wat klagen over mijn man

31-05-2012 10:54 332 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man vertrekt om 6.30 naar zijn werk, komt om 3 thuis, gaat in de zetel liggen en slaapt . Als hij wakker wordt blijft hij in de zetel liggen en kijkt hij t.v. totdat hij slapen gaat! :mad:

Meer kan ik eigenlijk niet over hem vertellen want dat is ongeveer zijn leven. Er zijn zoveel klusjes te doen rond en in ons huis maar die worden niet gedaan.

Mijn geduld is bijna op!

Zijn de meeste mannen zo of is mijn man een uitzondering? :cry:
Alle reacties Link kopieren
Als het vervolgens trouwens wél alleen vermoeidheid is, dan zou een dokterbezoek wel eens een uitkomst kunnen zijn. In elk geval wat dingen uitsluiten.



Daarnaast vraag ik me nog af (en ik volgens mij niet alleen) hoelang is hij al zo passief? Na je eerste kind? Voordat er kinderen kwamen? Ergens tussen de 2e en de 3e?
Later is nu
Ik ben afschuwelijk in het huishouden. Gelukkig studeer ik nog, maar ik heb nu al medelijden met mijn vriend als we het samen moeten gaan doen....

Ik vind het super knap al die vrouwen die kunnen werken én huishouden. En dan zeker full-time! Ik heb één keer full-time stage gelopen met 1,5 uur reistijd en ben direct overspannen geraakt.

Werken is trouwens zeker geen keuze. Maar ik zal nooit voor full-time kiezen. Ik geef niet heel veel uit. Dus ik kan ook voor 3 dagen kiezen. Dus dat is voor mij wel een keuze. Dan hoef ik ook niet zo te sloven met dat huishouden ernaast! Zeker omdat ik dit echt moeilijk vind om bij te houden. Maar respect voor velen van jullie. Ook voor de thuisblijf moeders. Ik zou helemaal gek worden als ik helemaal thuis zou blijven. Bij gebrek aan structuur zou ik echt niet goed functioneren. Ik moet af en toe ergens naar toe waar ik goed aan het werk moet. Thuis kan je alles teveel uitstellen.
Alle reacties Link kopieren
wat een ''geklaag'' weer over de man. sta iedere dag op om 4u30 terug om ongeveer 17u. werk in de bouw, verre verplaatsingen van en naar de werf. ben sinds 3j gescheiden. doe alles zelf in en rond het huis. ieder weekend heb ik de kinderen van vr tot zo. en ga geregeld uit. woensdag avond kookles. en toch heb ik nog tijd om op mijne luie reet te liggen. want ben wel moe s'avonds. en dan komt hier een prinsesje vertellen dat ze al het werk moet doen. heb gedurende mijn huwelijk zelf mijn huis gebouwd en alle klussen deed ik ook. had zelfs nog een bijberoep. mijn ex heeft de eerste 6j van ons huwelijk nooit gewerkt. hoefde ook niet. ze wou er zijn voor de kinderen. na het tweede kind is ze part-time gaan werken. want ze verveelde zich. en het laatste jaar van ons huwelijk is ze full-time gaan werken, haar wens. maar toen begon de miserie want ze moest alles alleen doen in het huis. huiswerk, huishouden ( wel een poetsvrouw) en hare luie man viel in slaap op de zetel. dus zocht mijn toenmalig prinsesje wat afleiding op het werk. hare chef vond het niet erg. want het was toch een arm vrouwke met een luie man. was te moe om capslock te gebruiken.
Dat bedoel ik nu met mijn stukje Waspo. Leuk dat je 2 banen had maar vond je vrouw het ook zo leuk? Wanneer was je er voor haar en de kinderen?



Ging jij ooit een dagje weg met je gezin of met de kinderen zodat je vrouw ook eens zonder kinderen op pad kon?

Zette jij wel een thee voor haar of kookte jij?





Het gaat hier om veel meer dan lui zijn, wel werken, niks te hoeven doen, niet werken blabla maar het gaat om dingen samen doen, in huis rondom huis. De verzorging van de kinderen etc, etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:kwallenbal schreef op 04 juni 2012 @ 22:07:

Dat bedoel ik nu met mijn stukje Waspo. Leuk dat je 2 banen had maar vond je vrouw het ook zo leuk? Wanneer was je er voor haar en de kinderen?



Ging jij ooit een dagje weg met je gezin of met de kinderen zodat je vrouw ook eens zonder kinderen op pad kon?

Zette jij wel een thee voor haar of kookte jij?





Het gaat hier om veel meer dan lui zijn, wel werken, niks te hoeven doen, niet werken blabla maar het gaat om dingen samen doen, in huis rondom huis. De verzorging van de kinderen etc, etc.

gingen zeker weg met het gezin. samen naar de voetbal van de kindren, uitstapjes.

koken toen nee, denk dat ze daar wel voldoende tijd voor had.



en 2 banen. tja, men moet ergens van leven. zeker als er 2 auto's voor de deur stonden. want anders kon ze niet weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:kwallenbal schreef op 04 juni 2012 @ 22:07:

Dat bedoel ik nu met mijn stukje Waspo. Leuk dat je 2 banen had maar vond je vrouw het ook zo leuk? Wanneer was je er voor haar en de kinderen?



Ging jij ooit een dagje weg met je gezin of met de kinderen zodat je vrouw ook eens zonder kinderen op pad kon?

Zette jij wel een thee voor haar of kookte jij?





Het gaat hier om veel meer dan lui zijn, wel werken, niks te hoeven doen, niet werken blabla maar het gaat om dingen samen doen, in huis rondom huis. De verzorging van de kinderen etc, etc.De vrouw in kwestie had er toch ook voor kunnen kiezen om (al dan niet part-time) te gaan werken? Nee, ze ging thuis zitten (met bovendien alle risico's van dien). Ik vind het niet eerlijk dat de werkende partner daarop wordt afgerekend. Want mevrouw wil natuurlijk wel de nodige luxe, dus meneer werkt zich lam. Terwijl als werk en zorg eerlijk verdeeld zouden worden, de relatie gewoon leuker blijft. De fout van deze mannen is volgens mij vooral dat zij toestaan dat die vrouwen thuis blijven. Laat ze hun eigen broek ophouden en onafhankelijk blijven! Zit je ook niet met de gebakken peren (PA) als de relatie vervolgens strandt en mevrouw niet meer aan een baan komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:WASPO schreef op 04 juni 2012 @ 22:14:

[...]



gingen zeker weg met het gezin. samen naar de voetbal van de kindren, uitstapjes.

koken toen nee, denk dat ze daar wel voldoende tijd voor had.



en 2 banen. tja, men moet ergens van leven. zeker als er 2 auto's voor de deur stonden. want anders kon ze niet weg.Dat dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven