diep gewortelde problemen?

04-04-2008 08:59 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
wie is er van mening dat diep gewortelde problemen

van vroeger en ook karakter eigenschappen en/of erfelijkheid

binnen familie op den duur andere problemen kunnen veroorzaken

bv. binnen je relatie.

op een andere topic schrijf ik over mijn scheiden met mijn vrouw

is er geen kans meer voor ons. nu is ze wel aan het praten met iemand (ik weet de naam zo even niet) een soort ''voeler''

ze heeft daar gezeten, niks gezegd en die persoon wist haar

op allerlei manieren te raken over haar problemen van vroeger

(ouders, overgrootouders) kan het dan zo zijn dat je met jezelf zo

overhoop ligt dat dat dan op je relatie kan gaan slaan? en op je hele maniervan leven op dat moment?

iemand reacties?
het lijkt me wel dat dat invloed heeft op je relatie.

je wordt gevormd door je ouders/grootouders en later maak je je eigen keuzes en vorm je zelf je eigen normen en waarden.

Maar ik geloof zeker dat het voorbeeld dat je gekregen hebt van kinds af aan een rol blijft spelen in je leven dus ook in je relaties.

maar of dat zo erg kan zijn dat het een relatie naar de knoppen helpt?

Ik heb je andere topic niet gelezen, zal er zo even naar zoeken.
Ja, bij mij heeft het al mijn relaties beïnvloed. Je kunt dingen meemaken die je erg diep kunt wegstoppen, voor lange tijd, en die toch invloed hebben. En als ze uiteindelijk naar boven komen, en je dus weet wat je dwarszat en eraan gaat werken, heeft het ook een flinke impact op de relatie. Sommige dingen kunnen namelijk je hele wereldbeeld op zijn kop zetten. Natuurlijk weet ik niet wat jouw vrouw haar echte problemen zijn, maar mijn antwoord is dus een volmondig ja, en het is hard werken om dan je relatie nog gaande te houden.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Het lijkt me logisch dat als er sprake is van diepgewortelde problemen dat invloed heeft op bijna elke relatie en vriendschap die je aangaat.

Zelf heb ik een traumatische jeugd gehad, en ik ben nooit succesvol geweest in het aangaan van intieme relaties. Moeite met mannen echt dichtbij laten, etc. En ik raakte snel mezelf kwijt als iemand te dichtbij kwam. Het kwam duidelijk in mijn relaties tot uiting. In vriendschappen ben ik dan weer wél goed.

Ik denk wel dat er aan te werken valt, als je vrouw dat wil.
Lijkt me nogal logisch, het heeft je gemaakt tot wat je bent; positief en negatief.

Ik las trouwens ergens een keer dat de meeste relaties een therapie van een van de partners niet overleven.
fleurtje schreef op 04 april 2008 @ 09:58:Ik las trouwens ergens een keer dat de meeste relaties een therapie van een van de partners niet overleven.

De relatie komt wel onder druk te staan in ieder geval, dat is een ding wat zeker is. Ik kan me helemaal voorstellen dat het voor mijn partner ook zwaar is. Blijven praten lijkt me wel de oplossing. Dat je niet het contact met elkaar gaat verliezen omdat er bij de

één zoveel gebeurt.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
wat ik hiermee wil achterhalen is of dat onze scheiding

hiermee te maken zou kunnen hebben.

het begon alle 2 zo'n 7 weken geleden.

er werd gepraat over haar eigen ''ik'' en zelfbewust worden

groeien in je lichaam en geest, volwasen worden en dat scheen volgens haar ook de reden te zijn waarom ze het idee had dat we uit elkaar gegroeid waren.

dus ik vraag me af of er inderdaad een link is tussen haar

''eigen'' probleem (psyche) en onze relatie.

niet dat ik er ooit achter kom denk ik. maarja
vivaman schreef op 04 april 2008 @ 10:48:

wat ik hiermee wil achterhalen is of dat onze scheiding

hiermee te maken zou kunnen hebben.

het begon alle 2 zo'n 7 weken geleden.

er werd gepraat over haar eigen ''ik'' en zelfbewust worden

groeien in je lichaam en geest, volwasen worden
en dat scheen volgens haar ook de reden te zijn waarom ze het idee had dat we uit elkaar gegroeid waren.

dus ik vraag me af of er inderdaad een link is tussen haar

''eigen'' probleem (psyche) en onze relatie.

niet dat ik er ooit achter kom denk ik. maarja
jammer dat ze er jou niet bij betrekt, ook al zal ze zelf moeten 'groeien' , een relatie heb je wel samen!
Heeft ze het gevoel dat ze in de relatie met jou in hetzelfde web/stramien/patroon zit als met de diepgewortelde problemen van vroeger?

Wat je kunt doen is heel veel met haar praten, proberen haar problemen zo goed mogelijk aan te voelen en aan te geven dat je haar steunt.

Vertel haar dat ze ook binnen jullie relatie zich zal kunnen ontwikkelen, dat je haar daar alle ruimte voor geeft en dat je achter haar staat.

Oh en net zoals iedereen al gezegd heeft; ja problemen van vroeger kunnen enorm veel invloed hebben op je relatie nu.

Het is ook verschrikkelijk moeilijk die diepgewortelde problemen, je loopt er telkens weer tegen aan. Heel frustrerend.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
nou vrees dat dat allemaal niet meer aan de orde is.

ze heeft allang besloten (en ik ook daarmee) dat we uit elkaar gaan.

ze wil nu een eigen leven ''alleen''

maar misschien later in de toekomst als haar eigen prive problemen zijn opgelost dat ze misschien wel weer de weg tussen de bomen ziet, en misschien wel tot de conclusie komt dat onze relatie niet door ons is kapot gegaan maar door haar eigen problemen.

misschien is er later over een bepaalde periode van ''alleen'' zijn weer hoop???
Miischien heeft ze eerst tijd nodig voor zichzelf en kunnen jullie later (maar wanneer???) samen bekijken of er alsnog een mooie toekomst voor jullie samen is. Vaak is het idd heel moeilijk wanneer één van de twee een bepaalde (spirituele) weg inslaat en daar de ander niet (voldoende) bij betrekt. Voor nu denk ik niet dat je meer kunt doen dat je eigen leven weer proberen op te pakken en te zoeken naar een manier om toch in contact met elkaar te blijven. Misschien kun je wel aangeven dat je altijd bereid bent om naar haar te luisteren en haar te helpen. Sterkte met alles. Groet, Simpel
Simpel schreef op 04 april 2008 @ 11:21:

Miischien heeft ze eerst tijd nodig voor zichzelf en kunnen jullie later (maar wanneer???) samen bekijken of er alsnog een mooie toekomst voor jullie samen is. Vaak is het idd heel moeilijk wanneer één van de twee een bepaalde (spirituele) weg inslaat en daar de ander niet (voldoende) bij betrekt. Voor nu denk ik niet dat je meer kunt doen dat je eigen leven weer proberen op te pakken en te zoeken naar een manier om toch in contact met elkaar te blijven. Misschien kun je wel aangeven dat je altijd bereid bent om naar haar te luisteren en haar te helpen. Sterkte met alles. Groet, Simpel

we hebben een zoontje van 2 dus er zal wekelijks contact

zijn, voor hele lange tijd!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven