post is geen post. Ik had vaak dat mensen me op stonden te wachten en dan beledigd waren als er geen kaart bij zat. Mijn antwoord: ach tenminste ook geen rekeningen toch;).

@neferisis, ik vind je helemaal geen watje hoor!! Als je er niet tegen kan/niet van houd is toch niet erg? Programma's met spinnen, slangen, insecten hoef ik ook niet te zien. Of ben ik nu ook een watje? :-$ . Wat leuk dat je zoveel kaarten hebt!

@bluebirds, nieuwetijdswinkeltje klinkt goed! Eens zoeken waar zo een zit in Arnhem.

Net een kaartje voor mij in de bus! Een kat uit Taiwan. Nou is katten niet echt mijn ding maar ik vind het wel lief. Ze schrijft dat het daar erg regent en dat ze dat heel fijn vind want ze houd van regen. Oké... haha. Ik ga de kaart nu even registreren en een nieuw adres aanvragen. Ik heb (nog) geen maximum. Zo hard gaat het nog niet hier dus ik stuur zoveel ik mag van PC website.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven