zwanger van ex.

15-06-2012 01:27 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo.



Ik heb vorige week een topic geplaatst over mij en me ex-vriend.

Het contact heb ik nu gestopt, ook al was dat zeer moeilijk!

Maar nu heb ik vandaag een zwangerschapstest gedaan en blijkt deze postitef te zijn.

Ik weet niet het nu dus echt niet meer.

Ik ben pas 19 en het komt nu ook iet echt uit. Maar abortus vind ik ook moord.

Wat zouden jullie in deze situatie doen?



X
Alle reacties Link kopieren
quote:Debora schreef op 16 juni 2012 @ 18:47:

[...]



Dank je voor deze wijze les. Jammer dat je niet uit mijn reactie had opgemaakt dat ik er waarschijnlijk veel meer vanaf weet dan jij.

Oh, je kent al mijn ervaringen en kennis waaruit je dat kunt opmaken?



quote:'Ik kan me voorstellen dat' is natuurlijk onzin, zo denk jij erover, dus je hoeft er niet hypocriet over te gaan doen.

Excuse me? Ik doe hypocriet over mijn eigen mening? Die is goed.



quote:Een foetus is een kindje in wording, maar is nog geen kind.Je zegt het zelf al, een kindje in wording. Dat is dus al gaande. Dat het toevallig foetus is genoemd en niet kind doet daar niks aan af.quote:Of ben jij ook zo iemand die vindt dat je niet mag masturberen als man zijnde omdat je dan kostbaar zaad verspilt? Of dat je als vrouw iedere dag seks MOET hebben, omdat je anders je eitjes geen eer aan doet?

Spoor jij wel? Het gaat hier over andere dingen. En persoonlijk worden, lijkt me al helemaal niet nodig.



quote:Nogmaals: er zijn zat culturen waar een kind pas een kind is als het levend geboren wordt. Waar moeders incalculeren dat kinderen dood geboren worden. Jammer, maar door naar de volgende bevruchting...Dat bepaalt iemand altijd nog persoonlijk of het al een kind is voor diegene of niet.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
quote:shahla schreef op 16 juni 2012 @ 20:54:

[...]



Oh, je kent al mijn ervaringen en kennis waaruit je dat kunt opmaken?



Nee, ik ken mijn eigen ervaring en kennis en ik vermoed dat jij die niet kunt toppen als je niet eens weet waar de abortusgrens ligt die al sinds jaar en dag op 24 weken gesteld is...

Er is een reden waarom die op 24 weken gesteld is. Waarom politici, artsen, verpleegkundigen en Nederlandse burgers dat een acceptabele abortustermijn vinden. Wat er dus eigenlijk gezegd wordt, is dat al deze mensen gek zijn, dat ze moordenaars zijn, dat ze niet weten wat leven is. Ik weet heel goed wat leven is. En een foetus van 12 weken oud is netzoveel leven als een eicel, een bromvlieg of een darmbacterie.



quote:Excuse me? Ik doe hypocriet over mijn eigen mening? Die is goed. Ja, je doet net alsof je je ervan distantieert, maar dat je je wel kunt voorstellen dat mensen er zo over denken. Nonsens, zo denk je er zelf over.quote:Je zegt het zelf al, een kindje in wording. Dat is dus al gaande. Dat het toevallig foetus is genoemd en niet kind doet daar niks aan af.

Ja, een eicel is ook een kindje in wording. Een ongeboren meisje is een moeder in wording. Maar het is nog geen kind of moeder... Ga jij overigens bij iedere miskraam een herdenkingsdienst houden? Allemaal potentiele kindjes die moeder natuur op gruwelijke wijze van het potentiele leven beroofd heeft!!!



quote:Spoor jij wel? Het gaat hier over andere dingen. En persoonlijk worden, lijkt me al helemaal niet nodig.

Waar word ik persoonlijk? Ik vraag je alleen maar of je dan niet net zo goed alles wat potentieel leven is zou moeten bewaren. Er zijn serieus mensen die om die redenen vinden dat je niet mag masturberen, hoor. Vind jij die mensen rare gedachten hebben? Vind je een losse eicel en een losse zaadcel geen leven? Maar zodra ze samen zijn gekomen wel? En waarom dan? Ze vormen netzoveel potentieel leven als een eicel en zaadcel apart. Serieus, probeer je eens in te leven in een andere mening.



quote:Dat bepaalt iemand altijd nog persoonlijk of het al een kind is voor diegene of niet.Ik zeg toch nergens dat dat niet persoonlijk is? Ik zeg juist dat dat voor TO ook een optie is om naar te kijken. Juist omdat ik haar snap. Als ze met heel haar hart dit kind niet wil en alleen maar tegengehouden wordt door de angst dat ze zondig is en een kind vermoord, dan wil ik dat graag in perspectief zetten. Stephanie mag best van mening veranderen omtrent abortus, dat is alles wat ik duidelijk probeer te maken.
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
quote:Debora schreef op 17 juni 2012 @ 00:56:

[...]



Nee, ik ken mijn eigen ervaring en kennis en ik vermoed dat jij die niet kunt toppen als je niet eens weet waar de abortusgrens ligt die al sinds jaar en dag op 24 weken gesteld is... Jij hebt dat gedeelte foutief gelezen dan wel geïnterpreteerd. Ik had het over levensvatbaarheid van een baby dús als het te vroeg geboren wordt en of het dan kans heeft te overleven. Een baby heeft kansen vanaf de 25e week. En daar weet ik dus heel veel vanaf, want mijn eigen kind is destijds te vroeg geboren, met 26 weken.quote:En een foetus van 12 weken oud is netzoveel leven als een eicel, een bromvlieg of een darmbacterie.

Met twaalf weken zit alles er op en eraan. Dat kun je wel heel wetenschappelijk benaderen maar dat doen de meeste zwangere vrouwen niet. Dat is hun eigen vlees en bloed en dan spreken emoties. Waar het híer dus ook over gaat want TO is zwanger en voelt ook van alles daaromtrent.





quote:Ja, je doet net alsof je je ervan distantieert, maar dat je je wel kunt voorstellen dat mensen er zo over denken. Nonsens, zo denk je er zelf over.

Ik bekijk graag dingen van twee kanten. Zou je ook eens moeten proberen. Ik heb nog nauwelijks mijn eigen mening uitgebracht hier omdat het niet om mij gaat maar om TO en wat zij voelt en wil.



quote:Waar word ik persoonlijk?

Dat stuk wat ik quote en daarover zeg dat je dat wordt door iets te insinueren over iemand wat hier helemaal niet ter zaken doet. En dat die persoon (in dit geval: ik) zelf helemaal niet had aangehaald waardoor jij de indruk hád kunnen krijgen dat het voor mij gold. Dát is persoonlijk worden omdat mijn reactie op je quote je niet aanstond.



quote:Ik vraag je alleen maar of je dan niet net zo goed alles wat potentieel leven is zou moeten bewaren. Er zijn serieus mensen die om die redenen vinden dat je niet mag masturberen, hoor. Vind jij die mensen rare gedachten hebben?

Ik vind dát (masturbatie) hier niet ter zaken doet en ik vind het al helemaal raar om dat iemand voor de voeten te werpen zo out of the blue: 'Dan denk jij zeker zo?' Dan denk ik: 'Wtf? Waar komt dat ineens vandaan?' Dus het was in mijn ogen niet een 'je vroeg alleen maar'. Zoals je het nu aankaart, klinkt het al heel wat uitnodigender om op in te gaan. De vraag of potentiële levens bewaard zouden moeten blijven. Mijn antwoord is heel simpel; als degene op wie het betrekking heeft, vindt van wel dan is het antwoord ja.



quote:Vind je een losse eicel en een losse zaadcel geen leven?Is leven.quote:Maar zodra ze samen zijn gekomen wel? En waarom dan? Samen produceren ze iets. Apart gebeurt er niet zoveel mee.quote:Serieus, probeer je eens in te leven in een andere mening.



Zegt degene die even tevoren nog schrijft: Ja, je doet net alsof je je ervan distantieert, maar dat je je wel kunt voorstellen dat mensen er zo over denken. Nonsens, zo denk je er zelf over.[/quote]

Nou, dat schuin gedrukte is dus inleven hè, of je het nu zelf zo ziet of niet. Maar daar had jij dus commentaar op want dan zou ik er zelf ook wel zo over denken. Tja, het is het één of het ander. Als je wilt dat ik me inleef , kan het voorkomen dat ik opschrijf dat ik me kan voorstellen dat..maar als dat in jouw ogen meteen betekent dat ik er ook zo over denk, dan gaat het hem niet worden om te schrijven dat ik me jouw mening ook wel kan voorstellen.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
Even serieus mensen, deze meid heeft raad nodig en dan gaan jullie hier een persoonlijke vete uitvechten om je gelijk te halen... doe eens volwassen zeg.
Stephanie, wat vreselijk dat je ex zo bot tegen je doet. Ik vind één van de vorige posts van Debora erg goed, dat je heeeeel goed moet bedenken of je zo'n vader voor je kind wilt en hoe je het leven voor je kind en met je kind voorstelt.

Je had het contact met hem verbroken, ik zou dat nu zo snel mogelijk weer verbreken, totdat je je beslissing hebt genomen (en als je besluit het kind te houden, zou ik hem pas maanden na de bevalling heel misschien weer eens benaderen).



Neem dan ook een ander telefoonnummer, want zulke smsjes en dergelijke geven je alleen maar veel stress en helpen je volgens mij niet bij het nemen van een voor jou goede beslissing.

Heb je al één van de hulpverlenende instanties gebeld die in dit topic genoemd worden? Doe dat vandaag! Echt meid, je hebt hulp nodig om je gedachten op orde te krijgen, om je mogelijkheden onder de loep te nemen, enzovoort.



Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven