Entertainment alle pijlers

Het Viva-boekentopic - deel 5

10-06-2012 15:24 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vers boekentopic!





Deel 4 is vol dus ik ben zo vrij om een nieuw topic te openen.



Voor iedereen die mee wil schrijven over boeken en alles wat er mee te maken heeft: lezen, schrijvers, genres, boekenkasten, leeslijstjes, klassiekers, strandboeken, boekenbeurzen, literatuur, non-fictie, nieuwe hypes en vergeten pareltjes... hier kunnen ze besproken, getipt, afgeraden en gerecenseerd worden.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Oh dat heb je soms met boeken, iedereen is er lyrisch over en jij hebt geen idee waarom. Ik had dat met dat boek van Kundera, de Ondraaglijke lichtheid van het bestaan. Iedereen vindt het waanzinnig, en ik weet nu al niet meer wie erin voorkwamen en wat erin gebeurde.
Alle reacties Link kopieren
@Florah, dat had ik ook bij Kundera! Ik kwam er niet door.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom ook weleens niet door boeken heen. Wegleggen dan maar. Net van Corine Koole Pascale geleend. Corine komt toevallig in contact met Pascale die zich achter het raam verhuurt. Lijkt mij wel wat.

Laatst van Saskia Noort Koorts geleend. Wat een baggerboek zeg. Hele hoofdstukken overgeslagen want hoe voorsplelbaar.

Ik kijk wel uit naar de nieuwe Camilla. Volg. week geloof ik is ie er.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Bonita Avenue ook niet om doorheen te komen... Heb het toch uitgelezen, maar dat heeft me een flinke tijd en behoorlijk wat doorzettingsvermogen gekost. Het zit vol met 'groots' taalgebruik, wat eigenlijk alleen maar grof en lomp is. Nee, geen boek voor mij.



Ik heb zojuist Het gezelschap van leugenaars uit en ik vond het prachtig!! Heb het zo ongeveer in één adem uitgelezen. Kan niet heel goed uitleggen waarom, maar het 'pakte' me gewoon. De uilendoders staat hierna op mijn lijstje (van dezelfde schrijfster), nu eerst even iets héél anders, ben namelijk nu bezig in I can see you, een thriller. Leest ook heerlijk spannend weg!
Alle reacties Link kopieren
quote:doces schreef op 12 juni 2012 @ 14:28:

Ik vond Bonita Avenue ook niet om doorheen te komen... Heb het toch uitgelezen, maar dat heeft me een flinke tijd en behoorlijk wat doorzettingsvermogen gekost. Het zit vol met 'groots' taalgebruik, wat eigenlijk alleen maar grof en lomp is. Nee, geen boek voor mij.



Ik heb zojuist Het gezelschap van leugenaars uit en ik vond het prachtig!! Heb het zo ongeveer in één adem uitgelezen. Kan niet heel goed uitleggen waarom, maar het 'pakte' me gewoon. De uilendoders staat hierna op mijn lijstje (van dezelfde schrijfster), nu eerst even iets héél anders, ben namelijk nu bezig in I can see you, een thriller. Leest ook heerlijk spannend weg!Oh ben dol op de boeken van Karen Rose...absoluut geen hoogstaande literatuur, maar leest lekker weg, heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
@Iamystere1, ja ik vind Bonita Avenue ook niet echt iets. Wil nog wel één poging wagen in de zomervakantie en anders gaat ie bij mij ook weg hoor.



@isabelle41, ik kreeg vandaag bericht van ECI dat het nieuwste boek van Camilla Lackberg er is... Dat boek wat je nu gaat lezen klinkt ook goed, ik ga het eens even bekijken op bol.com.



@crazydiamond, Karen Rose wil ik ook gaan lezen. Wat is een aanrader?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bonita avenue ook een tijdje geleden gekocht, ik krijg al spijt als ik jullie reactie lees.



De nieuwste Esther Verhoef, heb ik dit weekend nog wat in gelezen en ga daar vanavond verder in.
Alle reacties Link kopieren
quote:nicolientje2410 schreef op 12 juni 2012 @ 23:15:

@crazydiamond, Karen Rose wil ik ook gaan lezen. Wat is een aanrader?Ik lees haar boeken in het Engels en dan zijn ze allemaal verkrijgbaar (zijn er 13 in totaal even uit m'n hoofd), maar in het Nederlands zijn er maar vier of vijf vertaald tot nu toe. In het Engels zou ik beginnen met Don't Tell (dat is de eerste) en in het Nederlands met Sterf voor mij, dan Schreeuw voor mij en Moord voor mij (soort trilogie :-)).
Alle reacties Link kopieren
@bewitched555, misschien vind jij Bonita Avenue wel leuk hoor, kan ook. Het boek is heel goed volgens recensies en dergelijke maar misschien per toeval dat hier mensen zijn die het niet leuk vinden. Kan ook natuurlijk.



@crazydiamond, dankjewel!
quote:sistermoon schreef op 10 juni 2012 @ 19:17:

Vrijdag ben ik begonnen met Tonio, ik heb hem bijna uit, het laat me niet los..

Ik las in het vorige topic, dat ook Missphoebe het mooi vond.

ik heb hem inmiddels uit, moet er echt ff van bijkomen.

het is erg mooi, maar ook zeer aangrijpend.

ik heb het in ieder geval een aantal x niet droog gehouden

weet niet hoe dat bij jou is...



ga nu beginnen in 'het Pauperparadijs'.
Alle reacties Link kopieren
Missphoebe, ik ben benieuwd wat je van 'Het Pauperparadijs' vind. Lees het wel als je het boek uit hebt.



Ik ben begonnen in Brandlucht van Erik Vlaminck en tot nu (blz. 70) ben ik heel erg enthousiast, wil graag door blijven lezen.



Bij de bieb vanmorgen 7 boeken meegenomen:

Brandlucht van Erik Vlaminck

Vossenblond van Rascha Peper

Zwart water van Corine Hartman

Twee tinten blauw van Karen Kingsbury

Annabel van Kathleen Winter

Last minute van Linda van Rijn

Eden van Jaël Hedaja



En via de ECI ontving ik zojuist:

Vals alarm van Marelle Boersma



Dus voorlopig heb ik wat te lezen... Gelukkig wel volgende week vrij.
Ik ben gisteren begonnen aan Good omens van Neil Gaiman en Terry Pratchett. Vorige keer ook begonnen, boeide me totaal niet, maar nu bevalt hij, tot nu toe, wel beter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net de DIY serie van Jennie bentley gelezen.

Gewoon lekkere weglees detectives.



Ben aan het verzinnen wat ik nu ga lezen.

Heb er nog flink wat op de Ipad staan waaronder de millenium triologie en de Hunger Games Triologie.
Alle reacties Link kopieren
quote:fruitmoes schreef op 13 juni 2012 @ 15:50:

Ik ben gisteren begonnen aan Good omens van Neil Gaiman en Terry Pratchett. Vorige keer ook begonnen, boeide me totaal niet, maar nu bevalt hij, tot nu toe, wel beter.Ben ik ook aan begonnen en boeide ook niet, wil ook opnieuw beginnen,de schijfwerelddelen vond ik wel heel leuk. Doe nu "de echte kat"van Pratchett, wel leuk . Maar is een tussendoorboekje
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:fruitmoes schreef op 13 juni 2012 @ 15:50:

Ik ben gisteren begonnen aan Good omens van Neil Gaiman en Terry Pratchett. Vorige keer ook begonnen, boeide me totaal niet, maar nu bevalt hij, tot nu toe, wel beter.



Dat is fijn om te lezen, want ik heb dat boek ook. Mij boeide het bij poging 1 ook niet, misschien toch nog eens proberen dan.



Als ik Hunger Games 2 en 3 uit heb. Want daar ben ik nu in bezig en eigenlijk staan daarna ook al andere boeken op mijn lijstje. Maar dat lijstje van 'te lezen boeken' verandert bij mij voortdurend.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
tonkje, vind je Hunger Games deel 1 leuk om te lezen? Ik hoor veel goede verhalen, ben wel benieuwd hoe jij het vind.



Brandlucht is bijna uit alweer. Vanavond heb ik hem wel uit. Leuk voor een keer maar geen echte aanrader. Zou hem niet kopen, zo mooi is ie niet maar voor bij de bieb lenen is hij wel heel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie ook wel eens dat een boek totaal niet bevalt, terwijl je het een tijd erna ineens in een ruk uitleest? Ik had dat met 'Ik haal je op, ik neem je mee'. De eerste helft was ellende en worstelen, heb het een tijdje weggelegd, toen kreeg ik ineens de geest en was het binnen no time uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik had dat met de Stieg Larson serie.

Ben er wel 6x aan begonnen en steeds pakte het niet.

Toen ik eenmaal de eerste 100 blz gehad had, heb ik binnen 2 weken alle 3 de boeken uitgelezen omdat ik het niet meer weg kon leggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:nicolientje2410 schreef op 13 juni 2012 @ 20:28:

tonkje, vind je Hunger Games deel 1 leuk om te lezen? Ik hoor veel goede verhalen, ben wel benieuwd hoe jij het vind.



Erg, erg, erg, goed!



Echt zo'n boek dat ik nauwelijks weg kan leggen. Spannend, nu en dan behoorlijk onvoorspelbaar. en die wereld zit zo ontzettend fout en onrechtvaardig in elkaar, dat schept een hoop verhaalmogelijkheden. Ik merk wel dat ik het eigenlijk beter niet direct voor het slapen gaan moet lezen. Ik slaap er slecht van. Er gebeuren nogal gruwelijke dingen.



Inmiddels ben ik halverwege deel 2 en dat is ook al zo naar allemaal. Als je denkt dat die arme Katniss nu toch echt geen ergere dingen voor d'r kiezen kan krijgen, gebeurt dat driewerf toch.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
de hungergames, echt fantastische serie. maar zo ook de millenniumtrilogie, de twilight serie... het zijn van de series waarvan je baalt dat je ze uit hebt. was zo heerlijk om te lezen en er helemaal in weg te raken.



mochten jullie nog een boek/ serie hebben van dat niveau dan hoor ik het heel graag!!!



bonita avenue gaat langzaam verder, ben halverwege. Het pakt nog niet echt, alhoewel het wel begint te intrigeren. Het leest lastig omdat elk hoofdstuk vanuit een ander perspectief is geschreven: drie verschillende personen, en de tijd loopt door elkaar heen.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle positieve reacties. Ik wil die hungergames lezen dus hihi. Ik wil wel voor de reguliere versie gaan dan, niet de filmversie.



@gruffalo, ik vind de serie Academicus Vampirus van Richelle Mead ook echt een aanrader. 6 delen. En Maaike en Domenico is ook zo aanrader-serie. Volgens mij zijn er 8 delen maar ze zijn nog niet allemaal uit. Die laatste is een kinder/tiener boek dat wel. Ik vind het leuk om te lezen maar ik weet niet wat jij daarvan vind.



Ik lees nu Vals Alarm van Marelle Boersma. Geweldig boek!!
Alle reacties Link kopieren
@gruffalo - kijk eens naar Verwelken van DeStefano, of naar Matched... Van beiden is ook het 2e deel uit. Firelight vind ik ook fijn. En Zielen, het losse boek van Stephenie Meyer (zij van Twilight). Het is allemaal weliswaar geen hongerspelen.... maar toch de moeite waard.
Nog steeds bezig in Tegenlicht van Esther Verhoef, maar hij is al wel een stuk beter dan in het begin! Zit nu wel echt in het verhaal.



Heb niet heel veel tijd om te lezen, dus elke keer een stukje, maar ben nu wel al over de helft
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me ook maar eens aan Vijftig tinten grijs gewaagd. Hmm, ik weet niet hoor. Eerst gebeurt er heel lang niks, dan wordt het ineens spannend en nu durf ik niet meer verder...
Alle reacties Link kopieren
quote:Fiorah schreef op 15 juni 2012 @ 00:08:

@gruffalo - kijk eens naar Verwelken van DeStefano, of naar Matched... Van beiden is ook het 2e deel uit. Firelight vind ik ook fijn. En Zielen, het losse boek van Stephenie Meyer (zij van Twilight). Het is allemaal weliswaar geen hongerspelen.... maar toch de moeite waard.



Allemaal fijne boeken, hoewel Firelight ken ik niet. De andere wel.



Wat ik ook smullen vond was de Darkest Powers trilogie van Kelley Armstrong. En op mijn nog te lezen lijst staat de deadline-trilogie van Rachel Ward. Ik was al in deel 1 begonnen, maar dat werd ingepikt door mijn nichtje. En wat ik ook graag wil gaan lezen is The age of miracles (Wij waren hier) van Karen Walker.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven