Uitgerekend Januari 2013

15-05-2012 12:33 378 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kon alleen een topic vinden van 1-15 januari. Maar vind dat een beetje raar. Dus bij deze gewoon januari 2013

Ik zelf ben uitgerekend op 21 januari 2013
Lijkt me gezellig om ook mee te schrijven met jullie :) ik ben nu 6,5 week maar hou nog m'n reserves want in maart een miskraam gehad met 5 weken. Aan de misselijkheid te merken lijkt het wel goed te zitten, maar toch blij dat ik volgende week al een echo heb!

Voor de tabel: 28jr, 1e kindje, UD 19 januari

Ga nu even het topic helemaal bijlezen..
Hai huismussie, gefeliciteerd en welkom!

**start ego-post

Ik wil ik even schreeuwen! IK HEB EEN NIEUWE BAAN :)

Soms denk ik: het kan ook té goed gaan...

Er kwam plots iets heel interessants voorbij, ben op gesprek geweest en heb zojuist het contract opgestuurd gekregen. Ben er zo blij mee!

Ze weten alleen (natuurlijk) niet dat ik zwanger ben, dus daar maak ik me nog wel een beetje druk om. Maar ik vond het wel heel prematuur om de zwangerschap te melden (ik wist het toen net zelf, ben denk ik nu pas 6 weken).

Maar goed, een maandje uitwerken hier, in die laatste week de echo, dan twee weken naar Griekenland en daarna dus mijn nieuwe baan :) Stuiter stuiter stuiter

** einde ego-post
Gefeliciteerd Hannajohanna! Is het een (redelijk) grote organisatie? Dan zullen ze vast vaker vrouwelijke werknemers hebben gehad die zwanger werden en daar heus niet van schrikken. Bovendien kost het verlof een werkgever niets. Maar als je je zorgen maakt, is het dan niet verstandig je nieuwe werkgever toch op de hoogte te stellen voordat je je huidige baan opzegt? Als ze er een probleem mee hebben, kun je dat beter maar weten voor je er aan begint en je huidige baan opzegt, dan wanneer je tijdens je proeftijd ontslagen wordt (heb je een proeftijd?) en geen baan meer hebt.

Welkom huismussie!

Fijne vakantie Esk!

Lennie, grappig eigenlijk dat de zwangerschaphormonen ook positieve effecten hebben, daar heeft de natuur dan wel weer goed voor gezorgd.

Nevyn, lastig is dat he, ik ben zo gewend dat ik er altijd mee bezig ben niet te veel te eten (of als dat niet lukt dan maar alle grenzen overboord gooien), dat ik moeite heb gewoon normaal te doen...Vandaar dat ik hulp heb gezocht bij de dietiste. Maar volgens mij mag je bij een normale calorie-inname wel normaal sporten hoor, zolang je maar niet overdrijft. Ik was de afgelopen weken nogal moe, maar dat lijkt gisteren en vandaag iig wel iets beter te gaan, dus ik wil vanaf nu wel weer 3 x per week een bezoekje brengen aan de sportschool. De eerste weken ben ik al zo'n 3,5 kilo aangekomen, wil toch wel proberen te voorkomen dat dit uiteindelijk 30 kilo wordt...
Hallo!

Ik ben ook helemaal blij! Vandaag een super goede echo gehad! hartje klopt mooi en spruitje groeit goed:D

Volgens de gynocoloog is kans klein dat misgaat en mag nu gewoon na een verloskundige praktijk buiten het ziekenhuis!

Ben echt super blij met goede nieuws!

Voor de mensen met ook goede echo: gefeliciteerd!

Voor tabel: :heart: klopt, 8 weken zwanger..

Sorry moest even kwijt:$

groetjes
phoehee schreef op 29 mei 2012 @ 08:44:

Vandaag echo voor Lie en Esk! Ik duim voor (minstens) 2 hartjes.

Meissie misschien stomme vraag maar was e zwangerschap bewust? Omdat je praat over steun?

Nevyn kan me voortellen dat je schrikt, beter een keer teveel gebeld dan te weinig. Maar met 8 weken en een bbz dat zou je echt vreselijke pijn hebben.

Nee die was niet bewust en totaal onverwacht. heb ook een andere topic hier over aangemaakt "zenuwachtig voor de vader".

Maar ben er nu nog meer blij mee dan eerst! ;)

groetjes

Goenk 20 juni is inderdaad nog een boel geduld.

Hier echt nauwelijks meer misselijk maar wel hele zere borsten. Ik moet echt stoppen nerveus daarover te zijn.

Stom verleden, ik heb de eerste keer een mk gehad bij 10 wk. Al was toen bij de echo het vruchtje 6 dagen te klein.
Meissie gefeliciteerd! Oh ja dat topic kende ik ja, met veel stomme reacties terwijl jij meteen heel duidelijk was. Heb het niet helemaal gelezen hoor. Wel fijn dat je er zelf helemaal uit bent, meteen al. Zal niet altijd makkelijk zijn maar belangrijk is dat je kindje welkom is.
Huismussie, zwaai! Welkom hier!

Meissie, gefeliciteerd met je goede echo! Helemaal aan het zweven op een roze/blauwe echo wolk?

Hannajohanna, goed nieuws, gefeliciteerd! Mooi vooruitzicht: vakantie, nieuwe baan en dan een baby!
Fijn Meissie!!

En Hannajohanna: wat superstoer!! Gefeliciteerd!!
Fijn Meissie!!

En Hannajohanna: wat superstoer!! Gefeliciteerd!!
Hallo dames,

mag ik nog met jullie meedoen? Ik heb vanmiddag een zwangerschapstest gedaan en die was positief! Ik was al een week of 2 overtijd, maar dat heb ik wel vaker. Alleen toen ik gisterochtend ineens heel misselijk werd terwijl ik het ontbijt stond klaar te maken, gingen er toch wat alarmbellen af. Vanmiddag deed ik de test en terwijl ik nog het laatste druppeltje erop deed, werd het tweede streepje al dik zichtbaar, dus het is bingo. Deze zwangerschap is niet echt gepland, maar we zijn er wel heel blij mee. Het is een beetje de kers op de taart, een toetje, want we hebben al 2 jongens van 3 en 5 jaar en ik word vrijdag 32. Ik weet niet precies wanneer ik ben uitgerekend, omdat mijn cyclus niet zo erg regelmatig is. Waarschijnlijk rond 20 januari of zo, maar een week later zou ook best kunnen. Ik heb de verloskundige nog niet gebeld, maar in onze praktijk doen ze niet aan vroege echo's, dus ik zal toch nog wel even geduld moeten oefenen.

En nu ga ik gauw nog wat in huis doen, want ik heb vanmiddag een uur liggen slapen (jaja, de vermoeidheid slaat ook al toe).
Meissie, gefeliciteerd!

Gwen, gefeliciteerd en welkom! Wat een leuke verrassing!

Pfff, ik en mijn grote mond...ben naar de sportschool geweest, en was al bekaf toen ik 10 minuten op een crosstrainer had gestaan...toen nog een kwartiertje op een fiets gezeten (ondertussen dr. Phil kijkend :) ) en het toen maar voor gezien gehouden! Vrijdag weer een poging, desnoods weer voor een halfuurtje. Zo lekker vroeg naar bed! Nog 5 nachtjes slapen voordat ik mijn echo heb...
Hi dames,

Mag ik ook nog mee doen? Ben er gister achter gekomen dat ik zwanger ben :). Wel een beetje de hekken sluiter, want mijn uitgerekende datum is 31 jan 2013.

Groetjes
Gefeliciteerd iedereen met de kloppende hartjes!

Vier juni heb ik mijn eerste echo! En als alles er goed uitziet dan gaan we het aan onze ouders en beste vrienden vertellen.

Ben de laatste tijd wel wat misselijk, maar dat hoort erbij...

Ga nu lekker naar de gym, pilates klas!

tot gauw xx
Hoi allemaal,

Gefeliciteerd allemaal en fijn dat er al goede echo's zijn geweest!

Ik wil me graag aansluiten bij jullie. Ik had gister een positieve test in mijn handen. Volgens eigen berekening zou ik 22 januari zijn uitgeteld van ons eerste kindje.

Echt enorm spannend allemaal en een hoop vragen die in een keer komen op zetten.

Ik hoop dan ook dat ik mijn ei hier kwijt kan.
Gefeliciteerd alle 'nieuwelingen' en welkom natuurlijk :-)

Heerlijk he, nu al, al die voorpret!

@Jetje; haha, ik ga vanmiddag de sportschool weer proberen, ben 3 weken niet geweest want ik had echt geen puf. Maar ik vind het zó zonde van m'n abonnement (haha, zuunig he). Manlief gaat gelukkig mee, fijn voor de support (en hij heeft ook geen conditie, dus gedeeld leed enzo...).

Ik ga alles gewoon op een niveautje lager doen (zegt ze stoer), zal mij benieuwen of ik het volhoud...

Ik las ergens dat je na de 13e week weer meer energie krijgt; is meer dan welkom :-D
naamleeftijddatumkind.bijzonderheden
Alyne21-01-131e kindje 16 jun gyn
Olmpie2310-01-131e kindje :heart: 5 jun 2e echo
Waterspin2712-01-131e kindje :heart: 1 bbz
Dvd11e kindje1 mk 5 juni echo
Jetje3116-01-131e kindje 4 jun echo
Zwartezwanen08-01-131e kindje :heart: 22 jun 2e echo
Adelaartje3005-01-13 1e kindje:heart: 14 jun 2e echo
Brittannia32 17-01-13 2e kindje12 jun echo
Tassie32 2&3e kindje:heart: :heart: 1 mk
Gretuh2604-01-131e kindje:heart: 2 mk
Benzz3311-01-13 2e kindje5 jun echo
Hannajohanna3320-01-132e kindje22 jun echo
Phoehee3206-01-132e kindje:heart: 6 jun 2e echo
Lennie3221-01-13 1e kindje :heart: IUI 5 jun echo
Lie2903-01-131e kindje:heart: 28 jun 2e echo
Ausbaby3221-01-131e kindje
Nevyn3010-01-131e kindje 4 juni echo
Shalali2502-01-131e kindje 1 juni echo
Esk2831-12-122e kindje :heart: 20 juni 2e echo
Meissie2014-01-131e kindje :heart:
Lianevogel15-01-131e kindje pcos 4 juni echo
Sweetmisery1e kindje
Goenk21-01-131e kindje 20 juni echo
Huismussie2819-01-131e kindje 1mk
Gwen20-01-133e kindje
Pastichini31-01-131e kindje
Welniet22-01-131e kindje
Welkom alle nieuwen! Gefeliciteerd!

Tabel is bijgewerkt. Ik stel voor, als woensdag mijn echo (weer) goed is ik een nieuw topic open, ik kan de tabel prima zelf bijhouden. Iedereen mee eens? Dan moeten we nog 6 dagen met een vliegende tabel doen.

Sinds gister ben ik weer misselijk, en mijn borsten doen ook meer zeer. Fijn!

Ik ben er vanmiddag uitgebreider als ZL slaapt.
Goed bezig Phoehee!!!!!
Hee allemaal!

Super Phoehee! Lijkt me een goed voorstel!

Welkom nieuwe meiden, en gefeliciteerd!

Nevyn, fijn dat je man meegaat naar de sportschool! En je moet inderdaad gewoon wat rustiger aan doen, hoor, als het niet gaat! Ik heb me nu ook voorgenomen om wel een paar keer per week te gaan als ik me redelijk goed voel, maar desnoods gewoon maar een halfuurtje doe en de makkelijke apparaten doe (fietsen vind ik minder vermoeiend dan crosstrainer op dit moment).

Vanochtend op kraamvisite geweest bij een collega, die 2 weken geleden een zoontje heeft gekregen. Zo klein, en zooo schattig! Kostte me wel moeite niet mijn mond voorbij te praten...
Jetje leuk zo'n kleintje zien, ik kan me nauwelijks meer voorstellen hoe klein ze ook alweer zijn.

Kwa sporten, ik doe bewust de eerste 12 weken niks. Te moe. Ik wandel en fiets wel veel met zoon. Misschien ga ik daarna wel weer zwemmen of iets anders.
Ik vind het sowieso al knap als iemand de discipline kan opbrengen om naar de sportschool te gaan, dus helemaal als je zwanger bent. Ik sport niet echt, ga wel regelmatig op de fiets naar kantoor en ik loop veel in het dorp met de kinderen.

Mijn man had gisteren hetzelfde op zijn werk als jij Jetje, een van z'n collega's vertelde dat ze zwanger is, uitgerekend in december. Wij wisten het toen nog niet eens zeker, en het kostte hem al moeite om er niets over te zeggen, haha.

Ik ben ook weer lekker misselijk vandaag, erg lastig om dan niets te laten merken aan collega's. Gelukkig ben ik nu niet moe, gisteravond beetje bijtijds gaan slapen. Helaas is dit een erg drukke tijd voor ons en werk ik bijna elke dag over. Vanavond ook weer een vergadering tot een uur of 10, gisteren op m'n vrije dag gewerkt en dinsdag tot half 9 's avonds.

Nevyn, bij mijn oudste kreeg ik idd na de 13e week meer energie, bij de tweede ben ik 9 maanden lang kapot geweest. Bij de tweede zat het vooral tussen m'n oren niet lekker, ik heb me nog nooit zo somber en moe gevoeld als toen. Ik hoop echt dat het deze keer wat dat betreft beter gaat en voor jou ook.

Hannajohanna, wat ontzettend spannend om nu ook nog een nieuwe baan erbij te krijgen. Alles komt dan wel tegelijk he. Succes, maar eerst lekker even genieten van je vakantie.
Mooie bijgewerkte tabel! Prima om na jouw tweede echo over te gaan op een nieuw topic.

Ik blijf wel consequent 2x per week naar de sportschool gaan. Ook al ben ik moe, vind het wel belangrijk om zolang het gaat te blijven bewegen. Heb een zittend beroep, en zit daarnaast veel in de auto, dus het is wel nodig.

Wel zet ik de apparaten in standje 4 ipv de gebruikelijke stand 6 :)

Ik stort vooral 's avonds in, tot groot verdriet van mijn man. Die mist 'onze tijd' (en de sex, maar daar kan ik de energie echt niet voor opbrengen, los van het feit dat mijn borsten te gevoelig zijn).
Ik meld me weer even. Ben (nog) niet te vaak in het topic.

Misschien ook uit zelfbescherming. Er is toch angst dat het weer mis gaat...

Mijn vriendin voelt zich redelijk. Op de misselijkheid en brandend maagzuur na dan. Ook is ze iets sneller moe, maar verder gaat alles goed met haar. Ik probeer haar zo goed mogelijk te helpen en ben eigenlijk op zoek naar iets tegen de misselijkheid, of iets wat ze wel kan eten zonder meteen misselijk te worden... Een beetje als verrassing, dus ervaren dames: tips zijn welkom!

Verder voor het schema:

Vriendin is 31, ik ben 29 jaar.

Het is voor haar het eerste kindje en de tweede zwangerschap (eerste keer was miskraam, enkele maanden geleden)

Zelf heb ik een dochter uit een eerdere relatie en heb ik een dochter die is overleden.
Oja, en over boeken: Het boekje Krijg nou tieten, van Claudia de Breij is bij ons erg in de smaak gevallen!
Hier hetzelfde Hannajohanna, voor mijn werk zit ik achter een bureau en ik doe echt alles met de auto. Dus, 2 x per week zo lang als het gaat een beetje op de crosstrainer staan wil ik wel proberen vol te houden. Oh ja, daar komt bij dat ik nu niet werk en dus helemaal vrij weinig uitvoer... Gek is dat, hoe je dagen zich toch wel weer vullen. Volgende week dus weer bedrijfsarts...Maar als je veel fiets en loopt, telt dat natuurlijk net zo goed mee!

Dvdl, ik eet tegenwoordig 's ochtends pap (soort bambix, maar dan van de Aldi), verdraag ik goed als ik misselijk ben. En dan verder verspreid over de dag kleine hoeveelheden. Ik heb ook gelezen dat het helpt als je eerst iets kleins eet (bijv. beschuitje of ontbijtkoek met een kopje thee) nog voordat je opstaat en in beweging komt. Ontbijtje op bed misschien een goede verrassing?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven