Demonstratie tegen de islamisering van Nederland

04-04-2008 12:46 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Demonstratie tegen de islamisering van Nederland

DEN HAAG - De Nederlandse tak van Stop Islamisation Of Europe (SIOE) demonstreert vrijdag in Den Haag tegen de islamisering van Nederland en tegen de Nederlandse regering. De organisatie verwacht 150 betogers.

De initiatiefnemers stellen dat „de regering wel het lef heeft om een persoon te demoniseren en monddood te maken, en daarbij alle mensen die sympathiseren met Geert Wilders, maar niet het lef hebben om de islamisering in Nederland onder ogen te zien en een halt toe te roepen.”

De demonstranten verzamelen op het Haagse Malieveld. Na enkele toespraken volgt een protestmars naar het Plein.

SIOE wil onder meer de inperking van vrijheid van meningsuiting en de politieke correctheid stoppen. Ook zijn de demonstranten tegen de bouw van moskeeën en tegen antisemitisme.

Is dit het begin van onrust in de maatschappij

ik ben bang dat dit op rellen uit gaat lopen tussen voor-en tegenstanders]
Eng!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ach, dat gebeurt toch al jaren? Demonstraties van extreem-rechts.

Das niks nieuws hoor. Alleen nu hebben ze weer een ander motto/naam.

Het is maar een kleine groep mensen, maar helaas erg onuitroeibaar.

Zal ook wel weer een tegen-demonstratie van linkse zijde komen schat ik zo.
Zal wel weer loslopen.
Ik vind niet dat je zomaar kunt zeggen dat dit een extreem-rechtse demonstratie wordt.
Ik wens ze een fijne wandeling.
Zum kotsen!!

Bah,laat ze iets nuttigers doen. Voorlezen in bejaardentehuizen ofzo.
Nou, wedden dat er heel wat bomberjacks en legerkistjes rondlopen? echt waar, extreem rechst grijpt dit soort dingen altijd aan om weer es lekker te mogen brullen tegen alles wat "vreemd" is in dit land.

Edit, deze was voor Fleur dus! ;-)
Ik ben benieuwd. Misschien heb je gelijk hoor, maar ik weet het nog niet zo zeker.
Nee, ik heb gewoon zo'n vermoeden, maar we zullen zien...
fleurtje schreef op 04 april 2008 @ 12:52:

Ik vind niet dat je zomaar kunt zeggen dat dit een extreem-rechtse demonstratie wordt.
Misschien goed om te lezen wat er over SIOE op Wiki wordt geschreven als je speelt met de gedachte te gaan.
Vind het nogal meevallen met wat Wikipedia zegt, maar goed, was niet van plan te gaan.
Demonstratie tegen het spook van Nederland....
Vermoedelijk komt er een veelvoud van eveneens relbeluste tegenstanders op deze demonstratie af. Zonder politiebescherming zijn deze demonstranten hun leven niet zeker.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Inderdaad, het zal wel weer lekker rellen met de AntiFa worden X-D
This was not judgment day - only morning. Morning: excellent and fair.
Wanneer je in dit land niet accuut mee-knikt met alle linkse sympatisanten word je meteen benoemd tot 'Extreem Rechts'

Dat is iets waar ik wel eens mijn vraagtekens bij zet. Ik zeg hierbij niet dat ik achter Wilders sta. Hij is mij iets te ongenuanceerd. En dat SIOE vind ik ook eng klinken allemaal. Maar om nou te zeggen dat we hier nog in een democratisch land leven...nou nee...
Ik verwacht trouwens onze Antoon vooraan in de demonstatie, geflankeerd door Willem met een houten kruis in zijn knuisten.
Donkeyshot schreef op 04 april 2008 @ 13:33:

Vermoedelijk komt er een veelvoud van eveneens relbeluste tegenstanders op deze demonstratie af. Zonder politiebescherming zijn deze demonstranten hun leven niet zeker.
Interessante stelling dat de politie op rellen beluste rechts-extremisten dient te beschermen. Persoonlijk zou dat voor mij alleen al een argument zijn om dit soort groepen te vermijden.
daredevil schreef op 04 april 2008 @ 13:39:

Wanneer je in dit land niet accuut mee-knikt met alle linkse sympatisanten word je meteen benoemd tot 'Extreem Rechts'

Dat is iets waar ik wel eens mijn vraagtekens bij zet. Ik zeg hierbij niet dat ik achter Wilders sta. Hij is mij iets te ongenuanceerd. En dat SIOE vind ik ook eng klinken allemaal. Maar om nou te zeggen dat we hier nog in een democratisch land leven...nou nee...
Misschien moet je dan eens uitleggen wat je onder 'democratisch' verstaat.

Eens Eens Eens Eens. Niets meer aan toe te voegen. Ja, behalve dan dat ik dat SIOE niet zo eng vond klinken ;-)
Ik denk dat dit mischien het begin is van allerlei demonstraties voor zowel de voor- en tegenstanders.Dus vandaag gaan de voorstanders demonstreren en morgen weer de tegenstanders en de dag erop weer de voorstanders enz enz. Uiteindelijk zullen de groepen ook steeds groter worden,want als er 1 schaap over de dam is volgt de rest. Mischien geeft dit ook wel de tijdperk van demonstreren weer nieuw bloed. Net zoals de jaren 70 en 80. Er heerst m.i een hoop onvrede in nederland echter niemand voelt zich meer geroepen om te demonstreren, op een paar beroeps na.Het lijkt wel of iedereen het forum of zoals bij de site van de telegraaf, de mogelijkheid gebruikt om op een artikel te reageren ,om zijn onvrede te uiten
Thanks Fleurtje..;-)

@ Jaap

Met democratisch bedoel ik hier o.a. dat we door onze overheid met 'zachte hand' een bepaalde richting uitgeduwd worden. We willen als Nederland onder geen voorwaarde worden bestempeld als rascistisch of 'anti-moslim' dus moet alles wat ook maar die richting op gaat al op voorhand worden verboden, ernstig voor gewaarschuwd etc etc.

Terwijl dit naar mijn mening ook valt onder het kopje 'vrijheid van meningsuiting' wat de bakermat is voor onze democratie.

Je hoeft het er niet mee eens te zijn. Maar (en dit vind ik wel heeeeel belangrijk) zolang het niet leidt of aanzet tot agressie en geweld moet iedereen zijn of haar mening kunnen geven.

Ik weet niet of er ooit een totale Islamisering komt in Europa. Ik weet ook niet of we dat uperhaupt wel tegen zouden kunnen houden. Wat ik wel vind is dat de mensen die dat wel denken, zich daar zorgen om maken en daar tegen willen protesteren of dit op andere manieren kenbaar willen maken dit moeten kunnen doen. Kan dit niet, dan is het uberhaupt al lang geen democratie meer.
Ze doen toch niet meer dan gewoon recht maken van ons democratisch recht om te protesteren?Iets dat we gewoon met z'n allen in onze rechtsstaat hebben afgesproken?En nee,ik heb geen sympathie met hun ideeen.Maar vind het nog altijd beter dan anonieme haatmails, doodsbedreigingen,kogelbrieven.Of het verbranden van beroerd in elkaar geknutselde lookalikes.

Overigens is de demonstratie afgelast (door de geringe opkomst, geloof ik)
Hey Lord,don't ask me questions
jaap schreef op 04 april 2008 @ 13:42:

[...]

Interessante stelling dat de politie op rellen beluste rechts-extremisten dient te beschermen. Persoonlijk zou dat voor mij alleen al een argument zijn om dit soort groepen te vermijden.

Dat lijkt me een goed idee. Ik vermijd zelf ook liefst beide groepen. Maar zolang demonstranten binnen de grenzen van de wet hun mening uitdragen is hen dat toegestaan. Wie het er niet mee eens is mag een tegendemonstratie houden, is allemaal toegestaan.

Iemand de al dan niet aanwezige hersens inslaan omdat hij een andere dan de jou welgevallige mening verkondigt is echter verboden. Zonodig moet dit met inzet van politie worden verhinderd.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij

Nee hoor, maar altijd als ik demonstraties zie of erover lees, die iets in de trant van anti-vul maar in (buitenlanders, moslims, verzin maar) zijn, zie je de "kaalkoppen" weer opduiken.

Ik heb een sterk vermoeden dat dat hier ook weer het geval zal zijn. (zou, want het gaat niet door?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven