Actueel
alle pijlers
Demonstratie tegen de islamisering van Nederland
vrijdag 4 april 2008 om 12:46
Demonstratie tegen de islamisering van Nederland
DEN HAAG - De Nederlandse tak van Stop Islamisation Of Europe (SIOE) demonstreert vrijdag in Den Haag tegen de islamisering van Nederland en tegen de Nederlandse regering. De organisatie verwacht 150 betogers.
De initiatiefnemers stellen dat „de regering wel het lef heeft om een persoon te demoniseren en monddood te maken, en daarbij alle mensen die sympathiseren met Geert Wilders, maar niet het lef hebben om de islamisering in Nederland onder ogen te zien en een halt toe te roepen.”
De demonstranten verzamelen op het Haagse Malieveld. Na enkele toespraken volgt een protestmars naar het Plein.
SIOE wil onder meer de inperking van vrijheid van meningsuiting en de politieke correctheid stoppen. Ook zijn de demonstranten tegen de bouw van moskeeën en tegen antisemitisme.
Is dit het begin van onrust in de maatschappij
ik ben bang dat dit op rellen uit gaat lopen tussen voor-en tegenstanders]
DEN HAAG - De Nederlandse tak van Stop Islamisation Of Europe (SIOE) demonstreert vrijdag in Den Haag tegen de islamisering van Nederland en tegen de Nederlandse regering. De organisatie verwacht 150 betogers.
De initiatiefnemers stellen dat „de regering wel het lef heeft om een persoon te demoniseren en monddood te maken, en daarbij alle mensen die sympathiseren met Geert Wilders, maar niet het lef hebben om de islamisering in Nederland onder ogen te zien en een halt toe te roepen.”
De demonstranten verzamelen op het Haagse Malieveld. Na enkele toespraken volgt een protestmars naar het Plein.
SIOE wil onder meer de inperking van vrijheid van meningsuiting en de politieke correctheid stoppen. Ook zijn de demonstranten tegen de bouw van moskeeën en tegen antisemitisme.
Is dit het begin van onrust in de maatschappij
ik ben bang dat dit op rellen uit gaat lopen tussen voor-en tegenstanders]
vrijdag 4 april 2008 om 14:22
@ Liv: ook kaalkoppen hebben het recht om binnen de wet te demonstreren en hun mening te uiten. Net zo goed als jij en ik.
En niemand heeft het recht om ze in elkaar te hengsten. Ook antifa's niet. Het monopolie op geweld ligt in onze rechtsstaat bij de overheid, en ook die is aan wetten gebonden.
En niemand heeft het recht om ze in elkaar te hengsten. Ook antifa's niet. Het monopolie op geweld ligt in onze rechtsstaat bij de overheid, en ook die is aan wetten gebonden.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
vrijdag 4 april 2008 om 14:30
Net van teletekst:
` In Den Haag is een demonstratie tegen
de islamisering van Nederland afgelast
wegens gebrek aan belangstelling.Het
was de bedoeling dat zo'n 150 mensen
van het Malieveld naar het Plein bij
het Binnenhof zouden lopen.Maar op het
protest waren maar 25 mensen afgekomen.
Er waren vooral veel politiemensen en
journalisten op het Malieveld.
` In Den Haag is een demonstratie tegen
de islamisering van Nederland afgelast
wegens gebrek aan belangstelling.Het
was de bedoeling dat zo'n 150 mensen
van het Malieveld naar het Plein bij
het Binnenhof zouden lopen.Maar op het
protest waren maar 25 mensen afgekomen.
Er waren vooral veel politiemensen en
journalisten op het Malieveld.
vrijdag 4 april 2008 om 14:35
Klopt. Ik heb vroeger wat kennissen gehad in de Krakerswereld, waarvan de meesten ook van die linkse demonstranten waren/zijn. Zelden zulke nare mensen meegemaakt, van die types die overtuigd zijn dat ze goeierikken zijn en zich dus van alles kunnen permiteren qua gedrag. Denken ze....
Overigens pleit ik altijd voor vrijheid van meningsuiting, ook als ik het niet eens ben met die mening. Want dat is nou juist het hele punt van die vrijheid, dat niet iedereen het met je eens hoeft te zijn voordat je je mening mag uiten.
vrijdag 4 april 2008 om 15:41
vrijdag 4 april 2008 om 15:56
Helemaal mee eens.
Iry, ik denk dat het helemaal niet zo raar is, de gedachte dat mensen wel hadden willen gaan demonstreren tegen de islamisering van NL, maar dat ze niet durfen. Je mag dat laf noemen, maar dan ga je denk ik voorbij aan de essentie van het verhaal.
De angst regeert, dat is nou eenmaal een feit. Ik denk dat de regering daar nog wel een steentje aan bijgedragen heeft met zn opstelling over Fitna voordat die film uberhaubt uit was.
Ik vrees dat als mensen als onze Jaap alhier ook in de politiek zit (zou me namelijk niks verbazen als dat het geval is, gezien zijn kennis van zaken en scherpe mening), dat het snel gedaan is met onze vrijheid van meningsuiting. Die wordt door mensen als hij helemaal weggebagataliseerd.
vrijdag 4 april 2008 om 19:14
vrijdag 4 april 2008 om 19:23
Ik dek dat veel mensen niet kwamen opdraven omdat ze zich wél zorgen maken over de islamisering, maar níet "gelinkt" willen worden aan die SIOE-gasten. Niet uit angst voor de 'tegenstanders', maar gewoon omdat het een rare club mensen is, geleid door een of andere überTokkie. Over het algemeen geen kaalkoppen trouwens (er staan op het www wat filmpjes van eerdere protesten in Amsterdam).
Maar goed, misschien ben ik bevooroordeeld... Mijn ex is bij die club gegaan (hij staat ook op het filmpje, trouwens.) Was eerst overtuigd SP'er, maar heeft nu 'zijn ding' gevonden. Zulke intelligente mensen! Zo'n fijne groep! Zo constructief bezig! Nou ja, laten we het er maar op houden dat zijn soort mensen niet bepaald mijn soort mensen zijn. Ik ben rechtsdenkend, rechtsvoelend, rechtsstemmend, maar voel níets voor de SIOE.
Maar goed, misschien ben ik bevooroordeeld... Mijn ex is bij die club gegaan (hij staat ook op het filmpje, trouwens.) Was eerst overtuigd SP'er, maar heeft nu 'zijn ding' gevonden. Zulke intelligente mensen! Zo'n fijne groep! Zo constructief bezig! Nou ja, laten we het er maar op houden dat zijn soort mensen niet bepaald mijn soort mensen zijn. Ik ben rechtsdenkend, rechtsvoelend, rechtsstemmend, maar voel níets voor de SIOE.
vrijdag 4 april 2008 om 20:57
Ik mag toch ook hangen........
Eerst wordt er gevreesd voor rellen en de horden 'antifa's' die op deze manifestatie af zullen komen. En als er dan liefst 25 mensen op komen dagen om de boodschap van Wilders, Verdonk, en de buiten onze landsgrenzen spraakmakende rechts extremisten Anders Gravers en Vladimir Zjirinovski aan de man te brengen, terwijl er geen 'antifa' te bekennen is, dan komen DS en Antonio meteen op de proppen dat het tegenvalt omdat die afwezige antifa's de betogers op afstand al angst hebben ingeboezemd.
Aan die extreem-rechtse kant zijn het nog altijd een stelletje geweldige schijthuizen.