Werk & Studie alle pijlers

Welke klassieke muziek tijdens studeren?

25-04-2012 19:13 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,



Laatst las ik ergens in een topic dat er mensen zijn die tijdens het studeren / lezen klassieke muziek luisteren.

Ik heb een Nature sounds cd, instrumentaal, die bij mij ook goed werkt om bijv. in de trein me af te kunnen sluiten en toch geconcentreerd te kunnen lezen, maar wil graag wat afwisseling.



Zit op Bol.com te zoeken maar er zijn er zoveel, ik zie door de bomen het bos niet meer. Liefst bestel ik zo'n Best of... cd-box, zoiets: cd box



is dit een goeie of heeft iemand nog tips??

Er moet iig geen stem in zitten dat leidt af, heb ik gemerkt.....



Groetjes,

Fanta
Alle reacties Link kopieren
Yann tiersen misschien ook wat voor je, das de componist van amelie, moet volgens mij heerlijke studeermuziek zijn
Alle reacties Link kopieren
ulrich schnauss vind ik ook wel oké geloof ik.

zeker een goede muur van geluid ja!!! buitenhouden, die praters in stiltecoupés enzo.



mijn verlanglijstje op bol.com raakt te vol haha.

ik moest morgen maar eens naar kruidvat gaan, en verder gewoon 1 of 2 ambient piano achtige dingen bestellen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, daar gebruik ik het ook voor. Zit regelmatig twee uur in de trein richting noorden, dus dan is het een uitkomst.

Veel shopplezier alvast morgen!
Alle reacties Link kopieren
amelie is ook mooi, kga er spontaan van dansen. ik staak de zoektocht voor vanavond, ga toch nog even echt proberen te studeren nu.



Allemaal heel erg bedankt voor t meedenken !!
Alle reacties Link kopieren
quote:lechatnoir schreef op 25 april 2012 @ 21:46:

Ja, daar gebruik ik het ook voor. Zit regelmatig twee uur in de trein richting noorden, dus dan is het een uitkomst.

Veel shopplezier alvast morgen!thx, komt goed!
Bach natuurlijk.

Brandenburgse concerten is prima studie materiaal.

Ik dacht dat er ook onderzoek was dat aantoonde luisteren naar barok muziek de concentratie verhoogd (maar goed, heb ook wel eens gelezen dat je planten sneller zouden groeien op Mozart, weet ook niet wat daar allemaal van waar is).
Alle reacties Link kopieren
Ik luister altijd graag naar Yiruma, piano-muziek. Heerlijk! Zijn cd's zijn ook op Bol.com te vinden en je kunt tevens wat nummers beluisteren op YouTube.
Alle reacties Link kopieren
Ehm, misschien niet geheel binnen het genre, maar jazz vind ik altijd heel plezierig. Bijvoorbeeld arrowjazz. Of Katie Melua, Joss Stone, Eva Cassidy.

Maar misschien zoek je echt klassiek; dan is dit niet van toepassing.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gamuza schreef op 25 april 2012 @ 22:58:

Ehm, misschien niet geheel binnen het genre, maar jazz vind ik altijd heel plezierig. Bijvoorbeeld arrowjazz. Of Katie Melua, Joss Stone, Eva Cassidy.

Maar misschien zoek je echt klassiek; dan is dit niet van toepassing.



Heel erg mooie mziek die je noemt maar vocalen leiden me echt af.



Ik heb overigens Ludovico Einadinges besteld (en Arctic Monkeys voor het uitkuren na studeren )

hij is er als het goed is over 5-7 dagen dus ik ben benieuwd!!!

Morgen nog even langs Kruidvat voor de echte klassiekers.

Denk dat dat Mozart en/of Chopin wordt, in piano uitvoering.
E.S Posthumus en Globus. Vooral die laatste ben ik echt enorm weg van al is dat niet helemaal klassiek te noemen ondanks bezetting van 200 man (koor, orkest + rockband en gast zanger/essen)
De waltzen van Chopin zijn prachtig. Maar eerlijk gezegd, je moet nagaan voor jezelf of je wel kan studeren met geluid. Sommige mensen studeren beter met achtergrond geluid, anderen met complete stilte (ik ben van de complete stiltes).



Als je beter met geluid kan studeren, dan hoeft dat niet klassieke muziek te zijn tenzij je er zelf helemaal vol van bent (en aangezien je komt vragen over klassieke muziek denk ik niet dat je dat in het dagelijkse leven ook zou opzoeken moest je niet dit idee hebben gevat). Het gaat erom dat jij je prettig en ontspannen voelt tijdens het studeren, welke geluiden daarbij horen zijn individueel.



Een grote tip die ik wel kan geven ivm studeren is het volgende:

Je kan het beste studeren in de omgeving waarin je het tentamen krijgt. Lukt dat niet, visualiseer dan jouw studie omgeving wanneer je het tentamen maakt. Ook heeft onderzoek uitgewezen dat je het beste kan studeren op de tijdstippen waarop je jouw tentamens hebt. Uiteindelijk draait het erom dat je dezelfde omstandigheden hebt bij het maken van het tentamen als het bestuderen van de stof omdat dan het terug oproepen van informatie makkelijker gaat.



Veel succes
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Ludovico nu een paar weken in huis en hij is erg mooi, kruidvat in de gaten gehouden maar die hebben vooral koor-uitvoeringen van de bekende componisten liggen dus wellicht over een tijdje iets anders ... Maar Ludovico was een goede tip!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven