Viva Vrekkentopic VI
zaterdag 26 mei 2012 om 14:15
Voor wie de AH acie heeft gemist.
Hier een code voor elke tweede kaart cadeau bij de musical The little mermaid.
www.musicals.nl/onderzee codewoord: Onder de zee.
Hier een code voor elke tweede kaart cadeau bij de musical The little mermaid.
www.musicals.nl/onderzee codewoord: Onder de zee.
zaterdag 26 mei 2012 om 15:24
Vandaag leuke vrekactie bij de Scapino, ik moest slippers hebben voor onze dochters, maar ik had de kortingsstickers (25% op kinderschoenen en 15% op hele assortiment) in mijn andere tas gestopt..... Maar toen gewoon aan de kassa gevraagd om korting en toen scande ze de stickers gewoon voor me 
Voor degenen die een tuin hebben: hebben jullie ook een compostvat en een regenton? Wij hebben nu sinds 1-2 jaar een compostvat in de tuin en we hoeven vrijwel nooit meer de groene bak aan de straat te zetten (kost hier geld per leging, dus scheelt best veel kosten). En de regenton is ideaal om de planten water te geven en voor onze dames om de waterpistolen te vullen ;).

Voor degenen die een tuin hebben: hebben jullie ook een compostvat en een regenton? Wij hebben nu sinds 1-2 jaar een compostvat in de tuin en we hoeven vrijwel nooit meer de groene bak aan de straat te zetten (kost hier geld per leging, dus scheelt best veel kosten). En de regenton is ideaal om de planten water te geven en voor onze dames om de waterpistolen te vullen ;).
zaterdag 26 mei 2012 om 16:05
Regenton: check, compostvat: misschien als we ook per leging moeten gaan betalen.
Met de hoeveelheden die wij weggooien zou het ding trouwens maar twee keer in het jaar geleegd worden: een keer bij het opknappen van de tuin, en een keer voor ons normale GFT-afval... Heb je bij zo'n compostvat geen last van maden trouwens? Groene bak zit vol met die krengen als ik vergeet de bak schoon te borstelen... :r
Met de hoeveelheden die wij weggooien zou het ding trouwens maar twee keer in het jaar geleegd worden: een keer bij het opknappen van de tuin, en een keer voor ons normale GFT-afval... Heb je bij zo'n compostvat geen last van maden trouwens? Groene bak zit vol met die krengen als ik vergeet de bak schoon te borstelen... :r

zaterdag 26 mei 2012 om 17:19
Ik heb voor een vriendin die nog kleuters heeft en die een stand alone parasol (dus zo'n parasol met de stok aan de zijkant) wilde voor boven de zandbak, een soort van zonnescherm gemaakt door bij een oud 2 persoonsdekbed de onderkant dicht te stikken, 2 tunnels aan de zijkanten te maken. Daar vervolgens waslijn doorheengehaald en deze aan de schutting bevestigd. Nu heeft ze dus voor nop de zandbak in de schaduw ipv een paar tientjes aan een parasol uitgeven. Als dank kreeg ik 6 kilo asperges, (haar schoonvader is teler
) was ik weer heel blij mee!

Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
zaterdag 26 mei 2012 om 17:39
Er is een GTA voor Dash wasmiddel, als jullie er inmiddels nog niet in omkomen:
http://gratis.startpagina.nl/prikbord/15507285/15507314/re-gta-dash-vloeibaar-of-poeder
En hier ligt ook de bon voor de gratis Himalaya bodylotion en de Kleenex klaar.
http://gratis.startpagina.nl/prikbord/15507285/15507314/re-gta-dash-vloeibaar-of-poeder
En hier ligt ook de bon voor de gratis Himalaya bodylotion en de Kleenex klaar.
zaterdag 26 mei 2012 om 18:54
Dat is altijd leuk. Ik ben bijna jarig, dus ik ben benieuwd.
Die acties krijg je inderdaad per mail. Weet je zeker of de instellingen dan wel goed zijn? Dus dat wanneer je inlogt je wel echt baby's enz. uitgevinkt hebt en andere dingen waar je wel interesse in hebt aangevinkt hebt? Ik zou het wanneer ik jou was ff checken in je account. Anders loop je straks net als nu met Andrelon allemaal leuke acties mis.
Dat is balen zeg! Ik hoop dat hij snel een andere baan kan vinden.
Hoe vaak is die sale? Is dat een maandelijks iets? Wij hebben namelijk ook nogal wat rommel die we wel kwijt willen. :P
Zoals hierboven was gezegd schoonmaakazijn. Denk er dan alleen wel om dat je het niet te vaak gebruikt om de voegen schoon te maken. Na een tijdje vreet het namelijk de voegen weg. *zegt mijn moeder die naast mij zit haha*
Wij hebben een regenton.. moet alleen nog een kraantje in, dus echt nuttig is 'ie nu nog niet haha. Een compostvat hebben we niet. Daar hebben we te weinig tuin voor om dat echt nodig te hebben en anders kunnen we het bij onze buren halen. Die hebben vaak teveel compost.
Wij betalen voor onze containers per leging, maar we hebben zo'n klein stukje tuin en verder zo weinig GFT afval, dat de groene container niet zo vaak geleegd hoeft te worden.
zaterdag 26 mei 2012 om 18:59
Vanmiddag met dank aan mijn vader alweer gevrekt. We waren hier in de buurt naar een straatfestival geweest. Mijn vader had gezien dat daar een kraam stond van een bakker. Mijn vader kwam vroeger heel vaak in de stad en wist dus dat die bakker eind van de dag vaak goedkope aanbiedingen heeft. Eind van de middag wilde mijn vader daar dus nog even kijken. Nu hebben we 3 taarten voor ¤ 4,- en 3 broden voor ¤ 2,-. Mooi koopje dus. De broden gaan de vriezer in en de taarten zijn voor mijn verjaardag volgende week, dus die gaan ook de vriezer in, maar dan wel bij mijn oma aangezien onze vriezer nu vol zit en de vrieskist van mijn oma bijna altijd half leeg is. :p
zaterdag 26 mei 2012 om 19:35
Thanx Mi-Jo en Willemaan! Huishoudazijn, niet de voegen doen. Check:
Er was laatst iemand die het had over komkommer inleggen. Dit is een Duits recept voor Senfgurken:
http://www.chefkoch.de/re ... nfgurken-suess-sauer.html
Zoet-zure ingelegde komkommer. Recept al eens uitgeprobeerd. Heerlijk! Probleem zou de Gewürzmischung kunnen zijn. Heb daar volgens mij nog wel een zakje van in huis... En kan op aanvraag meenemen uit Duitsland, maar daar ben ik pas juli/augustus weer...

Er was laatst iemand die het had over komkommer inleggen. Dit is een Duits recept voor Senfgurken:
http://www.chefkoch.de/re ... nfgurken-suess-sauer.html
Zoet-zure ingelegde komkommer. Recept al eens uitgeprobeerd. Heerlijk! Probleem zou de Gewürzmischung kunnen zijn. Heb daar volgens mij nog wel een zakje van in huis... En kan op aanvraag meenemen uit Duitsland, maar daar ben ik pas juli/augustus weer...
zaterdag 26 mei 2012 om 20:00
Misskers wat een domper zeg! Hopelijk vind mankers snel weer een baan!
Nou heb wel een ideetje, kunnen leuke hangbakken aan de reling hangen en een paar hoekplantjes zetten (rechthoekig balkon)
Welke groenten zijn een beetje gemakkelijk om uit te proberen? En heeft het nog wel zin met dit weer?
Zo zijn heerlijk naar de Veluwse bron geweest. Is voor herhaling vatbaar. Ik en lief hebben al besloten om weer terug te komen naar de Veluwe en dan pikken we weer een dagje Veluwse Bron erbij. Enkel de vouchers golden, kortingscoupons helaas niet. Morgen museum en Nationaal Park
Nou heb wel een ideetje, kunnen leuke hangbakken aan de reling hangen en een paar hoekplantjes zetten (rechthoekig balkon)
Welke groenten zijn een beetje gemakkelijk om uit te proberen? En heeft het nog wel zin met dit weer?
Zo zijn heerlijk naar de Veluwse bron geweest. Is voor herhaling vatbaar. Ik en lief hebben al besloten om weer terug te komen naar de Veluwe en dan pikken we weer een dagje Veluwse Bron erbij. Enkel de vouchers golden, kortingscoupons helaas niet. Morgen museum en Nationaal Park

zaterdag 26 mei 2012 om 20:31
Ik heb radijsjes en veldsla in mijn balkonbakken zitten. De radijsjes moet je wel behoorlijk veel ruimte geven, anders groeien de knolletjes niet (of je kunt later uitdunnen en iemand anders blij maken met stekjes. Had jij ook zulke joekels van radijzen, Ayla2?

Er staat nu een tweede lichting te groeien. Gaat prima, al moet ik ze wel elke avond flink water geven en ligt mijn balkon op het noorden (dus eigenlijk nooit pal in de zon). Ik zou het als ik jou was gewoon uitproberen met een goedkoop zakje zaadjes!
Ps. In de 101Woonideeën van, volgens mij, deze maand stond trouwens een heel leuk idee voor die bakken. Met kettingen die aan het dak van het balkon vast waren geklonken en vervolgens door pvc-dakgoten ofzo.
Met je gezicht naar de zon, valt de schaduw altijd achter je
zaterdag 26 mei 2012 om 20:34
Dit bedoel ik: http://www.tuinieren.nl/t ... gende-moestuin-maken.html
Zou bij mij verschrikkelijk mislukken, maar ik vind het wel een ontzettend leuk idee!
Zou bij mij verschrikkelijk mislukken, maar ik vind het wel een ontzettend leuk idee!
Met je gezicht naar de zon, valt de schaduw altijd achter je
zaterdag 26 mei 2012 om 21:26
Mijn kruidvat-instellingen staan goed, heb ik gisteren ook nog weer nagekeken.
Vind het alleen apart dat ik dan baby-aanbiedingen krijg terwijl ik helemaal geen kind heben dat ook niet echt in de planning zit, maar goed..
De himalaya bodylotion/shampoo heb ik ook opgehaald, mijn moeder had een shampoo gekozen en ik de cacaoboter-bodylotion.
Vind het alleen apart dat ik dan baby-aanbiedingen krijg terwijl ik helemaal geen kind heb
De himalaya bodylotion/shampoo heb ik ook opgehaald, mijn moeder had een shampoo gekozen en ik de cacaoboter-bodylotion.
zaterdag 26 mei 2012 om 21:37
Wat een leuk idee! Jammer genoeg niet echt mogelijk met een huurappartement en strenge eisen voor wat wel en wat niet erop mag staan
Loopt het water dan ook niet ontzettend af langs de zijkanten?
Radijsjes zijn ik en hubs niet zo voor maar sla gaat er altijd in! Zal eens kijken in de Makro aankomende week. Zag in de Hema metalen kommen staan. Misschien is dat ook wat?
Loopt het water dan ook niet ontzettend af langs de zijkanten?
Radijsjes zijn ik en hubs niet zo voor maar sla gaat er altijd in! Zal eens kijken in de Makro aankomende week. Zag in de Hema metalen kommen staan. Misschien is dat ook wat?
zaterdag 26 mei 2012 om 23:53
wat een geweldig leuk idee die bakken zo!
Essie, onze radijsjes beginnen nu een beetje te komen, zijn nog niet zo heel groot......
Heb ook courgette en pompoen gezaaid, helemaal leuk! Tomaatjes beginnen ook al te komen! En de kids hebben zonnebloemen geplant, staan er dagelijks met hun neus bovenop: komt er al wat aan??
Heb ook papaverzaadjes opgevangen en zonnebloemen, eens kijken of we daar ook wat mee kunnen! Als iemand nog papaverzaadjes wil......
Ik "moet" nog op zoek naar goedkope vergeet mij niet-zaadjes, iemand enig idee waar ik die kan vinden? Wil ze gebruiken voor afscheidscadeautje voor kdv van onze tweeling..... Dat is trouwens ook een geweldige vrek-actie, stoppen met kinderopvang, dat levert ons straks 180 euro winst in de maand op......
Dankzij de tips van de scapino en stickers hier, ook nog een paar geweldige leuke schoenen voor oudste gescoord voor 15 euro, waren normaal 35 euro, afgeprijsd naar 20 en toen nog 25% korting, helemaal leuk!
Bij de kringloop werd vanmiddag terwijl ik daar was, een plastic stellingkast gebracht.... hoe toevallig..... Heb zelf nog een heel mooi houten strijkplankje voor dochter gescoord, voor het luttele bedrag van.... 0,50 cent! Helemaal mooi nog, moet alleen even een nieuwe bekleding op, nou, dat vind ik helemaal niet erg! Nog wat leuke knutselboekjes voor de vakantie, helemaal blij!
Ik heb twee curverbakken in de kelder staan, daar gaat iedere maand het een en ander aan boodschappen in voor de vakantie, we gaan kamperen op Vlieland, en vorig jaar voor het eerst een flinke voorraad houdbaar spul meegenomen, nou, dat scheelt écht ontzettend! De supers daar zijn toch wel flink duur.... en ook een bak met spulletjes voor de kinders, wat boekjes, spelletje enz,
Essie, onze radijsjes beginnen nu een beetje te komen, zijn nog niet zo heel groot......
Heb ook courgette en pompoen gezaaid, helemaal leuk! Tomaatjes beginnen ook al te komen! En de kids hebben zonnebloemen geplant, staan er dagelijks met hun neus bovenop: komt er al wat aan??
Heb ook papaverzaadjes opgevangen en zonnebloemen, eens kijken of we daar ook wat mee kunnen! Als iemand nog papaverzaadjes wil......
Ik "moet" nog op zoek naar goedkope vergeet mij niet-zaadjes, iemand enig idee waar ik die kan vinden? Wil ze gebruiken voor afscheidscadeautje voor kdv van onze tweeling..... Dat is trouwens ook een geweldige vrek-actie, stoppen met kinderopvang, dat levert ons straks 180 euro winst in de maand op......
Dankzij de tips van de scapino en stickers hier, ook nog een paar geweldige leuke schoenen voor oudste gescoord voor 15 euro, waren normaal 35 euro, afgeprijsd naar 20 en toen nog 25% korting, helemaal leuk!
Bij de kringloop werd vanmiddag terwijl ik daar was, een plastic stellingkast gebracht.... hoe toevallig..... Heb zelf nog een heel mooi houten strijkplankje voor dochter gescoord, voor het luttele bedrag van.... 0,50 cent! Helemaal mooi nog, moet alleen even een nieuwe bekleding op, nou, dat vind ik helemaal niet erg! Nog wat leuke knutselboekjes voor de vakantie, helemaal blij!
Ik heb twee curverbakken in de kelder staan, daar gaat iedere maand het een en ander aan boodschappen in voor de vakantie, we gaan kamperen op Vlieland, en vorig jaar voor het eerst een flinke voorraad houdbaar spul meegenomen, nou, dat scheelt écht ontzettend! De supers daar zijn toch wel flink duur.... en ook een bak met spulletjes voor de kinders, wat boekjes, spelletje enz,
zondag 27 mei 2012 om 00:02
http://mailing.clansman.n ... W0bBhOG5mpqVsje_HheETmFwd
geen idee of ie het zo doet, maar leuke actie, 2x gratis AD!
geen idee of ie het zo doet, maar leuke actie, 2x gratis AD!
zondag 27 mei 2012 om 13:06
Omdat ik lijd aan hielspoor (links) ben ik inmiddels heel veel wijzer geworden over zooltjes.
De hielspoor zit links, en ik kan inmiddels niet meer op blote voeten lopen, daarom heb ik in mijn Ecco's plakhakjes met een gat van de schoenmaker (advies van de huisarts).
Ik heb voor in mijn wandelschoenen (Meindl, categorie B) op advies van de schoenmaker nu gelzolen gelegd (met terugbrenggarantie, als het niet mocht helpen), en daar bovenop plakhakjes-met-gat, en kan nu ook op mijn bergschoenen weer lopen.
Verder heb ik één paar Fitflop-sneakers en twee paar Fitflop-slippers, en daar kan ik ook goed op lopen.
Over een paar weken kan ik bij de orthopeed terecht voor een röntgenfoto en een diagnose. Dan ga ik bedenken wat ik verder nog kan doen.
Met welk doel zou je deze gel-zolen willen kopen ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
zondag 27 mei 2012 om 13:43
Ik heb gisteren het Humus-pakket opgehaald en de eerste die we aten (de picante), met stokbrood, is erg lekker. Gemakkelijk avondeten dus met die warmte.
Psst, en goedkoop en heel vrekwaardig dus. De humus is gratis en het afbakstokbroord was 32 eurocent per twee. Ik vind deze niet zo lekker en ik had nog gekeken naar vers stokbrood maar dat was overal in de ochtend al uitverkocht.
Het was even rijden maar beslist de moeite waard!
Psst, en goedkoop en heel vrekwaardig dus. De humus is gratis en het afbakstokbroord was 32 eurocent per twee. Ik vind deze niet zo lekker en ik had nog gekeken naar vers stokbrood maar dat was overal in de ochtend al uitverkocht.
Het was even rijden maar beslist de moeite waard!

zondag 27 mei 2012 om 15:39
Dames, ah heeft oosterse week aanbiedingen.
http://www.ahmb.nl/pdf/AH_OosterseWeek.pdf
De ah boemboe is erg lekker!
http://www.ahmb.nl/pdf/AH_OosterseWeek.pdf
De ah boemboe is erg lekker!
zondag 27 mei 2012 om 19:32
Ohh die arizona ijsthee ( van de ah bonnen) is lekker!!!! Jammer dat ik die boeboes juist probeer te vermijden ivm de 'slechte' Enummers.
Heb mijn houmous pakket ook opgehaald, zijn normaal gesproken best duur denk ik als 9 bakjes ongeveer 50 euro kosten. Maar ben zeer benieuwd! Ga het vrijdag meenemen naar ons vriendinnen avondje en voor die tijd ga ik samen met vriend het proberen.
Heb mijn houmous pakket ook opgehaald, zijn normaal gesproken best duur denk ik als 9 bakjes ongeveer 50 euro kosten. Maar ben zeer benieuwd! Ga het vrijdag meenemen naar ons vriendinnen avondje en voor die tijd ga ik samen met vriend het proberen.
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!