Blokkade computer. Huh ?

25-06-2012 22:36 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar heb ik iets gedaan of is er iets gebeurd want ik krijg een wit scherm van de politie in beeld op mijn pc en dat zegt dat mijn computer geblokkeerd is.

Ik kan er ook echt niets meer mee, uitzetten en opstarten..t scherm met politie logo komt terug.

Het zegt dat ik iets illegaals keek/downloade of iets verbodens of zoiets...??



Enige manier om te deblokkeren is betalen.

100 euro via Ukash ?

Zijn waardebonnen die je kunt kopen bij Primera bijvoorbeeld.

Als je dat betaald ben je gedeblokkeerd.

Volgens de wet van "over informatiebescherming en info controle" d.d. 2-01-2012.



IS DIT NOU ECHT ???

Nee toch ?



Maar hoe krijg ik t weg ?

Ik kan niets meer !!!



Voor de goede orde, ik deed niets illegaals of engs. Volgens mij zat ik te werken en tegelijk you tube aan.

En nu forum ik dus mobiel
Alle reacties Link kopieren
Lijkt een virus.
Alle reacties Link kopieren
Is een virus. Even googlen op Ukash - politie.
Grappig. Kan er ook niet zo heel veel over vinden.



Edit: Toch wel op Ukash inderdaad.



x-oblak-x is wel goed met dit soort dingen. Even wachten op 'm.
Alle reacties Link kopieren
http://www.security.nl/ar ... mputer_voor_100_euro.html



En in éen van de onderstaande reacties staat:



Je start windows op in veilige modus met opdrachtprompt --> regedit --> HKEY_Current_User --> software --> microsoft --> windows --> current version --> run. Dan klik je op vasja en verwijder je de waarde (het eindigt op upd.exe.



Ik weet niet of het werkt, ben geen expert (totaal niet)
Is idd een virus.



Wij hadden precies hetzelfde en de computer moest weg om opnieuw gereset (?) te worden. Nu lijkt het virus weg te zijn en is alles gelukkig gewoon bewaard gebleven.



Vraag me niet wat precies, maar je krijgt het er niet zo uit.



Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Is een virus dat momenteel heel veel mensen treft. Erg vervelend want je kan idd helemaal niks meer. Vooral niet doen wat er op het scherm staat. Het enige wat er dan gebeurt is dat jij je geld kwijt bent en verder helemaal niks.

Als je kosten moet maken voor het laten maken van je computer, kan je ook aangifte doen bij de politie.
stond laatst in de krant, is een virus/oplichting. Niet betalen in ieder geval. Ik zou aangifte doen.
Alle reacties Link kopieren
Betalen leek me ook niet zo' n goed plan. Waardebonnen bij de Primera kopen ? Yeah right...

Maar goed, een pc mannetje laten nakijken en resetten lijkt dus de beste oplossing ?!



Nondeju zeg !

Godzijdank alle belangrijke werk dingen al achter de rug of op stick.
Alle reacties Link kopieren
TO, dit lijkt mij geen hogere wiskunde, natuurlijk niet de politie die dit aan jou stuurt, of politie die de pc blokkeert, maar een virus. Die link zou ik sowieso maar even weghalen uit je op.
Alle reacties Link kopieren
Je zou dit nog kunnen proberen:

http://www.pc-helpforum.b ... ige-modus-mogelijk-45261/
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Alle reacties Link kopieren
Dit is een virus, een Trojan, Google maar op internet, intikken:

Ukash verwijderen.

In ieder geval computer in veilige modus opstarten om dit te verwijderen.
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
quote:Briljant schreef op 25 juni 2012 @ 22:55:

Dit is een virus, een Trojan,Een virus is geen trojan. Een trojan werkt door middel van een server en een client.
Alle reacties Link kopieren
quote:XionZ schreef op 25 juni 2012 @ 23:02:

[...]



Een virus is geen trojan. Een trojan werkt door middel van een server en een client.Heb je zin om dat verder uit te leggen ? Ben nl. wel nieuwsgierig. Een trojan is toch zo genoemd ivm het Trojaanse paard /paard van Troje in de geschiedenis en zo ?
Ik had het ook vorige week. Heb de pc van een vriend erbij gehaald en gegoogled op buma stemra virus. Er staat een site tussen (weet helaas niet meer welke) die mij, als computerleek erdoor heen heeft geholpen.
Ik heb trouwens de pc een dag teruggezet in de veilige modus. Niet met behulp van een diskette of iets dergelijks.
quote:zonnetje59 schreef op 25 juni 2012 @ 23:10:

[...]





Heb je zin om dat verder uit te leggen ? Ben nl. wel nieuwsgierig. Een trojan is toch zo genoemd ivm het Trojaanse paard /paard van Troje in de geschiedenis en zo ?Quote van Wikipedia die het perfect beschrijft: 'The term is derived from the Trojan Horse story in Greek mythology because Trojan horses employ a form of “social engineering,” presenting themselves as harmless, useful gifts, in order to persuade victims to install them on their computers (just as the Trojans were tricked into taking the Trojan Horse inside their gates)'
Alle reacties Link kopieren
Niet echt wel een vervelend virus even googelen staat wel

Uitleg
Loat goan!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven