Geld & Recht alle pijlers

Fake Paypal bericht

05-06-2012 09:58 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
De tekst hieronder heb ik niet zelf geschreven maar ik kreeg vanochtend een mailtje van Paypal voelde nattigheid en na googlen vond ik op een ander forum dit bericht:

Ik kreeg vannochtend een betalingsbericht van Paypal dat ik geld zou hebben betaalt aan dealextreme. Het afleveradres was ene Jeroen Derksen. Als je op de link klikt om te anuleren, kom je NIET bij Paypal uit, maar een hele lange url waar je ongetwijfeld alsnog geld mee overmaakt.

het ziet er op het eerste gezicht, best officieel uit (de mail bevatte alle paypallogo's & buttons):

Citaat:

PayPal 01/06/2012 10:38:59 CEST

Transactiereferentie: 8BJ6058772069630K

Hallo,

U heeft $50,10 USD overgemaakt naar DealExtreme (nfo-sales@pay.dealextreme.com)

Het kan even duren voordat deze transactie op uw rekening wordt weergegeven.

Problemen met deze transactie?

Je hebt een periode van 24 uur vanaf de datum van de transactie om de betaling te annuleren.

Klik hier om de betaling onmiddellijk te annuleren

Webwinkel

DealExtreme

info-sales@pay.dealextreme.com

Instructies voor webwinkel

U heeft geen instructies ingevoerd.

Verzendadres

Jeroen Derksen

Hoofdstraat 50B

6671CE Zetten Nederland

Verzendgegevens

De verkoper heeft nog geen verzendgegevens verstrekt.

Wij vragen u niet te reageren op dit e-mailbericht. Dit e-mailadres wordt niet gecontroleerd en u ontvangt geen reactie. Als u hulp nodig heeft, kunt u inloggen op uw PayPal-rekening en rechtsboven op iedere PayPal-pagina op Hulp klikken.

U kunt e-mails in platte tekst in plaats van HTML-berichten ontvangen. Als u uw berichtgevingsvoorkeuren wilt wijzigen, logt u in op uw PayPal-account. Ga naar uw profiel en klik op Rekeninginstellingen.

Copyright © 1999-2012 PayPal. Alle rechten voorbehouden.

PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A.

Société en Commandite par Actions

Gevestigd te: Luxemburg, 22-24 Boulevard Royal, 5ème étage, L-2449

RCS Luxem! bou rg B 118 349

Inloggen bij de officiele paypal leert dat ik gelukkig geen cent heb uitgegeven. Mijn vermoeden is dat dealextreme is gehackt (al tijden geen cent meer uitgegeven daar)

Dit soort mail kun je doorsturen naar spoof@paypal.nl

Een waarschuwing dus!
ik kreeg dit zelfde bericht gisteren 3 keer in mijn mailbox.
wij slapen nooit.
Drie keer!

Ha, dan had ik toch wel begrepen dat het fake was. Ik vond het er erg gelijkend uitzien. Had al 'ingelogd' (meteen op de echte paypal mijn wachtwoord dus maar gewijzigd), pas toen ik mijn creditcardnummer moest gaan invullen vond ik het vreemd worden.
Ik had gisteren ook een fake PP bericht.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
en ik heb helemaal geen paypal rekening.
wij slapen nooit.
Ook de hele tijd "u" en "uw" gebruiken en dan ineens "je". Heel apart!
quote:valentinamaria schreef op 05 juni 2012 @ 10:05:

en ik heb helemaal geen paypal rekening.Ik al 6 jaar, maar dit soort rare e-mails heb ik nooit gehad. Of ze worden automatisch bij spam geplaatst. Eigenlijk krijg ik alleen bericht wanneer ik besteld heb via Paypal.
Heb ik ook gehad. Heb geen rekening, maar twijfelde toch wel even aan mezelf! Proberen in te loggen met emailadres waar mail naar is gestuurd, lukte niet. (Was bang dat ik vergeten was dat ik daar een account had oid )

Het zag er zo echt uit! Normaal haal je die phishing mails er zo uit, maar ik snap dat mensen hier wel intrappen..
Ik heb hem ook vanochtend gekregen.

Ik heb ook geen paypal, en kreeg dezelfde als jou wiezewo

Ik vond het ook al verdacht, ook met dat je en u inderdaad.
Hi,

Ik ben de betreffende ''jeroen derksen'' , mijn gegevens staan onderaan al die mailtjes :(

Ik word al sinds afgelopen vrijdag gebeld door 100-den mensen.

De politie en Paypal zijn ervan op de hoogte.

Er word aan gewerkt, ze hadden het stopgezet maar nu worden ze vanaf een ander emailadres verzonden.

Ook mijn mailbox puilt uit.

Hoe de hackers aan mijn adresgegevens komen is mij onduidelijk.

Zend deze mails AUB door na spoof@paypal.nl zodat zij de dader kunnen achterhalen.

VOOR DE DUIDELIJKHEID : U mist geen geld, druk niet op de link !!!

Mocht iemand mij willen spreken dan kan dat via de mail : naafdoppen@hotmail.nl

Met vriendelijke groet

Kind regards,

Jeroen Derken

JDEC Support

www.jdec.nl
Ik heb het al doorgemaild naar paypal. Heel veel sterkte met deze ellende Jeroen.
Shit, ik heb van schrik wél op de link geklikt. Stom natuurlijk.

Mijn browser kon de pagina echter niet weergeven, dus ik hoop dat daarmee schade voorkomen is...
Om aan dit soort gegevens te komen is nou niet echt heel moeilijk. Het zijn gewoon adresgegevens. Beetje lullig dat Jeroen de klos is.

Gebruik voor paypal altijd een ander mailadres die je nergens anders voor gebruikt, op die manier zie je meteen of het spam is of echt. En klik nooit op een link, inloggen doe je door in een nieuw venster het juiste www-adres in te tikken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven