Recepten software

11-06-2012 21:02 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik recepten op kan slaan op mijn (apple) laptop en ook dat ik recepten kan bewerken en toevoegen. Wie weet of een dergelijk programma bestaat en welke ik dan het beste kan gebruiken.
Wat maakt dat MS Word niet voldoet?
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 11 juni 2012 @ 21:07:

Wat maakt dat MS Word niet voldoet?Ik wil graag makkelijk in mijn recepten kunnen zoeken bijvoorbeeld op ingrediënten of gang. Met word gaat dat volgens mij lastiger.
Alle reacties Link kopieren
Control + F indrukken; dan kan je zoeken. Heel makkelijk hoor
Je wil een soort receptendatabase aanleggen? Of een receptenbibliotheek.



Database -> MS Excel of MS Access

Bibliotheek -> MS Sharepoint



In deze programma's werkt Ctrl+F ook
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht al dat ik heel ouderwets was met mijn Word bestandjes
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik heb ook allerlei recepten in Word.



Je kunt ze wel in een bibliotheek of db zetten maar dan moet je ze ook indelen in categorieen en kenmerken definieren enzo om ze handig te kunnen zoeken. Daar ben ik veels te lui voor.



Ik ben meer van het zoeken naar een recept op internet en dat copy pasten naar Word, met een beetje mazzel wordt de naam van het recept automatisch de bestandsnaam. Klaar.
Maar eigenlijk vroeg ik waarom Word niet voldoet om TO's vraag te kunnen verduidelijken. Waar moet de software aan voldoen? Dan is het handig om je wensen met iets dat zowat iedereen wel kent te vergelijken.
Online wil je niet? Smulweb of zo?
Op de website van Albert Heijn kan je een persoonlijk kookschrift aanmaken.
Maar TO wil ze op haar laptop.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 11 juni 2012 @ 21:24:

Maar eigenlijk vroeg ik waarom Word niet voldoet om TO's vraag te kunnen verduidelijken. Waar moet de software aan voldoen? Dan is het handig om je wensen met iets dat zowat iedereen wel kent te vergelijken.Het lijkt mij niet heel erg handig om allemaal losse word documenten te hebben. Ik wil graag makkelijk kunnen zoeken op bijvoorbeeld ingrediënt, bereidingstijd, gang etc. Mijn vriend heeft heel lang met Davi recepten gewerkt. Alleen bestaat dat programma niet voor Apple voor zover ik weet.
Alle reacties Link kopieren
quote:[ Mijn vriend heeft heel lang met Davi recepten gewerkt. Alleen bestaat dat programma niet voor Apple voor zover ik weet.Davi recepten ken ik niet maar heb zelf YummySoep op mijn mac. Je moet het programma uiteindelijk wel kopen maar na een dag of 14 vrijblijvend proberen (ik weet niet of je het zonder te betalen kunt blijven gebruiken, je krijgt wel meer mogelijkheden) was ik om. Het programma bevat al een aantal catagorien en recepten. In het Engels, maar je kunt in elke gewenste taal je recepten in typen. Ook importeren vanaf het web.
"Geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen. Geef me de wijsheid om te accepteren wat ik niet kan veranderen. Geef me het inzicht om het verschil tussen beide te zien” – Reinhold Niebuhr

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven