Viva Vrekkentopic VI
vrijdag 25 mei 2012 om 07:02
Alleen jammer dat ze er tegenwoordig een hypermodern wateroplosbaar folietje omheen hebben gedaan. Toch weer een extra handeling om die er vanaf te halen.
Dat plastic bakje is wel een goed idee trouwens, nu zwerft er om de dag/twee dagen een half exemplaar door de kast...
En hier hebben we een vierkante tuin neergezet, eens kijken wat daarmee gebeurt. Manlief is helaas niet zo'n heel helder licht soms: een vakje van 30 bij 30 en daarin prikt ie vier gaatjes die hij volpropt met zaadjes kropsla. Mijn vraag aan hem:' Enig idee hoe groot kropsla wordt, liefje?' Zijn reactie: 'Ow... Right...'
Maar we experimenteren lekker verder, hopelijk leert ie het nog wel...
De aardbeien zijn aardig op weg, en dat scheelt wel, want die zijn altijd zo duur, maar mijn dochter is er dol op. Vooral die uit eigen tuin trouwens, er is zelfs een periode geweest dat ze de exemplaren uit de super niet wilde hebben, zal ongetwijfeld aan de smaak hebben gelegen, fijnproevertje...
Dat plastic bakje is wel een goed idee trouwens, nu zwerft er om de dag/twee dagen een half exemplaar door de kast...
En hier hebben we een vierkante tuin neergezet, eens kijken wat daarmee gebeurt. Manlief is helaas niet zo'n heel helder licht soms: een vakje van 30 bij 30 en daarin prikt ie vier gaatjes die hij volpropt met zaadjes kropsla. Mijn vraag aan hem:' Enig idee hoe groot kropsla wordt, liefje?' Zijn reactie: 'Ow... Right...'
Maar we experimenteren lekker verder, hopelijk leert ie het nog wel...
De aardbeien zijn aardig op weg, en dat scheelt wel, want die zijn altijd zo duur, maar mijn dochter is er dol op. Vooral die uit eigen tuin trouwens, er is zelfs een periode geweest dat ze de exemplaren uit de super niet wilde hebben, zal ongetwijfeld aan de smaak hebben gelegen, fijnproevertje...

vrijdag 25 mei 2012 om 08:54
Ja ik vind het ook heerlijk hoor, groenten en fruit uit eigen tuin. Onze tuin is na mijn verhuizing (bij mijn vriend ingetrokken) nog een behoorlijke bende, volgend jaar gaan we hem aanpakken, nu eerst het huis, maar dan wil ik ook zeker een bramenstruik en misschien ook een blauwe bes. Verder heb ik tomatenplantjes die net opgekomen zijn en een bloembak met daarin slamix, rucola en radijsjes, die doen het ook goed! Verder shop ik lekker bij mijn moeder, die heeft een grote moestuin en een kas, lekker vrekwaardig en ook lekker vers en gezond!
Gisteren heeft mijn vriend nog de mona en ontbijtkoek gescoord en allebei de mei asia producten bij Jumbo, de enveloppen liggen al klaar!
Gisteren heeft mijn vriend nog de mona en ontbijtkoek gescoord en allebei de mei asia producten bij Jumbo, de enveloppen liggen al klaar!
vrijdag 25 mei 2012 om 10:11
Oh dan ga ik hier zo ook even naar de Jumbo!
Hebben jullie trouwens ook zo'n kruidvat Voordeelkaart?
Je spaart punten bij je aankopen en je krijgt iedere dag een "persoonlijke" aanbieding. Vandaag bv: Andrelon styling 1+1
Die wordt dan op je kaart geladen en bij het afrekenen en scannen van je kaart wordt dan de korting verrekend. Verrekte handig van de Kruidvat vind ik!
Ik was trouwens uitgenodigd voor een TNS Nipo onderzoek, maar omdat ik nooit onderweg broodjes haal, val ik niet binnen de doelgroep.

Ik neem namelijk altijd zelfgesmeerde bammetjes mee. Veel vrekwaardiger!!!

vrijdag 25 mei 2012 om 11:14
Voor de mensen die in de buurt van Heerenveen wonen, op zondag 24 juni is er een tweedehands kinderkledingbeurs in het gebouw van de scouting! Kan ik mooi kijken of ze wat hebben voor mijn drietal! Zeker de broeken slijten hier vreselijk, oudste heeft echt regelmatig zijn knieën door, gelukkig is mijn moeder héél handig met naaimachine en oude spijkerbroeken, dan naait ze er zo weer een nieuw kniestuk in!!
Had gisteravond ook nog leuke vrekactie, heb mijn zusje geholpen met het leegruimen van de keuken, ze gaan álles eruit slaan en een half jaar "kamperen". Alle opengebroken pakken en niet langer dan een half jaar houdbare artikelen kreeg ik mee van haar, 2 grote shoppers vol!! Helemaal blij!!
Net oudste aangemeld voor zwemles, wat een verschil in prijzen zit daar ook in zeg!! Nu wachten tot er plek is voor hem, duurt een week of 12.....
Had gisteravond ook nog leuke vrekactie, heb mijn zusje geholpen met het leegruimen van de keuken, ze gaan álles eruit slaan en een half jaar "kamperen". Alle opengebroken pakken en niet langer dan een half jaar houdbare artikelen kreeg ik mee van haar, 2 grote shoppers vol!! Helemaal blij!!
Net oudste aangemeld voor zwemles, wat een verschil in prijzen zit daar ook in zeg!! Nu wachten tot er plek is voor hem, duurt een week of 12.....
vrijdag 25 mei 2012 om 11:32
vrijdag 25 mei 2012 om 11:38
Pffft, ik had het geld van de Persil nog niet ontvangen, dus zojuist gemaild.
Blijkt: hadden ze het geld gestort op het opgegeven rekeningnummer (van mijn vriend) maar in combinatie met mijn naam (de terugvrager).
Kan het dat zijn? Dat de combinatie nummer en naam niet klopt?
Wel balen, hoop dat ik het nog krijg...
Blijkt: hadden ze het geld gestort op het opgegeven rekeningnummer (van mijn vriend) maar in combinatie met mijn naam (de terugvrager).
Kan het dat zijn? Dat de combinatie nummer en naam niet klopt?
Wel balen, hoop dat ik het nog krijg...
vrijdag 25 mei 2012 om 12:27
product: Bertolli Crema all "aceto balsamico di Modena
soort actie: ¤ 1,50 terug
nodig: actiecode (op halslabel) + kassabon
invullen op: www.kortingisleuk.nl/bertolli
voor: 31-03-13
terug binnen: 2 weken
regels: zie actievoorwaarden
soort actie: ¤ 1,50 terug
nodig: actiecode (op halslabel) + kassabon
invullen op: www.kortingisleuk.nl/bertolli
voor: 31-03-13
terug binnen: 2 weken
regels: zie actievoorwaarden
vrijdag 25 mei 2012 om 12:28
product: Inproba Ketjap Manis 100% natuurlijk 250 ml of 500 ml
(streepjescodes zijn 8710518731748 of 8710518731687)
soort actie: 50% terug + portokosten
nodig: kassabon (omcirkel de Ketjap Manis 100% natuurlijk)
te koop bij: zie winkellijst: http://www.inproba.nl/oriental/winkels/
adres: Inproba b.v., Postbus 38, 3740 AA te Baarn
voor: 01-09-12
terug binnen: 4 weken
website: www.inproba.nl/oriental/n ... p-proeven-met-50-korting/
regels: max. 1 fles per naam/bankrekening/adres
(streepjescodes zijn 8710518731748 of 8710518731687)
soort actie: 50% terug + portokosten
nodig: kassabon (omcirkel de Ketjap Manis 100% natuurlijk)
te koop bij: zie winkellijst: http://www.inproba.nl/oriental/winkels/
adres: Inproba b.v., Postbus 38, 3740 AA te Baarn
voor: 01-09-12
terug binnen: 4 weken
website: www.inproba.nl/oriental/n ... p-proeven-met-50-korting/
regels: max. 1 fles per naam/bankrekening/adres
vrijdag 25 mei 2012 om 12:49
vrijdag 25 mei 2012 om 18:37
Iedereen is lekker aan het vrekken! Woon in een appartementje zonder tuin dus hier helaas geen plantjes
Wil even de poster bedanken die me een link gaf over kortingen bij de Veluwse Bron
zitten nu voor enkele daagjes in de Veluwe en gaan er morgen heen. Kijken of het lukt
als ik eraan denk, zal ik posten of het gelukt is
Verder lekker 4daagjes werken, tikt ook aan! Geen belastingteruggaaf helaas want als Belgische student hoef ik dat niet te betalen
Heb verder heel vrekkerig de auto getankt in België. Wat is het in NL duur zeg!
Wil even de poster bedanken die me een link gaf over kortingen bij de Veluwse Bron

Verder lekker 4daagjes werken, tikt ook aan! Geen belastingteruggaaf helaas want als Belgische student hoef ik dat niet te betalen
Heb verder heel vrekkerig de auto getankt in België. Wat is het in NL duur zeg!
vrijdag 25 mei 2012 om 19:16
Breek me de bek niet open (sorry voor mijn taalgebruik
![;-]](https://forum.viva.nl/smilies/79_wink.gif)
Mijn nieuwe uitdaging t/m 24 juni: Rondkomen met 110 euro puur voor eten. Dit zijn 30dgn voor ontbijt/lunch en 24 dagen avondeten (rest eet ik op werk mee). Ik verwacht wel 2-3 uitnodigingen voor BBQ bij mijn ouders dus dat snoept weer een paar avond maaltijden eraf! Verder eet ik de helft ongveer alleen de andere helf met vriend, de ene keer betaal ik de andere keer hij dus dat heft elkaar een beetje op.
Ik ga hard mijn best doen, een voorwaarde is wel dat het gezond en gevarieerd blijft (ok voor 90% van de tijd dan haha).
Ontbijt bestaat uit havermout met water en suiker (mjamm en kost geen drol, 39ct voor 500gr havermout!) en lunch bestaat meestal uit 2-3 boterhammen met meestal appelstroop of sandwichspread en wanneer ik op mijn werk ben een kop (gratis) soep. Verder elke dag minimaal 1 stuks fruit (op werk neem ik zowizo een banaan mee, op dagen thuis moet ik er echt aan denken fruit te eten maar hopelijk met het lekkere zomerfruit in aantocht zal het mee moeten vallen). Verder heb ik nog e.e.a. in de basis voorraad.
Dus morgen ga ik 110Euro pinnen en daar ga ik het mee doen t/m 24 juni!!!
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
vrijdag 25 mei 2012 om 19:31
Nou moet ik trouwens wel zeggen: als ik mezelf op zo'n budget 'zet', het me echt helpt om rustig aan te doen qua tussendoortjes. Ik bednk me namelijk wel 3 keer voordat ik een bak (duur) ijs koop, ik bedenk me een paar keer voordat ik lekker makkelijk pizza of frietjes haal en ik zit niet meer zo vaak aan de wijn en chips op 'normale' avonden. En ik drink meer water en thee tussendoor ipv aanmaak/fris.
Dus het is niet alleen goedkoper maar ook zeker gezonder voor mij.
Dus het is niet alleen goedkoper maar ook zeker gezonder voor mij.
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
vrijdag 25 mei 2012 om 19:55
Die ken ik!
En ik wil het eigenlijk nog even verder pushen... Zojuist onder de douche eens rondgekeken naar de puinhoop in mijn badkamer. Die vooral veroorzaakt wordt door alle in gebruik zijnde flessen, potjes en spraytjes. Ik wil deze maand (tm 24 juni) geen verzorgingsproducten meer kopen. Mijn voorraad moet echt ruim voldoende zijn (en op de deo na denk ik dat ik me wel 3 maanden kan wassen en optutten! sterker nog met alle doucheschuim en stukken zeep zou ik me nog wel een jaar elke ochtend en avond kunnen wassen!)
En ik wil het eigenlijk nog even verder pushen... Zojuist onder de douche eens rondgekeken naar de puinhoop in mijn badkamer. Die vooral veroorzaakt wordt door alle in gebruik zijnde flessen, potjes en spraytjes. Ik wil deze maand (tm 24 juni) geen verzorgingsproducten meer kopen. Mijn voorraad moet echt ruim voldoende zijn (en op de deo na denk ik dat ik me wel 3 maanden kan wassen en optutten! sterker nog met alle doucheschuim en stukken zeep zou ik me nog wel een jaar elke ochtend en avond kunnen wassen!)
vrijdag 25 mei 2012 om 20:19
Ik heb vanmiddag volgens mij de Alpro Soya bij de Jumbo gezien. Ik keek iedere keer bij het koelvak, maar daar staan ze dus niet. Ze staan hier bij de jumbo bij de pakken melk enz. Ik heb er nog geen meegenomen, omdat ik niet zeker wist of het een actieverpakking o.i.d. moest zijn. Weet iemand dat toevallig?
Vanmiddag heb ik de GTA's opgestuurd van de Mona XL pudding, Axe Hair en de Kleenex. Daarnaast heb ik de gratis shampoo bij de Tuinen gehaald en ook alvast 2 bussen Andrelon hairspray gekocht met de Kruidvatvoordeelpas actie waarbij je 1+1 gratis kon halen.
Vanmiddag heb ik de GTA's opgestuurd van de Mona XL pudding, Axe Hair en de Kleenex. Daarnaast heb ik de gratis shampoo bij de Tuinen gehaald en ook alvast 2 bussen Andrelon hairspray gekocht met de Kruidvatvoordeelpas actie waarbij je 1+1 gratis kon halen.
vrijdag 25 mei 2012 om 20:22
Gaat je zeker lukken Adios!
Hier afgelopen woensdag een hele goede vrekactie gehad.
Wij gaan ieder jaar een paar dagen naar slagharen op vakantie. Leuk met de kids.
Nu was afelopen woendag op vakantieveiling slagharen dag.
En wat had ik geluk. op het juiste moment bood ik het hoogste bod toen 115 euro! Voor 3 nachten/4dagen park in onze vakantie in juli. Ons voordeel ruim 340 euro!!
Vind het echt fantastisch! hihi
Hier afgelopen woensdag een hele goede vrekactie gehad.
Wij gaan ieder jaar een paar dagen naar slagharen op vakantie. Leuk met de kids.
Nu was afelopen woendag op vakantieveiling slagharen dag.
En wat had ik geluk. op het juiste moment bood ik het hoogste bod toen 115 euro! Voor 3 nachten/4dagen park in onze vakantie in juli. Ons voordeel ruim 340 euro!!
Vind het echt fantastisch! hihi