Wat riep jij in "baringsnood"?
zaterdag 16 juni 2012 om 09:10
Kan me nog zo goed herinneren welke dingen ik heb geroepen tijdens de bevalling! Jullie ook?
*Heb om m'n moeder geroepen: Oh mama!
* Ben vloekend van de baarkruk gestapt met de mededeling dat ik dat downthere echt niet wilde zien daar in die spiegel...
*Toen de gynaecoloog me voor het eerst toucheerde: (had alleen de zeer ervaren verloskundige (V) nog gedaan) "Ik kan wel merken dat je een man bent !!!"
*Toen diezelfde gynaecoloog de tang voor het inknippen probeerde te verbergen achter z'n been voor hij me wilde inknippen: "Ik zie 'm wel hoor, ik zie 'm wel !"
Wat heb jij geroepen in barensnood?
*Heb om m'n moeder geroepen: Oh mama!
* Ben vloekend van de baarkruk gestapt met de mededeling dat ik dat downthere echt niet wilde zien daar in die spiegel...
*Toen de gynaecoloog me voor het eerst toucheerde: (had alleen de zeer ervaren verloskundige (V) nog gedaan) "Ik kan wel merken dat je een man bent !!!"
*Toen diezelfde gynaecoloog de tang voor het inknippen probeerde te verbergen achter z'n been voor hij me wilde inknippen: "Ik zie 'm wel hoor, ik zie 'm wel !"
Wat heb jij geroepen in barensnood?
zaterdag 16 juni 2012 om 09:34
quote:yette schreef op 16 juni 2012 @ 09:32:
Mijn man heeft trouwens wel eens 'Kut, ik zie het hoofdje!!!' geroepen tijdens de bevalling.
Gewoonlijk geen reden tot paniek, maar wel als het hoofdje er al is en de verloskundige nog niet.
Even later legde hij onze dochter op mijn buik Mooi! Zijn jullie zonder verloskundige bevallen?
Mijn man heeft trouwens wel eens 'Kut, ik zie het hoofdje!!!' geroepen tijdens de bevalling.
Gewoonlijk geen reden tot paniek, maar wel als het hoofdje er al is en de verloskundige nog niet.
Even later legde hij onze dochter op mijn buik Mooi! Zijn jullie zonder verloskundige bevallen?
zaterdag 16 juni 2012 om 09:35
zaterdag 16 juni 2012 om 09:39
@nouschi,
Achteraf was dat lachen. Maar toen niet!!
Had helse pijn, de verloskundige was er al en was net voor de pers weeën.
Was al kwaad op hem dat ik pijn had en op zijn gemak tv kon kijken. ( het eerste wat de verloskundige deed was de tv uizetten!! Love her!) en toen liep hij ook nog eens weg.
De gene aan de andere kant van de lijn zei sorry en hing snel op!
Achteraf was dat lachen. Maar toen niet!!
Had helse pijn, de verloskundige was er al en was net voor de pers weeën.
Was al kwaad op hem dat ik pijn had en op zijn gemak tv kon kijken. ( het eerste wat de verloskundige deed was de tv uizetten!! Love her!) en toen liep hij ook nog eens weg.
De gene aan de andere kant van de lijn zei sorry en hing snel op!
zaterdag 16 juni 2012 om 09:40
Tijdens het persen zei ik: 'het voelt inderdaad alsof je een bloemkool uit moet poepen
' (had ik ergens gelezen) en ook nog 'snijd mij maar open hoor, dit past echt niet!' Uiteindelijk flink uitgescheurd wat mij niet echt verbaasde. Volgens de verloskundige was het een perfecte bevalling, wil dus niet weten hoe een minder goede bevalling gaat.....
zaterdag 16 juni 2012 om 09:41
je kunt beter vragen wat de gyneacoloog zei
ik zei: ik pers niet meer.
(de moederkoek moest er nog uit)
wat vroeg de gyneacoloog?
nee, ik pers niet meer, ik doe het niet meer.
toen kwam ze met haar gezicht naar me toe en siste (en ze had gelijk hoor maar ik was zo moe)
je hebt nog 2 minuten om die moederkoek eruit te persen en als je dat niet doet heb ik je met 3 minuten op de ok, dus PERS.
(ok ok ok als het zo moet..)
ik zei: ik pers niet meer.
(de moederkoek moest er nog uit)
wat vroeg de gyneacoloog?
nee, ik pers niet meer, ik doe het niet meer.
toen kwam ze met haar gezicht naar me toe en siste (en ze had gelijk hoor maar ik was zo moe)
je hebt nog 2 minuten om die moederkoek eruit te persen en als je dat niet doet heb ik je met 3 minuten op de ok, dus PERS.
(ok ok ok als het zo moet..)
zaterdag 16 juni 2012 om 09:42
zaterdag 16 juni 2012 om 09:44
Ik kan vooral mijn eigen woedende gedachten nog terughalen. En ik herinner me dat ik riep nadat ik in het z'huis aankwam en in de verloskamer was "wie is hier eigenlijk nou de verloskundige!". En "staat dat hoofdje nu al!" toen ik voor mijn gevoel al uren aan het persen was op een koe (was werkelijk een keurige 40 min).
zaterdag 16 juni 2012 om 09:44
quote:frivolia schreef op 16 juni 2012 @ 09:41:
(ok ok ok als het zo moet..)Oh echt? Ik had 'r geslagen denk ik...
(ok ok ok als het zo moet..)Oh echt? Ik had 'r geslagen denk ik...
zaterdag 16 juni 2012 om 09:48
Tijdens m'n ontsluiting had Man stress, dus hij probeerde te roken. Elke keer als hij een sigaret opgestoken had, riep ik dat hij moest komen, want wee. Op een gegeven moment wilde ik aan hem gaan hangen, maar ik vond hem stinken, dus duwde hem heel hard weg: 'o nee gatver!'.
Ik dacht ff hard te persen en zo m'n kind er ff uit te wippen. Dat kostte iets meer moeite.... Na m'n eerste perswee zei ik: 'zo, dat valt ff tegen!'
Daarna toen ik echt echt op m'n allerhardst aan het persen was zei ik tegen de gyn: 'pak hem dan!'. En toen het me te lang ging duren vroeg ik of hij er over tien minuten zou zijn.
Ik heb bij elkaar een half uur geperst en ik had binnen m'n deadline m'n kind op m'n buik.
In januari ga ik proberen of ik het ook wat normaler kan doen .
Ik dacht ff hard te persen en zo m'n kind er ff uit te wippen. Dat kostte iets meer moeite.... Na m'n eerste perswee zei ik: 'zo, dat valt ff tegen!'
Daarna toen ik echt echt op m'n allerhardst aan het persen was zei ik tegen de gyn: 'pak hem dan!'. En toen het me te lang ging duren vroeg ik of hij er over tien minuten zou zijn.
Ik heb bij elkaar een half uur geperst en ik had binnen m'n deadline m'n kind op m'n buik.
In januari ga ik proberen of ik het ook wat normaler kan doen .