Maar ik word misselijk van chocola...

05-06-2012 10:21 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
Poging om o.a. uitgesproken meningen en het filosoferen over achtergronden af te splitsen van fv's topic. Hier is het onderwerp breder dan seksueel geweld. Alle vormen van grensoverschrijdend, manipulatief gedrag en opvoedingsfouten kunnen uitgesproken, geanalyseerd en bediscussieerd worden.
quote:gunstig schreef op 05 juni 2012 @ 19:00:

[...]

er staat wat er staatEr staat dat je vader je tegen je moeder had moeten beschermen. wat bedoel je daarmee....Je moeder heeft je sexueel misbruikt?
quote:pastiche schreef op 05 juni 2012 @ 19:03:

(..)Ik kom ook zulke mannen tegen. Maar ook die andere die me telkens weer doen beseffen hoe leuk mannen kunnen zijn.

En nee Megimpie, geen chocola. Het is een oprechte verwondering.

ik heb ook leuke contacten met mannen

b.v collega's

maar ik moet het niet wagen mijn volle potentie te laten zien want dan gaat mijn kop eraf..
quote:gunstig schreef op 05 juni 2012 @ 19:07:

vertrouwen is als je hart

je hebt er maar 1 en als dat op is , is het op...Nee. Dan leer je wantrouwen tot iemand je vertrouwen ECHT waard is. En dat komt vanzelf. Of niet want daar zijn er niet zoveel van.
quote:hans66 schreef op 05 juni 2012 @ 19:06:

[...]

Ik heb in dit topic doelbewust geen enkel bericht van Gunstig en Megimpi gestaft, vooral om deze redenen.

Ik zie ook niet in waarom er berichten gestaft moeten worden.

Als iemand mij een zielige afhankelijke vrouw noemt die profiteert van haar man, so what? Ik weet wel beter.Ik lach daarom.

Als iemand jou nou een roofdier vindt met oerdriften, kan jou dat wat schelen? Jij weet toch wel beter?

Laat haar denken wat zij wil, ze valt nimand lastig, als deze denkwijze voor haar werkt is het toch goed?
quote:xxxlondon schreef op 05 juni 2012 @ 19:08:

[...]

Er staat dat je vader je tegen je moeder had moeten beschermen. wat bedoel je daarmee....Je moeder heeft je sexueel misbruikt?

nee mishandeld emotioneel en fysiek

ze kon me intellectueel niet aan en ging me te lijf als een volwassene vanaf mijn 6e...
quote:hans66 schreef op 05 juni 2012 @ 19:06:

[...]

Ik heb in dit topic doelbewust geen enkel bericht van Gunstig en Megimpi gestaft, vooral om deze redenen.Staffen? Graag even stafbare post quoten.
quote:gunstig schreef op 05 juni 2012 @ 19:07:

vertrouwen is als je hart

je hebt er maar 1 en als dat op is , is het op...

Tja. Ik snap je. En toch he..

Als dat zo was, was ik lang geleden al totaal stuk geweest en beyond repair. Ik heb juist gemerkt dat echt durven liefhebben (en daarmee bedoel ik niet alleen mijn partner, maar gewoon mensen om mij heen, mensen die ik spreek, mensen die mijn aandacht waard zijn), dat liefdevol aandacht geven aan anderen, mijn hart goed doet. Een hart kan weer helen.
quote:megimpi schreef op 05 juni 2012 @ 19:09:

[...]

Nee. Dan leer je wantrouwen tot iemand je vertrouwen ECHT waard is. En dat komt vanzelf. Of niet want daar zijn er niet zoveel van.

100 % vertrouwen opgebouwd en door anderen weer afgebroken

90 % opgebouwd en weer afgebroken

80% opgebouwd en weer afgebroken

etc..

10 % opgebouwd en weer afgebroken...

tja, en dan.... ??
quote:gunstig schreef op 05 juni 2012 @ 18:42:

[...]

ja, bij zulke dingen krijg ik wel even een brok in de keel

over tot wie ik ben verworden..

Ik wist het wel!

Pas als jij een x aantal keren een brok in de keel hebt gehad n.a.v. een soortgelijk verhaal, dan zul jij je negatieve houding t.a.v. het mannelijke deel van de bevolking laten varen.

En dat snap ik overigens helemaal, want zelf zit ik ook zo in elkaar, ik denk de meeste mensen.

Probeer gewoon je inzicht in mensen en dus ook in mannen te ontwikkelen. Stel jezelf gewoon open op, zonder daarbij je gebrek aan vertrouwen totaal te negeren, want je moet wel dicht bij jezelf blijven. Probeer de mindere goede mensen te leren herkennen en te onderscheiden van de goede. Dat is moeilijk, maar probeer lering te trekken uit je eerdere ervaringen, zowel positief als negatief.
quote:pastiche schreef op 05 juni 2012 @ 19:13:

[...]

Als dat zo was, was ik lang geleden al totaal stuk geweest en beyond repair. Ik heb juist gemerkt dat echt durven liefhebben (en daarmee bedoel ik niet alleen mijn partner, maar gewoon mensen om mij heen, mensen die ik spreek, mensen die mijn aandacht waard zijn), dat liefdevol aandacht geven aan anderen, mijn hart goed doet. Een hart kan weer helen.Helemaal mee eens.
quote:pastiche schreef op 05 juni 2012 @ 19:13:

[...]

Als dat zo was, was ik lang geleden al totaal stuk geweest en beyond repair.

ben ik ook geweest

ik kan de keren niet meer tellen dat ik zombie was voor maanden, soms jaren

en toch weer bovenop gekomen

(blijkbaar toch niet helemaal beyond repair...)

maar wel met steeds meer pantser.

de psychiatrie heeft aan mij een draaideur klant gehad...
quote:pastiche schreef op 05 juni 2012 @ 18:43:

[...]

Welk gevoel precies? Dat vrouwen erom vroegen verkracht te worden? Of bedoel je het genuanceerder?Het ging er om dat er vrouwen zijn die keer op keer er in slagen tegen de verkeerde man aan te lopen. Die vallen dus op foute mannen, misschien wel op foute eigenschappen van mannen, of om foute redenen.
De tering, waar gaat dit over?
quote:geheimtaal schreef op 05 juni 2012 @ 19:09:

[...]

Ik zie ook niet in waarom er berichten gestaft moeten worden.

Als iemand mij een zielige afhankelijke vrouw noemt die profiteert van haar man, so what? Ik weet wel beter.Ik lach daarom.

Als iemand jou nou een roofdier vindt met oerdriften, kan jou dat wat schelen? Jij weet toch wel beter?

Laat haar denken wat zij wil, ze valt nimand lastig, als deze denkwijze voor haar werkt is het toch goed?

Denk nou es na wat je zegt?? Mensen die gedreven worden door haat, mensen die groeperingen (mannen, joden weet ik het)verantwoordelijk houden voor een misdaad die hun aan gedaan is door een enkeling...maaien altijd om zich heen. Tjonge, we horen niet anders dan stumperts die heel lang in hun denkwijze hebben kunnen hangen en vervolgens flippen en dan met machinegeweren complete groepen tieners/mensen uitvagen.

Denkwijzen -en zeker die gestoeld zijn op haat- zijn zo gevaarlijk!
quote:iones schreef op 05 juni 2012 @ 19:14:

[...]

Ik wist het wel!

Pas als jij een x aantal keren een brok in de keel hebt gehad n.a.v. een soortgelijk verhaal, dan zul jij je negatieve houding t.a.v. het mannelijke deel van de bevolking laten varen.

En dat snap ik overigens helemaal, want zelf zit ik ook zo in elkaar, ik denk de meeste mensen.

Probeer gewoon je inzicht in mensen en dus ook in mannen te ontwikkelen. Stel jezelf gewoon open op, zonder daarbij je gebrek aan vertrouwen totaal te negeren, want je moet wel dicht bij jezelf blijven. Probeer de mindere goede mensen te leren herkennen en te onderscheiden van de goede. Dat is moeilijk, maar probeer lering te trekken uit je eerdere ervaringen, zowel positief als negatief.ik herken in bijna iedereen (mannen ) die blik van "kan ik het eten ? kan ik het neuken ?"...
quote:Cateautje schreef op 05 juni 2012 @ 18:47:

[...]

De manier waarop ze om zich heen mept is bepaald niet volwassen te noemen, sorry hoor.

Maar wel begrijpelijk. En de manier waarop ze door velen dan vervolgens aan wordt gesproken, waaronder jij zelf, verergert dat alleen maar. Jullie willen juist het tegenovergestelde bereiken. Maar als je er op zo'n manier tegen in gaat, krijgt de persoon in kwestie het gevoel dat je haar eerdere ervaringen bagatelliseert, ook al is dat niet je bedoeling.

Je doet er dan beter aan te begrijpen waar het vandaan komt, i.p.v. vergelijkingen te trekken met figuren als Hitler, en vervolgens met goede voorbeelden te komen, zoals die opa die voor zijn demente vrouw zorgt. Dát werkt pas overtuigend!
quote:badmeester schreef op 05 juni 2012 @ 19:17:

De tering, waar gaat dit over?neuken
quote:hans66 schreef op 05 juni 2012 @ 18:34:

[...]

Het begin vond ik bizar, deze laatste paar pagina's vind ik bizar, maar ergens begrijpelijk. Het middenstuk (dus na het begin tot enkele pagina's terug) vind ik best interessant om te lezen. Ik had het idee dat er sprake was van een normale discussie over mannen en vrouwen.Ik vond het vooral een opsomming van uitgekauwde stereotypes over mannen en vrouwen, eerlijk gezegd. Niet echt iets nieuws gehoord.
quote:xxxlondon schreef op 05 juni 2012 @ 19:17:

[...]

Denk nou es na wat je zegt?? Mensen die gedreven worden door haat, mensen die groeperingen (mannen, joden weet ik het)verantwoordelijk houden voor een misdaad die hun aan gedaan is door een enkeling...maaien altijd om zich heen. Tjonge, we horen niet anders dan stumperts die heel lang in hun denkwijze hebben kunnen hangen en vervolgens flippen en dan met machinegeweren complete groepen tieners/mensen uitvagen.

Denkwijzen -en zeker die gestoeld zijn op haat- zijn zo gevaarlijk!Niet iedereen die een bepaalde groep haat doet daar wat mee.
quote:iones schreef op 05 juni 2012 @ 19:15:

[...]

Het ging er om dat er vrouwen zijn die keer op keer er in slagen tegen de verkeerde man aan te lopen. Die vallen dus op foute mannen, misschien wel op foute eigenschappen van mannen, of om foute redenen.Dat weet ik. Maar Ruza had het specifiek over dat topic, dat ze dat gevoel daar kreeg. Ik wilde graag weten hoe ze dat precies bedoelde, juist omdat ook veel verhalen in zijn geheel niet gaan over relaties met foute mannen.
quote:iones schreef op 05 juni 2012 @ 19:18:

[...]

Maar wel begrijpelijk. En de manier waarop ze door velen dan vervolgens aan wordt gesproken, waaronder jij zelf, verergert dat alleen maar. Jullie willen juist het tegenovergestelde bereiken. Maar als je er op zo'n manier tegen in gaat, krijgt de persoon in kwestie het gevoel dat je haar eerdere ervaringen bagatelliseert, ook al is dat niet je bedoeling.

Je doet er dan beter aan te begrijpen waar het vandaan komt, i.p.v. vergelijkingen te trekken met figuren als Hitler, en vervolgens met goede voorbeelden te komen, zoals die opa die voor zijn demente vrouw zorgt. Dát werkt pas overtuigend!
quote:peecee schreef op 05 juni 2012 @ 18:55:

Iedereen gaat anders om met sexueel misbruik.......Gunstig op haar manier.

Zijn hier nu dames die zeggen dat ze dat niet mag doet??

Wie zijn jullie om te zeggen..........?

De ene gaat zich afsluiten en schoppen en de ander gaat de prositutie in..........

Zo heeft elke vrouw een manier om te overleven.........Amen!
quote:gunstig schreef op 05 juni 2012 @ 19:10:

[...]

nee mishandeld emotioneel en fysiek

ze kon me intellectueel niet aan en ging me te lijf als een volwassene vanaf mijn 6e...Goed, dus je moeder heeft je emotioneel mishandeld. En je vader heeft je sexueel misbruikt? Maar je haat is gericht op mannen en niet op vrouwen? Hoewel je door beide ouders "weggegooid" bent.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 juni 2012 @ 18:59:

[...]

Overleven als hoogst haalbare? Wat is er mis met streven naar " leven "?

En inderdaad; je zal zo iemand hebben die voor je man/ vader/ broer/ zoon zorgt, op welke manier dan ook. Dat zij schade heeft opgelopen is meer dan vreselijk, maar hoeft niet nog meer " slachtoffers " op te leveren.Is het aangetoond dat zij schade brengt aan anderen? Waar blijkt dat uit? Het wordt hier nogal stellig beweerd namelijk.
ik ga niet zeggen dat ik nooit een gevaar zal vormen voor anderen.. ik denk dat niemand dat met zekerheid van zich zelf kan zeggen.

ik kan alleen zeggen dat ik hoop van niet.

maar ik snap en doorzie psychopaten heel goed en daar ben ik niet trots op...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven