Gezondheid alle pijlers

Vastzittende spier

02-05-2007 09:00 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen,



Ik heb waarschijnlijk last van een vastzittende spier of spieraanhechting.

Het lijkt steeds erger te worden. Eerst had ik er alleen last van bij bepaalde bewegingen, maar nu ook als ik zit of sta.

Het zit onder mijn linker schouderblad. Ik merk ook als ik mijn kin op mijn borst leg, het erg trekt in mijn nek.

Het zit daar al langer vast enzo, maar dit heb ik nog niet eerder gehad.



Kan ik dit zelf verhelpen of moet dat gemasseerd worden? En wanneer moet je naar de huisarts hiermee?



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
hoi!



ik heb precies hetzelfde, en bij mij zit het ook onder mijn linkerschouderblad. ik heb er vooral last van met ademen, en niet de hele tijd, maar afentoe.

dit duurt bij mij al een jaar, dus ben er al meerdere malen mee naar de huisarts geweest, en die heeft mij nu naar de fysio doorverwezen. daar bleek dat mijn tussenribspieren stijf zijn, maar ook dat er iets met mijn wervels was... heb nu 3 behandelingen gehad, hopelijk gaat het helpen!



zou dus zeker naar de huisarts gaan, die kan je dan eventueel doorverwijzen.goed warm houden is belangrijk (lekker warme douche!) en een asprientje als het erg veel pijn doet, dan ga je ook niet je andere spieren overbelasten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus niet de enige.

Ik ben zo jong, 27, maar ik lijk soms wel een oud wijf.

Al jaren zit het vast bij mijn nek en bovenrug. Niet echt helemaal, maar ik span dat gewoon automatisch aan.

En nu dus dit.

Ik moest vanmorgen de dokter bellen voor een herhalingsrecept en heb toen meteen gevraagd of ik er zelf wat aan kon doen. Warm houden met een warme douche erop en bij de apotheek heb je speciaal spul ervoor om in te masseren. Dat wil ik nu eerst proberen. En af en toe rek en strek ik wat met mijn nek. Niet te want dadelijk overbelast ik het nog.



Wat doet de fysio bij jou om het te verhelpen, wat hebben ze gezegd??
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zoiets gehad en was er na 1 behandeling door een osteopaat vanaf! De osteopaat voelt aan spieren en botten waar het zit en met wat deskundig duwen en trekken verhelpt hij dan het probleem. De behandeling was niet vervelend, al deed het af en toe een beetje pijn. Maar dat voelde toch goed, want ik voelde dat het hielp.
Alle reacties Link kopieren
nou, geen zorgen, ik 24 :) en net zoals gister, (erg veel last) dan kan ik bijna niet bukken. het is geen gezicht.



hm..de eerste keer deed de fysio de spieren losmasseren...met als resultaat dat ik een week lang last heb gehad, niet normaal. toen ik daarna bij de fysio kwam vertelde hij ook dat als hij hetzelfde gedaan zou hebben bij iemand met geen klachten, dat diegene er dan ook geen last van gehad zou hebben, dus een teken dat er gewoon iets vastzit oid.



hij is nu vooral bezig met losmasseren van die stijve spieren, ik ben wel heel benieuwd wat hij met de wervels gaat doen, dat schijnt wat pijnlijker te zijn.



vanmiddag "mag" ik weer! ik ben benieuwd wat er dan in het vooruitzicht ligt :D
Alle reacties Link kopieren
Het is bij mij niet zo erg dat ik iets niet meer kan.

Het is nu ook veel minder pijnlijk dan vanochtend merk ik.

Veel minder stijf. Ik ga straks lekker een warme kruik er tegen aanhouden, en dat iedere avond. Kijken wat dat doet. En als het langer aanhoudt of het wordt erger laat ik er wel naar kijken.

Ik merk net trouwens als ik er van de buitenkant o.p duw dat het dan wat blauweplekkerig aanvoelt. Hmmm goed, even afwachten maar.
Alle reacties Link kopieren
je hoefd tegenwoordig niet meer eerst naar de huisarts om naar de fysio doorverwezen te worden... je kunt de fysio telefonish uitleggen wat je klacht is en een afspraak maken.

miss heb je er iets aan! succes groetjes mij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven