Werk & Studie alle pijlers

verhuizen naar andere stad... dan recht op een uitkering?

31-03-2008 17:26 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een aantal vragen, en hoop dat ik hier van jullie wat hulp in kan krijgen, want ik ben echt een leek op dit gebied!

Ik ben jaren geleden vanuit het westen naar het hoge noorden verhuist en nu is mijn relatie over gegaan.

Ik zit hier wel met een woning en een baan, maar voor de rest volledig in mijn uppie.

Eigenlijk zou ik heel graag terug willen naar het westen, en dan zijn mijn ouders wel zo lief om mij op te vangen, maar zij hebben zo'n kleine woning, daar kan ik niet nog eens bij komen wonen.

Ik wil dus heel graag een woning voor mezelf, en gelukkig sta ik al lang ingeschreven bij woningnet, dus maak ik wel een grote kans.

Alleen nu is mijn probleem, hoe doe ik dit met werk??

Als ik ga verhuizen, heb ik natuurlijk niet gelijk een baan, weet iemand of je dan ook (tijdelijk) recht heb op een uitkering? en zo ja via welke instantie verloopt dat dan, en hoe moet ik dat aanvragen.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen!!!
Ik zou ook zeker eerst werk zoeken hoor!!! Het is niet handig, dat klopt, maar je gaat toch niet eerst verhuizen, uitkering hebben, en dan pas een baan zoeken?! Dat voelt voor mij heel raar, zou het zelf nooit zo doen, zou het een beetje oneerlijk en wel erg makkelijk vinden...