Maar ik word misselijk van chocola...

05-06-2012 10:21 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
Poging om o.a. uitgesproken meningen en het filosoferen over achtergronden af te splitsen van fv's topic. Hier is het onderwerp breder dan seksueel geweld. Alle vormen van grensoverschrijdend, manipulatief gedrag en opvoedingsfouten kunnen uitgesproken, geanalyseerd en bediscussieerd worden.
quote:gunstig schreef op 06 juni 2012 @ 22:14:

[...]

echt niet..

je vond mijn opmerkingen daarop wijzen en "niet gepast".

de post van cateautje vond je namelijk wel gepast..

dat is liegen om iemand in een hoek te drijven die je niet op een eerlijke manier aan kan..

bovendien was je zoals ik al schreef absoluut bezig met blaming the victim want "dan had ik maar continu een vriendin bij me moeten hebben" die mij bij alles moest waarschuwen..

ik begrijp dat ik een kutwijf ben en dit kennelijk verdien en dat zal best dus lig er niet wakker van. Karma doet zn werk namelijk geheel vanzelf.... en niet ik ben hier het kutwijf that;s for sure.

komt goed met jullie hoor

Als ik iets niet gepast had gevonden had ik dat gewoon gezegd. Ik ben verbaasd dat je dat eruit gehaald hebt want als iets niet mijn bedoeling was, was dat het wel. Je mag het zo interpreteren maar ik vind het spijtig omdat ik het juist positief bedoelde.

En daarbij schrijf je me een uitspraak toe die niet de mijne was. Toch was die ook vriendelijk bedoeld. Als ik iets niet onderschrijf is het de suggestie wekken dat een slachtoffer het aan zichzelf te danken heeft. Dat was zeker ook niet de insteek van diegene die het wel postte.

Maar goed, ik denk dat ik dit niet opgehelderd krijg. Ik vind je zeker geen kutwijf, jammer dat je concludeert dat ik er wel een ben.
quote:shahla schreef op 06 juni 2012 @ 22:16:

[...]

Nou, deze zomer worden meneer en mevrouw 19 en 18.

Er was een tijd dat het me niet snel genoeg kon gaan maar nu het dan inderdaad 'zover' is en de betere jaren al een paar jaar gaande zijn, hoop ik toch dat ze nog niet gaan uitvliegen.

Dank je Cateautje, film was fijn .

En ik heb zo'n vermoeden dat ik het net zo zal voelen Shahla. Lijkt me gek als ze weggaat om haar eigen leven op te bouwen. Ook goed en leuk voor haar.. maar denk dat ik niet zo'n haast zal hebben .

Wat verdrietig wat je vertelde over je zoon en geen vader willen worden. Mooi dat het ontkracht kon worden maar toch, dat dat zo leeft in een jong koppie. De impact van dingen. Ben blij voor je dat jullie het met z'n drieen zo fijn hebben. Je klinkt als een supermoeder .
quote:mrsstanleywalker schreef op 06 juni 2012 @ 22:52:

Wat hebben jullie veel geschreven vandaag! Ik kom niet bijgelezen. Echt niet. Ik ga op tijd slapen. De afgelopen dagen hebben me teveel energie gekost en de beerput te ver opengetrokken. Ik leg de steen er op en ga er weer op zitten. voor je. Hoop dat je nu heerlijk rustig ligt te slapen.
Pastiche en Gunstig, volgens mij zijn jullie allebei geen kutwijven, jammer van het misverstand.

(ik voel me nou net zo'n moeder die de zaak wil sussen, maar dat zit er niet achter. Ik denk echt dat jullie tamelijk leuk zijn.)
quote:gunstig schreef op 06 juni 2012 @ 23:01:

[...]

nee hoor, Badmeester en Minny begrepen het ook niet..

"Misselijk worden van chocola" slaat op situaties

waarin mensen andere mensen, die slachtoffers zijn geworden van misbruik, geweld en bedrog door mannen, desondanks het respecteren van mannelijkheid door de strot willen persen "omdat er ook best wel genoeg goeie mannen zijn".. ("maar chocola is LEKKER !!! dat je dat niet wil zien ! onbegrijpelijk!!")..

Mensen dus, die niet willen accepteren dat hun wereldbeeld met al die pracht kerels het wereldbeeld van sommige anderen niet is en ook nooit (meer) zal worden..

Gunstig, je bent vooral bezig met het verkondigen hoe vies chocola is, om het bij jouw beeldspraak te houden. Je doet feitelijk precies het tegenovergestelde van wat je hierboven schrijft, waar je anderen van verwijt: Honderden posts over vieze mannen, gore mannen, hatelijke mannen, boze mannen, smerige mannen, niet begrijpende dat jouw wereldbeeld niet veel raakvlakken heeft met wat de doorsnee mens als de realiteit ziet.

Nee, wij duwen je niets door de strot, je braakt het één en ander uit wat anderen genoodzaakt zijn om op te ruimen.
Integendeel, ons wordt door de strot geduwd dat mannen vies, goor, etc. zijn. Zowel mannen en vrouwen hier voelen dat zo, omdat we er pertinent niet mee eens zijn, dat mannen vies, goor, etc. zijn.

Ik heb anders wel begrip getoond dat veel vrouwen die slachtoffer zijn van zedenmisdrijven voorlopig (of permanent) niets meer van mannen moeten hebben.
World of Warcraft: Legion
quote:NouEvenNiet schreef op 06 juni 2012 @ 23:11:

[...]

Niks. Kan mijn belangstelling niet wekken.

Ik vind het een mooie man. Met vast ook een hele leuke persoonlijkheid

Ik zal em eens bellen en vragen hoe de relatie met zijn moeder is, haha.
quote:kadanz schreef op 07 juni 2012 @ 01:41:

[...]

Gunstig, je bent vooral bezig met het verkondigen hoe vies chocola is, om het bij jouw beeldspraak te houden. Je doet feitelijk precies het tegenovergestelde van wat je hierboven schrijft, waar je anderen van verwijt: Honderden posts over vieze mannen, gore mannen, hatelijke mannen, boze mannen, smerige mannen, niet begrijpende dat jouw wereldbeeld niet veel raakvlakken heeft met wat de doorsnee mens als de realiteit ziet.

Nee, wij duwen je niets door de strot, je braakt het één en ander uit wat anderen genoodzaakt zijn om op te ruimen.

De meesten houden idd. van "chocola"...

..maar niemand perst mij wat door de strot,

(al proberen mannenluvvers dat wel ,)

want ik vreet t van mn leven niet meer..

ik ben gewoon niet te beroerd om in detail uit te leggen

wat ik zo godallemachtig smerig aan "chocola" vind.
Wat ik wel interessant vind (als je over misogynie gaat lezen en je er in gaat verdiepen) is wat sommige feministische filosofen zeggen is dat het geen vrouwenhaat is, maar dat het voortkomt uit angst voor vrouwen.

Ik weet nou niet zo goed wat ik daar van moet denken, maar ik merk dat het me bezighoud. Ik vind het en interessante stelling.

[...]

Gunstig, je bent vooral bezig met het verkondigen hoe vies chocola is, om het bij jouw beeldspraak te houden.topic titel al gelezen.. ??

[...]

En bij het dikgedrukte stukje ga je de mist in. Ik heb helemaal niet het idee dat gunstig dat niet ziet of niet begrijpt. Ik zie ook nergens waarin ze zegt tegen andere vrouwen: je moet het precies zo doen als ik. Integendeel, ze legt uit wat ze zelf niet wil en waarom.

Dat het jou niet bevalt wat ze vind, dat staat je natuurlijk ook vrij.
Als Gunstig het meer bij haarzelf zou houden (je weet wel: ik vind, ik voel, ik denk) dan waren er ook een stuk minder mensen over haar mening heengevallen. De stelligheid waarmee bepaalde dingen beweerd worden, stuiten mij tegen de borst. Het is de waarheid van Gunstig, niet een algemene waarheid.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:Hasse88 schreef op 07 juni 2012 @ 08:22:

Als Gunstig het meer bij haarzelf zou houden (je weet wel: ik vind, ik voel, ik denk) dan waren er ook een stuk minder mensen over haar mening heengevallen. De stelligheid waarmee bepaalde dingen beweerd worden, stuiten mij tegen de borst. Het is de waarheid van Gunstig, niet een algemene waarheid.

Sorry hoor, maar dat gebeurt toch op een forum aan de lopende band? Dan zou je je de hele dag over forummers die dat doen kunnen lopen opwinden. Echt, ik vind dat selectieve verontwaardiging (maar goed, ook dat mag gewoon natuurlijk).

Ik lees zelf ook het liefst dat mensen dingen bij zichzelf houden, maar ik maak me er niet ineens meer druk om als de mening van een ander toevallig niet in mijn straatje past.
quote:doeidoeidoei schreef op 07 juni 2012 @ 08:18:

Wat ik wel interessant vind (als je over misogynie gaat lezen en je er in gaat verdiepen) is wat sommige feministische filosofen zeggen is dat het geen vrouwenhaat is, maar dat het voortkomt uit angst voor vrouwen.

vrouwen hebben "de graal" in handen

plus nog alle talenten die mannen zelf ook hebben bv. een goed verstand.

als mannen die overige talenten van vrouwen niet hadden onderdrukt , waren mannen echt nergens gebleven....

niet "nergensgebleven" in de zin van onderdrukking

maar in de zin van onbereikbare "graal"

in beleving v.mannen is een onbereikbare "graal" onderdrukking,.

ik vind natuurlijk van niet maar dat is dan ook n fundamenteel verschil: mannen vinden dat vrouwen alles met mannen te maken hebben en ook moeten hebben (de jonge, lekkere dan he de oude mogen van mannen direct naar de vuilstort, behalve hun moeder)....

ik vind dat vrouwen nix met mannen te maken hebben, het beste van het beste zaad , daar komt je nl. overal met gemak aan.
quote:gunstig schreef op 06 juni 2012 @ 22:40:

[...]

dom dom dom, je had gewoon een vriendin mee moeten nemen om hem te checken dan was dit nooit gebeurd jouw schuld.Tja, helaas zat ik die dag alleen in het park en toen was het te laat.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:doeidoeidoei schreef op 07 juni 2012 @ 08:26:

[...]

Sorry hoor, maar dat gebeurt toch op een forum aan de lopende band? Dan zou je je de hele dag over forummers die dat doen kunnen lopen opwinden. Echt, ik vind dat selectieve verontwaardiging (maar goed, ook dat mag gewoon natuurlijk).

Ik lees zelf ook het liefst dat mensen dingen bij zichzelf houden, maar ik maak me er niet ineens meer druk om als de mening van een ander toevallig niet in mijn straatje past.En daarom is het oke?
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:Cateautje schreef op 06 juni 2012 @ 22:41:

[...]

Vreselijk dat ze daar door heen moesten. Ik ken het persoonlijk, die dingen blijven je heel lang bij.

Daarom voelde ik me ook schuldig. Dankzij mij hadden ze díe vent als vader. Daar hebben ze natuurlijk op zeker onder geleden. Het gaat je niet in de koude kleren zitten.

Maar op een gegeven moment waren ze er aan gewend dat ze niks aan hem hadden en ondertussen is het alweer een jaar of zes, zeven zo dat ze niks met hem te maken willen hebben.
Gaandeweg het topic ga ik wel steeds meer begrijpen wat Gunstig bedoelt, tenminste ik denk dat ik het begrijp mede ook door postings van Jukebox. Het verschil is alleen dat ik nog durf te vertrouwen op de kracht van het laagje vernis en Gunstig door ervaring er van uit gaat dat dat laagje ooit zal bezwijken. Klopt dat een beetje Gunstig?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Cateautje schreef op 06 juni 2012 @ 22:41:

Ik bied plaatsvervangend mijn verontschuldigingen aan Shahla.

Dat is natuurlijk lief maar waarom?

Jij hebt er part noch deel aan gehad.
quote:rosanna08 schreef op 07 juni 2012 @ 08:35:

Gaandeweg het topic ga ik wel steeds meer begrijpen wat Gunstig bedoelt, tenminste ik denk dat ik het begrijp mede ook door postings van Jukebox. Het verschil is alleen dat ik nog durf te vertrouwen op de kracht van het laagje vernis en Gunstig door ervaring er van uit gaat dat dat laagje ooit zal bezwijken. Klopt dat een beetje Gunstig?

de vernis is eerder een loshangend jasje wat je op elk moment uit kan doen

bij voorkeur als niemand kijkt.
quote:Hasse88 schreef op 07 juni 2012 @ 08:32:

[...]

En daarom is het oke?Ah, ik zie dat je de zin "maar het mag gewoon wel natuurlijk" voor het gemak hebt overgeslagen. Als het jou tegen de borst stuit, mij prima hoor. Het valt me op dat het wanneer iemand als gunstig het doet (met een vrij ander wereldbeeld dan de meesten hier) er meer over gesteigerd wordt dan bij de stelligheid van anderen. Mij best (heus! Je hebt alle vrijheid om je druk te maken over wat je maar wilt), maar dat zegt volgens mij meer over hoe ongemakkelijk anderen zich bij haar wereldbeeld voelen, dan bij de stelligheid waarmee ze die presenteert.
quote:doeidoeidoei schreef op 07 juni 2012 @ 08:37:

[...]

Ah, ik zie dat je de zin "maar het mag gewoon wel natuurlijk" voor het gemak hebt overgeslagen. Als het jou tegen de borst stuit, mij prima hoor. Het valt me op dat het wanneer iemand als gunstig het doet (met een vrij ander werledbeeld dan de meesten hier) er meer over gesteigerd wordt dan bij de stelligheid van anderen. Mij best, maar dat zegt volgens mij mer over hoe ongemakkelijk anderen zich bij haar wereldbeeld voelen, dan bij de stelligheid waarmee ze die presenteert.Misschien omdat ik haar wereldbeeld stuitend vind? Door alle mannen stelselmatig weg te zetten als roofdieren, die hun handen niet (nooit niet!) thuis kunnen houden, beledigd ze niet alleen een groot deel van de wereldbevolking, maar word er ook geïmpliceerd dat wij vrouwen (die er wel 'intuinen') niet helemaal goed bij ons hoofd zijn, dat wij het vertrouwen in het goede in de mens níet verloren hebben. En dat is jammer.
quote:rosanna08 schreef op 07 juni 2012 @ 08:35:

Ik begreep dat meteen al.

Misschien vanwege mijn eigen ervaringen en hoe ik er daarna tegenaan ben gaan kijken. Je kunt er gewoon niet omheen dat er een hoop rotzakken op de aardbol rondlopen. En dan heb ik het nog niet eens over die ene van wie ik een behoorlijk trauma heb opgelopen maar over al dat soort mannen die andere vrouwen trauma's hebben bezorgd. Het doet er niks aan af dat er ook goede mannen zijn. Het vlakt niet uit dat er zoveel klootzakken rondlopen en dat je aan de buitenkant niet af kunt zien of je met een goede of een slechte te maken hebt.

Dan wordt hier wel sterk gereageerd op een Gunstig die zo tegen mannen aan kijkt maar i.p.v. dat we ons richten op vrouwen die een probleem hebben met dat soort mannen kunnen we ons beter richten op dat soort mannen. Want in mijn optiek is het helaas zo dat al die mannen met verwrongen ideeën over vrouwen meer schade aanrichten voor vrouwen en de wereld dan een Gunstig die het voornamelijk bij gedachten houdt. En ook pas reageert als 'de klootzak' van zich laat horen.
quote:Hasse88 schreef op 07 juni 2012 @ 08:40:

[...]

Misschien omdat ik haar wereldbeeld stuitend vind? Door alle mannen stelselmatig weg te zetten als roofdieren, die hun handen niet (nooit niet!) thuis kunnen houden, beledigd ze niet alleen een groot deel van de wereldbevolking, maar word er ook geïmpliceerd dat wij vrouwen (die er wel 'intuinen') niet helemaal goed bij ons hoofd zijn, dat wij het vertrouwen in het goede in de mens níet verloren hebben. En dat is jammer.Dat vind jij jammer. Wel het bij jezelf houden hoor! (Is een grapje! Moet kunnen toch? )

ik ben het niet in alles met gunstig eens, maar ik stoor me er gewoon niet aan. Ik voel me er niet door beledigd, want ik heb zelf niet het idee dat ik ergens intuin (op dit moment, heb het wel gedaan hoor).
Shahla, Amen!
You know how I know? Because I reeaally think so!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven