Hoelang samen voordat je ging trouwen? Hoe ging het aanzoek?

26-06-2012 11:20 86 berichten
In het verleden zijn hier vast wel wat topics over geweest, maar het zonnetje schijnt, en ik krijg er romantische ideeen bij



Mijn vriend en ik zijn meer dan 8 jaar samen. Vorige week is mijn ring die ik destijds van hem gehad heb, kapot gegaan



Over een klein maandje ben ik jarig, ik heb hem voor mijn verjaardag om een nieuwe ring gevraagd.

Stiekem hoop ik natuurlijk op DE vraag terwijl ik de ring krijg (aangezien mijn vriend verder 0,0% romantisch is, zou wat mij betreft dit HET moment zijn haha)



Gewoon dromen hoor (ik moet ook geen romantische boeken meer lezen ), ik ga er niet van uit dat hij het echt doet.



Maar ik ben wel heel nieuwsgierig hoelang jullie samen waren voordat je ging trouwen, en hoe je gevraagd bent, of jij je man gevraagd hebt?
Alle reacties Link kopieren
[quote]Sssenta schreef op 26 juni 2012 @ 11:45:

Ik zou het echt vréselijk vinden als mijn man mij op een 'originele / romantische / bijzondere' manier had gevraagd. Voor mij geen serenades boven op de Eiffeltoren, geen knieval ten overstaan van een heel publiek en geen vliegtuigen met banners boven mijn huis.

quote]



Ik ook!! Man, wat zou ik me opgelaten voelen. Het past helemaal niet bij mij/ons. Hier ook een gezamenlijk besluit. Gemaakt tijdens een boswandeling toen we over onze toekomst spraken. We waren toen ruim een half jaar samen en drie maanden samenwonend. Trouwen op exact een jaar, een maand en een dag na onze ontmoetingsdatum. Dat is nu bijna vier jaar geleden en tweede kind komt eraan.



Ik had me nooit kunnen voorstellen zo snel te gaan, maar we waren en zijn zeker van onze zaak. Hoe ouder, hoe sneller je ook weet of iemand het voor je is.
Alle reacties Link kopieren
Bijna 19 jaar samen, waarvan bijna 17 jaar samenwonend. Nog geen huwelijk in zicht, moet ik zeggen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wij waren 6 jaar samen, waarvan 2 samenwonend.



Mijn man is op een boulevard op zijn knieen gegaan, maar op een vrij onopvallende manier, want volgens mij heeft niemand het gemerkt. Of ik ging zo op in het moment dat ik het niet gemerkt heb



Aan het strand dus, we hebben elkaar ook voor het eerst gezoend op het strand. Op de uitnodigingen voor ons huwelijk stond dan ook een foto van een strand met een groot hart in het zand getekend.



Ik duim voor je dat je vriend je vraagt!
Follow your heart, but take your brain with you....
Wij gaan volgend jaar juni trouwen en zijn dan 10 jaar samen. Hij heeft me vorig jaar op vakantie in Thailand ten huwelijk gevraagd, superromantisch en totaal onverwacht aangezien hij altijd riep dat het van hem niet zo hoefde. Blij dat ik was! (ben) Kon de eerste twintig minuten alleen maar janken Oh, en ook zo lief, voordat we op vakantie gingen is hij bij mn ouders langs geweest om 'toestemming' te vragen. Ouderwets misschien, maar ik vind het zo schattig!
19 jaar samen en het aanzoek ging zo: Jemig wat een geregel om ongetrouwd een huis te kopen en een kind te krijgen. We kunnen natuurlijk ook trouwen, zijn we in één keer klaar. Vier weken later waren we getrouwd. Drie weken daarna trokken we in ons nieuwe huis. En na nog een maand kwam de baby.
8,5 jaar samen toen we gingen trouwen. Aanzoek niet gehad, gewoon samen besloten toen we op de bank zaten. Al dat gemiep over een aanzoek en erop gaan zitten wachten enzo. Nee, da's niks voor mij. Als ik wil trouwens zeg ik dat gewoon ipv een ring te vragen en dan stiekem te hopen dat hij me vraagt ofzo. Een man kan geen gedachte lezen, dus waarom dan toch hopen dat hij het snapt?
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic zeg ! Om lekker bij weg te zwijmelen ;)



Wij zijn dit jaar 9 jaar samen, maar helaas niet getrouwd... vriend wil niet en hij zal weigeren als ik hem zou vragen (hebben we het weleens over gehad)



Dus tja, pech gehad voor mij dus. Ik heb hem wel ooit gezegd dat ik het liefst voor m'n 30ste zou trouwen, en 4 weken geleden mijn 30ste verjaardag gevierd...

Nou ja, jammer dan, en ik denk dat ik nu zou weigeren als hij me zou vragen, die tijd is voorbij
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend vroeg me na 2 en half jaar samen ten huwelijk.

We woonden toen al bijna een jaar samen. Ik wist niets van zijn intentie en het kwam dus voor mij uit het niets, maar het is het beste wat hij ooit heeft gedaan!



In oktober gaan we trouwen dan zijn we bijna 4 jaar samen!!
Alle reacties Link kopieren
Na 8 maanden gevraagd. Toen woonden we net samen. Toen een jaar gepland en zo. Dus toen we trouwden waren we 20 maanden samen. Inmiddels 5 jaar en half jaar samen. En het gaat nog steeds fantastisch.



Over het aanzoek: niet zo romantisch als dat hij dat willen doen. Ik had namelijk de ring gevonden. Dus toen vroeg tie me gewoon thuis ipv op vakantie !! Oepsie ;)
Alle reacties Link kopieren
7 maanden en 10 dagen na de eerste date zijn we getrouwd.

Snel, maar geen moment spijt van gehad ( we zijn nu 5 jaar verder)
Alle reacties Link kopieren
quote:Fotogravin schreef op 26 juni 2012 @ 11:33:

Oh, ik ben een sucker voor dit soort topics!!



Wij waren 4,5 jaar samen toen mijn (inmiddels) vrouw me vroeg. We waren op vakantie in Barcelona en het was ook nog eens mijn 30e verjaardag. In het Park Güell mocht ik mijn "cadeau" uitpakken, het was een boekje met een strip die ze had laten tekenen door een redelijk bekende tekenaar. In het stripje werd ons leven samen beschreven, onze ontmoeting e.d. In het laatste plaatje vroeg ze mij ten huwelijk. Ik was stomverbaasd, had het echt nooit verwacht! Zij zei altijd dat ze nooit wilde trouwen... Ik heb natuurlijk ja gezegd en inmiddels zijn we bijna een jaar getrouwd Tjee, dat is orgineel en creatief!
Alle reacties Link kopieren
In oktober 2010 was onze eerste date, in mei 2011 samen gaan wonen en in augustus trouwen we.



Gezamelijk besloten.



Vriend heeft trouwens wel altijd geroepen dat hij trouwen onzin vindt. Maar hij maakt voor mij een uitzondering.
Alle reacties Link kopieren
Na 1 jaar samenwone getrouwd. Wij hadden een huis gekocht, maar verder niets geregeld. Dat moest nog steeds gebeuren. Ja en dan is trouwen het makkelijkst bleek al snel. Dus zodoende, paar weken later was het geregeld. Niets romantisch aan dus, is ook niet aan mij (en mijn man) besteed.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geen aanzoek (gelukkig) maar een gezamenlijk besluit. We vonden trouwen altijd flauwekul, we waren 12,5 jaar samen en met een tweede kind op komst, was het wel duidelijk dat we samen wilden blijven. Het moment waarop we besloten dat we samen kinderen wilden, was voor mij het moment dat we officieel ´Ja!` tegen elkaar zeiden, daar kan geen huwelijkse voltrekking tegenop. Maar goed, zwanger van de 2e bedachten we dus dat we in plaats van wéér een kind erkennen en de notaris betalen, net zo goed konden trouwen. Dus dat hebben we toen maar gedaan.
quote:isabon schreef op 26 juni 2012 @ 11:47:

We waren 4 jaar samen en ik was zwanger. Toen heb ik hem een mailtje gestuurd met 3 opties incl kostenplaatje en benodigde acties:

1 Samenlevingscontract, erkenning, aanvraag gezamenlijk gezag bij kantongerecht, 2 gelijkluidende testamenten (kosten notaris)

2 Geregistreerd parntnerschap, kind erkennen

3 trouwen, gratis



Hij mailde terug: laten we dan gaan trouwen



Ik mailde terug: ok



Klaar.







Erg cool!
Fotogravin, wat ontzettend leuk - dat boekje.



En ik wist dat wij er bovengemiddeld lang over hebben gedaan maar wat zijn er hier veel mensen ontzettend snel getrouwd!
Alle reacties Link kopieren
We waren anderhalf jaar samen en ik was zwanger van onze eerste. We zaten samen op de bank en het meest praktisch in verband met het erkennen van ons kindje was toch wel trouwen....

Dus, zo gezegd, zo gedaan. Twee maanden later stonden we voor de ambtenaar van de burgelijke stand en de dag erna braken mijn vliezen (te vroeg) Mag jij verzinnen hoe iedereen onze huwelijksnacht invult.....
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!

Het stripboekje is wel echt mega origineel,leuk zeg!!!

Bij ons was het direct samenwonen, na 2 weken mailen (bizar maar vriend is zeeman)

En na 9 maanden toen we het koopcontract voor ons huis getekend hadden, gewoon thuis, ging ie op z'n knie en vroeg of ik z'n vrouw wilde worden. Een huis kopen was toch voor elkaar kiezen en dan maar gelijk de belofte erbij. We gaan volgende zomer trouwen en volgende week verhuizen, nu eerst met een samenlevingscontract. Maar wát een mooie verlovingsring heb ik aan m'n vinger

Kan niet wachten om echt te trouwen

Snel, ja, maar we houden allebei niet van afwachten en wisten al voordat we elkaar gezien hadden dat we de ware waren. En nog steeds, kan me niet voorstellen zonder hem of met iemand anders te willen samen leven!
Alle reacties Link kopieren
Sjetterboks, wij zijn aardig hetzelfde. Ook in aug. trouwen!



Okt. 2009 rommelden we, december woonden we samen. Feb 2010 een huis samen en nu gaan we trouwen. Mijn vriend vond dat trouwen ook altijd onzin, maar tóch vragen he.



Aanzoek was trouwens tijdens een weekend weg met grote vriendengroep. Totaal niet verwacht of geroken. Was totaal in shock.
Alle reacties Link kopieren
mijn man en ik waren precies 10 jaar samen op onze trouwdag. Aanzoek, dat was er niet. We wisten allebei dat we wilden trouwen (met elkaar) en zaten al vaak van: wanneer gaan we dat echt doen dan? En toen hebben dus op een bepaald moment maar eens serieus naar een datum gekeken (goh, misschien leuk om te trouwen op de dag dat we exact 10 jaar samen zijn en goh, wat toevallig dat dat net op vrijdag valt) en zodra we die hadden hebben we het aan iedereen verteld. Niks romantisch aan dus, maar hoeft van ons ook echt niet. Voor ons was het best 'vanzelfsprekend' dat we ooit zouden trouwen, de vraag was alleen: wanneer.
Wij waren 4 jaar samen en mijn man deed een aanzoek na de bevalling van ons eerste kindje (thuis bevallen) Ik vond het prachtig! Onze vrienden zeggen dat hij een zwak moment heeft uitgekozen
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden net osn huis gekocht en vonden het onzin om zoveel geld aan de notaris uit te geven voor een samenlevingscontract en als we dan een kindje zouden krijgen moesten we weer alles betalen.

We waren inmiddels ook al 12 jaar samen dus ja.

Dan maar trouwen

Al heeft hij me wel officieel nog gevraagd met kaarsjes en een mooie ring. Zijn op de dag dat we 12.5 jaar samen waren in Las Vegas getrouwd lekker samen. En dat was vorig jaar zomer. Ben inmiddels zwanger van onze eerste.
Alle reacties Link kopieren
leuk topic:



6 jaar samen

Gevraagd ten overstaande van ong 40 van onze nearest and dearest die het allemaal wisten (ik niet tot op het allerlaatste moment). Mijn toen-vriend gaf in een afgehuurde club een afstudeerfeest en deed een praatje en vroeg mij even op het podium zogenaamd om me te bedanken dat voor steun enzo en hop toen kwam de vraag. Hij ging ook op zijn knieeen. Het dak ging eraf. Iedereen was aan het joelen...was een te gekke avond!

We waren vorige week 8 jaar getrouwd
Alle reacties Link kopieren
Woon samen vanaf 1985. Nog steeds niet getrouwd.
Vorig jaar heeft hij me terloops in de auto gevraagd na een feestje. Naar het schijnt heb ik ja gezegd. Nog steeds niet getrouwd (en nu 7 jaar samen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven