Geld & Recht alle pijlers

Abonnement afkopen

09-06-2012 19:44 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog tot eind mei heb ik een contract voor mijn mobiele telefoon bij Telfort. Ik had nooit een 2jarig contract moeten nemen, maarja daar heb ik nu niets meer aan. Heb al gezocht op internet en eerder opzeggen dan tot de einddatum blijkt niet mogelijk. Afkopen zou misschien wel kunnen.

Iemand die ook een mobiel abonnement van Telfort eerder heeft afgekocht? En betaal je dan echt de kosten van de overige maanden, of is dit wel iets minder?
Die bedragen staan in je contract of de algemene voorwaarden.
Alle reacties Link kopieren
Meestal zijn dat gewoon de maandelijkse abonnementskosten, van de resterende looptijd.
Afkopen kan vaak niet bij mobiele provider tenzij je bijv. een telefoon van de zaak krijgt en je eigen nummer moet behouden. Een ander abonnement bij een andere provider is geen geldige reden (dat is tenminste wat ik van t-mobile, hi en tele2 weet).

Mocht je wel kunnen afkopen, zul je resterende maandbedragen in één keer in rekening gebracht krijgen. Echt voordelig is het dus niet.
Alle reacties Link kopieren
Je betaalt dan alle resterende maanden in één. Zou ik dus alleen doen als je per sé je nr wil meenemen.
Wat is de reden dat je zou willen afkopen? Is er geen andere oplossing te verzinnen?
Alle reacties Link kopieren
Hm, afkopen met alle resterende maandbedragen wordt dus ook nogal duur.

Stom, maar ik heb 't abonnement afgesloten toen ik redelijk wat geld had. Op dat moment wist ik nog niet dat ik nu véél minder zou hebben qua inkomen.

Waarschijnlijk zit er dus niets anders op dan dit behouden tot juni, helaas.
Dan is behouden zeker de voordeligste oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Kun je misschien je mobiele telefoon plus resterend abonnement aan iemand verkopen?



Dan scoor je zelf gewoon een goedkope telefoon van drie tientjes, plus sim only.
Alle reacties Link kopieren
Abonnementsovername kost ook een aardig bedragje. Ik ga er dan vanuit dat je het niet op jouw naam + reknr wil laten staan?



En je zal dan de telefoon die je erbij hebt gekregen (indien dat zo is) ook mee moeten verkopen aangezien je die in je abonnement 'afbetaalt'.
Kun je je abonnement verlagen? Bij Vodafone kan dat bijvoorbeeld wel. Ik geloof dat je er daar eenmalig 20 euro voor betaalt.
Alle reacties Link kopieren
Ik gok dat je gewoon alle resterende maanden moet betalen. Dat moest ik ook bij Hi :( Gelukkig gebruikt mijn moeder mijn abo nu, gewoon op mijn naam want contractovername kost ook zo 53 euro ofzo!
Alle reacties Link kopieren
je abbo van telfort helemaal naar 0 euro laten zetten kan momenteel met het nieuwe abbo vorm wat hun hebben en dan al meteen op zeggen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven