Populaire psychologie, welk boek moet je gelezen hebben?

12-06-2011 18:08 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd ben ik, omdat ik wegens langdurige ziekte thuiszit en toch iets 'nuttigs' wil doen, opzoek naar psychologieboeken die makkelijk te lezen zijn.



Dus geen theoretische boeken waar je je met veel moeite doorheen moet bijten, maar gewoon leuke interessante informatieve boeken over relaties, mannen (), hoe en waarom mensen dingen doen, hoe je lichaam werkt en dergelijke...



Wie weet er aanraders?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het boek 'Ja-maar, wat als alles lukt?' van Berthold Gunter heel interessant. Hij pluist helemaal uit wat wij denken, hoe wij denken en laat je dingen zien waar je misschien nog nooit goed over na hebt gedacht. Hij is ook de bedenker van het concept Omdenken. Gaat richting de positieve psychologie. Zeker een aanrader (en dat zeg ik als psychologiestudent)
Alle reacties Link kopieren
De boeken van Roos Vonk: Ego's en andere ongemakken en Menselijke gebreken voor gevorderden. Absoluut niet te zwaar, wel heel interessant!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nu A General Theory of Love. Vind ik erg interessant.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Shock van Robin Cook. Je kunt 't gewoon niet naast je neerleggen.
Alle reacties Link kopieren
De Kunst van Kaizen van Robert Maurer vond ik leuk; niets nieuws, maar heel oppeppend, hoe je met kleine stapjes uiteindelijk grote veranderingen bereikt.



Meer roman-achtig: De man met de mooie stem van Lilian Rubin, mooie verhalen over haar ervaringen met cliënten, beetje Yalom-achtig............en oh ja: álles van Irvin D. Yalom!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven