muizen in spouw-muur

10-06-2012 23:57 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Spouwmuur of spauwmuur!? Ik weet het niet...

Maarrrr hoe zorg je dat ze daar verdwijnen? Woon in een oud huis en hoor daar wel eens wat in de muren... Nu ben ik behoorlijk bang van muizen (in huis, wil dat echt niet!!!!) Maar wat kan je daar aan doen? Heb ze nog nooit in huis zelf gezien maar ben zo bang dat ze daar kunnen komen (genoeg kieren in huis..) Iemand een goede tip??

Bedankt alvast!! X
je spouwmuur vullen met isolatiemateriaal, 2 vliegen in 1 klap ;)
goede tip van zazu
Weet niet of je andere dieren of kinderen hebt. Maar of je het nu leuk vind of niet, gewoon gif neer zetten op plekken waarvan je zeker weet dat de muizen komen. Tenzij je andere dieren hebt. Ook ik had muizen, vond ze heel geinig,alleen ben er een partij ziek van geworden omdat er waarschijnlijk 1 op mijn aanrecht ergens gepiest had. Kun je dus behoorlijk ziek van worden. Ook bijten ze overal op. Alles proberen ze , dus ook je bedradingen. levensgevaarlijk. En ze zijn banger voor jou dan jij voor hun hoeft te zijn.
Bij oude huizen horen muizen. En in nieuwere huizen zitten ze ook vaak. Spouwmuren isoleren helpt wel, maar ze komen toch wel naar binnen.

Sorry, leuker kan ik het niet maken!
Hmm spouwmuur vullen zou ik graag doen maar t is een huurhuis met een niet al te actieve huisbaas... (Particulier) gif ga ik deze week neerzetten... En dacht er aan om met Pur alle gaten te vullen?? Alleen ook de plinten zitten niet heel vast tegen de muur... Dan ga ik me dus druk maken dat ze daar uit komen... Ook hebben we 2 schouwen met nog de opening van een open haard... Zou die ook weer op een spouw muur uit komen? Weet begot niet hoe je zo iets dicht maakt... En gezien t dus huur is wil ik ook niet de boel gaan verbouwen! Kan me niet voorstellen dat de huisbaas dat betaald omdat ik bang ben haha...
ALs je muizen hebt is er weinnig aan te doen. Lokdoosjes zetten is wat helpt, maar kijk uit met kleine kruipende kinderen.
Oh en tips om niet meer bang te zijn zijn ook welkom!!! Tis puur in huis hoor, in t bos vind ik ze helemaal niet eng..maar als ik alleen thuis ben zit ik vaak alert op de bank (terwijl ik er dus nog nooit een heb gehad.. Alleen gehoort en wel eens in de tuin ofzo gezien) grrr...
Is het niet zinvoller om iets aan je angst te doen? Wij hadden hier op 3 hoog vorig jaar ook een muis. Muizen horen bij het leven
Geen kinderen of huisdieren die loslopen aanwezig!!!
@achnein: hoe? Zie vorige post
OK, dan gewoon een kat nemen.

Hoewel ik in mijn huis eigenlijk alleen maar muizen heb gezien die hij juist zelf heeft binnengebracht :P Maar op zich werkt het echt zo'n natuurlijke vijand in huis. Die hoeven niet meer zo nodig dan.

Hopelijk ten overvloede; dit was niet serieus. Neem vooral geen kat met als enige reden dat hij een week lang de muizen moet verdrijven en gedumpt wordt als je er klaar mee bent.
Door geleidelijke blootstelling. Wordt in veel therapieën gedaan.
quote:fruitellie007 schreef op 11 juni 2012 @ 00:17:

Oh en tips om niet meer bang te zijn zijn ook welkom!!! Tis puur in huis hoor, in t bos vind ik ze helemaal niet eng..maar als ik alleen thuis ben zit ik vaak alert op de bank (terwijl ik er dus nog nooit een heb gehad.. Alleen gehoort en wel eens in de tuin ofzo gezien) grrr...

Zit jij serieus niet relaxt op de bank uit angst dat er wel eens een muis kan komen, terwijl je die nog nooit in je huis gezien hebt? :o

Dat lijkt me enorm a-relaxt, daar zou ik inderdaad echt wat aan doen, alleen heb ik geen idee wat... Maar google weet vast raad ;)
Kat nemen?? Dan gaan ze vanzelf naar de buren
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Zazu, erg he! Als mijn vriend thuis is DENK ik er nog niet eens aan... En als ik alleen thuis ben s avonds zit ik dus niet relaxt....... En t stomme is, de enige plek waar ik er bang voor ben is thuis in mn eigen huis... :( en dat ze dan in mn bed kruipen ofzo haha ja heel erg... Had dit btw nooit in mn ouderlijk huis...
Ja, en dan krijg je dode muizen als kadootje
Alle gaten en kieren die je kunt vinden en die dichten is een goed idee. BIj mij kwamen de muizen toen mijn buurvrouw was overleden. Toeval ? Ik weet het niet, ik kwam ze regelmatig tegen in mijn huis. Liepen gezellig door mijn huiskamer terwijl ik met mijn vriend op de bank zat. Juist. Gelukkig zag ik ze ook in gaten en holletjes duiken als ik eraan kwam en heb die ook gelijk dicht gemaakt. Mocht je een zolder hebben. Vergeet daar geen gif neer te zetten. Binnen een week was het doosje leeg. Ik heb niets tegen muizen. Vind ze schattig om te zien. Heb er vroeger heel wat als huisdier gehad. Maar op den duur werden het er zoveel. En levend vangen wat ik eerst deed duurt lang. Heb er twee zo gevangen en toen was ik er klaar mee.

Hoe je van de angst af kunt komen. Pffff. Misschien naar een dierenwinkel gaan en eens een tijdje bij zo’n hokje staan kijken en zien dat het hele lieve schattige beestjes zijn. Maar niet in huis :-)
Oh ja, het enige wat je van die beestjes terug vind is een opgedroogd lijkje. Of niets, ik ben niets meer tegen gekomen. Het gif droogt hun uit. Je zult dus ook geen stank krijgen. Klinkt smerig, maar ja. het is voor je eigen gezondheid en veiligheid.
En wat voor gif? Van die doosjes of moet je sprayen, korrels of poeder neerleggen? Wat werkt t best? En hier in huis ligt weinig open eten..dan hebben ze toch ook weinig te zoeken? Tenminste, dacht dat die mormels op eten afkwamen!
Dat doen ze ook, maar al die gif opties helpen toch niets tegen je probleem? Ze zitten namelijk toch helemaal niet in je huis? Je bent alleen bang dat ze in huis komen. Of is dat verkeerd begrepen?

Dus dan is alle kieren afkitten en dichtmaken je beste optie als je je spouwmuren niet kunt vullen denk ik.
quote:zazu_ schreef op 11 juni 2012 @ 00:21:

OK, dan gewoon een kat nemen.

Hopelijk ten overvloede; dit was niet serieus. Neem vooral geen kat met als enige reden dat hij een week lang de muizen moet verdrijven en gedumpt wordt als je er klaar mee bent.Kat lenen van iemand dan? Toen mijn vriend en ik nog niet samenwoonden had hij last van muizen. Ik nam toen 1x per week mijn kat mee naar hem toe. Die "kattenlucht" blijft dan voldoende hangen, dus weg muizen!
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Gif koop je, hoe raar het klinkt in de dierenwinkel. Het zijn zakjes met roze korreltjes. Die korreltjes doe je in een doosje met daarin een opening.

Misschien zit het wel tussen je oren, die angst voor muizen. Maar door gif hier en daar neer te zetten gaat je angst misschien ook wel voorbij. Omdat je weet dat ze dood gaan van gif.

Een kat nemen is niet altijd een oplossing. Mijn zus met 6 katten had een vaatwasmachine waarvan de bedrading bijna door gebeten was door een muis. De muis was waarschijnlijk binnen gebracht door 1 van haar katten. De vaatwasser begon kuren te vertonen en de monteur zag dat de bedrading aan gevreten was.
quote:schorpioentje28 schreef op 11 juni 2012 @ 00:42:

[...]

Kat lenen van iemand dan? Toen mijn vriend en ik nog niet samenwoonden had hij last van muizen. Ik nam toen 1x per week mijn kat mee naar hem toe. Die "kattenlucht" blijft dan voldoende hangen, dus weg muizen!

Ik heb mijne ook een keer een week uitgeleend aan het studentenhuis van mn broertje. Het werkt dus inderdaad echt. Maar als ze er ook een kan lenen zou dat natuurlijk wel een optie zijn. Mss helpt ze zelf ook wel iemand uit de brand die een kattenoppas zoekt tijdens de vakantie ofzo.

Moeten ze het wel door de spouwmuren heen ruiken ;)
Ik heb er geen verstand van, maar als je de spouwmuren niet opvult, maar wel de gaten dichtmaakt heb je volgens mij kans dat je muren vochtig/schimmelig worden. Misschien heeft iemand anders daar nog iets zinnigs over te zeggen.

Wij hebben last van ratten (niet in huis, maar in de stal) en het enige wat helpt is gif helaas. Misschien kun je de korreltjes (met handschoenen aan) door die gaten van de spouwmuren gooien?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven