dromen over overleden personen

31-05-2012 07:52 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd droom ik erg vaak over personen die zijn overleden. Een maand geleden is de vader van mijn vriendin overleden en ik heb nu al 4 keer over hem gedroomt, dat mijn vriendin hem aan het zoeken is en dat ik daar thuis ben en dan een raar gevoel heb. Vannacht heb ik over mijn overleden opa gedroomt, dat hij in het huis rond spookt en daar alles op de kop gooit. En dat mijn oma overleden is, terwijl ze nog leeft. Hoe kan het dat je over overleden mensen droomt? Ik ben helemaal niet bezig met die personen en denk er niet echt aan. Ooit hoorde ik een keer dat het dan een teken van hun is.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oma was op een vrijdag begraven en die nacht erna had ik niet echt een droom van haar, maar ik zag wel in mijn slaap mijn oma met een vredige glimlach. Toen wist ik dat het goed was zo :)
Alle reacties Link kopieren
Oh ontbijtkoekje dat had ik precies zo met mijn opa!



Ik was vrij boos op mijn opa in de periode vlak voordat hij overleed en daar had ik het moeilijk mee in de periode nadat hij overleden was. Toen droomde ik ineens over hem en in die droom zag hij er weer uit zoals in de periode dat alles tussen ons goed was en hij voelde ook heel dichtbij en had een glimlach op zijn gezicht. Ik werd toen zo rustig wakker!



Ik geloof niet zo in tekenen van de overledenen maar de rust van die droom heb ik wel omarmd.



Verder: ik denk niet dat het een teken van hen is, ik denk eerder dat je zelf onbewust toch meer met ze bezig bent dan je zelf denkt.
Ik heb ook veel over pas overledenen gedroomd. Misschien komt dat omdat je er dan nog veel mee bezig bent of wie weet willen ze van gene zijde laten weten dat het goed met ze gaat. Weet het niet.



Ik heb ook veel over mn vriendin en grootouders gedroomd toen ze overleden waren vooral het eerste jaar. Ze zijn nu alweer bijna 20 jaar dood en nu droom ik eigenlijk nooit meer over ze.
In je dromen verwerk je dingen die overdag gebeuren of waar overdag in je hoofd geen ruimte voor is om tijd aan te besteden. Zoek er dus vooral niet teveel achter Bloem. Dit gebeurt gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Ik sta er ook vrij sceptisch tegenover hoor, ben geen zwever :) Maar ik denk dat als je in je slaap echt opeens pats boem het gezicht van je oma ziet, glimlachend, dat dat misschien toch wel iets betekend. Dromen vergeet je gaandeweg, dit is me altijd bijgebleven.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het toch een stuk verwerking is met wat je (on) bewust bezig houd.



Ik heb gedroomd dat mijn vader met mijn kinderen speelde en hij ze leuk vond! Hij is al 20 jaar dood en mijn oudste is 17 jaar. Ik vond t erg fijn en mijn jongens ook. We hadden net een paar dagen daarvoor een gesprek gehad dat ze het jammer vonden mijn vader niet tekent te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak droom je over levende personen?

Zet het eens naast elkaar. Ik denk dat het allemaal niet veel scheelt, alleen over doden dromen blijft je wta langer bij, of je zoekt er wata chter
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook eens gehoord van mijn buurvrouw dat zij en de weduwnaar van haar beste vriendin in dezelfde nacht dezelfde droom over haar hebben gehad... Dat is toch best wel apart
Bloem, jouw dromen ben ik eens naast elkaar gaan zetten en gaan analyseren:



Jouw vriendin staat dicht bij je vermoed ik. De dood van haar vader zal ook voor jou confronterend geweest zijn. Want: iemand waarvan je houdt, iemand waarmee je het bloed deelt ( vader en dochter) kan dus echt sterven en je verlaten!

De pijn en het verdriet van jouw vriendin maak je van nabij mee en maakt dingen uit het verleden bij jou wakker. Jij projecteert het in de dromen op jouw leven: jouw nare gevoel dat je kreeg tijdens de droom over vriendin en haar vader verwees naar het verdriet van het loslaten van jouw eigen opa. In de droom waarin jouw oma dood blijkt te zijn ligt jouw angst voor het ooit zullen doodgaan van jouw oma verborgen!

Het overlijden van jouw vriendin haar vader raakte je zo dat jouw opa zijn sterven weer heel dichtbij kwam. Het doodgaan van haar vader trickerde de angst en pijn van het verleden en onwillekeurig trickerde dit weer de angst van het verlies van jouw oma die nog leeft. Ze staat denk ik je heel na. Haar dood zal gaan voelen als in de steek gelaten worden? Doodgaan is helaas iets zeer drastisch en onvermijdelijk.

Wat let je om nu nog heel veel van haar te genieten en haar eens extra te laten blijken dat je blij met haar bent? Wellicht heb je haar onbedoeld iets te weinig aandacht gegeven?

Tot zover Dr. Freud. Sterkte meid!
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me aan bij Shalimar.
Aan de ene kant ben ik een heel nuchter persoon en geloof ik niet in deze poespas. Dromen zitten in je hoofd, dromen zijn geen doorgeefluik van geesten en dode mensen. De betekenis van een droom zul je dus in je eigen wereld moeten zoeken.



Aan de andere kant ken ik ook de verhalen van mensen die een onverklaarbare verschijning hebben, zoals het zien van een oom vlak nadat hij (op een heel andere plek) overleden is, en zonder te weten dat die oom al dood is.



Tsja, de waarheid zal wel ergens ver van het midden liggen, maar niet waar je hem verwacht!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven