Lafheid van Balkenende is stuitend!

28-03-2008 12:24 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond heb ik met plaatsvervangende schaamte gekeken naar het optreden van onze minister president, Jan Peter Balkenende.

Ik vond het stuitend zoals hij zich haastte om spijt te betuigen voor het vrij onschuldige filmpje van Wilders. En voor het eerst in zijn leven deed JP ook nog een persverklaring in het Engels erachter aan.

Een zielige vertoning. Is hij van plan om na elk 8 uur journaal zijn spijt te gaan betuigen aan diverse groepen die zich misschien gekwetst voelen door de uitzending? Dan krijgt hij het nog druk!

Hoe eerder deze "leider" verdwijnt, des te beter. Beter voor Nederland.

Wat vinden jullie?
shining schreef op 28 maart 2008 @ 21:31:

[...]

Hmm, oke, je hebt gelijk. Maar ik vind Wilders gewoon een vreselijke man en iedereen die hem steunt ook. Dat soort mensen snap ik gewoon niet.

Sterker nog, ik wil ze niet eens kunnen begrijpen.

Dat vind ik een domme en zelfs bijna gevaarlijke houding, Shi. Maar goed dat jij geen politicus bent.

En dat zeg ik met alle sympathie die ik voor je voel, dat weet je. *smakkerd*
Neuh, ik ben ook niet kapot van extreem rechts, maar ook niet van extreem pussy. Extreem rechts durft in elk geval te zeggen wat niemand wil horen, ook al ben ik het er niet mee eens. En daar hou ik dan wel weer van, dat je kunt zeggen wat je denkt ook al is het niet lief.
Nijntje schreef op 29 maart 2008 @ 07:39:

[...]

Dat vind ik een domme en zelfs bijna gevaarlijke houding, Shi. Maar goed dat jij geen politicus bent.

En dat zeg ik met alle sympathie die ik voor je voel, dat weet je. *smakkerd*

I know :nijn: . Smakkerd terug.

Maar ik wil ze niet kunnen begrijpen omdat als ik Wilders' standpunten wel begrijp er iets mis met me is. Dat betekent dus dat ik me in zijn rechtse standpunten kan vinden en dat wil ik niet.

Ik begrijp wel dat er mensen zijn die rechts zijn, die het met hem eens zijn, die sympathie voor Wilders voelen, dat snap ik. Maar ik wil hem zelf niet kunnen snappen.

Snapst?
God-god, wat waren we met z’n allen blij toen Fitna niets voor bleek te stellen. ‘Hier kan toch niemand van over de zeik raken?’. Journalisten gingen snel alle moskeeën en prachtwijken af om na te vragen of moslims echt niet een beetje boos waren. Ze waren niet boos.

Desondanks voelde onze minister-president, J.P. Balkenende, de behoefte om namens het kabinet krachtig afstand van de film te nemen. Men zou in den vreemde eens kunnen denken dat Wilders de regering vertegenwoordigde. Dan zou men alsnog boos kunnen worden, en wie weet wat er dan zou kunnen gebeuren? Woedende menigten die ambassades in de fik steken, een economische boycot, reputatieverlies in het buitenland: de schade zou aanzienlijk zijn.

Zou de premier zich ook zo zenuwachtig hebben gemaakt wanneer het een antikatholiek of een antihindoestaans filmpje zou hebben betroffen? Of een anti-Amerikaans, anticommunistisch of anti-Israëlisch filmpje?

Ik betwijfel het. Veel meer dan een denigrerende opmerking uit kabinetskring zou het niet hebben opgeleverd, en in het laatste geval een oprisping van het CIDI en mogelijk een diplomatiek incident, dat al gauw weer zou zijn gesust.

Nu Wilders echter de islam (niet geheel zonder aanleiding) op de korrel nam, toonde het kabinet zich in alle staten: er zouden in binnen en buitenland grootschalige rellen uitbreken. Sterker nog, zelfs nu waarschuwt Balkenende ons, dat het gevaar niet geweken is.

Daar ligt een opmerkelijke paradox in besloten: door dezelfde vertegenwoordigers van overheid en islam die ons verzekeren dat de islam niet gewelddadig van aard is, zoals Wilders stelt, houden ons voor dat een enkel verkeerd woord over islam, Mohammed of Koran, moslims in razernij kan doen ontsteken, met een explosie van geweld tot gevolg.

Bij geen andere religieuze groepering zou zoveel omzichtigheid in acht worden genomen, omdat de dreiging van geweld daar eenvoudig afwezig is.

Het zou – moslims voorop – te denken moeten geven.

Prediker
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
http://leiden.sp.nl/include/afd/afd_pickies/bushbalkenende.jpg
http://home.planet.nl/~medialog/balkenende.gif

IK HOOP HET MAAR!!!!!!!!
BRAVE BALKI, MAG VAN MIJ OP DE TREIN, ZOU ERG FIJN ZIJN ALS ZE DAAR OOK DE BOEL HEEL LATEN.

http://img343.imageshack.us/img343/5425/balkenende20conducteur8tp.jpg
http://www.blindedarm.com/0606balkenende.jpg
http://www.nu.nl/img.db/806851+s(350!x271!)

Volgens mij wordt ie liever wat anders.
http://farm3.static.flickr.com/2025/2035505612_0937596911.jpg
http://janbeugelaar.blogspot.com/balkenende.gif
http://www.janmarijnissen.nl/images/060208BJCartoon.JPG
shining schreef op 29 maart 2008 @ 11:09:

[...]

I know :nijn: . Smakkerd terug.

Maar ik wil ze niet kunnen begrijpen omdat als ik Wilders' standpunten wel begrijp er iets mis met me is. Dat betekent dus dat ik me in zijn rechtse standpunten kan vinden en dat wil ik niet.

Ik begrijp wel dat er mensen zijn die rechts zijn, die het met hem eens zijn, die sympathie voor Wilders voelen, dat snap ik. Maar ik wil hem zelf niet kunnen snappen.

Snapst?
Shi, hier ook met alle sympathie, maar ik ben het eens met Nijn.

De mensen die Wilders steunen doen dat vanuit een onderbuikgevoel, een onvrede. Er zit ze iets dwars en deze man komt met makkelijk klinkende oorzaken en oplossingen.

Ik denk dat je deze groep mensen niet moet negeren, maar moet proberen te begrijpen wat deze mensen achter een politicus met dooie fret op zijn kop doet aanlopen.

Luister naar deze mensen en bied ze een alternatief voor hun vragen en issues in plaats van ze onder tafel te schuiven. Want ook deze mensen, met hun problemen, horen bij onze maatschappij en hebben een stem. Je geeft democratie de doodslag, als je deze mensen negeert en voor gek verklaart. Want de 'oplossing' mag dan absurd zijn, hun problemen zijn dat niet.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
http://www.focus-out.com/images/balkenende_bush.jpg

Hum....
Eensch met Poez en dus ook met Nijn
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Poezewoes schreef op 31 maart 2008 @ 23:16:

[...]

De mensen die Wilders steunen doen dat vanuit een onderbuikgevoel, een onvrede. Er zit ze iets dwars en deze man komt met makkelijk klinkende oorzaken en oplossingen.

Ik denk dat je deze groep mensen niet moet negeren, maar moet proberen te begrijpen wat deze mensen achter een politicus met dooie fret op zijn kop doet aanlopen.

Luister naar deze mensen en bied ze een alternatief voor hun vragen en issues in plaats van ze onder tafel te schuiven. Want ook deze mensen, met hun problemen, horen bij onze maatschappij en hebben een stem. Je geeft democratie de doodslag, als je deze mensen negeert en voor gek verklaart. Want de 'oplossing' mag dan absurd zijn, hun problemen zijn dat niet.

Poesz, ik denk dat je hier een denkfout maakt die veel mensen die anti Wilders zijn maken. Er zijn ook juist veel hoger opgeleiden die op Wilders stemmen. Niet omdat ze zelf problemen hebben, maar omdat ze wel het idee hebben dat we de normen en waarden van de Nederlandse staat aan het uitventen zijn en daardoor in de toekomst grote problemen voorzien. En je kunt zeggen wat je wilt, maar Wilders is een politicus die de problemen rondom migranten (eerste, tweede en derde generatie) durft te benoemen. Terwijl de grote mainstream-partijen alle onvrede over delen van de migrantenpopulatie het liefst onaangeroerd laten.

Persoonlijk vind ik ook dat maatschappelijke organisaties van allochtonen in Nederland zichzelf veel te weinig laten zien en horen in het hele debat. Ik zie ze zelden stelling nemen tegen radicalisering. Maar het zou kunnen dat ze het wel doen, maar dat de pers het dan doodzwijgt. Als we het over polariserend werken hebben, dan loopt de pers voorop. Die zijn er als de kippen bij om bestaande beelden te bevestigen en het liefst ook uit te vergroten.
Het enige dat Wilders doet is een persoonlijke hetze tegen moslims en hun koran voeren. Met de gretige hulp van een likkebaardende pers. Want polarisatie is nu eenmaal hot en legt je geen windeieren.

Constructief biedt Geert echter bijzonder weinig. Het aantasten van de grondwet en het opleggen van censuur zijn al evenmin 'oplossingen' als het uit het land verbannen van Nederlanders. Toch zijn dat nu net de 'oplossingen' waar G. met de arisch geblondeerde kuif voor staat.

Dat hij 'de enige is die problemen durft te benoemen' is inmiddels een afgezaagd en achterhaald non-argument.
Is dat een hetze dan ??, een compleet dossier bijelkaar verzamelen van hun bezigheden en uitspraken en citaten uit de koran?????

Das toch gewoon ff duidelijk uiteengezet hoe het deze mensen vergaat met het bezigen van haat tegen alles wat niet moslim is??
complicated schreef op 01 april 2008 @ 13:30:

Dat hij 'de enige is die problemen durft te benoemen' is inmiddels een afgezaagd en achterhaald non-argument.

How's life in Zwitserland Complicated?

Tja, inmiddels zijn de andere partijen een beetje wakker geworden nietwaar en zien ze ook wel dat er geen Arabisch tapijt groot genoeg is om de problemen nog onder te vegen. ;-) Dan moet je ook wel iets gaan zeggen over de mislukte integratie, zelfs als tegenspartelende mainstream partij. Maar oh boy, wat hadden ze het onderwerp graag verder genegeerd!
Pinksterbloempje schreef op 01 april 2008 @ 22:22:

[...]

Tja, inmiddels zijn de andere partijen een beetje wakker geworden nietwaar en zien ze ook wel dat er geen Arabisch tapijt groot genoeg is om de problemen nog onder te vegen. ;-) Dan moet je ook wel iets gaan zeggen over de mislukte integratie, zelfs als tegenspartelende mainstream partij. Maar oh boy, wat hadden ze het onderwerp graag verder genegeerd!
Kom op zeg, sinds pak 'm beet 2000 is er géén partij meer die het er níet over heeft! Debat na debat na debat over De Allochtoon Die Niet Wil Integreren etc. In zo'n situatie zit ik persoonlijk niet te wachten op wéér een partij die Het Probleem (voor de zoveelste keer) Benoemt. Zeker niet zolang die geen oplossingen weet te verzinnen die wat beter werkbaar zijn dan "stuur iedere kutMarokkaan die hier geboren is terug naar zijn thuisland - zijnde ons land"
Dhelia schreef op 01 april 2008 @ 22:39:

[...]

Kom op zeg, sinds pak 'm beet 2000 is er géén partij meer die het er níet over heeft! Debat na debat na debat over De Allochtoon Die Niet Wil Integreren etc. In zo'n situatie zit ik persoonlijk niet te wachten op wéér een partij die Het Probleem (voor de zoveelste keer) Benoemt. Zeker niet zolang die geen oplossingen weet te verzinnen die wat beter werkbaar zijn dan "stuur iedere kutMarokkaan die hier geboren is terug naar zijn thuisland - zijnde ons land"

Maar volgens veel mensen is dat niet zo, en is Wilders blijkbaar de enige die hun stem (frustratie of wat het ook is) vertegenwoordigd. Totaal niet mijn stem trouwens, laat dat duidelijk zijn. Maar hoe verklaar je dat en de hoeveelheid stemmen die hij heeft gekregen anders? En welke partij Benoemt dan trouwens ook alweer wel Het Probleem? En komt die partij dan wel met een oplossing?

Als de andere partijen zich eerder het 'probleem' of de oplossing hadden toegeëigend was een deel van de kiezers ws naar hen gegaan. Zo pragmatisch is de mens dan ook wel weer.
Geert = jokkebrok

Daar denkt Geert zelf heel anders over:

Wilders woedend over 'leugens' kabinet

Uitgegeven: 1 april 2008 21:56

Laatst gewijzigd: 2 april 2008 00:24

DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders is woedend over het verslag dat het kabinet openbaar heeft gemaakt van een gesprek tussen hem en de ministers van Justitie en Binnenlandse Zaken over de komst van zijn anti-Koranfilm. Hij sprak dinsdagavond van "een vod van een verklaring" dat volstaat met "leugens".

ANP

"Ik word hier belazerd door de minister van Justitie. Het kabinet veegt zijn eigen straatje schoon. Dit is een grote ongekende schande", aldus Wilders.

Tijdens het Tweede Kamerdebat over de film Fitna is met toestemming van Wilders door minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) het gespreksverslag openbaar gemaakt. Daarin wordt gesteld dat Wilders in november aan het kabinet heeft laten weten dat hij van plan was in de film pagina's uit de Koran te verscheuren en te verbranden. Wilders had tot dan toe steeds gezegd dat hij voor publicatie van Fitna nooit iets over de inhoud heeft verteld.

Ministers

Het gespreksverslag vermeldt alleen wat de ministers hebben gezegd en niet de inbreng van Wilders. Hirsch Ballin benadrukte dat mededelingen van de bewindslieden "accuraat zijn opgeschreven".

De andere fracties toonden zich ontzet over de botsing tussen kabinet en Wilders. Het CDA sprak van "de definitieve ontmaskering van Wilders". Een aantal partijen drong er op aan ook een verslag van een eerder gesprek met Wilders openbaar te maken.

Die zei daar geen bezwaar tegen te hebben. "Minister, u mag alles openbaar maken, ga u gang", aldus de PVV-leider.

Verscheuren

In het verslag van een gesprek dat Wilders en de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) eind oktober voerden, staat eveneens dat Wilders Fitna zou willen afsluiten met het verscheuren van de Koran. De PVV-leider benadrukte dinsdagavond tijdens het debat dat hij ook met de NCTb niet over de inhoud van de film heeft gesproken. "Deze brief, daar klopt helemaal niets van."

Wilders eiste het aftreden van het hele kabinet. Eerder had de PVV-leider aan premier Jan Peter Balkenende gevraagd zijn excuses aan te bieden voor de manier waarop het kabinet zich heeft opgesteld vóór het verschijnen van Fitna. Volgens Wilders had het kabinet zonder de inhoud van de film te kennen termen als crisissituatie en aanslagen gebruikt.

Balkenende

Maar Balkenende en Hirsch Ballin betoogden dat het kabinet wel degelijk reden had om zeer bezorgd te zijn over de effecten van Fitna in de moslimwereld. Hirsch Ballin openbaarde daarop het bestaan van aantekeningen over het gesprek dat Wilders in het najaar had met enkele ministers.

Balkenende vindt dat "de feiten" voor zich spreken en duidelijk maken dat PVV-leider Geert Wilders wel degelijk al vroeg het kabinet heeft gemeld mogelijk in zijn film pagina's van de Koran te verscheuren of verbranden.

Bewijs

"Het bewijs ligt er", aldus Balkenende dinsdagnacht na afloop van het urenlange Kamerdebat. Verwijzend naar de gespreksverslagen zei Balkenende "de grote woorden" van Wilders niet goed te kunnen begrijpen.
Wilders verwoord gewoon de angst van de gewone man en er zijn er in Nederland over het algemeen nogal wat, dus succes verzekerd.

Balkenende vertegenwoordigd dit probleem compleet averechts , wat stuitend overkomt.

Dus das in het zakkie v Wilders.

Ik wens dit land veel succes.
Pinksterbloempje schreef op 01 april 2008 @ 22:22:

[...]

Het leven hier is echt heerlijk. Er zijn kroegen waar je nog gewoon een peukje mag opsteken, maar ook gelegenheden waar je niet mag roken. Is veel prettiger. De omgeving is schitterend, het weer erg fraai. Vooral het feit dat het bijna nooit waait, maakt het aangenaam. Verder is CH inmiddels qua kosten voor levensonderhoud zo'n beetje ingehaald door Nederland, maar verdien je hier wel minimaal twee keer zoveel als in Nederland. Het land is schoon, de mensen begroeten elkaar allemaal en als iemand een handschoen of jas is vergeten mee te nemen, wordt door de volgende het ding netjes op een duidelijk zichtbare plek gelegd zodat het weer kan worden teruggevonden. Ik mis soms die typische oerhollandse gerechten, zoals shoarma, sjinees, pizza en patat, maar daar staat tegenover dat ze hier wel hele lekkere andere dingen hebben. Fietsen hoeven hier niet op slot en er wordt bijzonder weinig vernield door de jeugd.

We betalen nog geen 10% inkomstenbelasting, terwijl we toch in een redelijk hoge schaal zitten en volgend jaar gaat die belasting nog verder omlaag omdat er een 'overschot' is. Mensen leven hier ook veel meer buiten, gewoon omdat het zo mooi is. Vanuit onze tuin kijk ik zo op de Alpen en met 10 minuutjes zit ik aan de rand van de prachtige Vierwaldstättersee.

Kortom: het bevalt ons uitstekend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven