Geld & Recht alle pijlers

nog geen belastinggeld

01-06-2012 19:45 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn belastinggeld nog niet terug...

Wie nog meer niet?

Dacht eigenlijk dat het voor 1 juni binnen moest zijn...



Beetje jammer ;-)
Alle reacties Link kopieren
1 juli is de deadline.

Mits je voor 1 april aangifte had gedaan.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Hier loopt al een topic over:

Belastingteruggave 2011



1 juli is overigens de deadline, niet 1 juni.
Alle reacties Link kopieren
@ broedkippetjes, thanx voor je reactie!

Oh hahha, zat ik er toch naast met mijn 1 juni!

Ach ja.... Nog ff geduld hebben dus :-P
Alle reacties Link kopieren
Ik heb overigens ook nog geen brief ontvangen...
Alle reacties Link kopieren
Die krijg je meestal pas rond de tijd dat je ook echt geld krijgt.

Officieel krijg je je geld binnen 10 werkdagen na de dagtekening van de brief, maar meestal heb je je geld al binnen als je je brief krijgt of krijg je je geld de dag erna of zo.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ik ook nog niet, en heb gisteren gebeld voor de zekerheid.

Blijkbaar was de aanvraag niet goed verzonden :-$

Snel alsnog gedaan, maar ik vrees dat ik er nu lang op kan wachten.. (eigen schuld..)
Alle reacties Link kopieren
Wat balen!

Had je het niet digitaal gedaan?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
kimmynmgn schreef op 01 juni 2012 @ 19:50:

Ik heb overigens ook nog geen brief ontvangen...
Het geld stond er bij mij eerder op dan dat ik de brief kreeg...blijven checken die bankrekening X-D
Alle reacties Link kopieren
@ noodles, vervelend!

Ik heb de papieren in laten vullen door "een mannetje"

Dus ga er vanuit dat t goed gedaan is...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nog niks, maar het is ingestuurd door de belastingadviseur. Hij heeft waarschijnlijk uitstel aangevraagd, Het is inderdaad een idee om er eens over te gaan bellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nog niks en heb t half maart al verstuurd. Vorig jaar was het er volgens mij begin juni ofzo. Nog even geduld :(
Alle reacties Link kopieren
Het verschilt heel erg wanneer je t krijgt.



Ik heb het al en ik heb mijn aangifte op het allerlaatste moment op 31 maart verstuurd.

Vorig jaar half februari verstuurd en kreeg ik het ook eind mei.



Ik denk dat het ermee te maken heeft hoe 'ingewikkeld' je aangifte is.



Je krijgt t iniedergeval voor 1 juli.
Ik heb mijn aangifte op 32 maart verstuurd X-D Gelukkig kreeg ik deze week de brief. Wanneer vragen ze eigenlijk je bonnetjes als ze je aangifte willen controleren? Doen ze dat voor de voorlopige teruggaaf?
Alle reacties Link kopieren
achnein schreef op 01 juni 2012 @ 20:50:

Ik heb mijn aangifte op 32 maart verstuurd X-D Gelukkig kreeg ik deze week de brief. Wanneer vragen ze eigenlijk je bonnetjes als ze je aangifte willen controleren? Doen ze dat voor de voorlopige teruggaaf?




Hangt ervan af wat je met bonnetjes bedoelt.

Als je als particulier aangifte hebt gedaan: je voorlopige teruggaaf wordt gebaseerd op slechts jouw aangifte en gegevens. Het geld terug ontvangen is dus absoluut geen belofte dat men goedkeurt wat je ingevuld hebt. De controle gebeurt pas na de voorlopige teruggaaf. Een definitieve aanslag geeft pas aan dat men je aangifte goedkeurt.

Voor een ondernemer ligt het iets anders, die is administratieplichtig. Daar gelden andere regels voor, zo ook controleregels.
2_day schreef op 01 juni 2012 @ 21:21:

[...]





Hangt ervan af wat je met bonnetjes bedoelt.

Als je als particulier aangifte hebt gedaan: je voorlopige teruggaaf wordt gebaseerd op slechts jouw aangifte en gegevens. Het geld terug ontvangen is dus absoluut geen belofte dat men goedkeurt wat je ingevuld hebt. De controle gebeurt pas na de voorlopige teruggaaf. Een definitieve aanslag geeft pas aan dat men je aangifte goedkeurt.

Voor een ondernemer ligt het iets anders, die is administratieplichtig. Daar gelden andere regels voor, zo ook controleregels.
Nee, ik ben geen ondernemer. Dank je wel voor je antwoord! Ik heb bij de bijzondere ziektekosten kleding opgegeven, dus ik was benieuwd of ze dan meteen je aangifte willen controleren. Even afwachten dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er ook met smart op te wachten en dacht dat ik het vorig jaar al lang had ontvangen.

Maar ik heb het nagekeken en toen heb ik het 22 juni op mijn rekening gekregen.

Wachten duurt altijd lang...
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog niks!
Alle reacties Link kopieren
Huh? Het is een voorlopige teruggaaf toch wat je nu evt krijgt?

Moet je nog niet opmaken hoor,ik heb ooit 1100euro erdoor gedraaid,en toen bleek het niet te kloppen.

Kon ik in oktober binnen 10 dagen terug betalen!

Ik zet het sindsdien op een spaarrekening tot het een definitieve aanslag is,mij neppen ze niet meer...
Alle reacties Link kopieren
Vandaag de brief eondelijk gekregen dagtekening de vijfde, zal dus dinsdag er wel op staan :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gister gehad, en ook op het allerlaatste moment aangifte gedaan.
Alle reacties Link kopieren
achnein schreef op 01 juni 2012 @ 21:23:

[...]



Nee, ik ben geen ondernemer. Dank je wel voor je antwoord! Ik heb bij de bijzondere ziektekosten kleding opgegeven, dus ik was benieuwd of ze dan meteen je aangifte willen controleren. Even afwachten dus.
Volgens mij moet je bonnetjes e.d. altijd 5 jaar bewaren als je dit gebruikt voor je belastingaangifte.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nog steeds te wachten op de definitieve afrekening kinderopvangtoeslag 2010...



Inkomstenbelasting 2011 heb ik niet voor 1 april ingeleverd (of beter gezegd: de boekhouder heeft dat niet gedaan). Die definitieve aanslag verwacht ik voorlopig nog niet. Maar dat is ook niet erg want ik moet nogal bijbetalen :-( .
Alle reacties Link kopieren
achnein schreef op 01 juni 2012 @ 21:23:

[...]



Nee, ik ben geen ondernemer. Dank je wel voor je antwoord! Ik heb bij de bijzondere ziektekosten kleding opgegeven, dus ik was benieuwd of ze dan meteen je aangifte willen controleren. Even afwachten dus.




Grote kans dat ze niets bij je zullen opvragen.

Een groot deel van de aangiften wordt elektronisch, zonder tussenkomst van een medewerker, afgedaan.

Als er wat grotere afwijkingen in zitten tov voorgaande jaren wordt je aangifte op een zijspoor gezet, namelijk voor handmatige controle. Dan kijkt er wel een medewerker naar. Die zal dan alsnog besluiten of hij dingen moet gaan opvragen. Als het een relatief kleine aftrekpost is zal zijn afweging zijn of al het werk wel opweegt tegen de relatief kleine correctie die hij dan toe kan passen.

Kortom, zolang jij geen honderden of duizenden euro's aan aftrekpost hebt geclaimd acht ik de kans erg klein. Is het wel een relatief hoog bedrag, dan zal de kans minder klein zijn.

Gewoon netjes bewaren, en een eventuele vragenbrief netjes beantwoorden, dan is er niets aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
Ik was een week telaat met versturen en er was uitstel aangevraagd maar vandaag toch al de brief ontvangen met dag tekening van vandaag dus het zal na t weekend wel gestort worden! Ze zijn voor mijn doen dus erg snel aangezien ik eigenlijk te laat was met opsturen! :-]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven